• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Zadní brzdy - kompletní repas

čím míň práší a ubývají desky tím víc mizí kotouče. Red a Yellow stuff mají rozdílné určení i složení, osobně nechápu použítí rozdílných řad na každé nápravě
 
Ono to nie je uplne pravda:
https://www.mazdaklan.cz/index.php?posts/60469
YellowStuff beru kotuce ovela viac ako RedStuff. Je to skor rozdielom medzi adhezivnym a abrazivnym brzdenim. Kazde ma svoje vyhody.
Rozdiel medzi nimi je akurat ten, ze YellowStuff vydrzia vyssiu zataz brzdenia a aj okruhove pouzitie. RedStuff vydrzia vela, aj tazke auta ale hlavne vyssi najazd a neberu tak kotuce + nizka prasnost. Za cenu jemne nizsieho vykonu za studena aj tepla.
 
Vypadá to, že mám zadní brzdy hotové. …
1. …
2. orezlou část brzdových kotoučů jsem jemně očistil smirkovým papírem č. 150
Tento týden se ukázalo, že mám asi malý rest. Servis mne při pravidelné prohlídce upozornil na částečně rezavý brzdový kotouč z vnitřní strany. Té jsem se při opravě nevěnoval, protože jsem se domníval, že kvůli třmenu zarezlému na čepech to právě zevnitř brzdí víc a kotouč tam rezavý nebude. Asi jsem se mýlil.
Když se mi podaří kotouč sundat a rez nepůjde do hloubky, což předpokládám, jak s tím mám naložit, abych prošel na technické bez výměny kotoučů + destiček?
 
Možná mi něco uniklo nebo jsem to špatně pochopil, ale vážně se ptáte, jak "očůrat" servis brzd, jen proto abyste prošel STK?
 
Ne, ptá se na to, jak/čím tu rez očistit, aby na STK nevznikla mylná domněnka, že má prorezlý kotouč. Vždyť to přece píše.
 
Když se mi podaří kotouč sundat a rez nepůjde do hloubky, což předpokládám, jak s tím mám naložit, abych prošel na technické bez výměny kotoučů + destiček?
Očistit tak, aby šel přesně uchytit na soustruhu a slíznout ho.
 
Už jsem trochu dál. Při výměně kol za zimní jsem zjistil, že účinná plocha kotouče je u nejmenšího průměru v šířce cca 5 mm lehce orezlá, ale hladká. Sundal jsem třmen a odhalil příčinu: vnitřní destička opotřebovaná křivě. Asi vázla nebo se vzpříčila. Přitom, jak bylo vše špinavé a zatuhlé, jsem se ani nedivil. Upnul jsem třmen do svěráku, vyndal jsem destičky i plechy, všechno očistil, plechy umyl, namazal měděnou pastou, složil, zkontroloval pohyb a objednal novou sadu destiček.
Až přijdou, namontuju je a zkusím ten kotouč očistit provozem. Když to nevyjde, je na řadě demontáž a oprava kotouče podle shr3kova návodu.
Zatím nevím, jakým trikem zatlačit píst, aby se nové desky vešly, když je tam mechanická ruční brzda. Pochybuju, že by stačilo působit jen dost velkou silou. Nerad bych něco zk…il. Poradí někdo?
Třmeny vpředu na tom budou asi podobně, demontuju je a vyčistím preventivně. Škoda kupovat dokola nové desky, když se problému dá předejít.
 
...
Zatím nevím, jakým trikem zatlačit píst, aby se nové desky vešly, když je tam mechanická ruční brzda. Pochybuju, že by stačilo působit jen dost velkou silou. Nerad bych něco zk…il. Poradí někdo?
Třmeny vpředu na tom budou asi podobně, demontuju je a vyčistím preventivně. Škoda kupovat dokola nové desky, když se problému dá předejít.
Pístky v předních třmenech se pouze zatlačí dovnitř.
Pístky na zadních třmenech s manuální ruční brzdou se zatáčí (jakoby zašroubovávají) ve směru hodinových ručiček a přitom se na pístek lehce tlačí.
Pokud je třmen připojený k autu v době zatlačování, tak je dobrý otevřít víčko nádobky na brzdovou kapalinu.
 
Pro zájemce, kteří se taky chtějí vydat touhle střední cestou (repase brzd v dílně, demontáž/montáž vlastní) pár informací:
Šestý bod (zjištěno dodatečně): při montáži zadního třmenu, příp. celého brzdiče je potřeba vždy pohlídat natočení pístku. Má po obvodu několik vybrání tvaru Y, která tam nejsou pro legraci. Jedno z nich musí mířit na osu kola, aby se do něj mohl volně zasunout čep vystupující ze zadní strany vnitřní brzdové destičky. Když žádné vybrání nemíří na osu kola, pístek pootočit kleštěmi. Výstupek pak v provozu brání náhodnému otáčení pístku, kterým by se jinak rozštelovávala (české slovo mne nenapadá) parkovací brzda.
 
Domácí výměna zadních brzdových destiček: dnes hotovo (snad). Mírně rezavou oblast na jednom kotouči jsem očistil šmirglpapírem a umyl benzinem. Nemilé bylo zjištění, že nové destičky bylo potřeba o čtvrt milimetru obrousit, aby se pohybovaly volně. Obroušený konec bude rezavět, ale asi to nebude horší, než kdyby destičky drhly hned od začátku. Písty šly zatlačit podle rady Max6 (děkuji!). Přitom jsem měl povolené odvzdušňovací šrouby. Až budu na jaře měnit kola, zkontroluju, jestli jsou kotouče čisté.
 
Dnes som skusal nastavovat rucnu brzdu pomocou dotiahnutia matky v stredovej konzole. Matka narazila na koniec ale prave zadne koleso sa stale dalo tocit bez odporu, na lavom bolo citit, ze sa dotiahlo. Nestretol sa s tym niekto? Je to chyba strmena?
 
Ať ti někdo vleze do auta a tahá za brzdu, ty dole koukni na třmeny mě jeden moc nechodil a druhej se nevracel až na doraz. Po výměně třmenu to zas chodí jak má
 
Je to už uplny extrem, ale na GG mi prirezla ta páčka, ktora ovlada parkovaciu brzdu na strmeni, k strmeňu tak, že sa stala sučasťou strmeňa a jedno kolo nebrzdilo nikdy, druhe v poriadku. Tak pozri, či sa vobec pohybuje.
 
Hřály se mi zadní brzdy, tak jsem po necelém roce očistil a Boschem Superfit znovu promazal plovoucí pístky, obrousil a stříknul alespoň základovkou okraje destiček (v plíšcích byly zaseklé skoro nadoraz, což jsem viděl jako hlavní příčinu) a plíšky očistil. Na jednom kole to jakžtakž pomohlo, na druhém vůbec.

1) Na co se ještě zaměřit? Čistí se nějak a mažou i písty bez nutnosti výměny brzdovky (což mě ale také dřív nebo později čeká)? Nebo může být rozštelovaná ručka?
2) Jaké mazivo má jít na vodicí plíšky, aby tam vydrželo a nezůstal tam zakrátko jen prach, do kterého se destičky zapečou? Ten Superfit by měl jít jen na čepy, je to tak?
 
Back
Top