• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

manuál Řazení dvojky, rány, nepřesné řazení

Moje G165 ma pri razeni z 1 na 2-3 na nizsi otacky tendenci cukat. Az, kdyz se pred prerazenim otacky blizi 3t rpm, tak se cukani nekona....
To cukání znám. Nevěděl jsem, čím to je. Dám spojku, pustím plyn, přeřadím z 1 na 2, přidávám plyn a pouštím spojku a auto dost cuká. Je to teda nízkýma otáčkama. Mám teda o důvod víc, proč to vytáčet :)
 
Když jedu v cizím autě, tak to radši trošku víc vytočím, abych měl větší jistotu, že to nechcípne. Vím, jak je pro majitele nepříjemný, když to chcípne. Aspoň já to nemám rád, když mi auto takto někdo trápí :) Jestli by to opravdu chcíplo, to nevím. Jsem odchovanej na feldě :D

Co se týče té spojky, tak to tak dělám. Napřed sešlápnu spojku, pak pustím plyn (v opačným pořadí bych 1 a i u 2 cítil cuknutí/zpomalení), přeřadím, přídám trošku plynu, abych vyrovnal otáčky, a pak pouštím spojku. Takto to dělám mezi 1-2 a 2-3. Výš už to moc necuká, tak to častokrát dám bez vyrovnání otáček. Nevím, jestli to tak je správně. Nejsem na to auto zvyklej, tak se častokrát s tím plynem moc netrefím a trošku to poskakuje (mezi 1 a 2) :D

Jinak díky za možnost vyzkoušení tvé M. Řazení šlo krásně hladce. Hned jak jsem jel od tebe, cítil jsem škobrtnutí mezi 2 a 3. Pokud mi to bude vadit i po měsící nebo dvou, tak to asi nechám někoho seřídit nebo opravit. Jinak to zatím řešit nebudu. 15k jen za díly mi přijde docela dost.
Tak jestli dáváš meziplyn při řazení z 1 na 2 a z 2 na 3, tak se nedivim, že ti to blbne.:eek: meziplyn se dává při řazení dolů třeba z 3 na 2 v ostrý pravoúhlý zatáčce na křižovatce......
 
U feldy to fungovalo :) Zkusim si to teda odvyknout. To by vyresilo to cukani. To razeni blblo uz kdyz jsem to koupil. To neni moje prace :)
 
Já mám v M3 ten malej otáčkoměr vlevo na přístrojový desce, takže moc nesleduju při kolika ot.řadím, ale ve městě se občas kouknu a jelikož jezdím většinou na 3, tak vím že v pohodě bez cukání se dá řadit lehce nad 2 tis otáček. Zbytečný to točit víc, když nepotřebuju ject rychle.
 
To cukání znám. Nevěděl jsem, čím to je. Dám spojku, pustím plyn, přeřadím z 1 na 2, přidávám plyn a pouštím spojku a auto dost cuká. Je to teda nízkýma otáčkama. Mám teda o důvod víc, proč to vytáčet :)

Čéče, nedovolím si tvrdit, že je to tak správně...nicméně jsem to u své G165 vypozoroval. Odkud jsi, možná bychom si je mohli porovnat (Mazdy)?

Mimochodem, ten Dinitrol vypadá, že si dali záležet...
 
Importér doporučuje převodový olej K020-W0-042R, protože má lepší výkonnost zejména ve studených podmínkách.
 
Já mám najeto 26tis. km, rok 2017, 88kw, a když je teplota tak od 0° do 15°C a auto je studené, tak asi prvních 5-10km mi drhne přeřazení z 1 na 2 a z 2 na 3. řadím tak 1800-2000 ot. Když to vezmu nad 2000ot, tak je to ok. Po ohřátí auta to ve zmíněných otáčkach zadrhne jen vyjímečně. Když jsem to před rokem zmiňoval v A.J. v Praze, tak mi sdělili, že to je normální a že to přestane, ale nestalo se... Moc se mi to nezdá a přemýšlím, že bych zkusil vyměnit olej v převodovce...
 
Tak musím opravit svůj předchozí příspěvek. Řadím od 2000-2400ot. Nad 2500ot je to ok. :)
 
Já mám najeto 16 tisíc km, motor G120, 2018 a řazení mi též drhne. Dělá to od novoty a nic se nezlepšuje. Za studena je situace nejhorší.
Asi je to vlastnost těchto převodovek. Někomu to vadí,jiný nad tím mávne rukou.
Řešil jsem onu závadu s pár lidma. Někdo měnil olej v převodovce,jiný přenastavoval mechanismus řazení (také jsem zkoušel) Bohužel,žádná výrazná změna k lepšímu.

Tenkrát,když jsem auto kupoval,tak snad už druhý den jsem volal do servisu,že chci reklamovat řazení. Uklidnili mě, že si řazení časem sedne. Dokonce jsem na nějakém zahraničním fóru četl, že si řazení sedlo, až kolem 40 tis km ...peklo.
 
Já mám najeto 16 tisíc km, motor G120, 2018 a řazení mi též drhne. Dělá to od novoty a nic se nezlepšuje. Za studena je situace nejhorší.
Asi je to vlastnost těchto převodovek. Někomu to vadí,jiný nad tím mávne rukou.
Řešil jsem onu závadu s pár lidma. Někdo měnil olej v převodovce,jiný přenastavoval mechanismus řazení (také jsem zkoušel) Bohužel,žádná výrazná změna k lepšímu.

Tenkrát,když jsem auto kupoval,tak snad už druhý den jsem volal do servisu,že chci reklamovat řazení. Uklidnili mě, že si řazení časem sedne. Dokonce jsem na nějakém zahraničním fóru četl, že si řazení sedlo, až kolem 40 tis km ...peklo.
No tak to je pozitivní zpráva, že si to řazení ve 40 tis. sedlo, horší by bylo kdyby si ve 40 tis. kleklo. Mně to naštěstí řadí ok, ale kdyby mi to blblo i ve 40 tis. asi bych jim to v servise nechal dokud to nebude v cajku...:confused:
 
Servisní technik mi při garanční prohlídce řekl,že pokud se řazení do 20 tis km nezlepší,začnou to řešit. Jako první vymění olej v převodovce. Pokud napomůže,budu jim tam muset auto nechat na pozorování...
Nejhorší na drhnoucím řazení je,že jeden den drhne neskutečně a druhý den je řazení naprosto ukázkové. Třeba za studena,kdy auto stojí v garáži,jde řazení,zejména 2.a 5.velmi ztěžka. Musí se pomalu zasouvat řadící páka. Po zahřátí docela OK. Situace se mění,pokud auto stojí někde na přímém slunci. I při studeném motoru jde řazení jako po másle. Potom stačí někde zastavit,třeba na oběd a při opětovném nastartování a pokračování v jízdě,řazení opět vykazuje známky drhnutí při přechodu přes neutrál. Je tam cítit odpor,který mě vytáčí čím dál víc. Včera jsem absolvoval cestu cca 40 km a řazení naprosto dokonalé. Radost řídit. Úsměv na tváři. Dnes? Zase špatné... Prostě,náladová převodovka. Vysvětluj tento problém potom někomu. Komedie.
 
TNLRK: tobě by možná výměna oleje v převodovce mohla pomoct,pokud ti to dělá jen za studena.
Ty jsi odkud?
 
Jsem z Prahy.

Teď si připadám jako blázen, ale po dvou týdnech od doby, co jsem to sem napsal a objednal se na servis, došlo k rapidnímu zlepšení :facepalm:. S autem jsem absolvoval i školu smyku, kde se často naplno rozjiždělo a řadilo se 1,2,3. Teploty se v tomto období pohybovaly od 0-21°C.

Od té doby jde řazení mnohem lépe. Jestli zadrhne, tak je to fakt jen malinko a možná tak jednou za 5 jízd. Ke konci dubna jdu na servis, tak pak dám vědět, ale myslím si, že mi řeknou, že je teď vše ok.
 
Jsem z Prahy.

Teď si připadám jako blázen, ale po dvou týdnech od doby, co jsem to sem napsal a objednal se na servis, došlo k rapidnímu zlepšení :facepalm:. S autem jsem absolvoval i školu smyku, kde se často naplno rozjiždělo a řadilo se 1,2,3. Teploty se v tomto období pohybovaly od 0-21°C.

Od té doby jde řazení mnohem lépe. Jestli zadrhne, tak je to fakt jen malinko a možná tak jednou za 5 jízd. Ke konci dubna jdu na servis, tak pak dám vědět, ale myslím si, že mi řeknou, že je teď vše ok.
Takze doporucujes tam ty rychlosti prasacky rvat hlava nehlava a ze by se to mohlo rozchodit? :)

Odesláno z mého XT1635-02 pomocí Tapatalk
 
Takže @mellda,nezbývá nám nic jiného,než tam ty kvalty sázet hlava nehlava. Sice se mi to příčí, hlavně za studena,ale zkusím to.
 
Takže @mellda,nezbývá nám nic jiného,než tam ty kvalty sázet hlava nehlava. Sice se mi to příčí, hlavně za studena,ale zkusím to.
Já to tam budu rvat i kdybych tu převodovku měl odpravit :D Vážně. Stejně bych ji jinak vyměnil, protože s tímto jezdit nehodlám. Jo a objednám se do školy smyku, protože tam jsem stejně chtěl.

Jsem z Prahy.

Teď si připadám jako blázen, ale po dvou týdnech od doby, co jsem to sem napsal a objednal se na servis, došlo k rapidnímu zlepšení :facepalm:. S autem jsem absolvoval i školu smyku, kde se často naplno rozjiždělo a řadilo se 1,2,3. Teploty se v tomto období pohybovaly od 0-21°C.

Od té doby jde řazení mnohem lépe. Jestli zadrhne, tak je to fakt jen malinko a možná tak jednou za 5 jízd. Ke konci dubna jdu na servis, tak pak dám vědět, ale myslím si, že mi řeknou, že je teď vše ok.
Co znamená, že se naplno rozjíždělo? Že jsi točil na jedničku do vyšších otáček a pak rychle řadil atd.? Nebo že jsi točil třeba do 2 - 3 tis. a pak jsi jen rychle řadil?
 
@mellda , nejrychleji se s jakýmkoliv strojem poháněným motorem rozjíždíš pokud jej stabilně držíš v otáčkách na maximu točivého momentu. Přeber si to jak chceš.
 
Tak pročítám jak jde komu řazení a nejlíp vyměnit olej, mě zadrhává 3ka když je po ránu zima, zkoušel někdo rozebrat středovej tunel a to přenastavení, viz video:
Kámošovi to dost pomohlo. Chystám se to taky vyzkoušet:)
 
Jen mě napadlo, když to tu tak čtu... Nemá náhodou 3ka této generace stejnou převodovku jako Mx-5 ND? Tam je to totiž s převodovkama velký špatný. Dnes už tam Mazda dává čtvrtou (!) verzi. Některé zde popisované projevy nejsou úplně nepodobné. Je to smutné o to víc, že Mazda byla považována za příklad, jak by měla taková manuální převodovka fungovat.
 
Back
Top