• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Startovací kabely

MCX3

rodinný člen KLANu
727
Blíží se zima.Jak je to se startovacími kabely?Jaký průměr (průřez)? Jaký je správný postup zapojení?A tak podobně.
Na netu je fůra "zaručeně" správních rad,tak co na to místní fachmani. Děkuji za typy a rady.
 
Čím větší průřez, tím lepší. Zapojení bych vzal z uživatelské příručky. Konec hlášení.

Odesláno z mého SM-G975F pomocí Tapatalk
 
Postup připojení - ideálně si otevřít manuál od auta, ale jinak:
1) připojit plus kabel k plus terminálu vybitý baterky
2) připojit plus kabel k plus terminálu nabitý baterky

3) připojit mínus kabel k mínus terminálu nabitý baterky
4) připojit mínus kabel k nějaký ukostřený části vybitýho auta - část motoru, miska tlumičů, prostě ideálně někam dál od vybitý baterky

Po nastartování se kabely odpojují v opačném pořadí.
Když se nouzově startuje pomocí druhýho auta (ne z boostru) tak na obou autech doporučuji vypnout co nejvíc spotřebičů (u toho vybitýho je to samozřejmostí) a u toho auta co pomáhá startovat (to co má nabitou baterku) trochu plynem zvednout otáčky obzvlášť v době pokusu o nastartování vybitýho auta.

Kabely doporučuji koupit kvalitní s větším průměrem drátu. Takový ty pseudo kvalitní kabely sice fungují, ale to startování pak trvá mnohonásobně dýl a už jsem zažil že se na nich bužírka začala i tavit a to jsme startovali jen motorku.
 
Poslední úprava:
Back
Top