• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Karbonizace u motorů Skyactiv-G

Ale paradoxem je,že dle Maxe 6 na karbon trpí více dvoulitry s manuálem než 2,5 s automatem.
 
Ale paradoxem je,že dle Maxe 6 na karbon trpí více dvoulitry s manuálem než 2,5 s automatem.
Max6 to vysvětluje v příspěvku #3, špatně fungujícím separátorem oleje , při odvětrávání klikový skříně na 2.0 l motorech.
 
Pročetl jsem poctivě tohle téma a neříkám, že nemáte pravdu. Ale co s automaty? Ta CX-3 točí ve městě tvrdošíjně sotva 1250 otáček při 50km/h. Když jedu 100km/h, je tam nějakých 1850 otáček. Cítím, že automat ten motor podtáčí. Jede brutální ekojízdu a stejně mi CX-3 žere víc jak silnější M6 s G192. Já už ho samozřejmě několikrát prohnal až do omezovače. Motor točí až 7000 rpm, tak vysoko nejdou otáčky ani v M6. Tam je omezovač někde kolem 6000 rpm.

Re-map u dobré firmy
 
Nedávno jsem řešil s ženou něco podobného. Volala mi z práce - opravdu bez přehánění, takhle nějak probíhal náš hovor:

Žena vyděšeně: "Mám něco s autem. Něco mi tam svítí. Můžu s tím jet?"
Znervózněl jsem. Byl to VW Polo pár dnů před prodejem: "Co svítí?"
"Nějaká podprsenka."
"Cože? Jaká podprsenka?"
"Nevím, taková oranžová podprsenka."
"Prosím Tě, podívej se do manuálu a najdi, co je to za kontrolku."
"Já mám manuál? Jaký manuál? Nemůžeš přijet?"
"Jsem v práci. Najdi si manuál k autu. Je v přihrádce před spolujezdcem."
Chvíle hrabání: "Nic tu není."
"Určitě tam je, podívej se pořádně."
Moje zlostně: "Aha. To mi děláš schválně."
Já překvapeně: "Co dělám schválně?"
"Schoval jsi ho pod oranžovou vestu."

Kousl jsem se do jazyka, abych něco neřekl.

Povídám: "Otevři ten manuál a podívej se na seznam kontrolek. Je někde na začátku."
"Nic tu není."
"Je to tam někde. Ne na první stránce, kousek dál."
Moje naštvaně: "Nic tu není, nejsem slepá!"
"Tak zalistuj dál. Možná je to na desáté nebo dvacáté stránce. Z hlavy to nevím."
"Už jsem na konci, nic tu není!"

Moje ztrácí nervy, poznám to po hlasu.

"Nemůžeš být na konci, manuál má hromadu stránek. Na co se díváš?"
"Je tu napsané Servisní knížka."
"Říkal jsem Ti, ať si vezmeš manuál. Ne servisní knížku."
"A jak to mám asi poznat!?"

Znovu se koušu do jazyka.

"Vezmi si z té černé složky manuál k autu."
Moje jedovatě: "To jsi mi mohl říct rovnou... Už ho mám."
"No sláva, teď najdi ten seznam kontrolek."

Dlouhá pauza.

"Asi to mám."
"Perfektní. Teď najdi tu podprsenku a řekni mi, co to je."
"Není tu."
"Musí tam být. V manuálu je seznam všech kontrolek."
"Nevidím to. Nemůžeš přijet?"

Znovu pauza, přemýšlím, co odpovědět.

Naštěstí se ozve radostné: "Počkej, asi to mám."
"Super, tak co to je?"
"Porucha žárovek. Žlutě svítící kontrolka upozorňuje, že..."
Skočím jí rychle do řeči: "Ta přece nevypadá jako podprsenka."
"Mně tak připadá. Asi je to ona. Já nevím."
Já ulehčeně, že nikam nemusím: "Tak to se nic neděje. Možná Ti nesvítí jedno světlo. Normálně jeď. Doma se na to podívám."
"Jsi strašně ochotný. Jiní chlapi by za svými ženami přijeli hned!"
Marně vysvětluji: "Stejně bych to na místě nespravil. Normálně jeď a..."
"Nemusíš mi to opakovat."
"Kdy budeš doma?"
"Najednou se zajímáš. Až přijedu, tak přijedu."

Kdyby vás to zajímalo, byla to tahle kontrolka:







Zobrazit přílohu 15984

Jenom dotaz, mělo to VW Polo Maxi-Dot? Protože tam by ji to samozřejmě napsalo :D
 
Jenom dotaz, mělo to VW Polo Maxi-Dot? Protože tam by ji to samozřejmě napsalo :D

Mělo, ale mám dojem, že se to tam nevypisovalo. Já samozřejmě vím, že v Maxi-Dot třeba Oktávky měly tuhle informaci, ale co si pamatuji, u Pola jsem to nikdy neviděl. Oktávka napsala, i které světlo nesvítí, ale u Pola svítila jen kontrolka. Jsem si tím skoro jist, protože asi měsíc před prodejem VW jsem měnil žárovku v denních potkávačkách. V Maxi-Dot nebylo vůbec nic. Jen svítila oranžová žárovička.
 
Delší dobu se "automatu" vyhýbám, protože ty "moderní" "automaty", nastavené podle ekoteroristických trendů, jsou pro auto mor, cholera a lepra.
Chci doufat, že Japonci ví, co dělají. Ten motor jede pěkně, automat řadí výborně, jen v nižších otáčkách motor zbytečně dusí. Občas mu naložím trochu pod kotel, aby se vypálil bordel a snad bude ok. Všude psali, že nový motor G150 je vylepšený, nižší tření, nižší spotřeba, vyšší výkon, tak po těch letech snad v Mazdě ví, jestli ho trápí nějaké mouchy.

Stejně tak šílená je ta tvoje spotřeba se 190 koňovou M6, já mám průměr tak o půl litru víc než ty, se 120 kobylama.:)
Mně tu spotřebu dělají dlouhé trasy. 80% tras je přes 400 km. To je celé tajemství. Včera a dnes jsem vzal na delší cestu i CX-3 a spotřeba začala padat. Pořád je vyšší než u M6, ale lepší se to. Spadlo to asi o půl litru. Vím, že u nového motoru je to běžný jev, ale spotřebu v M6 jsem měl nízkou od začátku. Proto jsem z CX-3 v tomto směru celkem rozpačitý, ale dojem se zlepšuje. :)
 
Nevim jak u ctvyrvalcu z automatem ale u sesti nebo osmivalcu vubec nevadi ze motor jede na 1200 ot/min.
 
Vy, co jste si namontovali oil catch can...jaky jste pouzili? Ty ceny se pohybuji vesmes od 20-30 USD az po takrka 300 (wow!).

Co se prodava u nas, tak to je vesmes, co jsem se dival, prekoupena cina z Aliexpresu...
 
Back
Top