• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    43
Ještě otázka do pléna, hledal jsem, ale nenašel - index nosnosti. Chystám se koupit pneu 215/45 R 18, které mají index nosnosti 93 (tedy do 650 kg na nápravu).Správně by mělo být 89 (tedy tuším do 550kg), netušíte jestli to hraje roli? Setkal jste se někdo s tím, že by takové detaily řešili na STK?
díky
 
Ještě otázka do pléna, hledal jsem, ale nenašel - index nosnosti. Chystám se koupit pneu 215/45 R 18, které mají index nosnosti 93 (tedy do 650 kg na nápravu).Správně by mělo být 89 (tedy tuším do 550kg), netušíte jestli to hraje roli? Setkal jste se někdo s tím, že by takové detaily řešili na STK?
díky
Myslím si že vyšší možnost zatížení, případně pneu na vyšší rychlost nevadí. Opačně by jim to mohlo vadit-ale nemám aktuální zkušenost
 
Tak dle toho co jsem se dočetl na netu, že nižší indexy rychlost i zatížení = potenciální problém, vyšší než TP = OK.
 
Střední třída, zaměřeno na malou spotřebu a dlouhý dojezd, ne na nejlepší jízdní vlastnosti.
Jeste bych navazal na tu diskuzi v jinem tematu o Bridgestone Turanza T001 ...

Dobre, je to stredni trida. Kazdopadne mam ja, jako relativne bezny uzivatel, sanci poznat rozdil mezi Turanzou a nejakou pneumatikou zamerenou na jizdni vlastnosti? Abych pravdu rekl, co jsem obul pred mesicem opet letni pneumatiky Turanzy, tak jsem dost na rozpacich. Me ta guma prijde tvrda a ze malo drzi. Jezdim dost rychle a take rad svizne projizdim zatacky bez rezani. Nevadi mi, ze se auto naklani. Ale prijde mi, ze mi proste auto ujizdi. Samozrejme, kdyz pojedu pomaleji, bude to lepsi. Ale ... poznam proste opravdu rozdil, kdyz si koupim neco jineho?

A dokonce i jizdni komfort mi prisel lepsi na tech zimnich Nokian WR A3 lepsi, jak na Turanzach. A to podotykam, ze i zimni pneu mam 19".

Ale jestli ma nekdo eminentni zajem odkoupit moje malo jete Turanzy (coz pochybuju), tak jsem ochoten to jit rovnou vyzkouset, zda poznam rozdil :D. Najeto na nich mam necelych 5k km (ostatne viz. muj Spritmonitor).
 
Tak nějaký měkký Dunlop SP Sport Maxx poznáš hned, jednak vydrží tak o třetinu méně, najednou je ticho a lepí se to v zatáčkách. Však pokud je to tak nesnesitelné, obuj zatím jen předek do Maxx RT nebo Potenza a ty T001 dojezdi vzadu. Ale já bych to neřešil a počkal až ojedeš všechny 4... Zase tak strašné to IMO není.

Odesláno z mého D5503 pomocí Tapatalk
 
Jeste bych navazal na tu diskuzi v jinem tematu o Bridgestone Turanza T001 ...

Dobre, je to stredni trida. Kazdopadne mam ja, jako relativne bezny uzivatel, sanci poznat rozdil mezi Turanzou a nejakou pneumatikou zamerenou na jizdni vlastnosti? Abych pravdu rekl, co jsem obul pred mesicem opet letni pneumatiky Turanzy, tak jsem dost na rozpacich. Me ta guma prijde tvrda a ze malo drzi. Jezdim dost rychle a take rad svizne projizdim zatacky bez rezani. Nevadi mi, ze se auto naklani. Ale prijde mi, ze mi proste auto ujizdi. Samozrejme, kdyz pojedu pomaleji, bude to lepsi. Ale ... poznam proste opravdu rozdil, kdyz si koupim neco jineho?

A dokonce i jizdni komfort mi prisel lepsi na tech zimnich Nokian WR A3 lepsi, jak na Turanzach. A to podotykam, ze i zimni pneu mam 19".

Ale jestli ma nekdo eminentni zajem odkoupit moje malo jete Turanzy (coz pochybuju), tak jsem ochoten to jit rovnou vyzkouset, zda poznam rozdil :D. Najeto na nich mam necelych 5k km (ostatne viz. muj Spritmonitor).

Mam první zimu
pirelli
a musím říct že sem se té ekolgické gumy 19" bál jak čert kříže. Opak je pravdou, je fantastická a na i suchu mne připadá lepší jak letní originál od mazdy.
 
Tak zase pomalu, ale jistě přichází období přezouvání. Měl jsem tuhle sezónu možnost jezdit letní Barum Bravuris 3 HM v rozměru 225/40 R18 Y XL, tak si dovolím napsat opět nějakou tu recenzi.
Byly na autě při koupi, jinak bych je sám nekoupil a to se mi potvrdilo. Ale je mi líto je vyhodit :) Ve zkratce. Kdo hledá pneu za dobrý peníz, která vydrží hodně velkou porci kilometrů, tak tato guma je právě pro něj. Je to takový balvan a musím říct, že ze vzorku po sezoně (cca 15tis. km) skoro nic neubylo. Tomu odpovídají i jízdní vlastnosti. Na mokru při jízdě rovně vodu odvádějí slušně. Avšak zatáčky na mokru už jsou v jiné režii, prostě tvrdá guma, takže zákonitě nelepí (oproti Dunlop SportMaxx RT propastný rozdíl několika tříd). No a zatáčky na suchu také nejsou žádný zázrak, hlavně v teplých letních dnech guma nedrží a píská snad už jen při pohledu na zatáčku. A poslední měřítko, které hodnotím je hluk. Ten je hrozný respektive se mi zdá, že ze začátku to nebylo tak hrozné, ale postupným sjížděním se hluk hodně zvyšuje a to není pro komfort cestování to pravé.
Prostě není to žádná guma na blbnutí ;)

Na druhou šedou GH mám v plánu zkusit příští sezonu nový vzorek od Dulnopu - SportMaxx RT2 v rozměru 225/45 17 , tak určitě napíšu zase nějaké zkušenosti.

Na zimu se žádná revoluce nechystá a už se těším jak nazuju klasické Nokian WR A3, se kterými jsem obrovsky spokojen.

Více o pneumatikách na předchozích stránkách této diskuze ;)

Mazdár
 
Potvrzuju zkusenost s letnima Barumkama, najel jsem na nich tri sezony, ale uz bych je nechtel.... na nenarocne jezdeni jsou ok, v krizovych situacich nazvladaji

A i ja v pondeli obuju Nokiany WR A4, ktere dneska privez kuryr :)
 
Poslední úprava:
Potvrzuju zkusenost s letnima Barumkama, najel jsem na nich tri sezony, ale uz bych je nechtel.... na nenarocne jezdeni jsou ok, v krizovych situacich nazvladaji

A i ja v pondeli obuju Nokiany WR A4, ktere dneska privez kuryr :)
Jsem zvědavej jaký budou nový A4ky jak moc Nokian se čtyřkama pokročil od trojkovejch řad ;)
Akorát mě štve, že Nokian nevyrábí pneu v rozměru 215/45R18 pro MPS (když nepočítám Hakkapeliitta8 s hřebama)
 
Tak zase pomalu, ale jistě přichází období přezouvání. Měl jsem tuhle sezónu možnost jezdit letní Barum Bravuris 3 HM v rozměru 225/40 R18 Y XL, tak si dovolím napsat opět nějakou tu recenzi.
Byly na autě při koupi, jinak bych je sám nekoupil a to se mi potvrdilo. Ale je mi líto je vyhodit :) Ve zkratce. Kdo hledá pneu za dobrý peníz, která vydrží hodně velkou porci kilometrů, tak tato guma je právě pro něj. Je to takový balvan a musím říct, že ze vzorku po sezoně (cca 15tis. km) skoro nic neubylo. Tomu odpovídají i jízdní vlastnosti. Na mokru při jízdě rovně vodu odvádějí slušně. Avšak zatáčky na mokru už jsou v jiné režii, prostě tvrdá guma, takže zákonitě nelepí (oproti Dunlop SportMaxx RT propastný rozdíl několika tříd). No a zatáčky na suchu také nejsou žádný zázrak, hlavně v teplých letních dnech guma nedrží a píská snad už jen při pohledu na zatáčku. A poslední měřítko, které hodnotím je hluk. Ten je hrozný respektive se mi zdá, že ze začátku to nebylo tak hrozné, ale postupným sjížděním se hluk hodně zvyšuje a to není pro komfort cestování to pravé.
Prostě není to žádná guma na blbnutí ;)

Na druhou šedou GH mám v plánu zkusit příští sezonu nový vzorek od Dulnopu - SportMaxx RT2 v rozměru 225/45 17 , tak určitě napíšu zase nějaké zkušenosti.

Na zimu se žádná revoluce nechystá a už se těším jak nazuju klasické Nokian WR A3, se kterými jsem obrovsky spokojen.

Více o pneumatikách na předchozích stránkách této diskuze ;)

Mazdár
A nemá tam být. 225/45 R18
 
Já pořád čekám. Objednával jsem ve čtvrtek, tak snad to příští týden dojde. A ve finále to vyjde tak, že to asi přezuji rovnou když pojedu na první garančku (mám něco málo přes 19k km). Jinak na moje auto těch pneu na výběr moc nebylo (18"), tak nakonec sem vzal nějaké Pirelli. Snad budou cajk.
 
... Však pokud je to tak nesnesitelné, obuj zatím jen předek do Maxx RT nebo Potenza a ty T001 dojezdi vzadu. ...
Ja jsem nakonec sve polemiky o pneumatikach ukoncil a rozhodl jsem se pockat, az Turanzy dojedu. Ale mam tu jedno tema do pranice ...

Dnes jsem diskutoval v pneuservisu a vyslo na jevo, ze dnes je doporucovano obouvat kvalitnejsi vzorek na zadek. Ze byli dokonce na prezentaci Michelinu ve Francii, kde se prave predvadel rozdil v tom, kdyz je lepsi/kvalitnejsi vzorek vepredu nebo vzadu. Zaroven mi ukazovali nejaky relativne aktualni clanek ze Sveta Motoru, kde je vysledek stejny - lepsi stav davat dozadu. Na cislo casopisu jsem se bohuzel nepodival.

Technicky ma jit o to, ze prilnavosti predku pomaha vaha samotna a prenesena vaha (pri brzdeni/zataceni), cimz naopak o prilnavost prichazi zadek. Coz je teda logicke.

Takze, co vy na to? Ja zatim vzdy zil v tom, ze to mel byt predek, ale ...
 
Tuto myšlenku Michelin přednáší již několik let a je to myšlenka jenom jejich, od jiného výrobce to nepadlo. Teď je otázka, jestli to tak skutečně je nebo je to obchodní tah (nutná výměna pneu). Jelikož v manuálu auta je zaměňování pneu doporučeno již po cca 10000 km a to ještě i do kříže, tak nějak nevím, kdo to mu víc rozumí. Většinou se má, že trakci potřebujeme na hnané nápravě a s pneu v zimě, když vzorek není takový bych ty experty Michelinu chtěl vidět.
 
jaký budou nový A4ky jak moc Nokian se čtyřkama pokročil od trojkovejch řad

budu moct porovnávat. Na zadku budu mít loňský A3 a na předku nový A4, ať si soudruzi v Michelinu říkají co chtějí :D

btw: A4 jsou o pár desetikorun levnější než A3
 
Asi záleží, co od toho člověk čeká, jestli dá přednost lepšímu pocitu z řízení (lepší přední pneu) a nebo bezpečí při akvaplaningu (horší přední pneu varují dřív).
 
2500 Kč mi přijde velice solidní cena za TOP pneu, nedejbože mít 18tky a větší, tam to jde diametrálně vzhůru....
 
Back
Top