• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Vibrace do volantu při lehkém brždění

Mam pocit, ze tohle můj pneuservisu nejak nevychytal, nebo? Podle me mel po zmereni to staré zavazi (vypada jak na plechace) vyhodit a pak dat jen polovinu tech novych nalepovacich. Nebo proc se to dela takhle?
34F4188F-7EBF-4C5C-85B9-07C07593FCAA.jpeg
 
Žlutá tečka na pneu je nejlehčí místo pneumatiky, co jsem kdesi vyčetl...
 
Mel jsem na mysli ty zavazi proti sobe. Proc davat na jednu stranu 25g a na druhou 55g. Podle zakladni matematiky by melo stacit dat na jednu 30g a na druhou nic. Pokud v tom ovsem neni hacek ?
 
Tak oni nejsou ryze proti sobě, jsou i křížem vlastně. Já mám na kolech lepená závaží tak i tak (vnější i vnitřní hrana). Mě se tam nelíbí ta varianta závaží na plecháče jen ?
Třeba to někdo z oboru ještě vysvětlí...
 
Pokud na disku těch závaží není podezřele moc dá se kolo jen dovážit se stávajícím závažím. Ale pokud se mi to nezdá a je jich tam moc je nelepší všechno závaží oloupat a vyvážit znova.. to závaží na plecháč na fotce ach jo? ale taky sem zažil čínský pneu nebo trefenej disk pak se to lata jak to jde...
 
Tak to závaží z plecháče se dává na hliníkáče normálně. Musí se vyvážit vnitřní i vnější část.
Díky, už to vidím i třeba zde, vedou naklepávací pro plech i hliník ?
Alespoň jsem pár minut před zlomem roku o něco moudřejší a nebudu škaredě pokukovat v pneuservisu až na ně taky dojde :)
 
Tak to závaží z plecháče se dává na hliníkáče normálně. Musí se vyvážit vnitřní i vnější část.
Tak se omlouvám za mystifikaci ale tohle bych neudělal... Vyvažovačka vám přece ukáže kam závaží nalepit, i vnitřní nebo vnější stranu pomocí nalepovacích závaží...
 
Nejsem příznivec těch naklepávacích závaží na hliníkovém disku, ale evidentně to není chyba. Díky za info.
 
Zdravím pánové.
Vibrace, způsobené nevyváženými koly, by se projevovaly při rychlejší jízdě a ne pouze při brždění, přibržďování. Protože jsem vibrace do volantu při brždění u své M6 GJ, GL Wagon, 2.5 dlouze řešil (zvlněné kotouče, ložiska /náboje kol atd.), mohu v současné době tvrdit, že může být chyba i v tlumičích. Osobně jsem vše řešil systémem pokus/omyl (úkony servisu k ničemu nevedly, jen mne stály desítky tisíc Kč opakovanou výměnou kotoučů s deskami) výměnou všeho výše uvedeného. Protože jsem se četbou na všech možných forech či rad dozvěděl, že mnohdy, již po nájezdu cca 80 000 km, bývají tlumiče z 50 % "opotřebené" (postupně to řidič není schopen zjistit), rozhodl jsem se provést výměnu tlumičů, pružin včetně horního uložení, a to vše svépomocí za cenu cca 9 000 Kč. Po výměně je auto jak vyměněné, "pocit" chvějícího se auta při brždění úplně zmizelo (více jsem psal ve vlkáknu o podvozku), dramaticky se však změnily jízdní vlastnosti - k lepšímu!:eek:
 
Mam pocit, ze tohle můj pneuservisu nejak nevychytal, nebo? Podle me mel po zmereni to staré zavazi (vypada jak na plechace) vyhodit a pak dat jen polovinu tech novych nalepovacich. Nebo proc se to dela takhle?
Zobrazit přílohu 43873
Sice je to strasi prispevek, ale neda mi to nereagovat - pneuservisaka, co by na cerne disky nalepil stribrna zavazi, bych nakopl do vajec s rozbehem.
 
Buďmě rádi, že vůbec jsou ty nalepovací závaží. Když jsem měnil na podzim na zimní ALU 16" tak nejen, že jsem zadní kola prohodil mezi sebou (opačný směr rotace), ale po správném přehození jsem zjistil, že mi něco při každé otáčce kola drhne. :D

Samozřejmě, že jsem to zjistil zrovna když jsem chtěl jet do školy, takže ještě než jsem vyjel z ulice tak jsem musel zastavit a podívat se co se děje. Po chvíli bádání jsem teda zjistil, že mi disk dře o plechový kryt brzdy. Takže jsem vytáhl hever a točil, lidi okolo na mě čuměli jak na blázna. Když jsem sundal kolo a podíval se na disk zevnitř, tak jsem tam našel pár nalepených závažíček, které byly moc blízko toho plechu, tak se o něj třely.

Pak už jenom stačilo vytáhnout nůž, odloupnout je, nahodit kolo a jel jsem v klidu dál. :cool:
 
Dnes ráno při cestě do práce mě napadla taková úvaha, že vlastně ani nevím, co u mě způsobovalo věčné vibrace při jízdě i brždění. Už druhým rokem mám obě sady naprosto bez vibrací a ani je nepřevažuji, prostě normální stav a to i při brždění tak, jak to má být. Předtím bylo věčné trápení s tímto neduhem. Koupil jsem nové kotouče, experimentoval s tlaky, přeusazoval kola, navštěvoval X pneuservisů, koupil úchylkoměr a ověřoval házivost kotoučů a nábojů a dál se chystal na třesáky a tušil, že někde na podvozku bude odhalen problém ačkoli auto bylo téměř nové. Na autě se v této oblasti dodnes nic nezměnilo, to jest podvozek původní včetně pneu i alu i podvozkových dílů, ostatně nájezd sotva 40t. km. Jediné co mohlo mít možná takový vliv (pač náladou auta to asi nebylo), je změna za kvalitnější matice D1 SPEC, které prostě lépe zapadají do kuželu než ty originální, udržování rovnoměrného tlaku pneu (ale nezdá se mi, že by to tolik ovlivnilo vibrace v jízdě) a v neposlední řadě na letní sadě mi byla pootočena pneu vůči ráfku při vyhodnocení na Hunteru (ale zimní set nikdo neotáčel a též tehdy vibroval a dnes nikoli), takže pro mě zůstalo vlastně záhadou, jak jsem se zbavil vibrací a jak jim v budoucnu předcházet. :)
 
Spis bych podezrival origo disky vyrabene z plechovek od cinskeho jasminoveho caje. Je ti neskutecny blato, staci hlubsi dekl od kanalu a je to doma.

Tudiz bych se ani nedivil, ze po par de-montazich disku ty diry na stefty budou malinko vetsi...
 
Disky mám obě sady ty originální bláta. Takže tím to nebylo.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Spis bych podezrival origo disky vyrabene z plechovek od cinskeho jasminoveho caje. Je ti neskutecny blato, staci hlubsi dekl od kanalu a je to doma.

Tudiz bych se ani nedivil, ze po par de-montazich disku ty diry na stefty budou malinko vetsi...
Tak já zimní origo Mazda disky mám Made in Italy. Za 2 zimy v soli a brečce jsou stále jako nové.
 
Back
Top