• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda3 BP 2019 - obecně

Píšeš, že Ti chybí pocit robustnosti a fortelnosti auta. To je opět diskutabilní. Váha není úplně vypovídající. Kolega má A6 Allroad 2011 nebo 2012, nevím přesně. To auto je tank. Má pomalu dvě tuny, aspoň mi to tvrdil, já se nedíval, kolik skutečně váží. Každopádně dveře jsou příšerně těžké, opravdu musím vynaložit celkem dost velkou sílu, abych je zavřel. Kdykoliv s ním jedu, pokaždé cítím, jak doslova trpí brzdy při každém brzdění. Odstředivá síla v zatáčkách je vyloženě pocitově nepříjemná, ta masa hmoty je fakt cítit. I přes tu robustnost vrže v interiéru tolik věcí, že bych to od 6 nebo 7 let starého auta nečekal. Přesednutí do M6 je jako sundat si středověkou zbroj. Ta lehkost, hravost a radost z řízení je úplně někde jinde. Přitom v autě nic nevrže, ale ok, moje auto ještě nemá ani dva roky. Nicméně můj názor je, že Mazda na to jde dobrou cestou, alespoň doposud se snažili. Snižování váhy je nutnost, protože dvoutunový koráb sice může dostat silný motor, ale tu brutální odstředivou sílu v zatáčce ničím úplně nepotlačíš. Těžká auta jsou dobrá na dálnice, ale na okreskách je to dost často neštěstí pro řidiče, který má rád rychlou jízdu.
Jen doplním OT- k odpovědi že :
Audi 6 Allroad je o proti Mazda 6 cenově/výbavou/vlastnostmi úplně jinde,můžeme to vzít od vzduchového podvozku přes automat až po rozvody( 171kw verze měla 4 rozvodové řetězy-náskok díky technice ) a vstřiky.Kasička se z toho stává po ujeti cca 180tis.km+.:(

Jenom si říkám ,když se tu zmiňují lidé o různých autech typu Mustang, Bmw,Type-R,STI,Hyundai 30N,Supra,Evo atd.-cena servisu a nákladů bude někde jinde než za novou Mazdu 3 ovšem u Sky-X se to ukáže až časem :cool:
 
Sice jsem zatím novou 3 viděl, tak jako asi většina z nás, jen na fotkách a videích. Ale myslím, že nová generace už samotným designem prostě není typickým zástupcem třídy. Myslím, že člověk, který hledá relativně levné, praktické auto pro rodinu a dejme tomu menší děti, tak z mého pohledu logicky nebude koukat po 3ce s tvarem zadních oken a přístupem do zavazadelníku, tak jak se jeví z videí nyní, ale stejně skončí v Ceedu, i30, Rapidu/Scale, Astře. 3ka bude spíš volbou někoho, kdo chce něco stylového, nebo právě na pohled luxusnějšího. Ale berte to jen jako můj pohled na věc. ;)
S timhle se da plne souhlasit. Dokud Mazda nezavede verze kombi, tak si u nas v tomhle segmentu neskrtne.. A vzhledem k tomu, ze gro jejich prodeju je v jinych mistech nez zapadni Evrope a hlavne v jinych modelech, tak tu verzi kombi tady nikdy ani neuvidime.

Jinak jsi dobre napsal, ze Mazda se snazi posunout na hranici mezi meainstream a premii prave tim vytribenym designem in/out, technikou a jizdnim projevem.. A myslim, ze jim to.. s tim Kodo designem a technikou Sky..od roku 12 velmi dari..byt ted jeji celosvetove rocni prodeje lehce stangnovaly.

Za me jedinou chybou (spise bylo ovlivneno delkou vyvoje-je to proste mala automobilka s limitovanym objemem finacnich prostredku) je to, ze novy motor 2,5i T nenasadili o par let drive do vsech vetsich modelu..vlastne hned po stazeni V6tkovych motoru. K tomu vlastne dochazi az v letosnim roce, kde se dostane prakticky do vetsiny modelu.

Sent from my STF-L09 using Tapatalk
 
Já bych s Tebou polemizoval na tolika místech, že ani nevím, kde začít. Před Vánocemi jsme měli povinné školení, kam jsem vezl i kolegyni a kolegu z práce. Oba majitelé Mazdy GG a strašně se těšili, že se svezou mou Mazdou GL. Asi nemusím dodávat, že byli úplně vedle naprosto ze všeho, od zpracování, přes zrychlení, kultivovanost chodu atd. atd. Přijde mi fakt přestřelené srovnávat generačně zcela odlišná auta a tvrdit, že to staré je lepší. Kolega má i verzi GH a otevřeně řekl, že GL je naprosto jiná liga. Auto ho nadchlo natolik, že teď pátrá po bazarech a hledá zachovalou benzínovou verzi. Tím netvrdím, že dříve nevznikala dobrá auta, ale auta jako celek se z mého pohledu stále zlepšují. Jsou bezpečnější, komfortnější a výkonnější. Některé tendence Automotive jsou samozřejmě zhovadilé, viz trojhrnky, absence víceprvku u nové M3 apod., ale pořád je z čeho vybírat. Nevidím důvod vracet se do minulosti. Pár výjimek jen potvrzuje pravidlo. Např. OII mi přijde opravdu lépe a hodnotněji zpracovaná než stávající OIII, která je dokladem brutálního "katování kostů" ve Škodovce.

Pokud jde o hrubší chod studeného motoru, divím se, že jsi to postřehl až teď. Je to záležitost od dob prvních katalyzátorů. Auta mají po nastartování studeného motoru zvýšené otáčky na volnoběh, ale to je opravdu vlastnost, kterou má více značek. V podstatě se to týká přímovstřikových motorů, což jsou dnes téměř všechny, i když jsem četl, že nejnovější diesely už kombinují přímý a nepřímý vstřik. Mazda tomu říká warm-up systém, kdy vstřikuje bohatší směs do válců a snaží co nejrychleji ohřát katalyzátor. Dodatečné vstřiky paliva dohořívají ve výfuku, proto je motor hlučnější. Je to ale jen krátkodobá záležitost, nic kritického.

Nemohu posoudit starý automat u Mazdy, neměl jsem příležitost ho řídit. Ale všechny automaty, které jsem zkusil tak do roku výroby 2010, byly dost velká bída. Cukání, nelogické řazení, váhání, hlučnost, prostě děs a to jsem měl možnost svést se i s tehdejším Mercedesem S classe. Ono to jelo celkem pěkně, když s tím člověk jel plynule a tak nějak pohodově. Ale nedejbože chtít po tom autě nějakou dynamickou jízdu v kopci, to bylo utrpení pro uši, jak ten motor skučel. Totéž slavné TDI, které zase nepříjemně cukalo při jakémkoliv pokusu o rozjezd nebo jemné popojíždění, a se kterým bych se opravdu bál podélně zaparkovat v kopci. Na dotaz v servisu, co se děje, jsem se dozvěděl, že je to vlastnost vozu. :confused: Pěkně děkuji za takový šrot. Proto jsem taky o automatu nechtěl dlouho ani slyšet. Jak jsem ale později napsal ve svém tématu - nejlepší věcí na nové M6 je její HDM automat, na kterém oceňuji právě perfektní jemnost popojíždění a to i v kopci. Naprosto diametrálně se tady rozcházíme v hodnocení, protože já považuji tenhle automat za geniální v tom, jak jemně a kultivovaně dokáže řadit v nejnižších rychlostech. Ano, on má své mouchy a chvíli mu trvá, než podřadí po skončení extrémního zatížení, ale to je tak vše, co bych mu vytknul.

Píšeš, že Ti chybí pocit robustnosti a fortelnosti auta. To je opět diskutabilní. Váha není úplně vypovídající. Kolega má A6 Allroad 2011 nebo 2012, nevím přesně. To auto je tank. Má pomalu dvě tuny, aspoň mi to tvrdil, já se nedíval, kolik skutečně váží. Každopádně dveře jsou příšerně těžké, opravdu musím vynaložit celkem dost velkou sílu, abych je zavřel. Kdykoliv s ním jedu, pokaždé cítím, jak doslova trpí brzdy při každém brzdění. Odstředivá síla v zatáčkách je vyloženě pocitově nepříjemná, ta masa hmoty je fakt cítit. I přes tu robustnost vrže v interiéru tolik věcí, že bych to od 6 nebo 7 let starého auta nečekal. Přesednutí do M6 je jako sundat si středověkou zbroj. Ta lehkost, hravost a radost z řízení je úplně někde jinde. Přitom v autě nic nevrže, ale ok, moje auto ještě nemá ani dva roky. Nicméně můj názor je, že Mazda na to jde dobrou cestou, alespoň doposud se snažili. Snižování váhy je nutnost, protože dvoutunový koráb sice může dostat silný motor, ale tu brutální odstředivou sílu v zatáčce ničím úplně nepotlačíš. Těžká auta jsou dobrá na dálnice, ale na okreskách je to dost často neštěstí pro řidiče, který má rád rychlou jízdu.

Kde já vidím problém Automotive, to je enormní snaha šetřit za každou cenu a na všem. Je to trend posledních dvou, tří let. Mohl bych tady dát kvanta příkladů, kdy jsme dříve dělali plastové díly s tloušťkou stěny 2mm a které dnes mají tak 1,2mm maximálně. Tam, kde se dříve dávala směs skelného vlákna, je dnes obyčejný polykarbonát. Jsme nuceni jít na hranici pevnosti a z hlediska dlouhodobé životnosti ani nemusím dodávat, co se s takovými výlisky stane. Dříve se říkalo, že když chce plastikářská firma opravdu vydělat, musí se stát přímým dodavatelem VW koncernu. U VW se nedá vydělat nic, ale díky tomu se dostanete do hledáčku Daimleru a ve finále Vás začne poptávat i BMW. Teprve u těchto firem lze vydělat dobré peníze. To už tak poslední dva roky neplatí a zrovna BMW šetří úplně drasticky. Všichni se chystají na přechod do éry elektromobility a to sebou nese obrovské investice do vývoje. A proto se obávám, že nová auta budou stále více šizena i v oblastech, kde by to bylo dříve nepřípustné.
Chapu, ze to mas jiny nahled..cloveka ktery se v tom pohybuje a zivi ho to..Ale auto jezdi na motor predovku, ktera musi byt perfektne skloubena s dobre nastavenym podvozkem. Vse ostatni je na aute zcela a uplne zbytecne.. myslim tim, ty tech ficury..jsme jen zhyckani dobou. Takze me nepresvedcis. Jezdil jsem mnoha auty a tak si zatim stojim. Starsi auta byly lepsi( nemluvim tu vsak o kategorii supersportu, ele aut atd,) mluvim masove produkci. Dalsim dobrym prikladem je starsi Subaru s V6 a dnesni nalestena ctyrvalcova bida s CVT.

A ano souhlasim, ze nove GL je u zase nekde jinde nez ta M6 vyrobena v roce 13.

Ale porad v tech nejzasadnejsich vecech tam tak znatelny pokrok proste nevidim a pokud je.. tak je to naopak na ukor uzivatelskeho pohodli. Musis si vsimat mnoha veci navic, mnoho veci navic musis nastavovat, povypinat. Stve me to spatne nastavene dobijeni baterie vozu, aktivni zasahovani do jizdy..proste to vse cloveku ubira na svobode a pozitku z jizdy. Zase nadruhou stranu chapu, ze zeny jiste oceni parkovaci senzory, kamery hlidani mrtvych atd atd. Ale tohle ja k jizde proste nepotrebuji.. Chci tu vec pod sebou ovladat vsemi svymi smysly a venovat se vsemu co v aute delam. To ze vyvoj smeruje k plne autonomnim vozum..me neskutecne ser.

Kraviny by EU jako TMPS a nyni Start Stop.. Brzy povinny E call, sber dat z provozu..jakmile bude vuz stale online.. to me proste vadi. Neb nikomu neni nic do toho..jak si ja nakladam se svym majetkem. Proste se da na to koukat ruznymi pohledy ale me ten muj nevyvratis :) a to mam techniku i technicky pokrok rad. Tohle neni spravna cesta. Kdyz vezmu jen ty spalovaci motory jako takove..uz jsou cele stoleti naprosto stejne bez zmeny a tomu ja pokrok nerikam!

Sent from my STF-L09 using Tapatalk
 
Tady bych spise jako problem videl to , ze v mnoha statech se smi jezdit na techto komunikacich.. tusim max 112km/hod takze i tam stacil 1.0EB :))

Sent from my STF-L09 using Tapatalk
Já bych to jako problém neviděl. Už v 50. letech se vědělo, že na jízdu u klasického rodinného automobilu rychlostí 120km/h stačí výkon 40 koní. A také že není potřeba jezdit rychleji (po takovýchto typech silnice, bez svodidel, dělících pásů, ohradníků pro zvěř...).
@Pepajosef jinak máš naprostou pravdu, auta vzniklá do přibližně roku 2000 byla jednoznačně řidičsky (a v podstatě i uživatelsky) lepší, než to co se nabízí po roce 2010.
 
Já bych s Tebou polemizoval na tolika místech, že ani nevím, kde začít. Před Vánocemi jsme měli povinné školení, kam jsem vezl i kolegyni a kolegu z práce. Oba majitelé Mazdy GG a strašně se těšili, že se svezou mou Mazdou GL. Asi nemusím dodávat, že byli úplně vedle naprosto ze všeho, od zpracování, přes zrychlení, kultivovanost chodu atd. atd. Přijde mi fakt přestřelené srovnávat generačně zcela odlišná auta a tvrdit, že to staré je lepší. Kolega má i verzi GH a otevřeně řekl, že GL je naprosto jiná liga. Auto ho nadchlo natolik, že teď pátrá po bazarech a hledá zachovalou benzínovou verzi. Tím netvrdím, že dříve nevznikala dobrá auta, ale auta jako celek se z mého pohledu stále zlepšují. Jsou bezpečnější, komfortnější a výkonnější. Některé tendence Automotive jsou samozřejmě zhovadilé, viz trojhrnky, absence víceprvku u nové M3 apod., ale pořád je z čeho vybírat. Nevidím důvod vracet se do minulosti. Pár výjimek jen potvrzuje pravidlo. Např. OII mi přijde opravdu lépe a hodnotněji zpracovaná než stávající OIII, která je dokladem brutálního "katování kostů" ve Škodovce.

Pokud jde o hrubší chod studeného motoru, divím se, že jsi to postřehl až teď. Je to záležitost od dob prvních katalyzátorů. Auta mají po nastartování studeného motoru zvýšené otáčky na volnoběh, ale to je opravdu vlastnost, kterou má více značek. V podstatě se to týká přímovstřikových motorů, což jsou dnes téměř všechny, i když jsem četl, že nejnovější diesely už kombinují přímý a nepřímý vstřik. Mazda tomu říká warm-up systém, kdy vstřikuje bohatší směs do válců a snaží co nejrychleji ohřát katalyzátor. Dodatečné vstřiky paliva dohořívají ve výfuku, proto je motor hlučnější. Je to ale jen krátkodobá záležitost, nic kritického.

Nemohu posoudit starý automat u Mazdy, neměl jsem příležitost ho řídit. Ale všechny automaty, které jsem zkusil tak do roku výroby 2010, byly dost velká bída. Cukání, nelogické řazení, váhání, hlučnost, prostě děs a to jsem měl možnost svést se i s tehdejším Mercedesem S classe. Ono to jelo celkem pěkně, když s tím člověk jel plynule a tak nějak pohodově. Ale nedejbože chtít po tom autě nějakou dynamickou jízdu v kopci, to bylo utrpení pro uši, jak ten motor skučel. Totéž slavné TDI, které zase nepříjemně cukalo při jakémkoliv pokusu o rozjezd nebo jemné popojíždění, a se kterým bych se opravdu bál podélně zaparkovat v kopci. Na dotaz v servisu, co se děje, jsem se dozvěděl, že je to vlastnost vozu. :confused: Pěkně děkuji za takový šrot. Proto jsem taky o automatu nechtěl dlouho ani slyšet. Jak jsem ale později napsal ve svém tématu - nejlepší věcí na nové M6 je její HDM automat, na kterém oceňuji právě perfektní jemnost popojíždění a to i v kopci. Naprosto diametrálně se tady rozcházíme v hodnocení, protože já považuji tenhle automat za geniální v tom, jak jemně a kultivovaně dokáže řadit v nejnižších rychlostech. Ano, on má své mouchy a chvíli mu trvá, než podřadí po skončení extrémního zatížení, ale to je tak vše, co bych mu vytknul.

Píšeš, že Ti chybí pocit robustnosti a fortelnosti auta. To je opět diskutabilní. Váha není úplně vypovídající. Kolega má A6 Allroad 2011 nebo 2012, nevím přesně. To auto je tank. Má pomalu dvě tuny, aspoň mi to tvrdil, já se nedíval, kolik skutečně váží. Každopádně dveře jsou příšerně těžké, opravdu musím vynaložit celkem dost velkou sílu, abych je zavřel. Kdykoliv s ním jedu, pokaždé cítím, jak doslova trpí brzdy při každém brzdění. Odstředivá síla v zatáčkách je vyloženě pocitově nepříjemná, ta masa hmoty je fakt cítit. I přes tu robustnost vrže v interiéru tolik věcí, že bych to od 6 nebo 7 let starého auta nečekal. Přesednutí do M6 je jako sundat si středověkou zbroj. Ta lehkost, hravost a radost z řízení je úplně někde jinde. Přitom v autě nic nevrže, ale ok, moje auto ještě nemá ani dva roky. Nicméně můj názor je, že Mazda na to jde dobrou cestou, alespoň doposud se snažili. Snižování váhy je nutnost, protože dvoutunový koráb sice může dostat silný motor, ale tu brutální odstředivou sílu v zatáčce ničím úplně nepotlačíš. Těžká auta jsou dobrá na dálnice, ale na okreskách je to dost často neštěstí pro řidiče, který má rád rychlou jízdu.

Kde já vidím problém Automotive, to je enormní snaha šetřit za každou cenu a na všem. Je to trend posledních dvou, tří let. Mohl bych tady dát kvanta příkladů, kdy jsme dříve dělali plastové díly s tloušťkou stěny 2mm a které dnes mají tak 1,2mm maximálně. Tam, kde se dříve dávala směs skelného vlákna, je dnes obyčejný polykarbonát. Jsme nuceni jít na hranici pevnosti a z hlediska dlouhodobé životnosti ani nemusím dodávat, co se s takovými výlisky stane. Dříve se říkalo, že když chce plastikářská firma opravdu vydělat, musí se stát přímým dodavatelem VW koncernu. U VW se nedá vydělat nic, ale díky tomu se dostanete do hledáčku Daimleru a ve finále Vás začne poptávat i BMW. Teprve u těchto firem lze vydělat dobré peníze. To už tak poslední dva roky neplatí a zrovna BMW šetří úplně drasticky. Všichni se chystají na přechod do éry elektromobility a to sebou nese obrovské investice do vývoje. A proto se obávám, že nová auta budou stále více šizena i v oblastech, kde by to bylo dříve nepřípustné.
Mozna jeste doplnim, mam tu moznost primeho srovnani a dlouholetych zkusenosti. I u Mazd stejne modelove rady muze byt celkovy dojem z vozu zcela jiny.. Jako napriklad BNko G165 vs G120 v AT. To same plati pro tu mnou zminovanou GG 2,3i AT vs 2,0i AT.. Byli prakticky stejneho data vyroby a vozy jezdi znacne rozdilne.

Slabsi 2,0i GG s AT je vhodna akorat tak na takove pohodlne uvolnene presouvani, ale jet s ni opravdu rychle proste nejde. Se 2,3 AT slo jet i opravdu sportovne..automat.. aspon ten muj byl bezchybne odladeny a snesl hodne sportovniho zachazeni s razenim o nekolik stupnu najednou atd. Nikdy za tech skoro deset let neskubl, necuknul nezazmatkoval. Na rovinu take napisi, ze prerazeni bylo vzdy zaznematelne a to je dobre neb jsem vzdy vedel, co tam mam. To mi dnes u tech vicestupnu take vadi, radi tak neznatelne, ze ani clovek nevi jaky stupen tam je.. musi to hledat na display pokud to tam vubec je zobrazeno.


Onehda jsem mel tu sanci se projet 2,0 TSI DSG v Scirocu..a jeste vecer jsem si rikal, jak si to auto muze nekdo koupit, kdyz to neumi zaradit ani v automatickem rezimu.

Chovani toho 5st HDM automatu se da nejlepe prirovnat k chovani ZF automatu pro BMW,

Sent from my STF-L09 using Tapatalk
 
Možná by vás hodně překvapilo jak jezdí nový Mustang a nesmáli by jste se autu se zadním náhonem, samosvorem s nastavitelnými elektro tlumiči a nezávysle zavěšenými koly - kor v porovnání s vykleštěnou novou trojkou :) Nový Mustang je už úplně jiné auto.
Nechces tady srovavat M3 s Mustangem?! Vlastne to ani nejde. Jedine co maji spolecne je pocet kol..jinak nic, vse ostatni je zcela odlisne..

Sent from my STF-L09 using Tapatalk
 
Kraviny by EU jako TMPS a nyni Start Stop.. Brzy povinny E call, sber dat z provozu..jakmile bude vuz stale online.. to me proste vadi. Neb nikomu neni nic do toho..jak si ja nakladam se svym majetkem. Proste se da na to koukat ruznymi pohledy ale me ten muj nevyvratis :) a to mam techniku i technicky pokrok rad. Tohle neni spravna cesta. Kdyz vezmu jen ty spalovaci motory jako takove..uz jsou cele stoleti naprosto stejne bez zmeny a tomu ja pokrok nerikam!

Nevím, jestli bereš v potaz všechna fakta. Technický pokrok je viditelný, je nevyhnutelný a nutný. Někteří řidiči by Ti řekli, že nepotřebují ani ABS. Četl jsem zrovna minulý týden příspěvky nějakého šílence, který si ABS odpojil a měl kolem toho fůru chytrých keců, jak je to super, a že je lepší si brzdit sám, přerušovaně. o_O Přitom zrovna věci jako ABS, ESP, autonomní brzdění, parkovací senzory nebo hlídání mrtvého úhlu jednoznačně přispívají bezpečnosti silničního provozu. Nežijeme v minulém století. Provoz je daleko hustější než kdy dřív a já považuji tyhle systémy za usnadnění a jednoznačnou pomoc pro řidiče, ať jsou sebelepší. Proč si instalujeme dobrovolně auto kamery? Opravdu bys chtěl dnes jezdit podle papírové mapy namísto GPS?

Pár let zpátky se mi stalo, že jsem couval u Kauflandu a najednou mi začaly pištět parkovací senzory. Lekl jsem se dupl na brzdu. V zrcátkách jsem nic neviděl. První jsem si myslel, že tam roste nějaká tráva. A najednou jsem zahlédl mladou holku, jak utíká a zvedá za mým autem na ruce malého kluka. Bylo to tak rok nebo dva potom, co přejel na parkovišti řidič malé dítě a zabil ho. Mluvili o tom v TV, řidiče nakonec osvobodili. Tohle byla úplně stejná situace. Ještě teď mi z toho není nejlíp, když si na to vzpomenu. Parkovací senzory za ta léta určitě pomohly spoustě lidí a zabránily mnoha podobným nehodám nebo poškození auta. Dnes jsem rád, že mi k senzorům přibyla i couvací kamera. Ne proto, že bych nedokázal zacouvat bez ní, ale proto, že vidím za auto. Věřím, že takhle to chápe většina lidí. Tohle nejsou životně důležité věci, ale mají smysl a je super, že jsou v autech přítomné.

Další důvod, proč ty systémy mají smysl je ten, že ne každý řidič zvládne perfektně ovládat auto. Autoškoly posílají na silnice mnohdy úplné zoufalce, protože svou úspěšnost měří jen počtem předaných řidičáků. To, že se mnozí mladí řidiči z vesnic bojí jet do Brna, protože nechápou, kdy má tramvaj přednost, nebo že nedokáží podélně zaparkovat, to nikoho moc nevzrušuje. Dokážeš si představit, co by se stalo v dnešním provozu, kdybychom jezdili v autech bez jakýchkoliv bezpečnostních systémů? Fakt nežijeme na začátku devadesátých let, kdy jezdilo daleko méně lidí než dnes. Ty systémy jsou v podstatě nutnost, i když nepochybně ubírají autům na jejich charakteru. To Ti ovšem nebrání si nějakého veterána nepořídit. ;)

Samozřejmě jsou tu věci, které jsou otravné a zbytečné. S/S, TMPS apod. Něco vyplývá z legislativy EU a automobilky se musí přizpůsobit, jinak by nemohly prodávat. Ale těch vyložených hovadin je určitě méně než těch prospěšných věcí. Já to tedy vidím celkem pozitivně. Jen doufám, že nedojde na šílenosti typu permanentního připojení online, protože odtud je už kousek k tomu, aby nějaký systém automaticky nespočítal všechny dopravní přestupky, kterých jsem se dopustil. :rolleyes:
 
Mno @Pepajosef, asi budes cim dal smutnejsi. Tomu uz se zrejme vyhnout asi nepujde, uz bude jen hur (z takto braneho pohledu). Kazdopadne ... jaka je ta Tva idealni predstava pokroku, kdyz to dnesni pokrok neni?

A ja, ikdyz rad ridim, jsem presvedceny, ze autonomni jizda a "car-as-a-service" je v podstate jedinou cestou pro masivni osobni dopravu.
 
Nechces tady srovavat M3 s Mustangem?! Vlastne to ani nejde. Jedine co maji spolecne je pocet kol..jinak nic, vse ostatni je zcela odlisne..

Sent from my STF-L09 using Tapatalk
Nevkládej mi do pusy co jsem neřekl, děkuji. Já jen zmínil, že bych se nevysmíval Mustangu že umí jezdit jen rovně, když už to dávno není pravda.
 
Mno @Pepajosef, asi budes cim dal smutnejsi. Tomu uz se zrejme vyhnout asi nepujde, uz bude jen hur (z takto braneho pohledu). Kazdopadne ... jaka je ta Tva idealni predstava pokroku, kdyz to dnesni pokrok neni?

A ja, ikdyz rad ridim, jsem presvedceny, ze autonomni jizda a "car-as-a-service" je v podstate jedinou cestou pro masivni osobni dopravu.

Zacnu od konce. Autonomni silnicni doprava prijde a neni to dobre a neni to ani dobre reseni. Proste kapacita komunikaci je prakticky naplnena (a nemluvim tu o Praze a o CR jako celku) je potreba rozsirit dalsi zpusoby transportu, jak pro lidi tak material. A jedine co mi pripada smysluplne co muze prijit ...je presun do vzduchu..ale to bude az za nasich pozdnich duchodovych let :) neb na to nikdo netlaci.

Jinak pokrok si prestavuji podobne jako Elon:) ne vazne..pokrokem by asi bylo vynalezeni noveho provozne cistsiho pohonu pro vsechny stroje, ktere jej potrebuji. Vice jak sto let visime na miste a spalovaci motor se nikam neposunul..a ani to neni spravna cesta. Je to davno prekonane a vlastne neni neb se tim, nikdo poradne nezabyva..az nyni se svet automobilismu dava do pohybu s Teslou i kdyz to neni idealni porad je to posun. Idealem bude to,az si doma kazdy bude moci to sve potrebne mnozstvi..potrebne k transportu ..umet clovek dodat sam. Treba ulozenim energie ze solar panelu do baterky vozu..brano dnesni technologii. Auta uz davno mohly mit casti vozu, ktere tu slunecni energii mohou sbirat a ukladat pro provoz. stejne tak uz davno mohla mit auto jakousi turbinku na vzduch , ktere se jizdou roztoci a zase nejakym zpusobem doda energii potrebnou k pohzbu vozu.

Uz davno se mela hledat jina cesta a vyuziti toho co je ciste ( tedy co nas nezabiji ) a co mame zdarma k dispozici. Vzduch ,vitr, svetlo, voda.

Ono problemem je to, ze myslenkove uvazujeme o dopravnich prostredcich porad stejne a porad je to jen evoluce stareho konceptu.

Navic je tu mocna fosilni lobby,ktera uz desetileti brani diky nashromazdenemu prakticky nekonecnemu jmeni jakekoliv zmene a pokroku v tomto smeru.
 
ja som sa skor zlakol v tom svetle, ze je z boku buchnute a ma preliacene dvere... :) na ten design si budeme musiet chvilu zvykat.. :)
 
Nepochopím, že auto téhle třídy nemá výdech klimatizace vzadu. :confused:
Že by NOVÁ Mazda? To máš stejný jak s tou vlečkou vzadu, absence ruční brzdy..., to se postupně všechno nabaluje až z toho jednou bude...., úplně stejně levně vyrobené, nudné a unifikované auto jako konkurence. Ach né, přece jen se bude lišit - bude mít ještě menší tankový průzor vzadu.
 
Chapu, ze to mas jiny nahled..cloveka ktery se v tom pohybuje a zivi ho to..Ale auto jezdi na motor predovku, ktera musi byt perfektne skloubena s dobre nastavenym podvozkem. Vse ostatni je na aute zcela a uplne zbytecne.. myslim tim, ty tech ficury..jsme jen zhyckani dobou. Takze me nepresvedcis. Jezdil jsem mnoha auty a tak si zatim stojim. Starsi auta byly lepsi( nemluvim tu vsak o kategorii supersportu, ele aut atd,) mluvim masove produkci. Dalsim dobrym prikladem je starsi Subaru s V6 a dnesni nalestena ctyrvalcova bida s CVT.

A ano souhlasim, ze nove GL je u zase nekde jinde nez ta M6 vyrobena v roce 13.

Ale porad v tech nejzasadnejsich vecech tam tak znatelny pokrok proste nevidim a pokud je.. tak je to naopak na ukor uzivatelskeho pohodli. Musis si vsimat mnoha veci navic, mnoho veci navic musis nastavovat, povypinat. Stve me to spatne nastavene dobijeni baterie vozu, aktivni zasahovani do jizdy..proste to vse cloveku ubira na svobode a pozitku z jizdy. Zase nadruhou stranu chapu, ze zeny jiste oceni parkovaci senzory, kamery hlidani mrtvych atd atd. Ale tohle ja k jizde proste nepotrebuji.. Chci tu vec pod sebou ovladat vsemi svymi smysly a venovat se vsemu co v aute delam. To ze vyvoj smeruje k plne autonomnim vozum..me neskutecne ser.

Kraviny by EU jako TMPS a nyni Start Stop.. Brzy povinny E call, sber dat z provozu..jakmile bude vuz stale online.. to me proste vadi. Neb nikomu neni nic do toho..jak si ja nakladam se svym majetkem. Proste se da na to koukat ruznymi pohledy ale me ten muj nevyvratis :) a to mam techniku i technicky pokrok rad. Tohle neni spravna cesta. Kdyz vezmu jen ty spalovaci motory jako takove..uz jsou cele stoleti naprosto stejne bez zmeny a tomu ja pokrok nerikam!

Sent from my STF-L09 using Tapatalk
Trochu pravdy mate vsichni, pac jste zkuseni a fandove. Kez by bylo vic takovych na silnici. Bohuzel.
Drive bylo auto symbolem svobodneho pohybu a svobody jako takove. Duch doby. Pravda se nezakryvala, takze rychle auta mela velke motory, velke chladice a vyfuky. Mala auta zase prezentovala svoji ekonomicnost. Dnes ?
Svoboda dnes konci parkovacim terorismem a bezduchym merenim rychlosti, emisni narizeni uz ztratila soudnost a vytvářejí z vyrobcu schizofrenni iluzionisty. Vzhled auta? Videl jsem hybridni toyotu s kafemlejnkem misto motoru, ale predni masku bych si malem popletl se supersportem, az jsem ji sel vyfotit. Vyfuky byvaji falesne, nasavaci otvory take a zvuk motoru hraje z "magnetaku". Nove Mini pod vlajkou BMW ztratilo kouzlo velikosti i prijemnou cenu.
Konec starych casu.
Quo vadis, auto moto?
 
Back
Top