• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Únik chladící kapaliny / Přetlak v chladícím okruhu

Goser

člen KLANu
32
Ahoj, nemate nikdo zkušenost s únikem chladící kapaliny v servisu mi řekli ze nejspíš křivý blok motoru. Mám Mazdu 6 2,2 Skyactiv 129Kw rok 2015IMG_20210513_143015.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
S diesly u mazdy bývají většinou problémy jinak jsem se s tím nesetkal a vypadá to jako by unikala kapalina ještě před motorem z nádržky-hadičky

Odesláno z mého SM-A520F pomocí Tapatalk
 
S diesly u mazdy bývají většinou problémy jinak jsem se s tím nesetkal a vypadá to jako by unikala kapalina ještě před motorem z nádržky-hadičky

Odesláno z mého SM-A520F pomocí Tapatalk
Uniká to nejspíš tim přetlakovým víčkem na chladiči. Vypadá to na těsnění pod hlavou,ale tvrdí mi, že je křivý blok.
 
Vítej v klubu :( pokud to tlačí do přetlakové nádobky, tak je to buď v lepším případě pouze těsnění, případně prasklá hlava nebo opravdu prohnutý blok. Já měl blok prohnutý a přitom těsnění a hlava byla dobrá...
V autorizáku bez zaváhání vymění velice rádi celý motor prakticky v ceně auta ani nemrkneš.
Já naštěstí sehnal super opraváře, sice to díky covidu trvalo déle ale dočkal jsem se a zatím v pohodě.
Sundal hlavu, zjistil prohnutý blok, nechal ho seškrábat do roviny přímo v autě odborníkem, hlava se taky srovnala.
Měl jsem najeto 220000km, ale těsnění už na autě předemnou majitel měnil za jiné silnější aby vyrovnal prohnutý blok. Mazda totiž variantu zbroušení bloku absolutně odmítá, prostě dát jedině nový, ale to je samozřejmě finanční nesmysl.
 
Vítej v klubu :( pokud to tlačí do přetlakové nádobky, tak je to buď v lepším případě pouze těsnění, případně prasklá hlava nebo opravdu prohnutý blok. Já měl blok prohnutý a přitom těsnění a hlava byla dobrá...
V autorizáku bez zaváhání vymění velice rádi celý motor prakticky v ceně auta ani nemrkneš.
Já naštěstí sehnal super opraváře, sice to díky covidu trvalo déle ale dočkal jsem se a zatím v pohodě.
Sundal hlavu, zjistil prohnutý blok, nechal ho seškrábat do roviny přímo v autě odborníkem, hlava se taky srovnala.
Měl jsem najeto 220000km, ale těsnění už na autě předemnou majitel měnil za jiné silnější aby vyrovnal prohnutý blok. Mazda totiž variantu zbroušení bloku absolutně odmítá, prostě dát jedině nový, ale to je samozřejmě finanční nesmysl.
Já mám najeto 19000 km. Jen nechápu, že se nerosviti žádná červená kontrolka. Vodu jsem kontroloval aby byla na horní čáře ale pry jsem ji měl dolévat rovnou do chladiče. Kde vam to dělali jestli se můžu zeptat.
 
19000 nebo spíš 190000km?
pravidelně kontroluji olej a všiml jsem si přibývání fridexu v nádobce, asi dvákrát jsem ho odsál a vracel zpět přímo do chladiče, pak mi tady poradil MAX, abych to pořádně sportovní jízdou prohřál, zastavil, chcípl a kouknoul zda-li se tvoří v přetlakové nádobce bublinky, pak je to prý těšnění nebo prasklá hlava. Už ve více případů našeho motoru není prasklá hlava, ale ten prohnutý blok. Holt moderní motor z nějaké slitiny hliníku :(

Soukromý opravce pan Korec v Dačicích okr. Jindřichův Hradec, mohu poslat kontakt
 
19000 nebo spíš 190000km?
pravidelně kontroluji olej a všiml jsem si přibývání fridexu v nádobce, asi dvákrát jsem ho odsál a vracel zpět přímo do chladiče, pak mi tady poradil MAX, abych to pořádně sportovní jízdou prohřál, zastavil, chcípl a kouknoul zda-li se tvoří v přetlakové nádobce bublinky, pak je to prý těšnění nebo prasklá hlava. Už ve více případů našeho motoru není prasklá hlava, ale ten prohnutý blok. Holt moderní motor z nějaké slitiny hliníku :(

Soukromý opravce pan Korec v Dačicích okr. Jindřichův Hradec, mohu poslat kontakt
Mohl bych vám zavolat třeba zitra a zjistit něco více? Dekuji
 
Poslední úprava moderátorem:
Buď moc vysoký teploty uvnitř spalovací komory v důsledku nahromaděného karbonu (zanesený EGR, zanesený sání, zanesený všechno - častý problém moderních motorů nebo hybridů)
nebo
příliš rychlý zvýšení teploty ve spalovací komoře a materiál/těsnění hlavy tohle nedokáže pobrat (studený motor a dám tomu plnej knedlík)
nebo
nahromadění karbonu na dně pístu a následně "nabourání" pístu do hlavy motoru (třeba Toyota nafty - mezi 80000-250000km dle stylu jízdy)
nebo
nekvalitní materiál především těsnění hlavy motoru (třeba Peugeot benzíny - kdykoliv, nebo Ford benzíny - většinou do 50000km)
nebo
dojde chladící kapalina nebo nefunguje chladící okruh například z důvodu zaseklého termostatu nebo nefunkčního čerpadla a motor se uvaří (což vlastně příliš zvýší teploty a dojde k takovýhlemu "zušlechtění" materiálu - stačí teploty nad cca 110°C u hliníku)
nebo
příliš vysoký tlak turbodmychadla (to se stává spíš tunerům kde se přidávájí stovky koní, i když proč by se nemohl pokazit regulátor turba i u obyč auta)
nebo
opotřebovaná pružnost těsnění pod hlavou (to se týká spíš hybridů s nájezdem cca +150000km po městě kde motor "start-stopuje" klidně 20x za minutu)

Nemusí se hned jednat o "zkroucení" hlavy nebo polomotoru, ale klidně jen o špatný těsnění pod hlavou... I když je to Mazda,takže tu hlavu bych nechal raději překontrolovat.

Kdybych to měl nějak shrnout,tak z drtivý většiny se tohle stává,protože došlo, klidně někdy v minulosti, k velkýmu a náhlýmu nebo dlouhotrvajícímu zvětšení teploty ve spalovací komoře. Ten zbytek případů jsou většinou konstrukční chyby motoru nebo nekvalita materiálu. Samozřejmě tyhle dvě varianty spolu můžou souviset.
 
Poslední úprava:
Buď moc vysoký teploty uvnitř spalovací komory v důsledku nahromaděného karbonu (zanesený EGR, zanesený sání, zanesený všechno - častý problém moderních motorů nebo hybridů)
nebo
příliš rychlý zvýšení teploty ve spalovací komoře a materiál/těsnění hlavy tohle nedokáže pobrat (studený motor a dám tomu plnej knedlík)
nebo
nahromadění karbonu na dně pístu a následně "nabourání" pístu do hlavy motoru (třeba Toyota nafty - mezi 80000-250000km dle stylu jízdy)
nebo
nekvalitní materiál především těsnění hlavy motoru (třeba Peugeot benzíny - kdykoliv, nebo Ford benzíny - většinou do 50000km)
nebo
dojde chladící kapalina nebo nefunguje chladící okruh například z důvodu zaseklého termostatu nebo nefunkčního čerpadla a motor se uvaří (což vlastně příliš zvýší teploty a dojde k takovýhlemu "zušlechtění" materiálu - stačí teploty nad cca 110°C u hliníku)
nebo
příliš vysoký tlak turbodmychadla (to se stává spíš tunerům kde se přidávájí stovky koní, i když proč by se nemohl pokazit regulátor turba i u obyč auta)
nebo
opotřebovaná pružnost těsnění pod hlavou (to se týká spíš hybridů s nájezdem cca +150000km po městě kde motor "start-stopuje" klidně 20x za minutu)

Nemusí se hned jednat o "zkroucení" hlavy nebo polomotoru, ale klidně jen o špatný těsnění pod hlavou... I když je to Mazda,takže tu hlavu bych nechal raději překontrolovat.

Kdybych to měl nějak shrnout,tak z drtivý většiny se tohle stává,protože došlo, klidně někdy v minulosti, k velkýmu a náhlýmu nebo dlouhotrvajícímu zvětšení teploty ve spalovací komoře. Ten zbytek případů jsou většinou konstrukční chyby motoru nebo nekvalita materiálu. Samozřejmě tyhle dvě varianty spolu můžou souviset.
Děkuju. A chtěl jsem se zeptat, proč auto nic nehlásí když tam není voda a auto se přehřívá.
 
@Goser Bohužel to je otázka na konstruktéry v podstatě všech automobilek. Já si o tom můžu myslet jen svoje a to je že se zachovalo varování o přehřátí ještě z dob litinových bloků a "tlustých" těsnění pod hlavou, kterým nevadila krátkodobá teplota i okolo 120°C-130°C pokud v nich byla kvalitní nemrznoucí směs s vysokým bodem varu. Proto ať se jedná o ručičkový ukazatel nebo o nějakej pípak či hlášku v infotainmentu,tak se většinou objeví až při cca 120°C. Bohužel k nějakému druhu poškození u hliníkových hlav a bloků začne docházet už při těch cca 110°C. Záludný je to v tom, že tohle poškození z přehřátí se může projevit klidně až za xxxxxkm od závady, když už je závada dávno odstraněna.
Osobně beru jako gigantický úspěch že se v dnešní době začíná prosazovat digitální ukazatel teploty s konkrétní hodnotou a ten starej ručičkovej nesmysl nebo kotrolky typu vařim/nevařim jdou pomalu do ústraní.

U Sky-D a to jejich praskání hlav je pak kapitolou samo pro sebe. Tenhle motor by měl dle mého názoru projít kompletní revizí, teda spíš jsem měl napsal "Mazdo: hoďte ho do šrotu, omluvte se lidem a vytvořte něco úplně jinýho".
 
Poslední úprava:
@Goser Bohužel to je otázka na konstruktéry v podstatě všech automobilek. Já si o tom můžu myslet jen svoje a to je že se zachovalo varování o přehřátí ještě z dob litinových bloků a "tlustých" těsnění pod hlavou, kterým nevadila krátkodobá teplota i okolo 120°C-130°C pokud v nich byla kvalitní nemrznoucí směs s vysokým bodem varu. Proto ať se jedná o ručičkový ukazatel nebo o nějakej pípak či hlášku v infotainmentu,tak se většinou objeví až při cca 120°C. Bohužel k nějakému druhu poškození u hliníkových hlav a bloků začne docházet už při těch cca 110°C. Záludný je to v tom, že tohle poškození z přehřátí se může projevit klidně až za xxxxxkm od závady, když už je závada dávno odstraněna.
Osobně beru jako gigantický úspěch že se v dnešní době začíná prosazovat digitální ukazatel teploty s konkrétní hodnotou a ten starej ručičkovej nesmysl nebo kotrolky typu vařim/nevařim jdou pomalu do ústraní.

U Sky-D a to jejich praskání hlav je pak kapitolou samo pro sebe. Tenhle motor by měl dle mého názoru projít kompletní revizí, teda spíš jsem měl napsal "Mazdo: hoďte ho do šrotu, omluvte se lidem a vytvořte něco úplně jinýho".
V Mazdě řeknou hned, naftu dát pryč a koupit benzín než budou problémy. Tzn. najet max.100.000 km.... protože řešit opravy přes autorizovaný servis nedává smysl, akorát přitom přichází o zákazníky, to nikoho z vedení zatím nenapadlo, raději zdraží taxu, aby vydělávali pořád stejně.
Takže normálním lidem nezbývá než hledat jinde, dobrých servisů je bohužel málo a pokud dobří jsou, mají práce nad hlavu.
Často se mění se celé motory, dobře se seženou v Polsku, ti ho dovezou nejčastěji z Anglie, samozřejmě že čórky. A tak takový obchod jen kvete. Díky Covidu se dovoz přibrzdil, takže shánění dílů je na delší dobu, ikdyž se to zlepšuje....
 
@Goser Bohužel to je otázka na konstruktéry v podstatě všech automobilek. Já si o tom můžu myslet jen svoje a to je že se zachovalo varování o přehřátí ještě z dob litinových bloků a "tlustých" těsnění pod hlavou, kterým nevadila krátkodobá teplota i okolo 120°C-130°C pokud v nich byla kvalitní nemrznoucí směs s vysokým bodem varu. Proto ať se jedná o ručičkový ukazatel nebo o nějakej pípak či hlášku v infotainmentu,tak se většinou objeví až při cca 120°C. Bohužel k nějakému druhu poškození u hliníkových hlav a bloků začne docházet už při těch cca 110°C. Záludný je to v tom, že tohle poškození z přehřátí se může projevit klidně až za xxxxxkm od závady, když už je závada dávno odstraněna.
Osobně beru jako gigantický úspěch že se v dnešní době začíná prosazovat digitální ukazatel teploty s konkrétní hodnotou a ten starej ručičkovej nesmysl nebo kotrolky typu vařim/nevařim jdou pomalu do ústraní.

U Sky-D a to jejich praskání hlav je pak kapitolou samo pro sebe. Tenhle motor by měl dle mého názoru projít kompletní revizí, teda spíš jsem měl napsal "Mazdo: hoďte ho do šrotu, omluvte se lidem a vytvořte něco úplně jinýho".
Pěkně napsaný. Dík
 
V Mazdě řeknou hned, naftu dát pryč a koupit benzín než budou problémy. Tzn. najet max.100.000 km.... protože řešit opravy přes autorizovaný servis nedává smysl, akorát přitom přichází o zákazníky, to nikoho z vedení zatím nenapadlo, raději zdraží taxu, aby vydělávali pořád stejně.
Takže normálním lidem nezbývá než hledat jinde, dobrých servisů je bohužel málo a pokud dobří jsou, mají práce nad hlavu.
Často se mění se celé motory, dobře se seženou v Polsku, ti ho dovezou nejčastěji z Anglie, samozřejmě že čórky. A tak takový obchod jen kvete. Díky Covidu se dovoz přibrzdil, takže shánění dílů je na delší dobu, ikdyž se to zlepšuje...
Ahoj. Loni jsi mi posílal kontakt na p. Korce z Dačic. Nějak nemůžu najít cislo. Mohl by jsi mi ho poslat znovu? Jinak loni blok srovnán,hlava udělaná,jezdilo to půl roku a teď turbo v háji. Co ty? Jezdí ti to ok?
 
Poslední úprava moderátorem:
Ahoj, stejný problém měl nedávno kamarád na 2.2 D 129 kW. Měl auto v Táboře, kde přišli na to, že to dělalo víčko "tuším, že na expanze". Vypadá to na Tvé fotografii přesně jako u něj- motor zastříkaný zepředu, jako od chladiče. U něj bylo znečištění motoru zelené, jako je barva chladící kapaliny.
 
Back
Top