• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Novinky Mazda

Nedávno jsem psal o tom, že australská Mazda zahájila půlroční testování CX-60 a poté bude teprve spuštěn samotný prodej. Ale to však nebrání tomu, aby místní import poodhalil konfiguraci modelu včetně motorizací. Předem je jasné, že protěžována bude hybridní varianta jako na jiných trzích, ale v Austrálii se budou nabízet celkem tři pohonné jednotky. Mazda CX-60 PHEV má v útrobách 2,5litrový řadový benzínový čtyřválec Skyactiv-G spolupracující s elektromotorem o výkonu 136 koní a lithium-iontovou baterií o kapacitě 17,8 kWh. Celkově tak pohonná soustava disponuje výkonem 327 koní a točivým momentem 500 Nm. Díky tomu jde tak o nejvýkonnější silniční model, jaký kdy Mazda vyrobila. Stejně jako Evropané i Australané se dočkají...
Mazda 626 (GF/GW) pomalu a jistě dosluhuje a automobilka připravuje zcela novou éru modelů. Než však dojde na samotnou premiéru mainstreamových vozů střední třídy, je potřeba ukázat „showcar“, který tzv. odstartuje novou kapitolu Mazdy. Proto se v roce 2002 představuje na pařížském autosalonu elegantní koncept Mazda 6 MPS. Kdo čte náš magazín pravidelně, jistě si vzpomene na úplně první koncept s označením MPS, a sice Mazda 626 z roku 2000. Nicméně, zpátky ke konceptu z Paříže! Studie 6 MPS byla navržena v Evropském centru výzkumu a vývoje značky Mazda, sídlící v německém Oberurselu. Přední část vozu dostala novou pěticípou masku chladiče a podobné nasávání vzduchu jako RX-8, proto aby prezentovala sportovní vytříbenost v kombinaci se...
Malá, jízdně skvělá, ale přesto nedoceněná a taky drahá. Řeč je o nejmenším zástupci portfolia Mazdy, který se prodává momentálně už ve čtvrté generaci. Mazda 2, ač se to nezdá vzhledem k designu Kodo, je na trhu už šestým rokem, a to je už pomalu na představení nové generace, i přesto, že nedávno „dvojka“ prošla lehkým faceliftem. Jaké má automobilka plány s modelem segmentu B? Prodeje Mazdy 2 nejsou oslňující a je si toho vědoma určitě i sama automobilka, proto zveřejnila v prezentaci k finančním výsledkům za druhé čtvrtletí fiskálního roku 2021 možné řešení, jak snížit náklady a třeba i změnit cenovou politiku modelu. Ovšem bude k tomu potřebovat Toyotu jako svého partnera v rámci aliance. Dle jednoho snímku ze zmíněné...
Na americkém trhu je vlajkovou lodí velké SUV Mazda CX-9, kdežto na ostatních trzích, jako Japonsko, Austrálie, Čína a jihovýchodní Asie, je největším SUV Mazda CX-8. A ta právě nyní prošla modernizací, která přináší nejen nový odstín, ale i změnu vizáže. Kdo nezná CX-8, tak připomínám, že jde o středné velké SUV, které je postaveno na platformě CX-5, avšak s tím rozdílem, že je sedmimístná a celkově honosnější. Mazda CX-8 se nabízí na trzích od konce roku 2017 a jde o jedno z oblíbených SUV na australském trhu. Jelikož se CX-8 nachází v polovině svého životního cyklu, došlo na facelift. Ten přináší především novou masku chladiče, kdy horizontální lamely mřížky byly nahrazeny síťovaným vzorem s širším chromovým lemováním jako to má...
Hirošima / Leverkusen, 8. srpna 2017. Mazda Motor Corporation dnes představila strategii „Sustainable Zoom-Zoom 2030“. Jedná se o dlouhodobou vizi technického vývoje. Společnost zároveň poodhalila plán uvést v roce 2019 na trh motor nové generace, nazvaný SKYACTIV-X. Bude to první komerčně využívaný motor na světě, který spaluje benzin, ale pracuje na vznětovém principu.1 SKYACTIV-X bude první komerčně využívaný benzinový motor na světě, který pracuje na vznětovém principu Původní strategie „Sustainable Zoom-Zoom“, představená v roce 2007, usilovala o zachování tradiční radosti z jízdy ve spojení s vynikajícími ekologickými a bezpečnostními vlastnostmi. Ve světle rychlých změn celého automobilového průmyslu se nová vize...
V průběhu léta letošního roku se představila nová Mazda 3 Turbo, která se ukázala poprvé na americkém trhu. Automobilka řekla hned ze začátku, že nejde o hot hatch, ale dle techniky by jim klidně mohl být. I když se rozšiřuje poslední dobou kategorie hot hatchů, Mazda se s 3 Turbo vydala jiným směrem. Přesněji, než se honit za počtem koní a ovladatelností na úkor pohodlí jako tomu bývá u hot hatchů, dala vozu výkonný motor, pohon všech čtyř kol a automat. Teď Mazda odhalila údaje ohledně zrychlení, jak je na tom „oturbená trojka“? Pod kapotou se nachází přeplňovaný benzínový čtyřválec 2,5T Skyactiv-G o výkonu 254 koní a točivém momentu 433 Nm při použití prémiového 93oktanového paliva. Pokud bude natankován standardní 87oktanový...
Takzvané swapy motorů nejsou žádnou novinkou na automobilové scéně, kdy jde v podstatě o to, že původní motor z výroby je nahrazen lepším, byť třeba i od jiné automobilky. V Americe se však teď pracuje na Mazdě RX-7 (FD), která dostane místo tradičního rotačního motoru nedávnou novinku od Dodge. Avšak fanoušci japonských aut to mohou brát třeba i jako svatokrádež, nebo nebude snad tak zle? Za vším stojí Rowdys Garage, který vyndal ze zmíněné japonské ikony Wankelův motor a má v plánu jej nahradit osmiválcem Hellcat. Údajně jde prý o první počin na světě, kdy Hellcat míří do RX-7 místo klasického motoru 13B. Není překvapením, že instalace osmiválce bude velmi náročná, protože autor nápadu musel například snížit hřeben řízení, aby...
Legendy, nebo Reunion? Tak tohle si možná říkalo mnoho z nás. Na poslední květnový víkend nebyla naplánovaná pouze automobilová slavnost Legendy, ale i tradiční jihočeský sraz Mazda Reunion. Někteří se tak vydali do Prahy a někteří zase dali přednost setkání s přáteli v autokempu Karvánky. Letošní, v pořadí již šestý, ročník byl zahájen v pátek 27. května v podvečerních hodinách. První účastníci nenechali na sebe dlouho čekat a už je vítal u závory hlavní organizátor Milan společně s Mírou. Následovalo ubytování v chatkách, pokud jste si ji v předstihu rezervovali, a přesun k hospůdce na kus řeči za ostatními dorazivšími. Jelikož se tradiční účastníci schází hromadně jen na srazu, není divu, že debaty trvaly do nočních hodin. Lidé...
My Češi, pokud chceme velké SUV od Mazdy, se musíme spokojit s CX-5. Jenže za velkou louží je tomu jinak – Mazda nabízí například v Japonsku model CX-8, který se dá označit v podstatě za sedmimístnou CX-5, ale Austrálie, Rusko či USA má zase CX-9, a to je trochu jiná liga. Mazda CX-9 byla představena poprvé v roce 2015 na autosalonu v Los Angeles a od té doby prošla několika menšími modernizacemi. A ta další v pořadí nastala s příchodem nového roku. Co tak nabídne CX-9 v modelovém roce 2020? Stejně jako ostatní Mazdy, tak i CX-9 přechází ze systému G-Vectoring Control (GVC) na propracovanější verzi G-Vectoring Control Plus (GVC+), která zajišťuje vektorování točivého momentu a na základě využití pohonu kol a brzd dodá řidiči větší...
Vzpomínáte si ještě na úchvatný koncept RX-Vision, který byl představen už před pěti lety na domácím autosalonu a mluvilo se o něm jako o předzvěsti RX-9? Bohužel se tak zatím nestalo, ale nezávislý designér přišel s něčím naprosto šíleným! Samozřejmě vycházel z výše zmíněné studie, ale zašel tak daleko, kam Mazda asi nikdy nepůjde. Řeč je o projektu Mazda RX-10 Vision a jak už možná název napovídá, jde o pokračovatele rodiny RX, proto nesmí chybět rotační motor. Maxmilian Schneider, toho času designér v Mitsubishi Motor Japan, se rozhodl posunout myšlenku vlajkové lodi Mazdy na zcela novou úroveň. Jeho výsledek nese označení Mazda RX-10 Vision Longtail a má jít o „halo hypercar“, který by se mohl vyrábět v civilním, ale i závodním...
Benzín i nafta, jakožto vedlejší produkty ropy, jsou už mnoho let nedílnou součástí automobilového světa, resp. spalovacích motorů. Jenomže spalováním fosilních paliv vzniká mnoho nepříjemných znečišťujících látek, které samozřejmě škodí nám, ale i životnímu prostředí. Bohužel vlivem stále se zpřísňujícím emisním předpisům dojde jednou k úplnému zákazu prodeje nových aut na fosilní paliva. Vezměte si takové Norsko, které chce zakázat prodeje nových osobních aut s benzínovým nebo naftovým motorem od roku 2025 a o deset let později dojde i na zákaz prodeje užitkových vozidel. I nařízení č. 14057 amerického prezidenta Bidena mluví o tom, že nová lehká užitková vozidla do soukromého vlastnictví mají disponovat nulovými emisemi škodlivých...
Uzavřená smlouva představuje začátek konkrétní spolupráce zaměřené na mobilitu budoucnosti a dosažení udržitelného růstu Tokio, 4. srpna 2017. Společnosti Toyota Motor Corporation (Toyota) a Mazda Motor Corporation (Mazda) podepsaly smlouvu o vytvoření podnikového a kapitálového spojenectví, jehož cílem je další posílení partnerské spolupráce. Uzavření dohody je výsledkem dvou let společných jednání mezi oběma společnostmi a představuje milník na cestě k dalšímu posílení vzájemné spolupráce udržitelným způsobem. Konkrétně se smluvní strany dohodly na následujících bodech: 1) založení společného joint venture podniku na výrobu automobilů ve Spojených státech, 2) společný vývoj technologií pro elektromobily, 3) společný vývoj...
Je to nevyhnutelné. Tak by se dala shrnout úterní slova prezidenta a generálního ředitele Mazdy, Akira Marumota, která prohlásil během půlhodinové prezentace ukazující konání automobilky do budoucna. Co má v plánu japonská značka? Elektrifikace, to je pojem, který intenzivně řeší v posledních měsících všechny automobilky. Mazda byla v tomto ohledu trochu zaostalá, ale momentálně nemá na výběr a pokusí se tak dohnat ujíždějící vlak pomocí velkých investic. Automobilka je rozhodnutá do roku 2030 „pustit“ do elektrifikace 10,6 miliardy dolarů. Tahle investice zahrnuje výzkum, vývoj a výrobu, ale mimo jiné i různá partnerství s dalšími společnostmi v oblasti vývoje baterií, polovodičů, elektrických pohonných jednotek, atd. Jak ale...
Pokud máte nastudovanou historii Mazdy, zajisté víte, že letos, konkrétně 30. ledna, oslavila sté výročí od založení. Proto mnoho z nás čekalo, jak k tomu přistoupí samotná značka. Nejlepším dárkem k takovému jubileu by byl bezpochyby nástupce RX-8, kterého vyhlíží řada fanoušků už dlouhodobě. Nicméně, Mazda to vzala za jiný konec – právě dnes odstartovala v Japonsku prodej všech současných modelů ve speciální edici 100th Anniversary. Představená speciální edice odkazuje na úplně první osobní automobil Mazdy, a to R360 Coupe, který byl představen v roce 1960. Mnoho charakteristických prvků R360 Coupe, jako je například špičková technologie, cit pro detail v oblasti designu či skvělý jízdní zážitek, nabízí Mazda u svých modelů...
- Vlajková loď značky Mazda opět získala nejvyšší hodnocení bezpečnosti, tentokrát od americké organizace NCAP - Výsledek potvrzuje celosvětovou kompatibilitu filozofie Mazda Proactive Safety Mazda6 je nyní oficiálně jedním z nejbezpečnějších automobilůsvěta. Na kontě má nejvyšší možné hodnocení bezpečnosti od příslušných institucíz Evropy, Japonska, Austrálie i Spojených států. Pět hvězdiček Euro NCAP* obdržela nová Mazda6 loni v září, o dva měsíce pozdějinásledovalo další maximální ohodnocení od japonské organizace JNCAP*. V listopadupřibylo pět hvězdiček ANCAP* pro všechny modelové varianty prodávané v Austrálii a naNovém Zélandu. V prosinci udělila americká IIHS* modelu Mazda6 vrcholné hodnocení TopSafety Pick+. Na evropské...
Tak, a máme po premiéře nové Mazdy MX-30 R-EV, která má v útrobách nový rotační motor, ale jak bude naloženo dále s touto novou technikou? Novináři z Autocaru nelenili a položili vedení Mazdy otázku, zda neplánují přece jen nástupce RX-8. Jak odpověděli? Je tomu více než deset let, co skončila výroba sportovního modelu RX-8 a při debutu nového rotačního motoru se hned nabízí otázka, zda nebude použit i „jinak“. Asistent manažera pro vývoj pohonných jednotek, Yoshiaki Noguchi, řekl: „Rotační motory jsou naším symbolem. Snem našich inženýrů je mít sportovní model s rotačním motorem, ale teď na to není čas. Až bude situace Mazdy mnohem lepší, můžeme o tomto snu přemýšlet.“ Proč tomu tak je? Současnou prioritou Mazdy je elektrifikace...
Už delší dobu se mluví o tom, že nadcházející generace Mazdy 6 má dorazit s pohonem zadních kol a šestiválcovými motory. Jenže jeden čínský nadšenec měl takový nápad už dříve a obrátil se tak na místního úpravce aut. Přesněji vlastní Mazdu 6 (GJ) z roku 2016, která sjela z výrobní linky s benzínovým dvoulitrem Skyactiv-G. Majitel nebyl však spokojen s výkonem, proto vyměnil původní motor za 2,5 Skyactiv-G. Později došlo dokonce i na přeplňování pohonné jednotky pomocí kompresoru. Většina majitelů by byla úpravou pravděpodobně uspokojena, ale to není tento případ. Auto se tak ocitlo u společnosti OMAS zabývající se významnějšími úpravami. Stávající motor šel ven a nahradil ho 4,3litrový atmosférický osmiválec (3UZ) z Lexusu LS 430 o...
Back
Top