• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Proč si v servise nenechat nalít do motoru Mazda Original Oil?

Status
Neotevřít pro další odpovědi.
SSO - HTHS 3.6 , lepší startovatelnost, dost vyšší TBN, plnohodnotné SAPS.... Nějak se nemůžu zbavit dojmu že prostě poradit nechceš, ale chceš posvětit tvůj výběr - DXG, což udělat nemůžu protože za mě to smysl prostě nedává
 
Ty koncovky - neposoudím tedy nakolik je mám čisté či nikoliv - můj pocit je že je to OK.
Podotýkám, že jsem je od koupě nikdy nemyl jen jak se meje auto wapkou - naposledy cca 3 týdny zpět. Auto mám věcně zakydaný od bordelu z cest takže mohli by vypadat líp.
Foto s ubrouskem ukazuje co jsem vytřel z vnitřního okraje výfuku cca po 2/3 obvodu.

BP 2021 (v provozu)
Jezdí na 0W-20 API SP
Tankuju jen Vervu 100

Zobrazit přílohu 45717 Zobrazit přílohu 45718 Zobrazit přílohu 45719
Hmm... Tak to na mé BN tahle čisté koncovky uvnitř fakt nemám a přitom auto při výměně oleje má vždy naprosto stejné množství co jsem nalil, tak to mi řekněte čím to je.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Pokud by koncovky černaly kvůli oleji, tak by ta černota byla mastná.
Ten motor spaluje palivo a ta spálená směs paliva a vzduchu je to co jde z 99,9% do výfuku u zdravýho motoru. Podle kvality spálení paliva vznikají emise mezi který patří i saze. Jelikož přímovstřikový motor je na tvorbu sází od podstaty víc náchylný, tak zašedlý až načernalý koncovky nemusí značit vůbec žádný problém. Někdo bude mít koncovky čistčí, protože tankuje palivo, který se líp spálí nebo třeba proto, že s autem jinak jezdí nebo proto, že mu ty vstřikovače líp rozprašují atd... atd... Zároveň když už se má něco porovnávat, tak by to měli být stejný věci. BP může mít trochu jiný vstřikovače nebo jiný tvar pístu nebo jinak nastavený zapalování, atd.. než BN.

Těch faktorů je prostě mraky a ve většině případů to neznamená žádnou závadu. Pokud auto nečoudí jak spalovna uhlí nebo naopak z výfuku nejde bílá dýmovnice a ani žádný náplně/kapaliny neubývají po decilitrech + je dodržován nějaký servis (třeba výměna kvalitních svíček, filtrů....), tak za sebe bych se tím nijak nezabýval.
 
Poslední úprava:
Hm muže byt vždyť ono taky BP je novější auto jak BN.
Jezdím jen na Vervu100 - nikdy nic jiného, olej menim po 10 tisicich tu proklínanou 0W-20, svíčky mají zatím 42000 km, drtivá většina provozu jsou cesty 50 km v kuse na okreskách a pak delší jízdy po dálnicích. Město občas - jako každý den ale vyplej start-stop a nevypinam motor.

Za mne to co jsem z toho vytrel je spíše bordel z cest a od wapky než bordel z výfuku - vytiral jsem první Cm na okraji. Možná by bylo zajímavé strčit nějaký vytěráček do hloubky to by asi řeklo víc.
 
SSO - HTHS 3.6 , lepší startovatelnost, dost vyšší TBN, plnohodnotné SAPS.... Nějak se nemůžu zbavit dojmu že prostě poradit nechceš, ale chceš posvětit tvůj výběr - DXG, což udělat nemůžu protože za mě to smysl prostě nedává
Jak jsi došel k té lepší startovatelnosti?
Jsi to přepočítával?
Pro jaké teploty?
 
@MK-M3 třeba proto, že je to 0W - číslo před W je udáno právě startovatelností za určitých teplot - podle hodnoty se uděluje toto číslo danému oleji.

Nezlob se ale už nemám sílu a ani chuť řešit "proč nepoužit DXG" - 2 stránky a hromadu příspěvků jsme řešili co u tvých aut použít - to jsem ti opakovaně (3x) řekl a řekl i proč. Pro mě za mě si ho tam nalij, stejně si ho koupíš tak jako tak, aspoň si ušetříme čas. :confused:
 
Hm muže byt vždyť ono taky BP je novější auto jak BN.
Jezdím jen na Vervu100 - nikdy nic jiného, olej menim po 10 tisicich tu proklínanou 0W-20, svíčky mají zatím 42000 km, drtivá většina provozu jsou cesty 50 km v kuse na okreskách a pak delší jízdy po dálnicích. Město občas - jako každý den ale vyplej start-stop a nevypinam motor.

Za mne to co jsem z toho vytrel je spíše bordel z cest a od wapky než bordel z výfuku - vytiral jsem první Cm na okraji. Možná by bylo zajímavé strčit nějaký vytěráček do hloubky to by asi řeklo víc.
Tak nejvíce se kloním k názoru, že bude malinko jinak posunuta technologie spalování u BP vůčí BN. Vlastně mám totožné parametry, to jest celý čas jezdím též na Vervu 100 + VIF, olej měním každých 7 000km 0W30, svíčky původní a auto též nájezd 43 000km, většina provozu v roce spočívá v cestách do práce a zpět a to je denně 2x30km po jižní spojce + část dálnice a přes léto nějaké delší štreky na dovolené. Auto dost proháním a řadím mezi 3 -4 tisici otáček a start stop mám též vypnutý. Ale jak píše @Max, zbytečné řešit, auto jede jak z praku, jen si myslím, že je to zaležitost nějakého posunu spalování u BP. To jen, že jsem zahlédl ty fotky koncovek a vypadá to až neuvěřitelně. :laughing:
 
@MK-M3 třeba proto, že je to 0W - číslo před W je udáno právě startovatelností za určitých teplot - podle hodnoty se uděluje toto číslo danému oleji.

Nezlob se ale už nemám sílu a ani chuť řešit "proč nepoužit DXG" - 2 stránky a hromadu příspěvků jsme řešili co u tvých aut použít - to jsem ti opakovaně (3x) řekl a řekl i proč. Pro mě za mě si ho tam nalij, stejně si ho koupíš tak jako tak, aspoň si ušetříme čas. :confused:
Já se nezlobím chápu, že se to řeší dlouho,ale to je právě to co mi bylo divné jak jsi k tomu došel.

Ano 0W je lepší startovatelnost v mrazu než 5W - v tom máš pravdu - ve stejné třídě.

A ty oleje ale nejsou ve stejné třídě.

Jeden je A3 s normální viskozitou a druhý je A5 se sníženou viskozitou.

Při běžných teplotách které v ČR jsou je velmi pravděpodobné, že lepší startovatelnost bude mít ten se sníženou viskozitou i když má zimní číslo jen 5W.

DXG obsahuje artktické oleje (krásné srovnání je vidět u ALS vs SSO které jsou ve stejné třídě A3/C3 kde je ALS lepší samozřejmně).

Jelikož dva z nich SSL a ALS jsou SAE 0W udávají se parametry viskozity a čerpatelnosti v -35°C a -40°C kdežto u SAE 5W se udávají pro -30°C a -35°C aby se to dalo porovnat musel bys to přepočítat proto jsem se tě již několikrát ptal jestli jsi to přepočítával.
Pro další porovnání ti sem dám VSF který má sníženou viskozitu a je SAE 0W

DXG -30°C 3990
DXG -35°C 11800

SSO -35°C 5580
SSO -40°C 17400

ALS -35°C 5472
ALS -40°C 15400

VSF -35°C 3823
VSF -40°C 11320

No a jaký bude údaj pro typickou zimní teplotu -10°C a jaký pro 20°C….? Který z těch olejů bude za těchto typických teplot pro ČR ,,tekutější”….?
 
Poslední úprava:
Snad někomu udělá radost, zde test světa motoru olejů 504.00 a 507.00, sice není určený pro majitele vozů Mazda, takže se omlouvám za přílohy a obtěžování.......
Pěkné čtení :p
 

Přílohy

  • Olej 504.00_507.00a.pdf
    471,1 KB · Zobrazení: 43
  • Olej 504.00_507.00b.pdf
    375,5 KB · Zobrazení: 33
  • Olej 504.00_507.00c.pdf
    251,6 KB · Zobrazení: 31
  • Olej 504.00_507.00d.pdf
    541,8 KB · Zobrazení: 34
Total dělá prostě špičkový oleje. Dávám a dával jsem vždy do svých aut a nikdy žádný problém. Mimochodem, kdo že to vyrábí Mazda Original Oil pro evropský trh???
 
Total jsou dobrý oleje. Taky je používám do určitých motorů, ale že by byl Mazda "originál" oil dobrej o tom bych osobně pochyboval. Ať ho vyrábí kdo chce (v Evropě Total, v USA Castrol, atd..) moc neznamená. Ten výrobce dostal nějaký úkol vyrobit takovej olej a ať stojí maximálně tolik a tolik peněz a to vůbec nemusí znamenat že koncový výrobek je dobrý. Jen splňuje nějaký požadavky.
Pro Mazdu Total dělá dokonce i brzdovku (Total HBF4), ale ta už nemá mazdí flašku (aspoň o tom nevím) a co jsem jí přeměroval tak je kvalitní - DOT4 nějakých 268°C suchý bod varu.

To je jak originální olej od Toyoty a olej od ExxonMobil (oleje Mobil1). Tam se dokonce ani Toyota netají tím že tvar a barva flašky je naprosto totožná jako u Mobil1 jen je tam jiná samolepka. Ale když si fanoušci na klubech nechali dělat rozbory, tak ten originální olej je o malinko ošizenej (vydrží menší nájezd).
 
Total jsou dobrý oleje. Taky je používám do určitých motorů, ale že by byl Mazda "originál" oil dobrej o tom bych osobně pochyboval. Ať ho vyrábí kdo chce (v Evropě Total, v USA Castrol, atd..) moc neznamená. Ten výrobce dostal nějaký úkol vyrobit takovej olej a ať stojí maximálně tolik a tolik peněz a to vůbec nemusí znamenat že koncový výrobek je dobrý. Jen splňuje nějaký požadavky.
Pro Mazdu Total dělá dokonce i brzdovku (Total HBF4), ale ta už nemá mazdí flašku (aspoň o tom nevím) a co jsem jí přeměroval tak je kvalitní - DOT4 nějakých 268°C suchý bod varu.

To je jak originální olej od Toyoty a olej od ExxonMobil (oleje Mobil1). Tam se dokonce ani Toyota netají tím že tvar a barva flašky je naprosto totožná jako u Mobil1 jen je tam jiná samolepka. Ale když si fanoušci na klubech nechali dělat rozbory, tak ten originální olej je o malinko ošizenej (vydrží menší nájezd).
Mazdáár,
aký olej by si teda dával (odporúčal) ty osobne do M6 AT 2017 2,5 L 141 KW :oops:. Ďakujem.
 
Mazdáár,
aký olej by si teda dával (odporúčal) ty osobne do M6 AT 2017 2,5 L 141 KW :oops:. Ďakujem.
Ahoj, vidíš ty předešlé diskuse ? Já určitě nebudu veřejně nic doporučovat :joy: Doporučím pouze to, aby jsi ho měnil ideálně po 10000km/1roce nebo maximálně po 15000km/1roce a zároveň koupil olejový filtr, který NEmá gumovou membránu (pro motor Skyactiv-G).
 
Poslední úprava:
Vsuvka do tématu prosím… To je nějaká zpětná klapka nebo? A k čemu vadí, když tam skyG má olej. filtr s tou membránou?

Mám Mann W 6018
To je klapka která zadržuje olej v horních částech motoru - prostě aby olej nestekl zpět. Jenže Skyactiv-G jí nejenom že nepotřebuje, ale zároveň jí mít ani nemá, protože tahle gumová klapka zpomaluje průtok oleje což je obzvlášť pro Sky-G, který olej dost využívá i k chlazení, nebezpečný.
Na problém se přišlo náhodou, když autorizáky někde v austrálii vymetali sklady starých olejových filtrů na motory FS/FP/... (to jsou starý 626ky,323ky,Premacy,...) a montovali je na Skyactiv-G. Oni jsou totiž rozměrově i závitově kompatibilní. Docela dlouho i trvalo než výrobci filtrů udělali novou řadu filtrů přesně pro Sky-G bez týhle klapky (OEM kód musí bít pouze pro Sky-G a nic jinýho).

MANN W6018 je naprosto v pořádku, dokonce to byl jeden z prvních filtrů přímo pro Sky-G a nic jinýho.

Ale třeba BluePrint ADM52106 nebo KAMOKA F103301 nebo PURFLUX LS892 nebo K&N HP-1008, už je špatně, protože ty tu zádržnou klapku mají (a taky obsahují i OEM kódy pro starý motory).

Dneska už je to v pohodě, protože drtivá většina výrobců ten filtr dělá správně, ale tehdá v těch letech 2013-2015 to byl docela problém.

Schránka 02.jpg

Ještě se pokusím najít přímo tu zprávu co Mazda poslala v austrálii autorizákům, kde je ten problém dost rozepsaný, ale už je to nějaký rok co jsem to PDFko měl.
 
Poslední úprava:
Snad někomu udělá radost, zde test světa motoru olejů 504.00 a 507.00, sice není určený pro majitele vozů Mazda, takže se omlouvám za přílohy a obtěžování.......
Pěkné čtení :p
A takto by to vypadalo, kdyby kromě VW norem kontrolovali , jestli daný oleje opravdu splňují normu ACEA C3, kterou mají uvedenou, případně SAE J300. Pro srovnání jsem přidal i Ravenol oleje, aby jste měli představu, proč je pořád doporučuju, a proč říkám že Castrol a Millers nejsou žádnej zázrak
test acea SM2023.png
 
Páni vie mi niekto overiť či je olejový filter BOSCH P7160 č. F 026 407 160 vhodný na M6 Skyactiv G 2.5 - 143 kW rv. 2019?
Či je bez tej klapky ako MANN W6018? V obchode nemali MANN W6018, ale podľa systému povedali že tento Bosch je 100% identický filter s číslom MANN W6018 a originalným čislom PE01 14 302 pre Skyactiv, ukazovali mi v počítači... Ale predošlý filter vo vnútri vyzeral trocha inak, nebol tam taký biely plastový "klobúk"...

Ďakujem

IMG_20230525_135935.jpg IMG_20230525_135901.jpg
 
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Back
Top