• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Svítí kontrolky "auto ve smyku" a "pal. a emisní systém" - chyba EGR

Sehnat jety nebo yety :D novej bych nekoupil,jelikož jsou zdroje kde koupit řešil bych to jetym...

odesláno z mobilu
 
Zatím se nepovedlo pokud to vyjde tak dám vědět:)
Když si pročítám MESI pro GG/GY, tak funkce EGR je úzce propojena s regenerací DPF (při ní je EGR zavřený), která je zase propojena s klapkou s sání (intake shutter valve), která mimo usnadnění regenerace DPF usnadňuje i recirkulaci EGR při běhu na volnoběh. Natáčení lopatek turbodmychadla, zdá se, není závislé na funkci EGR. Řídící jednotka pak počítá množství recirkulovaných plynů a koncentraci kyslíku a řídí elektrický motor EGR. Množství recirkulovaných plynů je počítáno jako rozdíl mezi cílovým množstvím nasátého vzduchu (otáčky a množství vstřikovaného paliva) a aktuálním množstvím nasátého vzduchu podle MAF. Koncentrace kyslíku je pak počítána jako rozdíl mezi cílovým množstvím nasátého vzduchu a aktuálním množstvím nasátého vzduchu podle MAF, podle senzoru plnícího tlaku a podle lambda sondy. No bez znalosti toho, co a kde dělají konkrétní mapy (což se zdá, že vůbec nemají) to fakt nebudou mít lehké... ;) Já bych si takový software teda do řídící jednotky nahrát nenechal, protože zkonit se toho dát dost.
Chlapi,taková poznámka - zaslepit EGR u verzí s DPF - nebude to dělat bordel, tedy DPF bude trpět, tedy rychleji se zanášet, tím budou spojené častější regenerace atd. však všichni víme.
"During diesel particulate filter auto/manual regeneration, the EGR valve is controlled so as not to operate to prevent the fuel from passing too quickly or slowly while in post injection. (EGR system stops)" - Neřekl bych, EGR slouží k omezení koncetrace NOx při vysokých teplotách spalování a EGR plyny musí být chlazeny EGR chladičem, aby to nečmoudilo. A během regenerace je EGR stejně zavřený.
 
Poslední úprava:
To máš pravdu... Už tři 6ky udělal a vše ok...vše předtím projede na softwaru tak uvidíme... Bůh ví zda to zvládne;) cekam na to už dlouho:)
 
Tak to vypadá, že když jsem se koukal po EGRu tak uz je zaslepenej.ale kdovi jak... pravdepodobne ale kontrola v ŘJ není vypnuta.
 
Můžete někdo hodit fotku motoru před FL kde je umístěn EGR ventil?dekuji

odesláno z mobilu
Mám tušení, že před FL je stejně jako po FL. Foto mého FL ;)
Je tam vidět i plechová záslepka.
 

Přílohy

  • 2015-05-29-3543.jpg
    2015-05-29-3543.jpg
    491,2 KB · Zobrazení: 113
  • 2015-05-29-3545.jpg
    2015-05-29-3545.jpg
    465,1 KB · Zobrazení: 106
  • 2015-05-29-3548.jpg
    2015-05-29-3548.jpg
    535,2 KB · Zobrazení: 106
"During diesel particulate filter auto/manual regeneration, the EGR valve is controlled so as not to operate to prevent the fuel from passing too quickly or slowly while in post injection. (EGR system stops)" - Neřekl bych, EGR slouží k omezení koncetrace NOx při vysokých teplotách spalování a EGR plyny musí být chlazeny EGR chladičem, aby to nečmoudilo. A během regenerace je EGR stejně zavřený.

No to asi jo, má to logiku. A nezanese se rychleji DPF, když bude EGR zaslepený? Ikdyž pokud to souvisí hlavně s NOx, tak by to neměl být problém.
 
Ok, jenom mi šlo, jestli se třeba nezanese třeba rychleji DPF a regenerace probíhají třeba častěji.
 
EGR ovlivňuje kouřivost negativně, proto má chladič, aby se kouřivost snížila.
 
Tos ako to jo? Mám zaslepeno a sviti kontrolky. Zatim to jezdi tak jak ma. Jen vim,ze existuje soft na vypnuti kontrolek. Ale je potreba prehrat RJ?
 
Předpokládám před facelift.
Jezdit to bude v pohodě, jenom ti budou svítit.

Jinak trocha nechápu tvůj dotaz. Je potřeba si s tím prostě softově pohrát. Napiš odkud jsi a někdo třeba bude vědět, kdo to umí v tvém okolí ;)
Nebo prostě záslepku vyhodit a EGR vyčistit.
 
Tam bych jeste jenom doplnil. Ze tyto dve kontrolky nesviti pouze pri chybe u EGRu, ale dle meho mineni je to pri vseobecne poruse nejakeho bazmeku spojeneho s ekologii a emisema. Soudim dle toho, ze chybove hlaseni z RJ hlasilo chybu p2009 a svitily prave tyto dve kontrolky. Vyreseno viz tema s touto chybou.
https://www.mazdaklan.cz/threads/chybovy-kod-p2009.132/
 
Poslední úprava:
Zdravím,

jen abych doplňil u verze před FL neexistuje tedy žádný soft aspoň toto mi tvrdil Kubajs a když mi ho zaslepoval tak mi říkal že buď necháme svítit kontrolky a nebo že překlenoval nějak něco vzádu na panelu přístrojů a nesvítí tyto kontrolky vůbec jen při startování ;) bohužel mi pak chvilku nefungovalo ASR/ESP musel jsem provést reset jednotek a pak fungovalo.


Teď mám dotaz na verzi po FL:

Mám zaslepený EGR ventil a teď mi hooodně dlouho nesvítili kontrolky motoru a smyku. Teď jsem s autem začal jezdit více denně cca 100km a už se mi to 3x po sobě rozsvítilo a třeba mi to svítí týden ? Kde je teda chyba ??? Udělal jsem si korekci vstřiku všechno proběhlo ok. A dva dny na to se mi zase rozsvítili tyto kontrolky?
DPF je kuchnuté od kuby a to samé EGR dělán u něho.

Dále se začínám víc a víc bát nového roku nerad bych dostal 50t kč pokutu za to že nemám DPF jak to budete řešit vy ?
 
Verzí před FL je hodně. Každopádně oblbnout se kontrolky u před FL dají a to je hlavní podstata ;)

Ohledně svícení kontrolek u FL. Že to svítí týden a často, rozhodně standardní stav není.
Ono je těžké odhadnout co to způsobuje, když víme z diskuzí, že na autě si spoustu věcí dělal (určitě ne bez příčiny). Od čištění motoru, přes rozebrání turba po kalibraci vstřiků..

Určitě napíchnout při svítících kontrolkách na diagnostiku a potom se uvidí více.
 
No mě to dělalo i po zásahu Kubajse že mi ty kontrolky třeba 3-4 dny svítili jednou se mi to stalo že taky týden. Tak jsem volal Kubovi a ten mi říkal že taky už měl borce co mu to svítilo 14 dní a pak to zhaslo a byl klid.

Motor jsem čistil na doporučení a že mi přišlo že nemá takový ten tah a výkon jako třeba tvoje 105kw :) Turbo jsem měl venku z prevence abych odzkoušel vůle a zda-li není někde velký únik oleje. A to jsem pak namontoval zpátky a všechno ok. Kalibraci vstřiků jsem udělal preventivně po výměně oleje i Kuba to doporučuje dělat při každém servise :) Je fakt že auto teď hodně jezdilo jenom pocuky a párkrát delší trasu a byl dcl klid ani při cestě do Chorvatska se nerozsvítili nic.

Uvidím jestli to zhasne teď nějak normálně nebo ne. A jinak si zajedu na diagnostiku a uvidí se:) ale jinak auto jede úplně normálně ;) jen si říkám jestli nějaké čidlo není v háji a nebo nějaká podtlaková hadička nebo jestli to někde nepřisává falešný vzduch :) těch možností je více.

Jen jsem se chtěl zeptat jestli se s tím někdo nesetkal taky už :) ale divný je že se tohle rozsvítilo cca po jeden a půl měsíce co jsem dělal tyto úkony. Kdyby tam byl fakt problém myslím si že to svítí hnedka.
 
Back
Top