• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda3 BP 2019 - obecně

Zacnu od konce. Autonomni silnicni doprava prijde a neni to dobre a neni to ani dobre reseni. Proste kapacita komunikaci je prakticky naplnena (a nemluvim tu o Praze a o CR jako celku) je potreba rozsirit dalsi zpusoby transportu, jak pro lidi tak material. A jedine co mi pripada smysluplne co muze prijit ...je presun do vzduchu..ale to bude az za nasich pozdnich duchodovych let :) neb na to nikdo netlaci.

Jinak pokrok si prestavuji podobne jako Elon:) ne vazne..pokrokem by asi bylo vynalezeni noveho provozne cistsiho pohonu pro vsechny stroje, ktere jej potrebuji. Vice jak sto let visime na miste a spalovaci motor se nikam neposunul..a ani to neni spravna cesta. Je to davno prekonane a vlastne neni neb se tim, nikdo poradne nezabyva..az nyni se svet automobilismu dava do pohybu s Teslou i kdyz to neni idealni porad je to posun. Idealem bude to,az si doma kazdy bude moci to sve potrebne mnozstvi..potrebne k transportu ..umet clovek dodat sam. Treba ulozenim energie ze solar panelu do baterky vozu..brano dnesni technologii. Auta uz davno mohly mit casti vozu, ktere tu slunecni energii mohou sbirat a ukladat pro provoz. stejne tak uz davno mohla mit auto jakousi turbinku na vzduch , ktere se jizdou roztoci a zase nejakym zpusobem doda energii potrebnou k pohzbu vozu.

Uz davno se mela hledat jina cesta a vyuziti toho co je ciste ( tedy co nas nezabiji ) a co mame zdarma k dispozici. Vzduch ,vitr, svetlo, voda.

Ono problemem je to, ze myslenkove uvazujeme o dopravnich prostredcich porad stejne a porad je to jen evoluce stareho konceptu.

Navic je tu mocna fosilni lobby,ktera uz desetileti brani diky nashromazdenemu prakticky nekonecnemu jmeni jakekoliv zmene a pokroku v tomto smeru.
Dokud meli Arabove kolem sebe poust a spoustu ropy, zadna revoluce spalovacich motoru neprisla, ani kdyz ji v r. 73 prudce zdrazili..
Kdyz si za nase penize a znalosti vystaveli vzpupne mrakodrapy a umele ostrovy, tak najednou prisla narizeni, nutici predelat nebo zkombinovat spalovaci motory na elektrinu.
Nesviti nahodou na pousti slunce vic, nez u nas ve vnitrozemi?
A zase nam zbude cerny Petr a jim luxus.
 
Ten display je masivně širokoúhlý což je zrovna pro navigaci dost blbé a jak vidím to android auto tak to se taky celkem ořízne...hlavně že se do katalogu ale napíše 9" display, přitom v reálu bude možná menší/hůře využitelný než starý 7"
 
Uplne jsem prestaval dychat,kdyz sklapel sedacky. Kdyz prolezal tim kufrem,dokonce ve me i vzkvetala trocha nadeje,ze odkryje tapecirung a podiva se,jestli je tam rez. Jenze nic takoveho se nekonalo. Skoda. Mozna dobre pro autora videa,mohlo to byt pak take posledni auto, co by mu Mazda k nafilmovani poskytla.
 
Nevím, jestli bereš v potaz všechna fakta. Technický pokrok je viditelný, je nevyhnutelný a nutný. Někteří řidiči by Ti řekli, že nepotřebují ani ABS. Četl jsem zrovna minulý týden příspěvky nějakého šílence, který si ABS odpojil a měl kolem toho fůru chytrých keců, jak je to super, a že je lepší si brzdit sám, přerušovaně. o_O Přitom zrovna věci jako ABS, ESP, autonomní brzdění, parkovací senzory nebo hlídání mrtvého úhlu jednoznačně přispívají bezpečnosti silničního provozu. Nežijeme v minulém století. Provoz je daleko hustější než kdy dřív a já považuji tyhle systémy za usnadnění a jednoznačnou pomoc pro řidiče, ať jsou sebelepší. Proč si instalujeme dobrovolně auto kamery? Opravdu bys chtěl dnes jezdit podle papírové mapy namísto GPS?

Pár let zpátky se mi stalo, že jsem couval u Kauflandu a najednou mi začaly pištět parkovací senzory. Lekl jsem se dupl na brzdu. V zrcátkách jsem nic neviděl. První jsem si myslel, že tam roste nějaká tráva. A najednou jsem zahlédl mladou holku, jak utíká a zvedá za mým autem na ruce malého kluka. Bylo to tak rok nebo dva potom, co přejel na parkovišti řidič malé dítě a zabil ho. Mluvili o tom v TV, řidiče nakonec osvobodili. Tohle byla úplně stejná situace. Ještě teď mi z toho není nejlíp, když si na to vzpomenu. Parkovací senzory za ta léta určitě pomohly spoustě lidí a zabránily mnoha podobným nehodám nebo poškození auta. Dnes jsem rád, že mi k senzorům přibyla i couvací kamera. Ne proto, že bych nedokázal zacouvat bez ní, ale proto, že vidím za auto. Věřím, že takhle to chápe většina lidí. Tohle nejsou životně důležité věci, ale mají smysl a je super, že jsou v autech přítomné.

Další důvod, proč ty systémy mají smysl je ten, že ne každý řidič zvládne perfektně ovládat auto. Autoškoly posílají na silnice mnohdy úplné zoufalce, protože svou úspěšnost měří jen počtem předaných řidičáků. To, že se mnozí mladí řidiči z vesnic bojí jet do Brna, protože nechápou, kdy má tramvaj přednost, nebo že nedokáží podélně zaparkovat, to nikoho moc nevzrušuje. Dokážeš si představit, co by se stalo v dnešním provozu, kdybychom jezdili v autech bez jakýchkoliv bezpečnostních systémů? Fakt nežijeme na začátku devadesátých let, kdy jezdilo daleko méně lidí než dnes. Ty systémy jsou v podstatě nutnost, i když nepochybně ubírají autům na jejich charakteru. To Ti ovšem nebrání si nějakého veterána nepořídit. ;)

Samozřejmě jsou tu věci, které jsou otravné a zbytečné. S/S, TMPS apod. Něco vyplývá z legislativy EU a automobilky se musí přizpůsobit, jinak by nemohly prodávat. Ale těch vyložených hovadin je určitě méně než těch prospěšných věcí. Já to tedy vidím celkem pozitivně. Jen doufám, že nedojde na šílenosti typu permanentního připojení online, protože odtud je už kousek k tomu, aby nějaký systém automaticky nespočítal všechny dopravní přestupky, kterých jsem se dopustil. :rolleyes:

Samozrejme a neodiskutovatelne tu jsou kladne veci, ktere pokrok prinasi. ABS, predpinani pasu, ESP u nas DSC a mraky dalsiho. Ale proste je tu rada veci, ktere to rizeni rekneme pokud se nic nezvykleho nedeje narusuje. A to je to o cem jsem tu primarne psal..tezko se to sepise do par radku. Proste cely vyvoj smeruje k tomu, ze budes jen posadkou ve voze, ktera se nejlepe zcela autonomne presunuje z bodu A do bodu B.

Dnes jsme ve fazi, ze vuz prebira nektere bezne funkce, ktere pak casem a navykem otupuji ridicovu pozornost..proste,ze prestava ridit a pak to vede k tomu,ze se behem jizdy vykecava s teleonem v ruce ci hure pise na nem sms a mysli si , ze to systemy pohlidaji za nej.. sledovani mrtveho uhlu, udrzovani v jizdnim pruhu adaptivni tempomat, prednarazove systemy atd atd atd proste me to nevyhovuje..i kdyz jak jsem psal presunovacum a vetsine zen to naprosto vyhovuje.Ten rozdil bych jednoduse mohl prirovnat k jizde v motokare( to je to co ja preferuji) a jizde v dnesni Tesle nekde v US, kde te vuz vede z bodu A do bodu B prakticky sam ( tam ja nikdy nechci byt a proto jsem sve velmi dobre misto v rade na Teslu 3 prepustil jinym)
 
Samozrejme a neodiskutovatelne tu jsou kladne veci, ktere pokrok prinasi. ABS, predpinani pasu, ESP u nas DSC a mraky dalsiho. Ale proste je tu rada veci, ktere to rizeni rekneme pokud se nic nezvykleho nedeje narusuje. A to je to o cem jsem tu primarne psal..tezko se to sepise do par radku. Proste cely vyvoj smeruje k tomu, ze budes jen posadkou ve voze, ktera se nejlepe zcela autonomne presunuje z bodu A do bodu B.

Dnes jsme ve fazi, ze vuz prebira nektere bezne funkce, ktere pak casem a navykem otupuji ridicovu pozornost..proste,ze prestava ridit a pak to vede k tomu,ze se behem jizdy vykecava s teleonem v ruce ci hure pise na nem sms a mysli si , ze to systemy pohlidaji za nej.. sledovani mrtveho uhlu, udrzovani v jizdnim pruhu adaptivni tempomat, prednarazove systemy atd atd atd proste me to nevyhovuje..i kdyz jak jsem psal presunovacum a vetsine zen to naprosto vyhovuje.Ten rozdil bych jednoduse mohl prirovnat k jizde v motokare( to je to co ja preferuji) a jizde v dnesni Tesle nekde v US, kde te vuz vede z bodu A do bodu B prakticky sam ( tam ja nikdy nechci byt a proto jsem sve velmi dobre misto v rade na Teslu 3 prepustil jinym)
Samozřejmě,máš svůj úhel pohledu,ale já to vidím naprosto jinak.Mám také najeto hoodně přes milion km,od Š1000 MB až nyní po samé Mazdy.Intenzitu provozu absolutně nelze srovnávat.Kdysi nás dost limitoval výkon motoru a jízdní vlastnosti daného vozidla.To dnes většinou už není.Jsou auta dobrá,lepší a nejlepší.Jezdí se,hlavně na dálnicích,rychleji(110 vs.130 a více )Ještě před 10 lety jsem po dlouhé štrece býval velmi unavený(i když jsem vlastnil dosti kvalitní auto) právě z toho sledování hustého provozu.Dnes,i když jsem starší,tak si cestu vyloženě užívám.Jen sleduji,jak ty asistenty pracují,co a jak mi pomáhá.Samozřejmě,nedělám nic jiného,s telefonem za jízdy si nikdy nehraji,provoz sleduji pořád stejně.Dnes,třeba bez adaptivního tempomatu nebo AT,bych si žádné auto nekoupil.Ale využívám skoro všechny asistenty.A ta zadní kamera mě také zachranila před průšvihem,kdy jsem při couvání málem zajel spícího velmi drahého psa.(ony by to určitě zaznamenaly i pípáky).Dříve,když jsem koupil nějaké auto,třeba ve střední výbavě,tak mě po nějaké době začaly mrzet věci,které jsem neměl.Snažil jsem si je dobastlit,někdy s větším,někdy s menším úspěchem.Proto jsem se rozhodl,že si na 50-ku koupím auto(samozřejmě Mazdu) v úplně maximální výbavě,at mě pak ne---e,že mi něco chybí.Třeba i ojetinu.A pokud si chci užít retro jízdu,tak si vše povypínám.Moje volba,ale je to volba.Podotýkám,že auta pro mne nejsou jen přibližovadla, věnuji jim hodně času a péči.Takže resumé.Asistenty pomáhají,najedu více km bez únavy do další přestávky,cestu si více užívám,o bezpečnosti ani nemluvě.
 
FYI mild hybrid systém a systém deaktivace válců dostane i 122k dvoulitr, stejně jako Skyactiv-X. Mild hybrid má elektrický posilovač brzd, 12 V akumulátor bez senzoru proudu, 1,7 kW DC/DC konvertor, běžný startér a 6 kW kombinovaný alternátor/startér pro přídavný pohon, pod autem jen 0,16kW Li-Ion baterie. Mild hybrid snižuje spotřebu o 0,6 - 0,8 l/100km. Skyactiv-X se vejde pod 100 g/km CO2. Bude mít TPMS s přímým měřením. Odhlučnění by mělo být na úrovni modelu GL IPM Takumi Plus. Nejprve bude u prodejců G122 HB od února, SDN a Skyactiv-X u prodejců od června.
 
FYI mild hybrid systém a systém deaktivace válců dostane i 122k dvoulitr, stejně jako Skyactiv-X. Mild hybrid má elektrický posilovač brzd, 12 V akumulátor bez senzoru proudu, 1,7 kW DC/DC konvertor, běžný startér a 6 kW kombinovaný alternátor/startér pro přídavný pohon, pod autem jen 0,16kW Li-Ion baterie. Mild hybrid snižuje spotřebu o 0,6 - 0,8 l/100km. Skyactiv-X se vejde pod 100 g/km CO2. Bude mít TPMS s přímým měřením. Odhlučnění by mělo být na úrovni modelu GL IPM Takumi Plus. Nejprve bude u prodejců G122 HB od února, SDN a Skyactiv-X u prodejců od června.
:( :vomit::banghead:
A nějaké pozitivní zprávy nemáš?
 
FYI mild hybrid systém a systém deaktivace válců dostane i 122k dvoulitr, stejně jako Skyactiv-X. Mild hybrid má elektrický posilovač brzd, 12 V akumulátor bez senzoru proudu, 1,7 kW DC/DC konvertor, běžný startér a 6 kW kombinovaný alternátor/startér pro přídavný pohon, pod autem jen 0,16kW Li-Ion baterie. Mild hybrid snižuje spotřebu o 0,6 - 0,8 l/100km. Skyactiv-X se vejde pod 100 g/km CO2. Bude mít TPMS s přímým měřením. Odhlučnění by mělo být na úrovni modelu GL IPM Takumi Plus. Nejprve bude u prodejců G122 HB od února, SDN a Skyactiv-X u prodejců od června.
Tak vypinani bude mit i Sky X?!u tak je to slozite reseni.. A jeste tohle navrch..no tak to jsi me nepotesil.

Nyni uz mi zbyde doufat, ze US verze 2,5i to vypinani mit nebude.

Sent from my STF-L09 using Tapatalk
 
Pokud umite nekdo spanelsky, tak na Mazda Mexico je kompletni 176 strankova dokumentace k novemu Mazda Connect. Urcite tam bude k nalezeni informace jestli vestavene AA/CP bude zobrazovat info v Active Driving Displeji. Stejne tak jsou tam screeny, ze kterych jsem vycetl, ze tlak v pneu to bude kontrolovat konecne v kazdem kole zvlast, infotaiment bude umet prehravat i videa ve fullHD, seznam podporovanych formatu, a spoustu dalsiho... link zde https://www.mazda.mx/siteassets/static/manuals/mazdaconnect.pdf
 
Tady je pár screenshotů - grafika vypínání válců, grafika kontrola tlaku v pneu, podpora formátů videa (přes USB), podpora formátů audia (přes USB). Obrázky jsou černobíle, protože tak jsou v manuálu, na displeji bude grafika barevná.

50259458_2089340651111593_2086940259987226624_n.png Snímek obrazovky 2019-01-17 v 20.59.20.png 49938937_535433250269233_8006743952361259008_n.png Snímek obrazovky 2019-01-17 v 21.34.57.png
 
Back
Top