• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Zadní brzdy - kompletní repas

Na autě se maká. Doufal jsem, že bude dnes hotovo, ale když jsem si to v sobotu pořádně prohlédl okolo, tak jsem se pustil i do okolí a začal vše kam dosáhnu čistit a odrezovat, jinak by mi to nedalo spát. Navíc jsem měl čas jen dopoledne, odpo už jsem musel být nemocnici.
Takže sobotní a nedělní dopoledne jsem jen drhnul, ocelákoval, brousil, nadával, zase ocelákoval a tak pořád dokola.
Velmi příjemná práce. Budu se tím živit.
Na dodávku si nápíšu "Pan Odrezovač - ocelák a smirek, do všech zrezlých direk"

Podařilo se demontovat třmeny, od brzdových hadic, což šlo v pohodě. Nečekal jsem to, jelikož do teď povolit nešlo nic. Naopak to šlo až moc dobře. To je divný. Z toho kouká ještě problém. Minimálně paranoa...
Zvládl jsem z většiny nalakovat díly co přišly a jeden přední třmen. Barva je od Foliatec, odstín Prestige gold. Při první vrstvě jsem prskal, co je to za ......, protože to vůbec nekreje. Nicméně po druhé vrstvě, viz fotka, to vypadá celkem ok. Barva se slila a sjednotila odstín, ale bude to chtít ještě poslední vrstvu, pro potěchu oka...

20180902_145900.jpg

Na předním třmenu, který měl červenou barvu neurčitého stáří, neurčité značky, neurčité kvality a určité katastrofické nekvality nátěru od turka v německém servisu bez vzdělání, očí, se sáčkem bílé dobroty od Ahmeda z bánhófu a hlavně něčeho, co by alespoň trochu připomínalo štětec, barva od Foliatecu začla rozpouštět tu původní "barvu". To jste neviděli, jak hovadsky to bylo "natřené". Ten sáček musel vylupat celej a pak to patlal asi palcem, nebo svou čtvrtou manželkou, nebo nevim. Bylo s tím fakt s...í, ale bude to ok...
Dával jsem si záležet, aby barva byla jen tam, kde má. Na pár místech sice je, kde by neměla, ale to před montáží doladím...
 
Já zrovna dneska taky rozebíral a promazával zadní třmeny, znova a lépe, protože to pískalo jak lodní siréna. Tak už snad budu mít od brzd pokoj.. :cool:
Přeji hodně zdaru.. ;)
 
Chlapci a děvčata, je to teda divný, mám z toho divnej pocit, ale vypadá to, že vše funguje. Neuvěřitelné...
Brzdy složené, odvzdušněné a luxus. Ťuk ťuk...
Abs funguje, brzdí to už teď rozhodné lépe, než předtím. Ruční brzda chodí, v kopci auto zabrzdí a drží a dokonce už u toho nevrže, jak rezavá branka. Po povolení jde auto hned do pohybu... Tak snad jsem to nezakřikl...
Finál foto bude, až je dolakuju na hotovo.
 
Poslední úprava:
Tak a jsme ve finále...
Všechny díly na místě a třmeny v barvě.
Mám najeto pár desítek km a vše se jeví velmi dobře. Ruční brzda drží auto i v prudkém kopci bez problému, po povolení jde auto okamžitě do pohybu.
Destičky na levé i pravé straně dle otisku na kotoučích zabírají souměrně.
Auto brzdí mnohem lépe, než před výměnou, bez kopání do pedálu, nepříjemných vybrací a vrzání při zatažené ruční brzdě.
Brzdy jsem si odvzdušnil sám, za pomoci sady na odvzdušnění brzd pro jednoho člověka, nicméně zajedu do servisu a nechám jestě vyměnit kapalinu ( současná má 3/4 roku a zhruba 18 000 km. ) a odvzdušnit systém přes diagnostiku.

Lakování dopadlo v pohodě. Krycí plechy jsem natřel černým lesklým Hammeritem na zkorodované povrchy, třmeny barvou Foliatec, odstín prestige gold.
Lakování nových dílů vcelku bez problémů, ovšem přední třmeny byly chuťovka. Nová barva reagovala s původní a nakonec byly potřeba 4 vrstvy, aby zlatá barva překryla červenou.
Nicméně přední brzdy si tak jako tak řeknou v brzké době o výměnu desek i kotoučů a když budu v tom, rovnou dám nové třmeny i do předu a bude klid. Rád bych Mps, ale uvidíme. Díky tomu jsem se s lakováním předku moc ne*ral. Pouze si dával pozor, ať se barva nikam nedostane.

20180909_002357.jpg

20180909_002303.jpg

Pokud by někoho zajímala finační stránka téhle akce, tak to dopadlo zhruba takto :

* barva Foliatec - 600,-
* kotouče/desky Brembo - 1700,-
* sada příslušenství - 300,-
* vodící pouzdra - 500,-
* držáky třmenů - 2200,-
* třmeny (zn. A.B.S) - 3600,-
* záloha za vrácení starých třmenů - 1200,-
* odvzdušňovací sada - 150,-
* pasta na mazání Ate - 200,-
* drobný materiál - 500,-

Všehovšudy +- 11 000,- díly, přes 1000,- doprava + kolem dvanácti hodin čistého času jen na zadní nápravě, samodomo, na vjezdu.

Z původní představy kotouče/desky, vodící čepy, barva, 2 hodinky, cíčko, kafe, cíčko, jsem se posunul někam, kam jsem nechtěl a nečekal.

To je pádnej důvod, alespoň po káždé zimě zadní brzdy odsolit, zkontrolovat, promazat čepy a povolit/dotáhnout odvzdušňovák.

Legální stk by auto v původním stavu nemělo šanci.

Tak. To byl takovej malej seriálek o tom, jak jsem si řekl, že příjdu na jiné myšlenky, odreaguju se a servis šestky si udělám sám.
Dělal jsem to před domem, na vjezdu, s autem na podpěrách a standartním nářadím, co máme všichni doma.
Velkým pomocníkem byly videa z Youtube, než jsem začal, protože jsem si pár věcmi nebyl uplně jistej a chtěl to udělat pořádně.
Třeba se tohle vlákno bude někdy někomu hodit a v tom případě za nic nikomu neručím, o ničem nevím a ta částka taky nesouhlasí.
P.S. dům in progress a nejsem z Prahy :cigar::D

20180908_185617.jpg
 
Poslední úprava:
Ale že má člověk radost, když si něco udělá sám a ještě k tomu zjistí že to funguje. ;)
 
Si piš. Je to paráda. Já si to udělal jako dvou týdenní relax akci na odreagování, ještě s dalším servisem a luxus...
 
Když jsme u těch zadních brzd.
Mohl bych poprosit o číslo dílu?
Jedná se o ocelový drát ve tvaru V
Který drží destičky.
Nebo kdyby někdo objednával nějaké věci ohledně brzd tak bych se přidal. Díky.
Jedna je v trapu. Ale už bych vzal rovnou všechny 4.
 
Díky. Jen mě zarazilo že je na plánku jen jeden kus. Protože Já mám v brzdách otvory pro dva kusy.
 
V Mazdě 190,-ks. Na to musím "makat " teda být v zaměstnání celý den. Co nadělám.
 
V Mazdě to nekupuj, zbytečný. Za 2oo,- máš sadu na celý třmen, tzn 2 kusy a plus i plíšky k deskám.
 
Měnil jsem přední brzdové desky (TRW) a V pružinky byly v balení desek.
 
Začali mi pískat zase brzdy. Tak jsem myslel že kvůli vychýlení desek když tam není druhá spona.
Tak zase rozebrat na podzim a vyčistit a promazat.
 
Začali mi pískat zase brzdy. Tak jsem myslel že kvůli vychýlení desek když tam není druhá spona.
Tak zase rozebrat na podzim a vyčistit a promazat.
Podívej já to teď během měsíce rozebíral už asi potřetí kvůli pískání. Už mám namazaný snad vše, co šlo, už zbývá jen napatlat kotouč vazelínou :D, a stejně to píská jak železniční vagón..:cool:
 
Pred mesiacom som daval komplet nove brzdy na predok od ATE + nove vodiace sroby a nove gumicky, vsetko som premazal a brzdy si veselo piskaju :)
 
Já tam dal 2 spony, protože otvory na deskách jsou ve předu i v zadu. Jsem to ale blbec :D:D
 
Back
Top