Jirkav
výkonný člen KLANu
- 128
Zdravím,
během výletu do Rakouska jsem se trochu věnoval pozorování problému. Zdálo se mi, že frekvence jeho výskytu dále stoupá. Měřil jsem během jízdy napětí v zásuvce pro zapalovač, abych mohl aspoň zhruba odhadnout, co se děje. A výsledek byl zajímavý.
Inteligentní nabíjení se opravdu činilo. Hlavně při jízdě po dálnici střídalo období, kdy (soudě podle napětí 12,5–14,5 V) alternátor vyráběl proud, s obdobími, kdy alternátor odpočíval (napětí 11,6–11,9 V). Nezdálo se mi, že by střídání těchle stavů mělo nějakou souvislost s parametry jízdy nebo s občasným rozsvícením nápisu Charging system inspection required.
Napřed jsem se při pohledu na klesající napětí během jízdy bál, jestli na příštím odpočivadle vůbec nastartuji, ale pak jsem si zvykl. Druhý den po zaparkování v kempu ukazoval voltmetr 12,8 V a čtvrtý den, než jsem nastartoval a odjel, stále ještě 12,5 V.
Při proměnlivé jízdě po domácích okreskách jsem období, kdy by bylo auto za jízdy napájeno jen z baterie (napětí <12 V), nezaznamenal. Dvanáct hodin po jízdě je napětí 12,9 V.
Protože jsem nikde na fóru nenašel informaci, jaké opatření (vč. návštěvy servisu) někomu proti výstraze Charging system inspection required zabralo, asi budu dál jezdit, dokud mne něco dalšího nenapadne nebo dokud nebudu potřebovat asisenci pro nastartování. Mimochodem: když mi před třemi lety zničehonic klekl 3½ roku starý (již neoriginální) akumulátor, žádné varovné hlášení ani neobvyklé chování vozu tomu nepředcházelo.
během výletu do Rakouska jsem se trochu věnoval pozorování problému. Zdálo se mi, že frekvence jeho výskytu dále stoupá. Měřil jsem během jízdy napětí v zásuvce pro zapalovač, abych mohl aspoň zhruba odhadnout, co se děje. A výsledek byl zajímavý.
Inteligentní nabíjení se opravdu činilo. Hlavně při jízdě po dálnici střídalo období, kdy (soudě podle napětí 12,5–14,5 V) alternátor vyráběl proud, s obdobími, kdy alternátor odpočíval (napětí 11,6–11,9 V). Nezdálo se mi, že by střídání těchle stavů mělo nějakou souvislost s parametry jízdy nebo s občasným rozsvícením nápisu Charging system inspection required.
Napřed jsem se při pohledu na klesající napětí během jízdy bál, jestli na příštím odpočivadle vůbec nastartuji, ale pak jsem si zvykl. Druhý den po zaparkování v kempu ukazoval voltmetr 12,8 V a čtvrtý den, než jsem nastartoval a odjel, stále ještě 12,5 V.
Při proměnlivé jízdě po domácích okreskách jsem období, kdy by bylo auto za jízdy napájeno jen z baterie (napětí <12 V), nezaznamenal. Dvanáct hodin po jízdě je napětí 12,9 V.
Protože jsem nikde na fóru nenašel informaci, jaké opatření (vč. návštěvy servisu) někomu proti výstraze Charging system inspection required zabralo, asi budu dál jezdit, dokud mne něco dalšího nenapadne nebo dokud nebudu potřebovat asisenci pro nastartování. Mimochodem: když mi před třemi lety zničehonic klekl 3½ roku starý (již neoriginální) akumulátor, žádné varovné hlášení ani neobvyklé chování vozu tomu nepředcházelo.