• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Vysoká spotřeba MZR 1.8 + chyby P0579 a P2097

Jimmy.Fox

člen KLANu
43
Ahoj, včera ráno jsem koukl na průměrnou spotřebu a zjistil jsem, že jsem nějak vysoko. Pak jsem přepl na okamžitou a to bylo ještě horší - při nijak ostrém rozjezdu 99.9 l/100 km, na trojku a 2500 ot. spotřeba mezi 10 a 25 l/100 km. K tomu jsem před rokem zjistil že mi Majda žere olej (předpokládám že to byl důvod prodeje..).
Kontrolka na palubce žádná neobvyklá (krom kontrolky kvůli zimákům bez čidel tlaku a airbagu který čas od času zabliká kvůli odporu nad prahem - konektor ve volantu to evidentně nebyl, budu muset pokračovat dál).
Připojil jsem diagnostiku, vyčetl chyby a skočilo mi tam tohle:

Kód: P2097 - Příliš bohaté přizpůsobení paliva za katalyzátorem – řada 1
Stav:
- Zrání DTC - během požadavku jsou občasné
- Pro tento DTC je kontrolka chyby motoru vypnutá
- Test nebyl dokončen
Jednotka: Řídící jednotka motoru

Kód: P0579 - Obvod A vícefunkčního vstupu tempomatu
Stav:
- Uložené DTC - v okamžiku požadavku se nevyskytují
- Pro tento DTC je kontrolka chyby motoru vypnutá

Jednotka: Řídící jednotka motoru

Snímek :
-DTC: --- - DTC, který způsobil požadované uložení momentálních dat
-FUELSYS: Open Loop - Stav palivového systému (Rozpojená/uzavřená smyčka)
-LOAD: 18.04 % - Vypočítaná hodnota zatížení
-ECT: 58 °C - Teplota chladící kapaliny motoru
-SHRTFT1: 0.00 % - Krátkodobé seřízení na kvalitu paliva 1
-LONGFT1: -1.56 % - Dlouhodobé seřízení na kvalitu paliva 1
-MAP: 25.0 kPa - Absolutní tlakové čidlo potrubí
-RPM: 901 1/min - Otá?ky motoru za minutu
-VSS: 13.0 km/h - Rychlost vozidla
-SPARKADV: 18.50 ° - Signál pro počátek zážehu
-IAT: 10 °C - Teplota nasávaného vzduchu
-MAF: 2.54 g/s - Průtokové množství vzduchu
-TP: 13.73 % - Poloha klapky
-RUNTM: 38 s - Čas od startu motoru
-EGR_PCT: 0.00 % - Přikázané EGR
-EVAP_PCT: 0.00 % - Přikázané odsátí výparů paliva
-WARM_UPS: 48 - Počet zahřívacích cyklů od posledního vymazání DTCs
-CLR_DIST: 624.0 km - Distance od vymazání diagnostických kódů závad
-CATEMP11: 464 °C - Teplota katalyzátoru řada 1, snímač 1
-VPWR: 14.19 V - Napětí řídicího modulu
-LOAD_ABS: 16.08 % - Absolutní hodnota zatížení
-EQRAT11_CMD: 14.743 :1 - Přikázaný ekvivalentní poměr (směs vzduchu s palivem), řada 1
-TP_REL: 3.14 % - Relativní poloha škrticí klapky
-TP_B: 13.73 % - Snímač polohy škrticí klapky 2
-APP_D: 14.90 % - Poloha pedálu akcelerátoru D
-APP_E: 7.45 % - Poloha pedálu akcelerátoru E
-TAC_PCT: 3.53 % - Řízení ovladače škrticí klapky

Nějaká rada kde začít?
 
P0579
problém bude v ovládání tempomatu na volantu
Screenshot_20201205-154149.png Screenshot_20201205-154204.png

P2097
vypadá zřejmě na mrtvou lambdu
Screenshot_20201205-154846.png Screenshot_20201205-154917.png Screenshot_20201205-154928.png
 
Poslední úprava:
O tý lambdě jsem taky uvažoval..
Ten tempomat - mohlo by to mít nějakou souvislost i s problémem airbag řidiče - odpor nad prahem? Kdyby byly někde načnutý kabely - mohlo by to vést někde spolu - někde přežvejkaný, nebo koroze, přechoďák v konektoru...
 
Tak aby to nebylo tak jednoduché, přidala se další chyba..

Vymazal jsem diagnostiku a jel to projet - spotřeba se zlepšila, průměr přes vesničky s normální jízdou 8l/100km.
Po dojetí jsem ale vyčetl znovu diagnostiku a přiskočilo:

Kód: P2195 - O2 signál snímače vázne na chudé směsi - řada 1, snímač 1
Stav:
- Zrání DTC - během požadavku jsou občasné
- Pro tento DTC je kontrolka chyby motoru vypnutá
- Test nebyl dokončen
Jednotka: Řídící jednotka motoru

Takže opravdu ta Lambda sonda?
(u tempomatu jsem pořádně promačkal tlačítka na volantu a vypadá to že dobrý - cestou jsem tempomat zkoušel a fungoval.. To nevylučuje problém s konektorem/kabeláží - špatný kontakt by mohl dělat nahodilou chybu)
 
Jj zda se, takovou spotřebu mám s 2.5 po venkově s letníma lepivýma gumama :D
 
A to lambda před nebo za katalyzátorem? Mohlo by to mít vliv na spotřebu oleje?

Což znamená málo nebo hodně? Před Mazdou jsem měl naftovýho Passata a tam bych při stejné jízdě byl pod 6l/100km

Odesláno z mého Mi 9T Pro pomocí Tapatalk
 
1.8 a 2.0 má obě lambdy dole pod autem před a za katem, je možné že jedna bude utržená od nějaké překážky
 
Tá pred katom je regulačná, tá za je len emisná kontrolna.
 
Back
Top