• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda3 BP 2019 - obecně

Bohužel Mazda má jeden velký problém ,nenabízí tady v Evropě žádný výkonný model. M3 a M6 by si ho určitě zasloužila. Skoro všechny automobilky tady snad kromě Dacie nabízí v nižší střední auta s vykonem přes 200 koní.
 
Rozhodne bych to nenazyval velkym problemem. Kolik se realne u aut nizsi stredni proda tech vykonnych derivatu pomerove ke konfekci?

Realne vykony Mazdackych motoru staci drtive vetsine uzivatelu na slusne i svizne svezeni.

To jen na forech a diskuzich to vzdy vypada, ze kdyz to neni V6 BiTurbo, nikdo to nekoupi. A pak se podivej, kolik se proda tech trihrnku.
 
Ten velký problém jsem měl dat do uvozovek. Každopádně já příští auto budu chtít výkonem právě přes 200 koní takže asi bohužel Mazdu opustím.
 
Hodne lidi kritizuje, ze cena zakladni verze nove M3 bude nejakych cca 520 tis... Ale ta vybava opravdu neodpovida zakladnim vybavam konkurence. Dnes treba kolega z prace dovezl ukazat noveho Focuse, vybava slusna, nejaky stred, ne vsak lepsi, nez zaklad od Mazdy, cenovka 490. Ovsem trivalcovy litrovy motor. Takze v nadhledu bych tu cenu extremne prestrelenou nevidel, Mazdu si nekoupi clovek, ktery kouka na nejlevenejsi vybavy a cenovku. Cas ukaze... Faktem je, ze v CR jdou na dracku jine typy vozidel, coz treba me osobne vubec nevadi, naopak je super nemit auto, co ma kazdy druhy.
 
Tak myslím si, že kdo chce M3 s 2.5 Sky-G, nebo M6/CX-5/CX-9 2.5T Sky-G tak si cestu najde. Jasně, nebude to oficiální EU, ale dají se zde tato auta sehnat... A pak už tam těch 185, potažmo 250 poníků je...
 
Za 1 150 000Kč se u nás dá koupit 460 koňovej Ford Mustang osmiválec, kdyby někdo potřeboval tolik koní a zvládnul by je udržet na našich rozbitejch silnicích. :cool:
 
Za 1 150 000Kč se u nás dá koupit 460 koňovej Ford Mustang osmiválec, kdyby někdo potřeboval tolik koní a zvládnul by je udržet na našich rozbitejch silnicích. :cool:
Presne tak..nechapu tu zcela zbytecnou honbu za co nejnizsim zrychlenim z 0na 100 a max poctem koni vyzdimanych z litroveho objemu.

Meli jsem Mazdu gg 2,3i AT 166k 207Nm auto jelo jako z praku kdykoliv jsem potreboval (neb nebylo priskrceno kvuli emisim a spotrebe jako nasledujici model GH a GJ, kde ani ten novejsi 2,5i nejede lepe ) krom te spotreby. Nikdy jsem s ni nepocitil nedostatek vykonu ani ve 4 lidech. A to ani v Nemecku pri dalnicnich presunech okolo stale rychlosti 160km/hod. Ve vyssich rychlostech se ja nemam potrebu presouvat ani tam, kdyz jedu na cas. A ano kdyz jsem vuz parkrat testoval ve vyssich rychlostech uz tam projevem ztracel ..ale jak rikam, to nejsou rychlosti, kterymi jezdim..potazmo s rodinou uz vubec NE.

Me spise zajima ta vyvazenost, plynulost chodu, pohoda pri rizeni a to klidne napisi, ze ank nova predfaceliftova M6 na tom neni tak dobre, jako ona stara GG a to z mnoha ruznych duvodu. Proste novejsi modely jsou i diky normam a honbe za nizsu spotrebou..navrzeny na maximalni efektivitu a projev Sky Activu je proste hrubsi ..hlavne tedy za studena, jak se vuz prohreje..pak tento jev prakticky mizi. Velkou roli v mem pohledu hraje i ta snizena hmotnost, ktera tem pocitum fortelnosti nijak neprospiva a toto plati i pro nase aktualni BNko. O tom HDMku se da rici to same. I tech 5stupnu bylo plne dostacuji..kord,kdyz si clovek mohl sam radit v manual rezimu. Aktualni 6st HDMko taktez je velmi dobre, ale proste neni tak plynule a vyvazene, jako to stare..poznat je to hlavne v nejnizich rychlostech od rozjezdu.

Stejne tak nove BNko, je proste charakterove hrubsi, takove celkove zivelnejsi..uz z podstaty, ze je to mensi vuz. Proste kdybych si mel dnes vybrat opet bych si radeji vzal novou starou GG nez novou GJ. Uvidime co nam prinese nove M6 pristi rok.

Jinak je az k placi to, ze jsme si letos koupily 11lete GG 2,0i AT s najezdem 140tis km za 31tis Kc. Dan kterou stare modely plati za rez. To auto nema chybu, jezdi okolo 8L a za ty penize nic srovnatelneho dnes na trhu opravdu nesezenu. Ty nove auta nejsou v nicem lepsi..spise bych rekl, ze jde ta kvalita celkove vsude dolu..a stoji porad minimalne stejne jako drive..pominu-li ty technicke vymozenosti, ktere ale ja ve voze k zabavnemu jezdeni opravdu nepotrebuji..naopak snazi se vam do toho kecat ci dokonce aktivne zasahovat a to muze byt nekdy i nebezpecne.

Sent from my SM-T719 using Tapatalk
 
Nejsou tříhrnky, nejsou hybridy, proto není ani 2.5T. Takový je stav a pokud nebude lepší kurz dolaru, dovoz z USA se nevyplatí. :( Jinak spousta chybějících motorizací a technických řešení je mnohdy předkládána automobilkami jako specifikum, ale je to jen zástěrka vyplývající z ekonomických ukazatelů a vlastních limitů. Takových příkladů je spousta: Toyota a Subaru nemají diesely, protože vývoj předchozích selhal a na nový nejsou peníze, a tak radši vydávají hybridy, potažmo "symetrický pohon 4WD" za přednost. Renault/Nissan a Subaru mají podíly v převodovkárnách, co vyrábějí CVT, proto nemají HDM nebo dvouspojky. PSA nemá normální moderní benzín, protože tlačili silně na diesel (motivován politiky) a vývojáři z projektu PSA/BMW selhali. Z nouze ctnost pak udělali 1.2 tříválec, aby měli vůbec čím pohánět malá auta. GM měl sice všechno, ale podle toho taky ekonomicky dopadl.
 
Rozhodne bych to nenazyval velkym problemem. Kolik se realne u aut nizsi stredni proda tech vykonnych derivatu pomerove ke konfekci?

Realne vykony Mazdackych motoru staci drtive vetsine uzivatelu na slusne i svizne svezeni.

To jen na forech a diskuzich to vzdy vypada, ze kdyz to neni V6 BiTurbo, nikdo to nekoupi. A pak se podivej, kolik se proda tech trihrnku.
Souhlas. Mam (ridicsky) naslapane auto jine znacky, povazuji ho za uzasne...a kdyz jsem potreboval vymenit elektronicky rizene tlumice, byl problem s instalaci. Byl jsem prvni v CR, kdo to potreboval.
Proste prodejnost naslapaneho kusu oproti zbytku sve tridy miziva. Zato se prodalo hodne "sportovnich" doplnku. Plasty, polepy, falesne vyfuky, nefunkcni okrasne spojlery atd.
 
Hodne lidi kritizuje, ze cena zakladni verze nove M3 bude nejakych cca 520 tis... Ale ta vybava opravdu neodpovida zakladnim vybavam konkurence. Dnes treba kolega z prace dovezl ukazat noveho Focuse, vybava slusna, nejaky stred, ne vsak lepsi, nez zaklad od Mazdy, cenovka 490. Ovsem trivalcovy litrovy motor. Takze v nadhledu bych tu cenu extremne prestrelenou nevidel, Mazdu si nekoupi clovek, ktery kouka na nejlevenejsi vybavy a cenovku. Cas ukaze... Faktem je, ze v CR jdou na dracku jine typy vozidel, coz treba me osobne vubec nevadi, naopak je super nemit auto, co ma kazdy druhy.
Nekomentuji predrazenost, ale opusteni moznosti levne, standardne vybavene varianty, ktera se v Cesku dost kupovala. I kdyz ne mnou :)
 
Nekomentuji predrazenost, ale opusteni moznosti levne, standardne vybavene varianty, ktera se v Cesku dost kupovala. I kdyz ne mnou :)
Taky to musite brat tak, ze ten zaklad byl jiny motor 1,5i vs 2,0i a rada dobrych veci je ted uz v samotnem zakladu. I kdyz rozumim argumentaci, ze ceskemu dedovi co rad ridi fajn auto to stacilo. Ted uz ho ta radost vyjde o min 100tis Kc vice a to si myslim naprosta vetsina z nich uz neustoji, stejne tak to bude u mladych kluku. Proste se budou muset pripadne spokojit se zanovnim vozem.

Sent from my STF-L09 using Tapatalk
 
Sice jsem zatím novou 3 viděl, tak jako asi většina z nás, jen na fotkách a videích. Ale myslím, že nová generace už samotným designem prostě není typickým zástupcem třídy. Myslím, že člověk, který hledá relativně levné, praktické auto pro rodinu a dejme tomu menší děti, tak z mého pohledu logicky nebude koukat po 3ce s tvarem zadních oken a přístupem do zavazadelníku, tak jak se jeví z videí nyní, ale stejně skončí v Ceedu, i30, Rapidu/Scale, Astře. 3ka bude spíš volbou někoho, kdo chce něco stylového, nebo právě na pohled luxusnějšího. Ale berte to jen jako můj pohled na věc. ;)
 
Tak s tímto souhlasím. Jen s dodatkem, že 3 touto volbou byla už před BPčkem. Češi jsou většinou jen stádo slepě jdoucí po vidině co nejlevnějšího auta, které bude bez údržby a jezdit bude za 4 l/100 km. Díky masáži z reklamy jsou teď přesvědčeni o výhodnosti českého auto z Nošovic. Takže Mazda tu nikdy nebude mezi Top 10. Díky bohu.
 
Možná by vás hodně překvapilo jak jezdí nový Mustang a nesmáli by jste se autu se zadním náhonem, samosvorem s nastavitelnými elektro tlumiči a nezávysle zavěšenými koly - kor v porovnání s vykleštěnou novou trojkou :) Nový Mustang je už úplně jiné auto.
 
Me spise zajima ta vyvazenost, plynulost chodu, pohoda pri rizeni a to klidne napisi, ze ank nova predfaceliftova M6 na tom neni tak dobre, jako ona stara GG

Já bych s Tebou polemizoval na tolika místech, že ani nevím, kde začít. Před Vánocemi jsme měli povinné školení, kam jsem vezl i kolegyni a kolegu z práce. Oba majitelé Mazdy GG a strašně se těšili, že se svezou mou Mazdou GL. Asi nemusím dodávat, že byli úplně vedle naprosto ze všeho, od zpracování, přes zrychlení, kultivovanost chodu atd. atd. Přijde mi fakt přestřelené srovnávat generačně zcela odlišná auta a tvrdit, že to staré je lepší. Kolega má i verzi GH a otevřeně řekl, že GL je naprosto jiná liga. Auto ho nadchlo natolik, že teď pátrá po bazarech a hledá zachovalou benzínovou verzi. Tím netvrdím, že dříve nevznikala dobrá auta, ale auta jako celek se z mého pohledu stále zlepšují. Jsou bezpečnější, komfortnější a výkonnější. Některé tendence Automotive jsou samozřejmě zhovadilé, viz trojhrnky, absence víceprvku u nové M3 apod., ale pořád je z čeho vybírat. Nevidím důvod vracet se do minulosti. Pár výjimek jen potvrzuje pravidlo. Např. OII mi přijde opravdu lépe a hodnotněji zpracovaná než stávající OIII, která je dokladem brutálního "katování kostů" ve Škodovce.

Pokud jde o hrubší chod studeného motoru, divím se, že jsi to postřehl až teď. Je to záležitost od dob prvních katalyzátorů. Auta mají po nastartování studeného motoru zvýšené otáčky na volnoběh, ale to je opravdu vlastnost, kterou má více značek. V podstatě se to týká přímovstřikových motorů, což jsou dnes téměř všechny, i když jsem četl, že nejnovější diesely už kombinují přímý a nepřímý vstřik. Mazda tomu říká warm-up systém, kdy vstřikuje bohatší směs do válců a snaží co nejrychleji ohřát katalyzátor. Dodatečné vstřiky paliva dohořívají ve výfuku, proto je motor hlučnější. Je to ale jen krátkodobá záležitost, nic kritického.

Nemohu posoudit starý automat u Mazdy, neměl jsem příležitost ho řídit. Ale všechny automaty, které jsem zkusil tak do roku výroby 2010, byly dost velká bída. Cukání, nelogické řazení, váhání, hlučnost, prostě děs a to jsem měl možnost svést se i s tehdejším Mercedesem S classe. Ono to jelo celkem pěkně, když s tím člověk jel plynule a tak nějak pohodově. Ale nedejbože chtít po tom autě nějakou dynamickou jízdu v kopci, to bylo utrpení pro uši, jak ten motor skučel. Totéž slavné TDI, které zase nepříjemně cukalo při jakémkoliv pokusu o rozjezd nebo jemné popojíždění, a se kterým bych se opravdu bál podélně zaparkovat v kopci. Na dotaz v servisu, co se děje, jsem se dozvěděl, že je to vlastnost vozu. :confused: Pěkně děkuji za takový šrot. Proto jsem taky o automatu nechtěl dlouho ani slyšet. Jak jsem ale později napsal ve svém tématu - nejlepší věcí na nové M6 je její HDM automat, na kterém oceňuji právě perfektní jemnost popojíždění a to i v kopci. Naprosto diametrálně se tady rozcházíme v hodnocení, protože já považuji tenhle automat za geniální v tom, jak jemně a kultivovaně dokáže řadit v nejnižších rychlostech. Ano, on má své mouchy a chvíli mu trvá, než podřadí po skončení extrémního zatížení, ale to je tak vše, co bych mu vytknul.

Píšeš, že Ti chybí pocit robustnosti a fortelnosti auta. To je opět diskutabilní. Váha není úplně vypovídající. Kolega má A6 Allroad 2011 nebo 2012, nevím přesně. To auto je tank. Má pomalu dvě tuny, aspoň mi to tvrdil, já se nedíval, kolik skutečně váží. Každopádně dveře jsou příšerně těžké, opravdu musím vynaložit celkem dost velkou sílu, abych je zavřel. Kdykoliv s ním jedu, pokaždé cítím, jak doslova trpí brzdy při každém brzdění. Odstředivá síla v zatáčkách je vyloženě pocitově nepříjemná, ta masa hmoty je fakt cítit. I přes tu robustnost vrže v interiéru tolik věcí, že bych to od 6 nebo 7 let starého auta nečekal. Přesednutí do M6 je jako sundat si středověkou zbroj. Ta lehkost, hravost a radost z řízení je úplně někde jinde. Přitom v autě nic nevrže, ale ok, moje auto ještě nemá ani dva roky. Nicméně můj názor je, že Mazda na to jde dobrou cestou, alespoň doposud se snažili. Snižování váhy je nutnost, protože dvoutunový koráb sice může dostat silný motor, ale tu brutální odstředivou sílu v zatáčce ničím úplně nepotlačíš. Těžká auta jsou dobrá na dálnice, ale na okreskách je to dost často neštěstí pro řidiče, který má rád rychlou jízdu.

Kde já vidím problém Automotive, to je enormní snaha šetřit za každou cenu a na všem. Je to trend posledních dvou, tří let. Mohl bych tady dát kvanta příkladů, kdy jsme dříve dělali plastové díly s tloušťkou stěny 2mm a které dnes mají tak 1,2mm maximálně. Tam, kde se dříve dávala směs skelného vlákna, je dnes obyčejný polykarbonát. Jsme nuceni jít na hranici pevnosti a z hlediska dlouhodobé životnosti ani nemusím dodávat, co se s takovými výlisky stane. Dříve se říkalo, že když chce plastikářská firma opravdu vydělat, musí se stát přímým dodavatelem VW koncernu. U VW se nedá vydělat nic, ale díky tomu se dostanete do hledáčku Daimleru a ve finále Vás začne poptávat i BMW. Teprve u těchto firem lze vydělat dobré peníze. To už tak poslední dva roky neplatí a zrovna BMW šetří úplně drasticky. Všichni se chystají na přechod do éry elektromobility a to sebou nese obrovské investice do vývoje. A proto se obávám, že nová auta budou stále více šizena i v oblastech, kde by to bylo dříve nepřípustné.
 
Back
Top