Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Poznámka: This feature may not be available in some browsers.
Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.
Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu
DíkTak takovou zkušenost nemám....
Uniká to nejspíš tim přetlakovým víčkem na chladiči. Vypadá to na těsnění pod hlavou,ale tvrdí mi, že je křivý blok.S diesly u mazdy bývají většinou problémy jinak jsem se s tím nesetkal a vypadá to jako by unikala kapalina ještě před motorem z nádržky-hadičky
Odesláno z mého SM-A520F pomocí Tapatalk
Já mám najeto 19000 km. Jen nechápu, že se nerosviti žádná červená kontrolka. Vodu jsem kontroloval aby byla na horní čáře ale pry jsem ji měl dolévat rovnou do chladiče. Kde vam to dělali jestli se můžu zeptat.Vítej v klubu pokud to tlačí do přetlakové nádobky, tak je to buď v lepším případě pouze těsnění, případně prasklá hlava nebo opravdu prohnutý blok. Já měl blok prohnutý a přitom těsnění a hlava byla dobrá...
V autorizáku bez zaváhání vymění velice rádi celý motor prakticky v ceně auta ani nemrkneš.
Já naštěstí sehnal super opraváře, sice to díky covidu trvalo déle ale dočkal jsem se a zatím v pohodě.
Sundal hlavu, zjistil prohnutý blok, nechal ho seškrábat do roviny přímo v autě odborníkem, hlava se taky srovnala.
Měl jsem najeto 220000km, ale těsnění už na autě předemnou majitel měnil za jiné silnější aby vyrovnal prohnutý blok. Mazda totiž variantu zbroušení bloku absolutně odmítá, prostě dát jedině nový, ale to je samozřejmě finanční nesmysl.
Mohl bych vám zavolat třeba zitra a zjistit něco více? Dekuji19000 nebo spíš 190000km?
pravidelně kontroluji olej a všiml jsem si přibývání fridexu v nádobce, asi dvákrát jsem ho odsál a vracel zpět přímo do chladiče, pak mi tady poradil MAX, abych to pořádně sportovní jízdou prohřál, zastavil, chcípl a kouknoul zda-li se tvoří v přetlakové nádobce bublinky, pak je to prý těšnění nebo prasklá hlava. Už ve více případů našeho motoru není prasklá hlava, ale ten prohnutý blok. Holt moderní motor z nějaké slitiny hliníku
Soukromý opravce pan Korec v Dačicích okr. Jindřichův Hradec, mohu poslat kontakt
190.000 tedaMohl bych vám zavolat třeba zitra a zjistit něco více? Dekuji
Netuším. Asi z výroby.@Pegas Máš nějaké info o tom, jak tohle prohnutí vznikne? 190 000 budu mít za chvíli taky....
Děkuju. A chtěl jsem se zeptat, proč auto nic nehlásí když tam není voda a auto se přehřívá.Buď moc vysoký teploty uvnitř spalovací komory v důsledku nahromaděného karbonu (zanesený EGR, zanesený sání, zanesený všechno - častý problém moderních motorů nebo hybridů)
nebo
příliš rychlý zvýšení teploty ve spalovací komoře a materiál/těsnění hlavy tohle nedokáže pobrat (studený motor a dám tomu plnej knedlík)
nebo
nahromadění karbonu na dně pístu a následně "nabourání" pístu do hlavy motoru (třeba Toyota nafty - mezi 80000-250000km dle stylu jízdy)
nebo
nekvalitní materiál především těsnění hlavy motoru (třeba Peugeot benzíny - kdykoliv, nebo Ford benzíny - většinou do 50000km)
nebo
dojde chladící kapalina nebo nefunguje chladící okruh například z důvodu zaseklého termostatu nebo nefunkčního čerpadla a motor se uvaří (což vlastně příliš zvýší teploty a dojde k takovýhlemu "zušlechtění" materiálu - stačí teploty nad cca 110°C u hliníku)
nebo
příliš vysoký tlak turbodmychadla (to se stává spíš tunerům kde se přidávájí stovky koní, i když proč by se nemohl pokazit regulátor turba i u obyč auta)
nebo
opotřebovaná pružnost těsnění pod hlavou (to se týká spíš hybridů s nájezdem cca +150000km po městě kde motor "start-stopuje" klidně 20x za minutu)
Nemusí se hned jednat o "zkroucení" hlavy nebo polomotoru, ale klidně jen o špatný těsnění pod hlavou... I když je to Mazda,takže tu hlavu bych nechal raději překontrolovat.
Kdybych to měl nějak shrnout,tak z drtivý většiny se tohle stává,protože došlo, klidně někdy v minulosti, k velkýmu a náhlýmu nebo dlouhotrvajícímu zvětšení teploty ve spalovací komoře. Ten zbytek případů jsou většinou konstrukční chyby motoru nebo nekvalita materiálu. Samozřejmě tyhle dvě varianty spolu můžou souviset.
V Mazdě řeknou hned, naftu dát pryč a koupit benzín než budou problémy. Tzn. najet max.100.000 km.... protože řešit opravy přes autorizovaný servis nedává smysl, akorát přitom přichází o zákazníky, to nikoho z vedení zatím nenapadlo, raději zdraží taxu, aby vydělávali pořád stejně.@Goser Bohužel to je otázka na konstruktéry v podstatě všech automobilek. Já si o tom můžu myslet jen svoje a to je že se zachovalo varování o přehřátí ještě z dob litinových bloků a "tlustých" těsnění pod hlavou, kterým nevadila krátkodobá teplota i okolo 120°C-130°C pokud v nich byla kvalitní nemrznoucí směs s vysokým bodem varu. Proto ať se jedná o ručičkový ukazatel nebo o nějakej pípak či hlášku v infotainmentu,tak se většinou objeví až při cca 120°C. Bohužel k nějakému druhu poškození u hliníkových hlav a bloků začne docházet už při těch cca 110°C. Záludný je to v tom, že tohle poškození z přehřátí se může projevit klidně až za xxxxxkm od závady, když už je závada dávno odstraněna.
Osobně beru jako gigantický úspěch že se v dnešní době začíná prosazovat digitální ukazatel teploty s konkrétní hodnotou a ten starej ručičkovej nesmysl nebo kotrolky typu vařim/nevařim jdou pomalu do ústraní.
U Sky-D a to jejich praskání hlav je pak kapitolou samo pro sebe. Tenhle motor by měl dle mého názoru projít kompletní revizí, teda spíš jsem měl napsal "Mazdo: hoďte ho do šrotu, omluvte se lidem a vytvořte něco úplně jinýho".
Pěkně napsaný. Dík@Goser Bohužel to je otázka na konstruktéry v podstatě všech automobilek. Já si o tom můžu myslet jen svoje a to je že se zachovalo varování o přehřátí ještě z dob litinových bloků a "tlustých" těsnění pod hlavou, kterým nevadila krátkodobá teplota i okolo 120°C-130°C pokud v nich byla kvalitní nemrznoucí směs s vysokým bodem varu. Proto ať se jedná o ručičkový ukazatel nebo o nějakej pípak či hlášku v infotainmentu,tak se většinou objeví až při cca 120°C. Bohužel k nějakému druhu poškození u hliníkových hlav a bloků začne docházet už při těch cca 110°C. Záludný je to v tom, že tohle poškození z přehřátí se může projevit klidně až za xxxxxkm od závady, když už je závada dávno odstraněna.
Osobně beru jako gigantický úspěch že se v dnešní době začíná prosazovat digitální ukazatel teploty s konkrétní hodnotou a ten starej ručičkovej nesmysl nebo kotrolky typu vařim/nevařim jdou pomalu do ústraní.
U Sky-D a to jejich praskání hlav je pak kapitolou samo pro sebe. Tenhle motor by měl dle mého názoru projít kompletní revizí, teda spíš jsem měl napsal "Mazdo: hoďte ho do šrotu, omluvte se lidem a vytvořte něco úplně jinýho".
Ahoj. Loni jsi mi posílal kontakt na p. Korce z Dačic. Nějak nemůžu najít cislo. Mohl by jsi mi ho poslat znovu? Jinak loni blok srovnán,hlava udělaná,jezdilo to půl roku a teď turbo v háji. Co ty? Jezdí ti to ok?V Mazdě řeknou hned, naftu dát pryč a koupit benzín než budou problémy. Tzn. najet max.100.000 km.... protože řešit opravy přes autorizovaný servis nedává smysl, akorát přitom přichází o zákazníky, to nikoho z vedení zatím nenapadlo, raději zdraží taxu, aby vydělávali pořád stejně.
Takže normálním lidem nezbývá než hledat jinde, dobrých servisů je bohužel málo a pokud dobří jsou, mají práce nad hlavu.
Často se mění se celé motory, dobře se seženou v Polsku, ti ho dovezou nejčastěji z Anglie, samozřejmě že čórky. A tak takový obchod jen kvete. Díky Covidu se dovoz přibrzdil, takže shánění dílů je na delší dobu, ikdyž se to zlepšuje...