• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Rada s výběrem CX-5 pro škudlila

Ahoj, u CX-5 AWD staré 7 a víc let je pravděpodobný nájezd klidně i dost přes 100 tisíc km. V tom případě bych pro jistotu počítal s možným špatným stavem zadního diferenciálu a rozdělovací převodovky, jestli v nich nikdy nebyl měněn olej. Bohužel servisní plán Mazdy výměnu těchto náplní neobsahuje, jako by oleje z výroby měly vydržet až do konce životnosti vozu. To je podle mne technický nesmysl.
Automatická převodovka vyžaduje kromě pravidelných výměn oleje i trvalé správné zacházení, které nelze u neznámého předchozího majitele/ů zaručit. Někde jsem četl, že před nákupem je přinejmenším potřeba zkontrolovat chování té automatické převodovky po úplném zahřátí, pro které rozhodně nestačí dvacetikilometrová zkušební jízda.
 
Ahoj všem, koupil jsem CX 5 11/2014 2.0 benzín 121kw nájezd 103tis km, dle doložených údajů pravidelný servis (olej, filtry, 1x baterie ...) jenže nemusí to vše sedět, co je dobré v servisu nechat udělat, vím, že udělají co řeknu, ale chci se zeptat na rady s ojetou cx 5 nevím jak se k tomu předchozí majitel choval. Je z Německa. Po jízdní stránce vše vypadá OK, je hlučnější výfuk, řazení není úplně hladké, ....

Děkuji za případné reakce.
 
Děkuji za odkaz, při koupi jsem si auto celé prošel, prohlédl (spáry dveří, kapoty, kufru, šrouby a sváry sloupky, skla ...) zkušební jízda, klima nejela, to se opravilo ještě v bazaru v servise (dírka v trubce). Auto bylo vedené jako nehavarované což jsem si doma potvrdil přeměřením šířky laku. Brzdy při brždění (dobržďování) trošku decentně pískají nevím jestli zadní nebo přední, kotouče jsou ještě dobré destičky jsem nekontroloval, mrknu. (Proč pískají přesně nevím). Řazení - někdy mě jde hůř 2 (to ale může být mou rukou, manželce zase 3 někdy 5) spojka na mě zabírá strašně brzo, když sešlápnu a pouštím jen kousek hned je v záběru což není asi na škodu.
Ohledně té převodovky, je dobré vyměnit olej při nájezdu 104 tis?
 
Poslední úprava:
Výměna oleje v manuální převodovce CX-5: servisní plán Mazdy jej nepředepisuje, mazací plán Total (přikládám) uvádí interval 180 tisíc km a ve třech servisech jsem postupně dostal tři různá doporučení:
1. pět let nebo každých 100 tisíc km, co nastane dřív
2. každých 180 000 km
3. každých 80–100 tisíc km.
Tak si vyber. Já bych ho na Tvém místě vyměnil.
 

Přílohy

  • Auto Mazda CX-5 – plán mazací Total RAGLU.pdf
    94,3 KB · Zobrazení: 8
Je to jen muj nerelevantni nazor, ale pokud vite/se vi,ze ty Mazdy MAJI ponekud problemy s manualnimi prevodovkami a sem tam to nekomu skrta,tak bych tu vymenu oleje dejme tomu co 5let/80-100tkm bral jako nutnost.

Zajimave je,ze jinak precizni Japonci zvladnou neco tak zasadniho masove zanedbat. Protoze to neni jeden co tady resi/resil ne uplne hladky chod razeni. Nejsem fanda koncernu, ale ty jejich auta radi snad furt stejne az do pul milionu kilometru...
 
@Toom85: ještě jsem si vzpomněl, na co si dát u CX-5 pozor. Elektrické sklápění zpětných zrcátek asi taky nemají v Hirošimě nejlépe vyřešené. Hodně lidem už selhalo. Je to široce pojednáno na fórech. Jako prevence se doporučuje chránit vnitřek před vodou a mazat převod.
Mně se nikdy nepodařilo (málo odvahy asi) sundat zrcátko, abych mechanismus viděl a zkusil namazat vazelínou. Tak jen asi 3× ročně naslepo stříkám dovnitř WD-40 a zatím dobrý.
 
Je to jen muj nerelevantni nazor, ale pokud vite/se vi,ze ty Mazdy MAJI ponekud problemy s manualnimi prevodovkami a sem tam to nekomu skrta,tak bych tu vymenu oleje dejme tomu co 5let/80-100tkm bral jako nutnost.

Zajimave je,ze jinak precizni Japonci zvladnou neco tak zasadniho masove zanedbat. Protoze to neni jeden co tady resi/resil ne uplne hladky chod razeni. Nejsem fanda koncernu, ale ty jejich auta radi snad furt stejne az do pul milionu kilometru...
Ty problemy nejsou zpusobene spatnym nebo spatne funkcnim olejem - nema teda smysl menit olej kazdych 50tkm s tim, ze se mi to vyhne. Pokud vim (naposled, kdyz jsem to resil, tak mi to tak dva servisy popisovaly), tak slo o konstrukcni nedostatky. Doslo tam pak k nejakym zmenam, a uz by to snad nemel byt problem jako z pocatku vyroby Skyactiv prevodovek... to ze problemy uz by nemely bejt mi rikali uz u moji 2017 Sestky. U trojek a MX-5 ND to taky byly jen (nebo hlavne?) prvni roky. Na CX-5 KF AWD s manualem je zas zvukovy projev "bouchnuti" na jednicku-dvojku pri rychlem uvolneni spojky, ale zjevne to taky nema vliv na zivotnost, zadne hromadne umirani prevodovek nebo rozvodovek se nekona. A dalsi vec je, ze podle servisu naprosta vetsina tech aut s puvodni prevodovkou taky najede ty stovky tisic bez problemu, jako u toho koncernu.
 
No. . Kazdopadne neni bezne,ze nekomu u auta s najezdem 60tkm ci dokonce mene kolikrat skrta jakakoliv rychlost. Kdyz to skrka,tak se to obrusuje. Kdyz se to obrusuje,jde to do oleje. Kdyz je to v oleji,dela to jen hur... Nevzpominam si,ze by jina automobilka neco takto dlouho resila (na pohonu).

Jenze vsude je neco...

Koncern - prvni TSI a rozvody,koroze patych dveri,spodku blatniku (za 30let skoro beze zmeny)
Nektere Fordi Ecoboosty - tesneni pod hlavou
Atd atd atd

Hadat se ale nechci a nebudu,je to vec uhlu pohledu asi ..
 
Back
Top