Bendik
člen KLANu
- 54
Ahoj borci,
nemáte někdo zkušenosti a nebo nevíte, co by mohlo být špatně a jak z toho ven?
Stává se mi, že když se rozjíždím za nízkých teplot. Obecně níž pod nulou, tak je př rozjezdu na první rychlostní stupeň jako v prokluzu? Například, auto stálo 2 dny při teplotách pod -14°C a pak po nastartování a rozjedzu do mírného kopce jsem se dostal na cca 2tis otáček a moc se mu nechtělo zabrat, jako by byl ve velkím prokluzu. Když jsem pak přidal víc, tak mi to ukázalo chybu AT. Dle diagnostiky byla rozdílná rychlost něčeho v převodovce. Zřejmě hnaného a hnacího aparátu. Přesně znění chybové hlášky z diagnostiky si nepamatuju. Po několika stovkách metrů již bylo vše OK a po znovu nastartování již nebyla chyba AT na přístrojovce a auto jelo jak má.
Také se mi celkem občas stává, že když vyjíždím po nastartování z garáže, cca 30m do kopce, pak zahnu a razantněji se rozjíždím (zjevně je v mírném prokluzu, tzn více otáček a není tak silný záběr při přidání plynu), tak jako by auto cuklo, ve smyslu, jakoby dořadilo a pak až je cítít plný tah. Dělá to jenom v zimě a jenom pokud auto rozjíždím za studena.
Na několika zahraničních fórech jsem četl, že to je celkem běžný jev, nicméně z toho nemám pocit, že by to mělo být běžné a někdo psal, že po výměně oleje to bylo o poznání lepší.
Co by to mohlo být?
I přestože dává Mazda "doživotní"(ve smyslu na konec běžné životnosti AT) záruku na olej v převodovce, tak mi to přijde jako blbost. Přemýšlel jsem o výplachu a komplet novém oleji. Ale slyšel jsem, že by to poté mohlo být ještě horší. Mám najeto 77k, z 80% jen dálky.
nemáte někdo zkušenosti a nebo nevíte, co by mohlo být špatně a jak z toho ven?
Stává se mi, že když se rozjíždím za nízkých teplot. Obecně níž pod nulou, tak je př rozjezdu na první rychlostní stupeň jako v prokluzu? Například, auto stálo 2 dny při teplotách pod -14°C a pak po nastartování a rozjedzu do mírného kopce jsem se dostal na cca 2tis otáček a moc se mu nechtělo zabrat, jako by byl ve velkím prokluzu. Když jsem pak přidal víc, tak mi to ukázalo chybu AT. Dle diagnostiky byla rozdílná rychlost něčeho v převodovce. Zřejmě hnaného a hnacího aparátu. Přesně znění chybové hlášky z diagnostiky si nepamatuju. Po několika stovkách metrů již bylo vše OK a po znovu nastartování již nebyla chyba AT na přístrojovce a auto jelo jak má.
Také se mi celkem občas stává, že když vyjíždím po nastartování z garáže, cca 30m do kopce, pak zahnu a razantněji se rozjíždím (zjevně je v mírném prokluzu, tzn více otáček a není tak silný záběr při přidání plynu), tak jako by auto cuklo, ve smyslu, jakoby dořadilo a pak až je cítít plný tah. Dělá to jenom v zimě a jenom pokud auto rozjíždím za studena.
Na několika zahraničních fórech jsem četl, že to je celkem běžný jev, nicméně z toho nemám pocit, že by to mělo být běžné a někdo psal, že po výměně oleje to bylo o poznání lepší.
Co by to mohlo být?
I přestože dává Mazda "doživotní"(ve smyslu na konec běžné životnosti AT) záruku na olej v převodovce, tak mi to přijde jako blbost. Přemýšlel jsem o výplachu a komplet novém oleji. Ale slyšel jsem, že by to poté mohlo být ještě horší. Mám najeto 77k, z 80% jen dálky.