• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Proč si v servise nenechat nalít do motoru Mazda Original Oil?

Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Díky moc - dá se to nějak ověřit? Jinak než na zvedáku :)

Co jsem tak slyšel u GPF neprobíhá klasická (vypaluje se tedy neustále díky vyšší teplotě splodin) regenerace jako u DPF kde vždy jednou za čas zaplne vypalování (naskočí kontrolka) - nicméně má ten GPF nějakou kontrolku taky třeba pro případ selhání? Nikdy jsem si žádné nevšiml.

Bylo tedy řečeno, vozy od roku 2020 - pokud mám dle COC výrobu 20. 10. 2020 jak je možné, že nemám GPF (né, že by mi chyběl naopak pokud tam opravdu není, udělal jsi mi velkou radost).

Není to tedy celé nakonec tak, že GPF mají až 3 BP značené jako: ,,E-Skyaktiv G" ....? oproti klasickým ,,Skyaktiv G"

Vidím to tak, že si autíčko bude moci dopřát Ravenol SSO 0W-30 nebo nějakou podobnou verzi. Ale rád bych to měl potvrzené na 100% - ta formulace - ,,podle VIN by jsi ,,MĚL" mít bez GPF" ve mne prostě stále bude hlodat :)

PS: proč se tedy u BP Skyaktiv G uvádí komprese ,,jen" 13:1 místo dosavadních 14:1 - všude se to vysvětlovalo zástavbou GPF.
 
Díky moc - dá se to nějak ověřit? Jinak než na zvedáku :)

Co jsem tak slyšel u GPF neprobíhá klasická (vypaluje se tedy neustále díky vyšší teplotě splodin) regenerace jako u DPF kde vždy jednou za čas zaplne vypalování (naskočí kontrolka) - nicméně má ten GPF nějakou kontrolku taky třeba pro případ selhání? Nikdy jsem si žádné nevšiml.

Bylo tedy řečeno, vozy od roku 2020 - pokud mám dle COC výrobu 20. 10. 2020 jak je možné, že nemám GPF (né, že by mi chyběl naopak pokud tam opravdu není, udělal jsi mi velkou radost).

Není to tedy celé nakonec tak, že GPF mají až 3 BP značené jako: ,,E-Skyaktiv G" ....? oproti klasickým ,,Skyaktiv G"

Vidím to tak, že si autíčko bude moci dopřát Ravenol SSO 0W-30 nebo nějakou podobnou verzi. Ale rád bych to měl potvrzené na 100% - ta formulace - ,,podle VIN by jsi ,,MĚL" mít bez GPF" ve mne prostě stále bude hlodat :)
Podle katalogu náhradních dílů máš (VIN který jsi dodal) obyčejný svody, který stojí nějakých cca 25000Kč. Svody vybavený GPF mají a) jiný OEM kód b) stojí cca 45000Kč.
Model máš stále AEBA16 (model od 2018) a co vím, tak tam se pro náš trh GPF nemontovalo. To nastalo až od AEBA17 což byl až 11 měsíc 2020.

Omlouvám se za použití slova "měl". Příště si dám velikánský pozor na použití takovýchto slov. :joy:

Princip GPF je velmi podobný jako u DPF, ale princip regenerace/vypalování je u GPF odlišný. Pokud to shrnu hodně jednoduše, tak k "vypalování" u GPF dochází pokaždé když sundáš nohu z plynu, protože v tu chvíli stoupnou teploty ve výfukovym potrubí. Pokud by se však stalo, že pojedeš delší dobu bez sundání nohy z plynu a auto by vyhodnotilo že je na čase GPF vypálit, tak řídící jednotka motoru ochudí palivovou směs a tím dojde opět k zvednutí teplot ve výfuku a "vypálení".
 
Poslední úprava:
Omlouvám se za použití slova "měl". Příště si dám velikánský pozor na použití takovýchto slov. :joy: No proto :) Ne opravdu moc děkuji ;)
Model máš stále AEBA16 (model od 2018) a co vím, tak tam se pro náš trh GPF nemontovalo. To nastalo až od AEBA17 což byl až 11 měsíc 2020. - takže výběrem modelu z 20.10.2020 jsem unikl ,,hrobníkovi z lopaty" doslova o několik dní :)

Super ještě jednou děkuji, tak teď mě to trochu mrzí, že jsem toto nezjistil dřív no na druhou stranu ono se asi zas nic hrozného nestalo když jsem měnil olej po 10 tisících a auto jezdilo převážně vždy 50 km v kuse, do toho občas po městě s vypnutým start-stop a dálnice 200-800 km trasy.

Takže abych se teď vrátil k oleji:
Asi bude tedy nejvhodnější ten Ravenol SSO 0W-30 nebo se dá najít něco lepšího - co do studených startů, pro start-stop u BM a DJ (ty ženský to čudlítko ignorují často), vyšší otáčky u BP a BM po zahřátí, životnost aditiv (na DJ mi to máma občas přesahuje těch 10 tisíc s tím, že jí nebaví hlídat pořád km kvůli oleji - většinou to ohlídám, ale ne vždy se povede).
 
I když abych nebyl za totál jelito, jakože asi teď budu, tak ať koukám jak koukám, překlikávám a rozklikávám všechny M3 BP, tak já ten GPF fundament vidím jen na Sky-X.
Všechny Sky-G v BP od 2018 do dejme tomu teď (2023) mají obyčejný svody a rozdíl v těch "levnějších" - do 11/2020 a "dražších" - od 11/2020 osobně vidím jen ve větším trojcestnym katalizátoru, ale to to přeměřuju pomalu pravítkem na monitoru a u Sky-G s vypínáním válců (mild-hybridem) přibila akorát výfuková klapka.
Nějak se mi nechce věřit že by mazda dala GPF naprosto neřízený jako "ono samo nějak". Snímače na tlaky vidím opravdu jen u Sky-X.
Ale což už.... Čím míň ekoblbin, tím líp.
 
Aha no tak to je naopak ještě lepší informace. Sky-X mě nechytl. Jen tedy proč je ten kompresní poměr menší? Já už si dal dotaz na Mazdu CZ ale čekám, že mi zas neodpoví jako po koupi kdy jsem něco chtěl (uz nevím) ale nikdy mi nikdo neodpověděl.
Hm.... zas teoreticky když z motoru jde málo ,,bordelu" a jsou tam vyšší teploty, nemůže to fungovat tak, že by se to prostě jen tak nějak ,,samo" jak jsi teď psal?

Kdybych ti dal fotku z motorového prostoru tak ti asi moc nepomůže vid?
 
Aha no tak to je naopak ještě lepší informace. Sky-X mě nechytl. Jen tedy proč je ten kompresní poměr menší? Já už si dal dotaz na Mazdu CZ ale čekám, že mi zas neodpoví jako po koupi kdy jsem něco chtěl (uz nevím) ale nikdy mi nikdo neodpověděl.
Hm.... zas teoreticky když z motoru jde málo ,,bordelu" a jsou tam vyšší teploty, nemůže to fungovat tak, že by se to prostě jen tak nějak ,,samo" jak jsi teď psal?

Kdybych ti dal fotku z motorového prostoru tak ti asi moc nepomůže vid?
Musel bys zřejmě sundat kryt svodů. Tam je pak vidět GPF mezi pletencem někde :D
 
Aha :D To je tedy záhadička. Mě by zajímalo jak je to s čistotou těch koncovek výfukových, co jsme tu nedávno řešili. Dneska mi tam skočilo 50k km a zase jsem to kontroloval. Pořád čistý uvnitř jako nový a to mám právě ty bez GPFkový svody. Ale nechci vám moc skákat do tématu :D Co se oleje týče, tak už jsem tam měl: Originál, Castrol 0w30, Ravenol SSO, Eurol 5w30 a nějak moc nepozoruju, že by to na "začouzení" mělo nějakej vliv. Po poslední výměně při garančce jsem si řekl, že měnit dvakrát do roka olej a furt to nějak hrotit je fakt zbytečný. Jezdím často krátký trasy, pak když už tak zase hodně dlouhý, po zahřátí tomu dávám dosti a oleje neubude ani kapka. Jediný teda co, bylo dvakrát to klepání hydroštelů v zimě.
 
Aha :D To je tedy záhadička. Mě by zajímalo jak je to s čistotou těch koncovek výfukových, co jsme tu nedávno řešili. Dneska mi tam skočilo 50k km a zase jsem to kontroloval. Pořád čistý uvnitř jako nový a to mám právě ty bez GPFkový svody. Ale nechci vám moc skákat do tématu :D Co se oleje týče, tak už jsem tam měl: Originál, Castrol 0w30, Ravenol SSO, Eurol 5w30 a nějak moc nepozoruju, že by to na "začouzení" mělo nějakej vliv. Po poslední výměně při garančce jsem si řekl, že měnit dvakrát do roka olej a furt to nějak hrotit je fakt zbytečný. Jezdím často krátký trasy, pak když už tak zase hodně dlouhý, po zahřátí tomu dávám dosti a oleje neubude ani kapka. Jediný teda co, bylo dvakrát to klepání hydroštelů v zimě.
A to si myslím že je nejdůležitější. Aby byl motor klidný, tichý a aby to ten olej nežralo pokud je motor v pořádku.
Tohle už jsem viděl na starejch 626GE kde ještě taky byly hydrošteli a to bych řekl, že je snad jedna nejcitlivějších věcí na motoru ohledně oleje. Těm jak se na oleji něco nelíbí, tak si to hezky zacvakají....
 
Aha :D To je tedy záhadička. Mě by zajímalo jak je to s čistotou těch koncovek výfukových, co jsme tu nedávno řešili. Dneska mi tam skočilo 50k km a zase jsem to kontroloval. Pořád čistý uvnitř jako nový a to mám právě ty bez GPFkový svody. Ale nechci vám moc skákat do tématu :D Co se oleje týče, tak už jsem tam měl: Originál, Castrol 0w30, Ravenol SSO, Eurol 5w30 a nějak moc nepozoruju, že by to na "začouzení" mělo nějakej vliv. Po poslední výměně při garančce jsem si řekl, že měnit dvakrát do roka olej a furt to nějak hrotit je fakt zbytečný. Jezdím často krátký trasy, pak když už tak zase hodně dlouhý, po zahřátí tomu dávám dosti a oleje neubude ani kapka. Jediný teda co, bylo dvakrát to klepání hydroštelů v zimě.
Ty koncovky - neposoudím tedy nakolik je mám čisté či nikoliv - můj pocit je že je to OK.
Podotýkám, že jsem je od koupě nikdy nemyl jen jak se meje auto wapkou - naposledy cca 3 týdny zpět. Auto mám věcně zakydaný od bordelu z cest takže mohli by vypadat líp.
Foto s ubrouskem ukazuje co jsem vytřel z vnitřního okraje výfuku cca po 2/3 obvodu.

BP 2021 (v provozu)
Jezdí na 0W-20 API SP
Tankuju jen Vervu 100

IMG_0958.jpeg IMG_0959.jpeg IMG_0960.jpeg
 
Ty koncovky - neposoudím tedy nakolik je mám čisté či nikoliv - můj pocit je že je to OK.
Podotýkám, že jsem je od koupě nikdy nemyl jen jak se meje auto wapkou - naposledy cca 3 týdny zpět. Auto mám věcně zakydaný od bordelu z cest takže mohli by vypadat líp.
Foto s ubrouskem ukazuje co jsem vytřel z vnitřního okraje výfuku cca po 2/3 obvodu.

BP 2021 (v provozu)
Jezdí na 0W-20 API SP
Tankuju jen Vervu 100

Zobrazit přílohu 45717 Zobrazit přílohu 45718 Zobrazit přílohu 45719
Koncovky máš jak prase,ale výfuk je čistý.?To já mám koncovky ošetřené i detailerem,aby se na ně nechytal bordel.?
 
Bordel chrání - je to jako ,,keramika” jemný křemenný prach zapečený ve vrstvě bordelu ?

No jo někdy to budu muset vypucovat, ale mě už to nebaví ani mejt, pac to ošplouchnu a druhý den zaprší a je to stejný.

Nicméně výfuk mne překvapil čekal jsem velké množství sazí.
 
Tím pádem změna - můžeš použít to SSO. Pokud ale chceš uni olej i pro to BK co už něco bere, zauvažoval bych o VST :D

Ještě na závěr cena
SSO - 350-380 Kč / litr = 1700 -1900 za 5L
VST - 230-270 Kč / litr = 1200 - 1400 za 5L

Dívám se, že to šlo zas nahoru, ještě že jsem vzal nedávno to 20L balení, kdy VST vychazelo na 208 Kč
 
Poslední úprava:
PS jak jsi došel k tomu že BK žere olej?

Já jsem psal že bych se bál že BK a BM budou brát…. ale tu 0W-20 HTHS 2,6.
Jelikož jezdili od začátku na 5W-30 A5 Mazda tedy jak jsi psal HTHS asi 2,9-3,0 - a ty jak se zdá neberou.
Takže olejů řekneme A5 s HTHS nad 3 bych se určitě nebál.
U DJ a BP vím ze neberou ani 0W-20 HTHS 2,6 a tady zvažuji ,,hustší” jen kvůli sjednocení s BM a BK které jsou prostě zajeté na hustším A5 a tedy po letech do nich nalejt 0W-20 by logicky byla blbost a určitě by ho brali. Jinak i to BK má v manuálu 5W-20.

SSO 0W-30 se mi jeví jako fajn volba kterou nic nepokazím.

DXG 5W-30 kterou jsi mi předtím doporučoval mi ale leží v hlavě, líbí se mi to API SP a z popisu z toho oleje mám pocit ze má lepší ochranu pro starty - tedy asi lepší na popojíždky po městě (což bude BM hojně využívaná a bojím se, že i se start-stop v kolonách) Dál co jsem koukal má dokonce i vyšší tepelnou odolnost než SSO a vizkozita v provozní teplotě 100°C je 11,1 vs 12,0 což asi není už velký rozdíl.

Tedy viděl bych to na SSO nebo DXG

SSO cca 1700,-
DXG cca 1300,-
Millers cca 2200,-

Ať vemu jakýkoliv zmiňovaný Ravenol tak usetrim.
 
PS jak jsi došel k tomu že BK žere olej?
Někde jsi psal že měla u nějakého oleje spotřebu, u toho sso je to buď a nebo. Vst by měla být jistota
SSO 0W-30 se mi jeví jako fajn volba kterou nic nepokazím.
To by mohlo být ono
DXG 5W-30 kterou jsi mi předtím doporučoval.....
Spíš jsi mi ju sem cpal furt ty, tak jsem u BP s ní přivřel oko ale osobně bych to nevybral viz předchozí příspěvky.
SSO cca 1700,-
DXG cca 1300,-
Millers cca 2200,-

Ať vemu jakýkoliv zmiňovaný Ravenol tak usetrim.
Buď SSO pro všechny nebo sso pro BPa DJ a pro BM a BK VST
 
Ne ne pokud jsem to napsal blbě tak pardon - myslel jsem tím ze tu 0W-20 by to dnes žralo pravděpodobně jak BM tak BK když jezdili celou dobu na 5W-30 - tu nežerou.

Hm…. No možná jsem jí sem cpal mě se tam proste líbí to API SP což beru jako fajn benefit - ochrana vaček, řetězů, proti karbonizaci (údajně) LSPI a td. Proč toho nevyužít když to nabízí.
S A5 nemají BM a BK problém a aktuálně je teď i v DJ po tom co servis udělal nevyžádanou výměnu oleje.

Čím je dle tebe ten SSO lepší než DXG?

Má lepší ochranu při suchém startu nebo start-stop?
Líp a rychleji maže v mrazu?
Líp odolá vysoké teplotě?

Životnost bude mít určitě lepší. Ale jinak mi to přijde spíš naopak.
 
Status
Neotevřít pro další odpovědi.
Back
Top