• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

automat Automatická převodovka - chování, údržba

Největší problém je že výměnu oleje bych i schvaloval ale mam strach ze prave pri vymene oleje a otevření automatu mi právě ti čeští umělci vse zničí. Když zkurvy destičky či kotouče výfuk to se dá ale montovat se do prevodovky už chce opravdu znalosti. Ani samotna fabrika nic neumí co převodovky skládá v mazde jsou jen lidi co tam ty komponenty dají a převodovku složí respektive ve výrobě ji jen ozkouší pac už je hotova raději bych nechal olej olejem a v klidu bych s převodovkou jezdil dal když nevykazuje žádnou závadu i když o mazde jsem nikde na netu nečetl ze by se kazila. Od wv či škody ty dsg jsou s hity tam bych tomu věřil. Třeba známej má opla insignii což není žádnéj převrat auto ale má ji v automatu a urcite ještě olej v automatu neměnil. To má najeto určitě 130 000 km. Ne li vic. Kdyby tu byl servis mazda přímo na automaty s kladnou recenzi uživatelů tak bych možná tomu servisu automat svěřil.
 
@Joe Promiň, bez té interpunkce se ten tok myšlenek těžko luští, co přesně myslíš tím "Ani samotna fabrika nic neumí co převodovky skládá v mazde jsou jen lidi co tam ty komponenty dají a převodovku složí respektive ve výrobě ji jen ozkouší pac už je hotova"?
 
Presne i ve výrobě převodovek to tam lidi nebudou umět jen to prostě poskladaji z komponentu hotových. Nevím je to složíte říkám mit Dobrý fachmany dam to k nim ale člověk fakt nikdy neví jak poradne ti to udělají či naopak neprospěje k zničení AT převodovky. Když jsem v 90 letech dělal počítače znal jsem spoustu lidi kteří do toho fusovali a přesto nic neuměli. Jak v softwaru tak v hardwaru. S auty je to to samé. Ale poněkud dražší špás. I v plno servisech je spoustu chytrolinu a samy fuseri ale sem tam se najde parta lidi co to umi ale je jich fakt málo. Neříkám že servis na repas převodovek jsou neumelci ale spoustu servisu to dela kvůli zisku. Pak zde mizí profesionální úroveň. Fabriky to dělají taky tak např škodu bych si v dnešní době vůbec nekoupil osizena výroba plasty tahají z Číny hrozny motory převodovky. Proste rychlo výroba za spoustu penez málo muziky. Uvidíme co mi prineae mazda zatím pět let jezdí bez chyb jen brzdy a kola Měnín tak to dal zatím nebudu pokoušet když vse ok funguje. Čim více člověk do auta vrta zbytečne tim hůř pro něj.

Manuál je asi jistota ta vydrží dil než samotce auto dáván mu klidne 400 000 km pac jsem měl oktavku a manuálem a mela 280 000 km bez výměny oleje v převodovce a zadne problémy s převodovkou. Ani v okolí jsem nepotkal člověka co měl problém s manuální převodovkou na aute. To lidem dřív odešel motor či plecharina. S automatem nevím zatím v okolí nemam nikoho co by měl automat a stěžoval si na něj i muj bratr má volvo cx 70 najeto 180 000 tak podle me 100 000 stoceno a jede furt automat. Sice je trochu hlučnější než v mazde ale jede. Taky určitě olej v prevodovce neměnil mužů se ho optat. Tam by to taky bylo tak za 10 000 kc
 
Poslední úprava moderátorem:
Uz jsem to sem chtel dat davno, ale nejak jsem na to vzdy zapomnel. Takze, @g3nino, neni to zrovna odpoved pro Tebe, spise odstrasujici pripad. Neptal jsem se predem na cenu, tak to nutne muselo dopadnout "spatne", ze jo ;).

Kazdopadne je to delane "trojtym proplachem olejem". Zahrat, vypustit, dat novy, zahrat vypustit, dat novy ...
Zobrazit přílohu 14728

Ahoj, pro porovnání dávám FA ze Zlína, krom výměny (celé) náplně a filtru v ATM je tam ještě olej v předním a zadním diferenciálu a servis ve 180k km...
Image-1.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
pokud se do doby další výměny media v aut.převodovce nenajde nikdo blíž, chystám se do Zlína taky.
 
Ahoj, pro porovnání dávám FA ze Zlína, krom výměny (celé) náplně a filtru v ATM je tam ještě olej v předním a zadním diferenciálu a servis ve 180k km...
Ahoj vypadá to dobře ale proplach převodovky se děla opravdu důkladne u cx5 bych to viděl tak na 20 litrů oleje i s náplní tak na 27 litrů. Jak říkám zda se mi to furt málo. Ale možná se pletu. Třeba jsou tam lidi co to opravdu umi. Každopádně díky za tip juknu na to.
 
Ahoj vypadá to dobře ale proplach převodovky se děla opravdu důkladne u cx5 bych to viděl tak na 20 litrů oleje i s náplní tak na 27 litrů. Jak říkám zda se mi to furt málo. Ale možná se pletu. Třeba jsou tam lidi co to opravdu umi. Každopádně díky za tip juknu na to.
To se pleteš. Normálně napojíš vyměňovací mašinu s čerpadlem na příruby k chladiči a převodovkou se protlačí x litrů oleje dokud ti srovnávací měřák neukáže, že protéká nový čistý. Autoefekt nemá zrovna Liqui Moly ale Syneco, ale princip je stejný:
 
Prosím o doporučení na spolehlivý servis (Praha, Plzeň nebo okolí), kde mi provedou výměnu (vč. proplachu) olejové náplně v ATM převodovce. Pokud máte někdo zkušenost, na kolik takový servisní úkon přijde. Jak jsem vypozoroval z reakcí autorizovaných servisů Mazda, tak nejsou vůbec ochotni olejové náplně v ATM měnit, ani mi sdělit finanční náročnost tohoto úkonu. Jde mi hlavně o to, aby to bylo uděláno dobře něž levně. Pokud máte někdo dobrou osobní zkušenost s tímto servisním úkonem, prosím o TIP na spolehlivý servis...
http://www.rychloservis-praha8.cz tady to funguje dobře.

Sent from my STF-L09 using Tapatalk
 
Az se mi ta prevodovka vysype, tak se to tu na foru urcite dozvite, to se neboj. Pak si z toho muzeme udelat zaver. Kdyz to tak ctu, tak se to nejspis stane kazdou chvilkou. Ale ja to beru, moje penize, moje zodpovednost. Ja nad rozlitym mlekem vetsinou neplacu. Mimochodem ja si myslim, ze muj jizdni styl je na automatickou prevodovku docela narocny, i kick-down je u me uplne bezna vec. Takze kdo vi, co to vydrzi tak jako tak.
No já jsem jsem v 2,3i GG 5AT "trapil" devět let naprosto pravidelne -kazdou jízdu ..kickdowny až na 2 stupeň a ani po 170tkm převodovka neměla problém..necukla nikdy, žádný prokluz ani náznak(to u nasi aktuální 2,0i GG AT je už se děje škubnutí mezi 3a4stupnem při plném plynu)

U te bývalé 2,3i jsem olej nikdy nevyměnil. Neprojevoval se při kontrole žádnou známkou výrazné degradace ani úbytkem. Každopádně dnes bych u aktuální Sky HDM AT měnil při najezdu 80-120tis nebo po těch 5letech věku. Neb můj laicky pocit mi říká, že ta aktuální HDM převodovka nebude tak odolné konstrukce.. jako byla/je ta ve stare M6 GG..ale třeba se pletu a ti co tomu rozumí(opravují je)..nám napíši proč tomu tak není.

Sent from my STF-L09 using Tapatalk
 
Tak jsem se dnes konečně dostal k tomu, abych cíleně a pracně přelouskal celé téma o automatu. Abych zjistil, jestli jste se někdo setkal s přehřátím oleje v A/T za jízdy a co s tím děláte. Zdá se, že ne. Ba dokonce Joe je přesvědčen, že olej se v ní ohřeje na max. 40 °C. Tak si tedy zkus jednou vyjet někde v Alpách pár set výškových metrů v zatáčkách v auto módu a uvidíš - tedy ucítíš. To se mi stalo v srpnu ve Schladmingu, fakt je, že nebylo zrovna zima, a když se jede k lanovce na Hochwurzen, tak se překonává 400 m, je to v obci a ještě jsou tam kruháky, přechody pro chodce, atp. Takže se nedá jet plynule. Automat očividně dostal pěkně zabrat, ještě docela naložený kufr. Když jsme nahoře s kámošema vystoupili, pěkně to kolem smrdělo přepáleným olejem. Je zcela evidentní, že měnič dostal zabrat, jak musel odemykat zámek rychlostí při přeřazování a táhlo to často čerpadlo s turbínou. Ještě při té malé rychlosti (na 2 - 3) se to nemohlo moc chladit. Vlastně ani nevím, jestli tam nějaký chladič vzduchem je. Tak jsem si nadával, že jsem nedal manuál a nejel to celé na dvojku, aby se měnič zamkl. A do hor jezdím celkem často. Tudíž nabeton počítám s tím, že olej budu měnit kolem 60 tis., ne-li dřív. Takže díky za tipy na měnírny.
 
Delší dobu jsem nyní studoval automat v mazde. Tak už naposled jsem napíši své zkušenosti. 1. Olej v automatu dosahuje max teploty 140 stupňů 2. Měnit ho je asi potřeba, ale když to neuděláte nic tim neposkodite. Respektive olej v prevodovce funguje jako mazivo a chladivo zároveň. Jak se znehodnotí. Ne zahřátím, ale samotny mechanismus automatu ho ničí. Soukolí, ktere se tam pohybuje po delší době uvolňuje železo přímo do oleje a Tim vznikají tzv metaloil. Ten v převodovce působí jako drhnouci mazivo, ktere pak muže poškodit urcita ozubena kola, ne že je vylame, sle spíše bude drhnutí mechanismus mezi jednozlivyma koly převodovky. Tak proto bych ten olej asi vyměnil. Jde o to jaka doba to bude zda 3 5 či 9 let. 4. Vse se děla čistící mašinu nejdříve se vypustí starý olej pak se odstraní filtr nápoji se mašina a ta vytlačí starý olej z převodovky novym olejem opet se pak vypusti a doplní se novym. Mašina az po proplach presne ukáže ze uvnitř olej je už cistej. Tento proces spolkne u cx5 cca 9 litrů oleje plus 5 litrů doplnění nového. 5. Olej vyměním az po otestivani starého. Což vam udělá každý servis v Mazdě. 6. Po úvaze ni všeho uznávám pravdu zde lidi ze v automatu se olej má měnit. Hodně zdaru s automatem me to čeka příští rok i s diferencialem.
 
Chtěl bych se zeptat povolanějších,naučil jsem se při sjíždění mírných kopců vyřazovat na N,abych zbytečně nebrzdil motorem.Nevadí to automatické převodovce? Žádné pazvuky se neozývají.A zjistil jsem že když dám N a ihned D tak se rychlost zařadí až po sešlápnutí plynu,což se mi moc líbí.To jsem zjistil až dnes.Jaký máte na to odborný náhled?
 
Chtěl bych se zeptat povolanějších,naučil jsem se při sjíždění mírných kopců vyřazovat na N,abych zbytečně nebrzdil motorem.Nevadí to automatické převodovce? Žádné pazvuky se neozývají.A zjistil jsem že když dám N a ihned D tak se rychlost zařadí až po sešlápnutí plynu,což se mi moc líbí.To jsem zjistil až dnes.Jaký máte na to odborný náhled?
Hned prvni bod:
http://www.autoforum.cz/zivot-ridic...meli-delat-v-aute-s-automatickou-prevodovkou/

... mozna nekdo odpovi lip nez v clanku :)
 
@Míra , já bych to určitě nedělal... kamarád takhle oddělal DSG na SuperBu ve snaze ušetřit vyřazováním z kopce. Osobně jsem přesvědčený, že jakékoliv řazení za jízdy tomu nedělá dobře
 
Mně vždycky říkali, že neutrál u automatu pro mě jako pro řidiče neexistuje. Ten je pouze pro servis. A téhle jednoduché rady se držím odjakživa. :)
 

Podobná vlákna

Back
Top