• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Karbonizace u motorů Skyactiv-G

Naprosto chapu PetrKk a chovam se k autu stejne. Nebudu rucne podrazovat na co nejnizsi stupne, abych ho porad udrzel na 2000 ot+, pokud po nem nechci zadnou zatez. Vibrace i jakykoliv naznak duneni jsou zrovna v Mazdach dost citit a u tech mensich i slyset, pokud clovek lehta plyn na rovine a nejede v protivetru, muze klidne na 50 jet s 1500 ot a motor nijak tyrany neni. Asi je to fakt o tom, jestli nekteri z nas jezdi "podle poucek", a nebo "s citem", v tomhle totalne souhlasim s @PetrKk... sel bych az tak daleko, ze klidne drze a stourave napisu, ze jestli vam motor bez zateze (bez pozadavku akcelerace, stoupani nebo bez silneho protivetru) pri 1500/ot duni a vibruje, mate neco spatne s autem nebo s nohou, zadnici a usima. Klidne az k urovni 1200 ot neduni a nevibruje i v naprosto hlukove a vibracne neizolovane Miate ND2.

Mimochodem pokud otacky jsou tim, co motor nejvic opotrebovava, a zaroven vime, ze Mazdy na kvalitnim palivu nijak zasadne nekarbonuji v zasade nikomu, krom notorickych brzdicu provozu, pak bych se vsadil temer o cokoliv, ze driv dojede motor toho, kdo s nim za nejaky casovy usek natocil tech pohybu kliky vic ;). I kdyby k nepatrne vetsi karbonizaci pri 1500/min bez zateze dochazelo, oproti 2000/min bez zateze, o cemz bych si ale pri pouzivani kvalitnich aditivovanych paliv dovolil znacne pochybovat, porad je to snadno resitelne, napr. kazdych 120 tis km nechat motor vycistit (tyka se to pouze nekolika casti motoru). Motor, ktery bude mit v 250tkm natoceno o 1/4 vic otacek urcite ale vycistenim od karbonu neomladim...
 
Poslední úprava:
Zdravím Vás páni.

Chcem sa Vás opýtať nakoľko som nenašiel vo vlákne presnú odpoveď a veľmi ma zaujíma, ako má 2.5 Skyactiv 143 kw motor riešenú recirkuláciu výfúkových plynov, teda EGR. Čital som, že nemá klasický EGR ventil. V týchto motoroch je možné software-ovo dať do zatvorenej polohy a potom programovo "odstrániť" zo software-u a aby bol vždy v zatvorenej polohe?

Ďakujem za Vaše odpovede
 

Pýtam sa preto, lebo robili mi úpravu v RJ tým, že údajne odstavili recyrkulacie vyfukovych plynov naspäť do sania /motor SkyActiv 2.5G 143 KW/. V článku čo som nalinkoval je napísané ako to funguje "Nemá vonkajšie EGR, teda výfukové plyny hnané späť do sania mimo motora, avšak má vnútorné, teda presah sacieho a výfukového ventilu v dobe výfuku. Využíva časovanie vačiek, na sacej strane elektromotorom a výfuková je riadená hydraulickým solenoidom. K tomu Atkinsonov cyklus"

Keď nemá EGR, ako mohol nakódovať aby vyfukove plyny sa nedostali naspäť do nasávania? Alebo jednoducho so mnou vybabral?
 
Pokud to nevěděl, jen kecal. EGR nelze u tohoto motoru vypnout úplně, to by se muselo kompletně překopat jeho řízení a je to nesmysl, ztratila by se tím úspornost. Já osobně ho jen omezuji při plně otevřené klapce od určitých otáček vypočítaných v Engine Analyzeru, protože se recykluje i na plný plyn, což má smysl pro momentovou křivku jen někde kolem 2000 otáček.
 
Auto ide normálne, neviem presne čo spravil, robil upravy aj kamaratovi na inom aute (diesel)EGR, DPF, ADBLUE off, a som sa ho opýtal, či aj u mna vie vypnúť EGR. Povedal, že áno..., tak to teda "spravil"... Mám ho poprosiť aby dal naspäť zalohovany originálny software? Ďakujem za info.
 
Pro nahrání originálu zpět není potřeba žádná záloha... Nevím to je na tobě, můžu ti to stáhnout a říct ti, co tam máš udělané.
 
Ďakujem, tiež neviem čo tam presne urobil. Chcel som len odstaviť EGR ventil ako kamarát, aby proste nezanášal sacie ventily aspoň ten EGR. Ale potom som dočítal, že tento motor nema klasický EGR ventil a že to riadi VVT system cez vačky priamo na ventiloch.
Poprosím ho aby nahral naspäť pôvodný originálny software bez úpravy. Stiahol to z môjho auta a povedal, že hocikedy to môže vrátiť do originálneho pôvodneho stavu keď ho poprosím. Nezbadám žiaden rozdiel v správaní auta, ide pekne tak isto ako predtým.
 
Back
Top