• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cyklistika a vše kolem

blbci se najdou mezi řidiči i mezi cyklisty .
Co mě osobně ale přímo sere je to, že na kole může na silnici kdejaký trotl, aniž by vůbec znal nějakou značku natož něco jako dopravní předpisy a podle toho to tak vypadá.
Jasně spousta trotlů je i mezi řidiči, ale každý takový trotl musel projít autoškolou a má základ, jak se pak chová na silnici je věc každého jedince a je za to plně zodpovědný, to ale o cyklistech neplatí.
Prostě sedne na kolo a hurá do provozu. Stejně tak by nebyl potřeba tedy ani řidičák ? Sednu do auta a hurá do provozu, nevidím v tom velký rozdíl.
Každý kdo je účastníkem silničního provozu by měl znát a dodržovat předpisy jinak nemá na silnici co dělat - a to je přesně to co mi na cyklistech na silnici vadí ;)
Samotnou kapitolou jsou tlupy jedinců navlečených ve šprckách co sklopí hlavu a myslí si, že jedou Tour de France a silnice je jejich, ty prostě řeším ostřikovačema.
Celkem rozumné mi přijde toto video a fakt jsem zvědavej jakým směrem se tenhle paskvil idiota Dolínka bude vyvíjet
 
Vladas: jestli nevidis rozdil mezi bicyklem a autem (ad. absurdum autobusem, kamionem) a to zejmena ve vztahu k rozmerum a vaze, tak to je docela smutny poznatek.

To budes mit blbe, az te ta tlupa treba 6 borcu nekde dojede, ale to delas radsi mimo obec, kde je zaruceno, ze frknes, vid?
 
Naprosto souhlasím s tím, aby cyklisti, kteří jezdí po silnici jakýkoliv třídy museli mít řidičský oprávnění. Proč ? Přesně jak píše @vladas75 že polovina z nich ani netuší co se píše na dopravních značkách. Mě když bylo 15 let a jezdil jsem si mezi vesnicema na Babettě, tak jsem taky musel mít řidičák skupiny AM a nikdo by se mnou nediskutoval i když to bylo v podstatě motokolo se šlapkama. Zároveň jsem musel mít helmu + ochranu očí, rozsvícený světla a jelikož to nemělo blinkry,tak používat znamení o směru jízdy rukama - tyhle věci je taky kolikrát vzácnost vidět u kolistů.
Že mě sere další typ šlapkářů, který mají vedle sebe cyklostezku, ale jedou si to hezky po silnici - konkrétně se bavím o Příbrami, kde je přes celý město od jihozápadu po severovýchod udělaná cyklostezka (nejenom ta) a bez přehánění každý den tady řeším předjíždění cyklistů na silnici. V tu chvíli bych je opravdu nejraději přejel. Nebo snad můžu s autem/motorkou jim jezdit po tý cyklostezce ? Ne nemůžu.

Dle mě není tenhle paskvil co někdo nadhodil do zákoníku o toleranci, ale o naprostý nedomyšlenosti až stupiditě nebo nějakym marketingu před volbama (cyklisti se při Covidu rozmnožili hodně a každý hlas se u voleb počítá).

Můj názor...
 
Poslední úprava:
tlupa treba 6 borcu
myslíš spíš 6 "blbců" a je mi to jedno, proto vozím pepřák a teleskop

jestli nevidis rozdil mezi bicyklem a autem (ad. absurdum autobusem, kamionem) a to zejmena ve vztahu k rozmerum a vaze, tak to je docela smutny poznatek.
tak teď se tě nechci nijak dotknout ( neber to ve zlém ), ale nevím jestli ze sebe blbého děláš nebo ... Nepsal jsem, že nevidím rozdíl mezi bicyklem a autem a už vůbec nic o rozměrech a váze, ale psal jsem o tom, že nevidím rozdíl v tom jezdit na silnici bez řidičáku v autě nebo bez jakýchkoliv znalostí předpisů se motat po silnicích na kole. Takže příště pořádně čti, než z tebe zase vypadne nějaký moudro ;)
Na fichtla a podobný kozí dechy je stejný řidičák jako na auto a je moc velký rozdíl mezi mopedistou a cyklistou ? Takže na mopedy by ty řidičáky být nemusely ???
 
blbci se najdou mezi řidiči i mezi cyklisty .
Co mě osobně ale přímo sere je to, že na kole může na silnici kdejaký trotl, aniž by vůbec znal nějakou značku natož něco jako dopravní předpisy a podle toho to tak vypadá.
Jasně spousta trotlů je i mezi řidiči, ale každý takový trotl musel projít autoškolou a má základ, jak se pak chová na silnici je věc každého jedince a je za to plně zodpovědný, to ale o cyklistech neplatí.
Prostě sedne na kolo a hurá do provozu. Stejně tak by nebyl potřeba tedy ani řidičák ? Sednu do auta a hurá do provozu, nevidím v tom velký rozdíl.
Každý kdo je účastníkem silničního provozu by měl znát a dodržovat předpisy jinak nemá na silnici co dělat - a to je přesně to co mi na cyklistech na silnici vadí ;)
Samotnou kapitolou jsou tlupy jedinců navlečených ve šprckách co sklopí hlavu a myslí si, že jedou Tour de France a silnice je jejich, ty prostě řeším ostřikovačema.
Celkem rozumné mi přijde toto video a fakt jsem zvědavej jakým směrem se tenhle paskvil idiota Dolínka bude vyvíjet
Odstřikovače ano, ne, k tomu se nebudu vyjadřovat, je to věc každého soudruha. Nebudeš tomu možná věřit, ale ty "šprcky" mají svůj význam a není to ten, který nebo které si asi myslíš :D . Jízda ve skupině (po dvojicích) je u nás zakázaná (v zahraničí povolená a dokonce nařizovaná pro 4 a více lidí.., zákazy kde ne, je to označené značkou - např. Španělsko). Na druhou stranu jsou v tom často mladí cyklisti u nás nevině, protože je to tak vyučují v cyklistických klubech... mají pro to taky svoje důvody, jízda ve skupině je dost náročná i když to vypadá jednodušše a oni chtějí jezdit závody (nikoho neobsahuju, jenom to vidím z více úhlů). Takže se o tom, že nesmí jezdit ve skupině v provozu dozví až u autoškoly. Já osobně nevidím v jízdě po dvojících v jenom pruhu problém, pokud jede více než 4 lidí pohromadě (ale neni to legislativně správně a snažím se to u nás nedělat)... případně pokud je volný protisměr. Jinak mě to jako řidiče auta dokáže občas taky vytočit.

Naprosto souhlasím s tím, aby cyklisti, kteří jezdí po silnici jakýkoliv třídy museli mít řidičský oprávnění. Proč ? Přesně jak píše @vladas75 že polovina z nich ani netuší co se píše na dopravních značkách...
Já bych šel ještě dál, jsem pro, aby každý cyklista platil povinné ručení a autoškola samozřejmostí... třeba od 15. Na druhou stranu nikdo kdo prošel autoškolou nemůže mít problém s tím, aby bezpečně objel cyklisty jednotlivce ať je to kdekoliv... v opačném případě by měl řidičák vrátit.

Že mě sere další typ šlapkářů, který mají vedle sebe cyklostezku, ale jedou si to hezky po silnici - konkrétně se bavím o Příbrami, kde je přes celý město od jihozápadu po severovýchod udělaná cyklostezka (nejenom ta) a bez přehánění každý den tady řeším předjíždění cyklistů na silnici. V tu chvíli bych je opravdu nejraději přejel. Nebo snad můžu s autem/motorkou jim jezdit po tý cyklostezce ? Ne nemůžu.
Já se to pokusím vysvětlit, i když nevím jaké "šlapkaře" máš namysli. Většina "šlapkařů", jak píšeš na stezku patří, ale nepojedou tam kvůli egu... Příbram je cyklistické město, takže předpokládám, že po cestě jezdí nějací více výkonnostní cyklisté a taky asi i více exotů než třeba v mém okolí.
Je rozdíl mezi cyklostezkou a smíšenou stezkou pro chodce a cyklisty. Cyklisti jsou povinni jezdit pouze po cyklostezce, která vede souběžně s tou cestou. Smíšené stezky jsou dost velký průser pro někoho, kdo chce trénovat a nebo jet rychleji a neustále nezastavovat a neobjíždět. U nás ve Zlíně byli jednu dobu exoti policisti, kdy třeba měřili rychlost, zda nikdo z cyklistů nepřekročuje 30 km/h (kdysi to byla max. povolená rychlost na smíšení stezce). To je rychlost, při které konkrétně já jedu na výlet a prakticky se ani nepotím. Další věc si tyto stezky lidi pletou s chodníkem a chodí v houfech (po 2, po 3, po 4...), třeba i 3 maminky s kočárky a zablokujou stezku úplně, že se nedá projet nikudy. Do toho bruslaři... Pokud někdo na cyklisty používá ostřikovače, co má dělat cyklista s chodcema? Stříkat ionťák z bidonu (myšleno v nadsázce)?
Nevím samozřejmě, jaká je situace v Příbrami, ale dokážu se vcítit do výkonnostního cyklisty jezdící po hlavní cestě mimo stezku (jako jednotlivec, nikoliv skupina). Zkusím vysvětlit proč. V tréninku se často jezdí intervaly, kdy rychlosti na kole pak po omezenou dobu dosahují 40-60 km/h. Věřím, že smíšená stezka a občas i cyklistika je k tomuto vykonávání tréninku naprosto nevhodná a jinde se to trénovat nedá. Ale možná hovořím o jiných případech než ty, to je taky možné. Jenom jsem chtěl poskytnout jiný úhel pohledu.
 
Poslední úprava:
Nemůžeš házet všechny cyklisty do jednoho pytle, ale já se na to dívám špatně? I řidiči aut nedodržují pravidla, to by jsi mohl rovnou napadnout i motorkáře, kteří dělají přesto to co jsi popsal. A když jde o tolerování policie, tak to jsou na tom nejlépe řidiči autobusů, když se něco stane, tak vždy je řidič autobusu oproti jinému účastníkovi silničního provozu vždy mimo podezdření, on vozí lidi!
Ale nechci se hádat, každý máme svou pravdu a názor, a to je vlastně správně.....
Vidím, že to chce vysvětlení, tak to probereme jedno po druhém:
1) nehážu všechny do jednoho pytle, jsou i slušní cyklisté, ale ti neslušní jsou hodně rozšíření - takové množství přestupků, jako u cyklistů, u jiné skupiny v provozu prostě nevidím (co se množství přestupků týče, blíží se jim chodci, koloběžkáři, a jezdci na různých dětských a cirkusových elektrovozítkách; řidiči vozidel s RZ jsou totiž snáze zjistitelní, a proto si většinou tolik netroufají)
2) motorkáři se taky cpou před stojící auta na červenou (po přechodech a chodnících však zpravidla nejezdí), ale když blikne zelená, motorkář vezme za plyn a je pryč. Kdežto cyklista mi vrtí zadkem před čelním sklem a blokuje mě (poté, co se právě přede mě nacpal)
3) ohledně autobusáků souhlasím, ale to je úplně jiná kapitola
4) nehádáme se, diskutujeme - a navíc slušně, což na mnoha internetových fórech není pravidlem
A když jsme u té slušnosti, zkusili jste někdo zatroubit na "peloton" cyklistů, sportujících v normálním provozu po celé půlce silnice? Já ano, a tolik sprostoty jsem dlouho neslyšel.
Třeba v Břeclavi jezdí taky dost lidí na kole, jenže většinou jsou to normální lidi, žádní agresívní zastánci cyklistiky, a nezažil jsem tam s nimi tolik problémů, jako třeba v Brně.
 
S tím řidičákem pro cyklisty hlavně pro ty na elektrokolech , kteří nemají žádný řidičák a nyní objevili elektrokolo a vůbec neznají a hlavně nerespektují nikoho, bych okamžitě souhlasil, je smutné co se děje na silnici
 
Lidé na elektrokolech jsou většinou nebezpeční nejen sami sobě, ale hlavně okolí. Jsou to z větší části lidé, co by za normálních okolností na kolo nesedli a podle toho to tak vypadá. Nedokáží kolo ukočírovat na volné ploše natož v provozu.

Za mně jednoznačně na elektrokola i elektrokoloběžky řidičák...
 
Ale vždyť oni ty řidičáky mají. Nevím proč, ale k nám do Třeboně přijede řidič OA, sundá kolo z auta, zamkne ho, sedne na kolo a cvak. Mozek se mu přepne a vše co dodržuje za volantem je fuč. V létě je to podívaná....
 
Back
Top