• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Zadní brzdy - kompletní repas

Ty pasty od ATE jsou úplně stejný. Jen jedno je velký balení (pro dílny) a druhý menší (spíš pro vlastní potřebu - dílničku), pak jsou ještě malilinkatý pytlíčky a to je tak na 2 třmeny.
 
Poslední úprava:
Aha... to mě taky mohlo napadnout, mrknout pořádně. Blbec :D
Díky za rychlou odpověď ;)
 
Když jsem to řešil já tak v nich nejakej rozdíl byl, jedna je tuším na trny trmenu a druhá na pistek. Nakonec jsem použil pytlicek s náplní do homokloubu za asi 40kč ;)
 
Aby nevznikla panika tak to trochu upřesníme.
Pro běžný ježdění (klidný,rychlý, sem tam na to šlápneme i víc, NEzávodní):
ATE Bremszylinder Paste se používá především na generální opravy třmene. Dají se s ním namazat jak plovoucí čepy třmene, tak je výborná při opravě/repasu samotnýho brzdiče kde se sní maže třeba těsnící kroužek uvnitř třmene. Je naprosto kompatibilní s DOT3,4,5.1 (ne s DOT 5). I proto že je ve větším balení se hodí spíš do dílen kde se brzdy dělají často. Pro brzdový centra se samozřejmě dělají kýble. Na omak je velice mazlavá a řidší.
ATE Plastilube se používá jako univerzální mazadlo. Dá se použít třeba na promazání pusuvu sedačky, různých ložisek a údajně i na póly baterie. Ohledně brzd je vhodná jen na plovoucí čepy nebo v případě mechanický ruční brzdy na vymazání kloubkovýho mechanismu. Má o něco málo delší životnost na plovoucích čepech než Bremszylinder Paste, ale z osobní zkušenosti je to opravdu maximálně jen v řádu měsíců (ne let). Na omak je o něco míň mazlavější než Bremszylinder Paste, ale vydrží o něco málo větší teploty - Ale není to závodní mazání, pořád se bavíme o běžný nebo klidný jízdě.

Servisní interval na promazávání plovoucích čepů je 2 roky a pokud auto vyloženě nevyženete někam na okruh nebo se vám nerafne brzdič (prostě vzniknou až enormě vysoký teploty), tak obě dvě tyto pasty fungují na výbornou a rozdíl nepoznáte ani vy ani vaše brzdy. U starších systémů Akebono (třeba zadní třmeny u Mazdy rok cca 1992-2011) je čistě jen moje doporučení ty brzdy promazávat častěji (ideálně každý rok), protože těsnící prachovky plovoucích čepů (i když jsou nový) nejsou zrovna konstrukčné super vyřešený a hrozí zatejkání vody (+špíny) do plovoucího mechanismu. Novější verze Akebono (GJ,BM,CX5,.... - s mechanickou ručkou) mají už tyhle těsnící prachovky o něco líp vyřešení, protože obsahují ještě vnitřní břit, který chrání pouzdro plovoucích čepů když selše vrchní těsnící část.

Pokud vynecháme závislost na firmě ATE,tak třeba pěkně fungujou i obyčejný pasty od TRW.

Pro závodnější a okruhový ježdění:
Tam se používají speciální pasty na bázy mědi. Není to obyčejná měděnka po dědovi co najdete když vyklízíte garáž,ale mazlavá pasta s přísadou mědi. Můžete se s ní setkat i u aut co jezdí "normálně", ale jen na styčních plochách třmen-destička, kde bylo potřeba odstranit "pískání" brzd při brždění. Na plovoucí čepy se hodí pouze u hodně teplotně namáhaných třmenů, protože pokud tu "měděnku" aspoň trochu neohřejete, tak není až tak kluzká jako Platilube nebo Bremszylinder Paste. Zároveň ale rychle degraduje (tvrdne/tuhne), takže se opravdu hodí jen pro fajnšmekry který ty brzdy ideálně (možná spíš minimálně) 2x do roka promazávají případně pro závodníky, který se o brzdy starájí po každym závodě.
Ještě se dá použít pro tyhle účeli i mazivo s obsahem uhlíku, ale tam to chce dodržovat taky častější intervali přemazávání.
 
Tak jsem to dohledal:
- Plastilube - je na promazání brzdových částí s vysokou teplotní a mechanickou/třecí odolností, neobsahuje kovy , voduodpudivá - čili by měla jít použít i na ty trny/čepy, nebo v místě, kde klouže destička (nikoliv po kotouču samozřejmě :D ) - zřejmě neodolává brzdovým kapalinám !
- Bremszylinder - pro brzdový válce a brzdovou hydrauliku, např při opravě nebo kompletaci pístku a jeho těsnění, odolná vůči brzdovým kapalinám - zřejmě nemá velkou tepelnou a třecí odolnost jako ta předchozí

K té měděnce - jednou mě ju nějákej mechanik použil na čepy a po 2 měsících to ,,vysclo,, a čepy nechtěly chodit - takže pokud nemá řídič auto vyloženě na sport , kdy po jízdě / závodním dnu ty brzdy nerozebere a nepročistí nebo nepromaže, tak bych se tomu výrazně vyhnul - jak uvedl kolega výše ;)
 
Viděl jsem v jiným vlákně že ty brzdy už máš OK. Máš i nějáký foto z opravy? jen pro zajímavost :D
 
Přidám také se k Brzdám které tu tak rozebíráte.
Ve většině vecí souhlasím s Maxem co napsal a take to tak funguje. System Akebono který je na našich M6 GH chce kontrolovat každý rok a specialně jsou to zadní plovoucí třmeny. Nejdříve jsem používal ruzné silikony které byly přibaleny k novým pinum.
Ale žádný nevydržel (max půl roku) a také jsem málem dvakrát vysekával pin z třmene.
Potom jsme dával na dopručení ATE Plastilube, který vydržel déle.
Po posledni zkušenosti pře rokem ale jsem začal hledat co dávají na Piny výrobci aut, potože jsem chtěl jezdit a ne pořád řešit brdzy i když jsem udělal kompletní repase. Takže na Piny podle spravné specifikace patří jedině Molycote Pin Grease. Dá se sehnat buď přes web, nebo za nekřestanské peníze v autorizovanych servisech. Ten jsem použil a můžu potvrdit, že i po roce a pul brzdím stejně jako by jsem včera namazal.
Nahradou jsou tři ověřené pasty:
ATE Plastilube (ja používam na hrany brzdových desek)
TRW Ceramic paste (Velmi odolna pro vysoke teploty nad 300 stupnu, boužel chce ji po pul roce promazat)
Permatec (fialova silikonova pasta s dalšími aditivy)
 
Tak hlasím, že od včerejška pískám jako vlak, takže musím přimáznout.
Šajze...
Namazat asi styčnou plochu třmen/deska že?
 
Tak hlasím, že od včerejška pískám jako vlak, takže musím přimáznout.
Šajze...
Namazat asi styčnou plochu třmen/deska že?
Nepomůže, alespoň mě to nepomohlo, kvůli pískání jsem to rozebíral asi třikrát a mám namazaný už snad vše, na co si vzpomeneš, krom styčné plochy destičky a kotouče... :D:D
 
Nepomůže, alespoň mě to nepomohlo, kvůli pískání jsem to rozebíral asi třikrát a mám namazaný už snad vše, na co si vzpomeneš, krom styčné plochy destičky a kotouče... :D:D
Tak to je potom problém buď ve volbě destiček a kotouče nebo mezi rukama a materiálem :) Co tam máš a co jsi použil za mazadlo na piny.
 
Tak to je potom problém buď ve volbě destiček a kotouče nebo mezi rukama a materiálem :) Co tam máš a co jsi použil za mazadlo na piny.
Destičky jsou originál Mazda, kotouč nevím, ale předpokládám, že taky (na autě byly už když jsem ho kupoval a byly téměř nové, jak desky, tak kotouče).... Na čepy jsem použil tu ATE vazelínu, na ostatní měděnou pastu, vše bylo na doporučení zkušenějších..... Mám ale už podezření na ty nevhodný destičky ke kotoučům...
 
Ráno to máznu a pokud to nepomůže, najdu skálu a ždrcnu to z ní, půjdu se vyplakat a koupím kolobrndu...
 
Back
Top