• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Vibrace při startu se sytičem a cukání při sešlápnutém plynu

Babik

nový člen
8
Zdravím vespolek. Po dvaceti létech s 323 jsem na jaře přesedlal na M6 a hned musím požádat o radu. Jedná se o benzínovou M6 GJ rok výroby 2015 najeto 125K kilometrů. K problému. Auto necelé dva měsíce stálo s odpojenou baterií, kdy se dělalo kompletní ošetření podvozku, plus montáž tažného. Nyní auto po nastartovaní, po dobu kdy je aktivovaný sytič, vibruje a chvěje se. Otáčky jsou cca 1300. Pokud přidám plyn vibrace zmizí. Po uplynutí cca 20-30 vteřin se sytič vypne, otáčka klesnou na 600 - 700 a motor se uklidní a je tichý bez jakýchkoliv vibrací. Vibrace se nevrátí ani když přidám plyn na 1300 otáček.
Druhý problém který jsem objevil (ale nejsem si jist jestli není od prvopočátku) je, že když sešlápnu více plyn, tak auto začne cukat, jako by se přerušoval přívod benzínu. U normální klidné jízdy se to nepozná, při sešlápnutí na 3/4 to cuká jednou za čas , při sešlápnutí na podlahu, je pravidelně tak po 3 vteřinách. Radili mi vyměnit svíčky, ale ty, pokud se dá věřit servisní knížce, byli měněny v 95K. Pokud jste se s tím někdo setkal, tak díky za radu.
A ještě jeden dotaz. Před odpojením baterie byla deaktivovaná funkce I-stop. Nyní je I-stop funkční a musím ho pokaždé vypínat tlačítkem. Je možné, že byla deaktivovaná přes diagnostiku v jednotce a teď se jednotka vyresetovala a všechna nastavení jsou tovární?
Díky za odpovědi.
 
Zdravím vespolek. Po dvaceti létech s 323 jsem na jaře přesedlal na M6 a hned musím požádat o radu. Jedná se o benzínovou M6 GJ rok výroby 2015 najeto 125K kilometrů. K problému. Auto necelé dva měsíce stálo s odpojenou baterií, kdy se dělalo kompletní ošetření podvozku, plus montáž tažného. Nyní auto po nastartovaní, po dobu kdy je aktivovaný sytič, vibruje a chvěje se. Otáčky jsou cca 1300. Pokud přidám plyn vibrace zmizí. Po uplynutí cca 20-30 vteřin se sytič vypne, otáčka klesnou na 600 - 700 a motor se uklidní a je tichý bez jakýchkoliv vibrací. Vibrace se nevrátí ani když přidám plyn na 1300 otáček.
Druhý problém který jsem objevil (ale nejsem si jist jestli není od prvopočátku) je, že když sešlápnu více plyn, tak auto začne cukat, jako by se přerušoval přívod benzínu. U normální klidné jízdy se to nepozná, při sešlápnutí na 3/4 to cuká jednou za čas , při sešlápnutí na podlahu, je pravidelně tak po 3 vteřinách. Radili mi vyměnit svíčky, ale ty, pokud se dá věřit servisní knížce, byli měněny v 95K. Pokud jste se s tím někdo setkal, tak díky za radu.
A ještě jeden dotaz. Před odpojením baterie byla deaktivovaná funkce I-stop. Nyní je I-stop funkční a musím ho pokaždé vypínat tlačítkem. Je možné, že byla deaktivovaná přes diagnostiku v jednotce a teď se jednotka vyresetovala a všechna nastavení jsou tovární?
Díky za odpovědi.
Jde o běžný jev - funkce předehřevu katalizatoru. I-stop nemusel fungovat kvůli slabé baterii. Reset ŘJ na to vliv nemá. Leda její přehrání. O zbytku ti víc poví fundovanější členové.

Odesláno z mého moto g(60) pomocí Tapatalk
 
Díky za odpověď. Pokud je to běžný jev, tak v pořádku, jen bych řekl, že to před onou přestávkou nedělalo. ( nebo jsem si to toho v nadšení z "nového " auta nevšiml :)). Jednotku jsem určitě nepřehrával, pouze byla nějaký čas bez napětí.
 
S tím cukáním při přidání plynu se nikdo nesetkal? Na netu píšou snad šest různých možností, ale pokud by s tím měl někdo zkušenost, nemusel bych to zkoušet metodou pokus, omyl. Díky.
Navíc je tedy zvláštní, že se aktivoval I-stop, i když jsem jednotku nepřehrával, pouze odpojil baterii. A slabá baterie si myslím taky nebyla, to by asi auto něco hlásilo.
 
jestli ti to po přidání plynu cuká hned po nastartování studeného motoru, tipoval bych problém s karbonizací. Zkus začít přidávat VIF při tankování, pokud by ani to nepomohlo, tak nechat profesionálně vyčistit.
 
Při běžném klidném provozu je to neznatelné a motor muže být studený i teplý. Dělat to začne, když víc sešlápnu plyn, tak od 3/4 při zahřátém motoru. Se studeným jsem to nezkoušel, protože studený motor takhle nikdy nevytáčím. Při 3/4 je to třeba po 10 vteřinách i déle, ale jakmile sešlápnu na podlahu, tak je to nahoru - dolů, zátah - útlum. Ten VIF určitě začnu přidávat. Vyzkouším asi i BG208 44K Platinum Power Enhancer, jak někde psal Max, jestli to v něčem nepomůže.

 
Jedna z možností by mohl být karbon v motoru - respektive v sání, ale je to jen jak píšeš jedna z několika možností osobně bych šel určitě zkusit nové svíčky, možná nějáký kabel, může být nečistota v palivové soustavě...to ti může teoreticky pomoc vyřešit VIF nebo něco podobného. Pokud by auto jezdilo spíš město, krátký kousky a časté starty...muže to být kombinace všeho. Pro karbon v sání ti žádná chemie nepomůže...nemá se tam jaksi jak dostat...problém přímovstřiku....a tak jediná jistota a možnost je mechanické vyčištění
Chvění motoru na sytič...vyšší otáčky..to není nic neobvyklého. Po těch km může být už unavený nějaky silenblok a tak se to chvěje v rámci vyšší zátěže.
 
Díky za odpovědi. Svíčky jsem nyní vyměnil za úplně nové, i když ty staré by měli mít najeto jen cca 30k kilometrů. VIF jsem si už pořídil a začal ho přidávat. Teď s ním pojedu na dovolenou, tak uvidím jak se bude chovat dál. Pokud se nic nezmění, pak bych asi zkusil nechat vyčistit i to sání. Pokud by to byl případ toho sání, půjde to poznat na diagnostice? Vypíše se tam nějaká chyba nedostatečného přidávání paliva?
U toho chvění motoru, to opravdu dělá jen po dobu hned po startu, kdy sepne sytič. Když později vyzkouším plynem nastavit stejné otáčky, tak motor běží v klidu. Jestli to opravdu nebude ta funkce předehřevu katalyzátoru, jak psal Pepar.
 
Na tu jsem nekoukal a před dovolenou to asi nestihnu, protože jsem každý den až do večera v práci. Snad to přes dovolenou vydrží. Jak se vrátíme, tak na ni hned kouknu a dám vědět jak moc je špinavá. Kdybych ji čistil, může zůstat na místě, nebo ji musím celou demontovat? Aby se ten bordel z ní nedostal někam, kde nadělá ještě víc škody.
 
Bez demontáže ji z té strany, co bude špinavá, asi nevyčistíš.
 
Jasně, zní to rozumně a logicky - demontovat ji celou. Já jen, že když jsem hledal co takové čištění a následné zprovoznění obnáší, tak jsem narazil i komentáře lidí, kteří psali, že ji nedemontují a čistí kartáčkem. A jak je to s tím zprovozněním? Musí se dodržet nějaký postup, jak popisují někteří, nebo si to auto pošteluje samo?
 
mne ju demontovali, vyčistili sprejom na to určeným (pro tec) a jemným štetcom a následne namontovali, bez problémov...
 
Tak po návratu z dovolené, můžu konstatovat že pomohla výměna svíček. Při startu už auto tak nevibruje a i když přidám plyn na plno, tak je zátah plynulý bez cukání. Na tu škrtící klapku ale stejně, jak bude chvilka, kouknu. Díky všem za odpovědi.
 
Back
Top