• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Vychytávky a doplňky na CX-5

Mám střešní box Thule 20 let. Takže vím že je to kvalita . Prot jsé chtěl Thule a nevěděl jsem že nosič od Mazdy je Thule. Diky
 
Já dával v mazde 6800 za nosič a 1200 za lišty co mají výřez a záslepku na ty montážní body.
Jinak je to ta nevyšší řada hliníkových příčniku od Thule - wingbar, když by jsi kupoval ty základní Thule hranaté ocelové tak ty jsou kolem 5000 cca, takže je tam nějaká úspora.

6800,- za kvalitní hliníkový nosič je dobrá cena, ale 1200,- za něco co tam mělo být už z fabriky?
Si říkám že to už radějí rovnou koupím hagusy.

 
Bohužel je to tak, hagusy + příčniky vycházeli kolem 20k, proto jsem readeji šel do příčníku jenom..
Ta lišta tam samozřejmě je, jenom nemá díry a záslepky tak kdo chce ušetřit může si je udělat sám :)
Kdyby to tam bylo z výroby tak věřím tomu že se najde víc lidí co budou nadávat že proč tam musejí mít nějaké díry a záslepky když nikdy nosiš na střechu dávat nebudou..
 
Takže to vyjde stejně jako příčniky do střechy s lištou..
Ty hagusy možná budou stejné jako origo ale ty příčníky už je na první pohled znát že to bude něco jiné než Mazdou brandované thule, navíc pro nosiče kol Thule nepoužitelné protože nemají drážku na uchycení.
 
Ještě je jedna možnost, kterou používá i Thule: pokud máš obyčejné příčníky bez drážek, tak se dají od Th. dokoupit speciální úchyty na příčníky, jsou to takové šroubované objímky...
 
Došly neoriginální hagusy od Číňana. Matný hliník, potažený nějakým tvrdým průhledným plastem, vypadá to docela dobře a bytelně. Leštěný hliník by asi vypadal líp, ale jen do prvního škrábance.

Bohužel kotvicí patky zcela jistě nepasují na 2018 CX5. Dutinka se závitem v fixpointu je příliš vysoká, pri nasazování se opře o klínek, ten patku roztáhne příliš brzy, a vroubkované okraje vám spolehlivě poškrábou střechu. Zkusil jsem patky odstranit a přitáhnou to jenom šrouby (které sedí přesně) ale hagus pak nemá boční dorazy a viklá se. Při utahování šroubů navic hagus zajede příliš hluboko a šrouby poškrábou střechu pod fixpointy. Jako poslední pokus jsem zkusil nasadit na fixpointy patky bez klínků, a přišroubovat to skrz ně. To funguje bezvadně, patka se roztahuje tlakem shora, hagus je o ni opřený ve správné výšce, ani se nehne, a zakrývá skoro všechny škrábance.

Takže závěr: prvni hagus skoro 2 hodiny, druhý 10 minut. Koupi spíš nedoporučuji, ale nějak se to dá. Až auto umyju tak přidám foto.
 

Přílohy

  • IMG_20181005_210013.jpg
    IMG_20181005_210013.jpg
    366,9 KB · Zobrazení: 131
  • IMG_20181005_210153.jpg
    IMG_20181005_210153.jpg
    387,2 KB · Zobrazení: 131
Ona je ještě otázka, jestli ty asijské zázraky mají značku autorizované zkušebny. Kluci, neblbněte. Já chápu, že někdy je cena až na prvním místě. Ale až vám to poničí střechu nebo uletí i s nákladem a někoho přizabije, bude pozdě litovat...:(
 
Toho bych se nebál. Nosiče na fixpointy mají udávanou nosnost 45kg, u tohoto je uvedeno 180kg a docela bych tomu i věřil, drží to fakt jak skála (a 12 šroubů + 12 patek kousnutých do plechu udrží určitě víc než 8 šroubů + plast opřený o lak)
 
Jasně, věřit je prima věc. Ale jen tam někde certifikát TÜV, CE nebo někoho podobně hodnověrného kdo to opravdu zkoušel, na nosiči nebo v dokumentaci?
 
Certifikát, haha. Nebyl tam ani návod, jen celní průvodka že jde o "car decorative parts" v hodnotě $17. Sundávat to nebudu, ale souhlasím že to nebyl moc dobrý nákup.
 
Ak to chceš mať ako dekoráciu OK ale ak chceš na to namontovať priečniky a box alebo nosiče bikov, tak by som to rýchlo odmontoval, zahodil a zabudol na to.
 
Odmontováno.. po zralé úvaze jsem si řekl že bez těch klínků to nebude odolávat tahu směrem vzhůru (a tedy i viklání do stran). Směr dolů a podélný smyk je v pohodě- to se ta patka rozevírá a opírá o stěny- ale nahoru to tahá jen za tu dutinku, která na to nemusí být dělaná.
 
Origo hagusy směrem nahoru drží jen dutinka... Origo patky mají pěnové podložky aby se neodřel lak do kterých se opírají nožky aby se to nekývalo do stran.

Screen Shot 2018-10-09 at 10.32.10.png Screen Shot 2018-10-09 at 10.32.23.png Screen Shot 2018-10-09 at 10.31.12.png
 
Když se na to dívám tak mi přijdou lepší ty příčníky které se kotví přímo montážních bodů. I když jsou 4 místo 8, odpadá tam další spoj navíc mezi hagusem a příčníkem takže nosnot to bude mít reálně stejnou ale v TP je to stejně omezené takže je to jedno..
Hagusy jsou tady u CX-5 asi fakt dobré jako dizajnový prvek, když se to někomu líbí..
 
Chlapci, nainštaloval som dnes origo MAZDA hagusy (KB8S-V3-830) na svoju CX-5 (KF) a zistil som, že nemám v nich otvory na priečne nosiče, ako sa potom tieto nosiče uchytávajú? Na youtube je to všade "jednoduché" a priečne nosiče jednoducho priskrutkujú ku 4 otvorom so závitom (2 + 2) na každom haguse...Ale ja na origo hagusoch otvory nemám!!!??? :eek::( Niekde je chyba? Snáď len netreba niečo do nich vŕtať!?!?
 
Back
Top