• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Topení

martin7810

člen KLANu
83
Zdravím všechny,
nikde jsem nedohledal tak jsem založil nové téma tak snad k něčemu bude !
Začalo mě zlobit topení, nechce topit, motor se normálně zahřeje ručička ukazuje optimum jako vždy ale nechce topit ikdyž mám teplotu na plno, pak jsem zjistil až motor vytočím a jedu na vyšší otáčky začne topit, když otáčky poklesnou ke 2000 ot/min přestane topit a pak zase začne kolem dvou a půl!
Poradí mi někdo má s tím už někdo zkušenost jestli nějaké čidlo nebo termostat atd. !?
děkuji moc za rady ;)
 
poměrně běžná závada, zpravidla si žádá výměnu termostatu, nic náročného ,-)
 
Pokud se motor normálně zahřeje, tak bych nehledal problém v termostatu ale spíš v ovládání topení.
(termostat reguluje malý-velký okruh, ne topení)
 
Pokud se motor normálně zahřeje, tak bych nehledal problém v termostatu ale spíš v ovládání topení.
motor se zahřeje, ale pokud má termostat otevřený velký okruh a nezavírá, pak v zimě při běžné jízdě neohřeješ chladící kapalinu natolik, aby to topilo....
 
"Začalo mě zlobit topení, nechce topit, motor se normálně zahřeje ručička ukazuje optimum"
Tak to by mělo topit i v nižších otáčkách. možná trošku méně ale ne netopit. Pokud by zůstal
termostat otevřený, motor se zahřívá dlouho, nebo za nízkých teplot se nezahřeje na optimum vůbec a tím pádem auto netopí nebo jen slabě....
 
Teplota ukazuje stále optimum taky sem si říkal kdyby to byl termostat, že by měla ručička lítat, pokud termostat nepouští vodu do topení, fouka normálně podle ventilátoru a topí jen při vyšších otáčkách až nějak 2500, pokud klesnou otáčky začne foukat studený a po zvýšení otáček zase horký! A mám webasto může to.mit souvislost? Tal děkuji za napady, takže termostat zatím počkat?!
 
A ručička teploměru se nehne v závislosti na otáčkách? Vody v chladiči máš dost?
 
Ručička drží nekolísá jen teplota vzduchu jak fouká, vody trošku méně než má být, ale v nádobce stále je!
 
Ručička drží nekolísá jen teplota vzduchu jak fouká, vody trošku méně než má být, ale v nádobce stále je!
Pozor,mluvíš o nádržce,ale zkontroluj hladinu pod kovovým víčkem CHLADIČE.Už hodně lidí na to dojelo,že v nádržce kapalina je,ale chladič byl poloprázdný.U japonců je to chlazení trochu jiné než u ostatních značek.Pozor,víčko otevři u chladného motoru,at se neopaříš.Celkem bych si na to vsadil.
 
JJ vím , že je třeba kontrolovat i chladič, že to není spojeno jak na jiných autech, tak zjistil jsem, že tam bylo málo vody proto mi netopilo topení, takže se mi někde ztrácí voda, vypadá, že vzduch z hlavy nebo netěsnostma do chlazení nejde, ale někde se pomalu ztrácí :(
 
Zdravím, mám teď podobný problém, s tím že voda z chladiče mi utíká do vyrovnávací nádržky skrz víčko. Mohu se zeptat jaká byla chyba nebo kde je zakopaný pes. Mám M6 gh 2.0 diesel 2009
Děkuji za radu ??
 
Pokud vám to tlakuje do nádržky,tak to vypadá na propálené těsnění pod hlavou nebo prasklá hlava.Tlak spalin vytlačuje chl.kapalinu.Ani voda nemusí ubývat,má větší hustotu než vzduch.Některé servisy mají spektometr,tím se dá zjistit z chl.kapaliny výskyt spalin.Pozná se to amatérsky tak,že auto za jízdy přestane topit.Pokud ne,tak zkusit klasiku,termostat,čerpadlo.Závada se bude dále zhoršovat.
 
Back
Top