• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

automat Rozjezd při nižších teplotách

Bendik

člen KLANu
54
Ahoj borci,
nemáte někdo zkušenosti a nebo nevíte, co by mohlo být špatně a jak z toho ven?
Stává se mi, že když se rozjíždím za nízkých teplot. Obecně níž pod nulou, tak je př rozjezdu na první rychlostní stupeň jako v prokluzu? Například, auto stálo 2 dny při teplotách pod -14°C a pak po nastartování a rozjedzu do mírného kopce jsem se dostal na cca 2tis otáček a moc se mu nechtělo zabrat, jako by byl ve velkím prokluzu. Když jsem pak přidal víc, tak mi to ukázalo chybu AT. Dle diagnostiky byla rozdílná rychlost něčeho v převodovce. Zřejmě hnaného a hnacího aparátu. Přesně znění chybové hlášky z diagnostiky si nepamatuju. Po několika stovkách metrů již bylo vše OK a po znovu nastartování již nebyla chyba AT na přístrojovce a auto jelo jak má.
Také se mi celkem občas stává, že když vyjíždím po nastartování z garáže, cca 30m do kopce, pak zahnu a razantněji se rozjíždím (zjevně je v mírném prokluzu, tzn více otáček a není tak silný záběr při přidání plynu), tak jako by auto cuklo, ve smyslu, jakoby dořadilo a pak až je cítít plný tah. Dělá to jenom v zimě a jenom pokud auto rozjíždím za studena.
Na několika zahraničních fórech jsem četl, že to je celkem běžný jev, nicméně z toho nemám pocit, že by to mělo být běžné a někdo psal, že po výměně oleje to bylo o poznání lepší.
Co by to mohlo být?
I přestože dává Mazda "doživotní"(ve smyslu na konec běžné životnosti AT) záruku na olej v převodovce, tak mi to přijde jako blbost. Přemýšlel jsem o výplachu a komplet novém oleji. Ale slyšel jsem, že by to poté mohlo být ještě horší. Mám najeto 77k, z 80% jen dálky.
 
Já jen mohu potvdit,že výměnou oleje v AT se řazení v mé šestce stalo hodně sametovější.A největší změna se udála při volnoběhu,při stání a D má auto daleko větší sílu k rozjezdu(musím více zatáhnout ručku).A to jsem měnil jen větší polovinu objemu oleje+filtr.Ale ten filtr i olej teda byl.Pěkný humus.Měnil jem to vše hned po koupi při 124000km.Příště si najdu servis,kde se dá vyměnit celá náplň.
 
Tak jsem byl v autorizovaném servise v rámci svolávačky a zresetovali mi řídící jednotku k automatické převodovce a od té doby je cukání po zatočení doprava pryč.
 
Back
Top