• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Spotřeba Mazda6 GJ/GL - pochlubte se za kolik jezdíte

Taky se dlouhodobě pohybuji kolem cca. 8,7. I když poslední nádrž mi tam teď svítí asi v půlce 9,6.:cool:
 
Strašně záleží na charakteru trasy. Já jezdím převážně dlouhé trasy, jen málo po městě. Proto nemám problém se držet okolo těch 7,2/100. Ale jakmile začnu jezdit kratší trasy, okamžitě jsem na 8,5/100.
 
To jo, já buď jezdím krátké cesty po městě nebo naopak dlouhé, ale po německé dálnici a vyloženě se na spotřebu neohlizim. Ale hlavně, jezdím jen přes víkend a to si chci užít toho zvuku a výkonu :)
 
včera jsem dotankoval nádrž, kterou jsem projel v hodně klidném tempu po dálnicích a pražských okruzích bez jediného dynamického rozjezdu nebo zrychlení = 7,6 . Ale nic zábavného nebo důstojného toho motoru to fakt nebylo .....

IMG_0793.png
 
Poslední úprava:
No konecne tu vidim nejake normalni hodnoty, ja jsem za necelych 19000km dlouhodobe na hodnote 9,56 dle Spritmonitoru a 72 misto ze 76. Rikal jsem si, ze je neco spatne, ale vidim ze v tom nastesti nejsem sam;)
 
Průměrnou spotřebu po cca 40tis.km mám 6,8l. Jezdím převážně okresky v kopcovitém terénu severních Čech, takže za mě spokojenost.
 
No konecne tu vidim nejake normalni hodnoty, ja jsem za necelych 19000km dlouhodobe na hodnote 9,56 dle Spritmonitoru a 72 misto ze 76. Rikal jsem si, ze je neco spatne, ale vidim ze v tom nastesti nejsem sam;)
A to vychazis z jakych kriterii? Kde jsi vzal tech 76? Protoze ja na takovy pocet nejak nemuzu narazit. Bud je jich o dost mene (tech s novejsim motorem s 143 kW) a nebo o dost vice (tech s Skyaktiv-G 2.5).

Ja Te napr. vidim jako 8. nejvetsi spotrebu ze 143. Pricemz tak 4 z tech nahore bych nebral v potaz, protoze maji malo zaznamu. Takze tam 4. nejvyssi spotreba. Teda s podivem, ze ma nekdo vic, jak ja :D.

Vidis, @Krabat-e, uz nejsem mistni klanovy rekordman! :D
 
@Vitus, to je tim, ze on ma to tezke nove GLko modeloveho roku 2018. My nemusime rozpohybovavat tolik hlukove izolace navic :D.

Edit: ha, @tommas byl rychlejsi ;).
 
A to vychazis z jakych kriterii? Kde jsi vzal tech 76? Protoze ja na takovy pocet nejak nemuzu narazit. Bud je jich o dost mene (tech s novejsim motorem s 143 kW) a nebo o dost vice (tech s Skyaktiv-G 2.5).

Ja Te napr. vidim jako 8. nejvetsi spotrebu ze 143. Pricemz tak 4 z tech nahore bych nebral v potaz, protoze maji malo zaznamu. Takze tam 4. nejvyssi spotreba. Teda s podivem, ze ma nekdo vic, jak ja :D.

Vidis, @Krabat-e, uz nejsem mistni klanovy rekordman! :D
Já mám v kategorii 73 aut, nechápu podle čeho se to bere.
B3EF3AE2-F527-406F-8E0E-D12020D2821B.png
 
včera jsem dotankoval nádrž, kterou jsem projel v hodně klidném tempu po dálnicích a pražských okruzích bez jediného dynamického rozjezdu nebo zrychlení = 7,6 . Ale nic zábavného nebo důstojného toho motoru to fakt nebylo .....

Já Ti, člověče, asi budu muset poslat nahrávku své jízdy ze Zlína do Vídně. Jediné auto, široko daleko, které přejíždělo. Dálnice 140-150 km/h, na okreskách při předjíždění podobně, jinak těch 100-110. :oops: Obce lehce nad povolený limit, tak okolo těch 55. Zvládl jsem to za 2h 20 minut i s vyzvedáváním kolegy a jednou neplánovanou objížďkou. Řekl bych, že to byla hodně rychlá jízda neustále na hranici pokuty a poměrně častou prudkou akcelerací. Několikrát jsem musel předjíždět i tři kamiony najednou. Přesto jsem na letišti zaparkoval s průměrem 7,2/100.

Čím to tedy je? Tady se začíná vytvářet idea, že lidi, co mají nízkou spotřebu, jezdí jako důchodci. :) To prostě není pravda. Já jezdím naopak hodně rychle. Na limit 6000 otáček moje ručička naráží celkem pravidelně. Jezdím ale plynule, předvídám, brzdím motorem apod. Snažím se nejezdit stylem brzda-plyn, ale vždy jedu nad povolený limit - jsem ten, co na cestách předjíždí. Na začátku mám vyšší spotřebu, ale postupně klesá. Zčásti, protože se nuceně vleču v nějaké koloně, a zčásti, protože jedna vesnice následuje druhou - v obci limit dodržuji úzkostlivě a jen málokdy se mi stane, že jedu o něco rychleji než tachometrových 55.

Vzhledem k tomu, že lehce přes 7 litrů mám na autě od začátku, tak jediným dalším vysvětlením je snad nějak jinak zajetý motor. Čím jedu dál, tím mám nižší spotřebu. K Honzovi do Příbrami jsem dojel se spotřebou 6,9/100 a zpátky 6,8/100 a to bylo s pokutou za rychlost. Tak asi tak. ;)
 
Ja bych nad tim moc nelaboroval. Ja to vidim proste v jizdnim stylu + ty rychlosti. Nevim, kolik Ti, @Krabat-e, ukazuje auto aktualni spotrebu, kdyz jedes 180+? Ale pokud se nepletu, tak u me jeto tak nejak okolo 14 litru. Z toho se prumer pod 7 dela docela slozite. Co myslis? :D
 
Přiznám se, že v rychlostech 180+ se na okamžitou spotřebu nedívám, ani mě nezajímá. Ale budu na Tebe myslet... :D
 
Sice mám M3 G165, ale krásně se na ní ukázalo, jak zvyšujou spotřeby studené starty a krátké trasy. Jakmile auto vezmu na delší cestu, tak je vidět, že když je motor zahřátej na provozní teplotu, spotřeba je o dost nižší.

Bohužel do práce to mám cca 17km, takže jsem dlouhodobě na hodnotách 7,2-7,5l/100km, jezdím svižněji. Ale stejným stylem jízdy se dá jezdit klidně o litr méně, pokud by bylo auto od začátku v provozní teplotě.

Nestěžuju si, věděl jsem do čeho jdu :) Jen mě fascinovalo, že lidi v M6 se stejným motorem (i větším a výkonnějším) dokážou jezdit v autě větším a těžším za nižší spotřebu.
 
@Krabat Jezdím po Praze a to mi zvedá spotřebu. Kdybych vymetal nudné okresky, budu určitě o litr níže. A kdyby nudné nebyly, budu na tom samém. Ani nečekám, že 2,5 atmosferický benzín bude žrát 6litrů. Jezdím za devět a jsem spokojený. Jenom mi při vší úctě přijde úsměvné, když někdo tvrdí že jezdí s tímhle motorem dynamicky a rychle a jezdí za 7 litrů. Pak se nejspíš v debatě zásadně liší náhled na pojem dynamicky a rychle, což je ale taky naprosto v pořádku :)
 
Poslední úprava:
Ja to mam vetsinou po dalnici do DE. A v Nemecku mam jen priskoky po okoli, maximalne nejaky vylet o vikendu. Takze se da rict, ze okresky 0. A kdyz uz se dostanu mimo obec tak v mem okoli jsou pekne nove cesty, ktere hojne vyuzivaji motorkari, takze neni problem se z projizdky vratit s prumerem 12:D.
 
Back
Top