• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Cyklistika a vše kolem

Samozřejmě, že exoti jsou na obou stranách a je jedno jestli drží řidítka a nebo volant. Ale upřednostňovat kohokoliv na cestě jenom proto, že "já jedu" (jak to vyplývá z mnoha reakci), taky není úplně v pořádku. Jsou samozřejmě edge-casy, kde se to pravidlo aplikovat nedá a nebo blbe. Alpy jsou samozřejmě specifické a třeba podle mě v takovém prostředí mají být auta omezené :) (opět, neobhajuju co někteří cyklisti dělají a že jich znám...).

Já samozřejmě vím, co vám na "cyklistech" vadí a žádné takové chování nebráním. Naopak, ve většině případech by se to mělo řešit. Nicméně, vyjadřuju se k tématu 1.5m a místo toho tu téměř v každém příspěvků řešíte/naznačujete jak jsou cyklisti jenom zlí a špatní. Ruku na srdce, vy co tu nejvíc nadavate, zda jste náhodou někdy neporušili nějaký předpis nebo nařízení (ať už z nutnosti a nebo radosti)... Minimálně o vysokém překračování rychkosti a o tom kdo kde se s jakým autem kde naháněl a poměřoval si pindika, se tu na foru pomalu plácáte po ramenou.

Trochu seberefkexe a vzájemné tolerance nám v tomto národě prostě chybí...
 
Tak snad ted začnou cyklisti taky dodržovat to ca mají ,přestanou jezdit po chodníkách,já tam s autem nejezdim,nebudou jezdit přes přechody,přestanou chlastat když pak jedou dál ,ty jejich 2-3 pivka,budou jezdit za sebou a ne jak debilove 3 vedle sebe a spousta dalších věci.
Souhlas... a jeste by vlastne mohli mit kola vybavena podle zakona, kdyz se s nimi pohybuji na verejne komunikaci...

Samozřejmě, že exoti jsou na obou stranách a je jedno jestli drží řidítka a nebo volant. Ale upřednostňovat kohokoliv na cestě jenom proto, že "já jedu" (jak to vyplývá z mnoha reakci), taky není úplně v pořádku. Jsou samozřejmě edge-casy, kde se to pravidlo aplikovat nedá a nebo blbe. Alpy jsou samozřejmě specifické a třeba podle mě v takovém prostředí mají být auta omezené :) (opět, neobhajuju co někteří cyklisti dělají a že jich znám...).

Já samozřejmě vím, co vám na "cyklistech" vadí a žádné takové chování nebráním. Naopak, ve většině případech by se to mělo řešit. Nicméně, vyjadřuju se k tématu 1.5m a místo toho tu téměř v každém příspěvků řešíte/naznačujete jak jsou cyklisti jenom zlí a špatní. Ruku na srdce, vy co tu nejvíc nadavate, zda jste náhodou někdy neporušili nějaký předpis nebo nařízení (ať už z nutnosti a nebo radosti)... Minimálně o vysokém překračování rychkosti a o tom kdo kde se s jakým autem kde naháněl a poměřoval si pindika, se tu na foru pomalu plácáte po ramenou.

Trochu seberefkexe a vzájemné tolerance nám v tomto národě prostě chybí...

Zajimalo by me, co tady kdo z nas prevazne-ridicu-aut porusuje za predpisy krom jedinyho, rychlosti... Ja si teda nejsem na silnici vedom niceho jineho. Vyjimecne nejaka manipulace s mobilem, ale nemyslim psani SMS nebo volani, spis jeho nalezeni a pripojeni. A rychlost? Rychlost - navzdory statistikam - sama o sobe malokdy neco zpusobi, problematicka je az kombinace rychlosti a obvykle nejakeho poruseni nekym jinym, nebo rychlosti a hlouposti (neadekvatni stavu vozovky, neadekvatni stavu auta...)... nevim o tom, co komu v historii zpusobila rychlost na prazdne prehledne silnici, koho omezila nebo ohrozila. I tech 150, co zminuju vejs, jsem jel po uplne prazdny silnici, kterou perfektne znam.

Spolumajitel moji firmy, velmi aktivni a nadseny silnicni cyklista, mi vypravi stejny pribehy, jako vypravim o dve zpravy vyse ja... a taky o tom, jak se stydi i za svoje kamose cyklisty a to, co nekdy provadeji, ale nedokaze jim domluvit. I o tom, ze je jeste popadne dalsi "mod", kdyz jsou treba spolu v Alpach, kde maj pocit, ze tam auta nemaj bejt (a jsme u toho; tak si asi nevymejslel a nejsou jediny).

S kolem je mozny snadno a prakticky beztrestne kaslat na prakticky uplne vsechny (stavajici) predpisy, protoze je nikdo nekontroluje, protoze na plose, ktera je vuci dopr. prostredku siroka, lze provadet sileny kejkle, a taky protoze kolo se obvykle koupi takovy, ktery nesplnuje nic, a doplneni vybavy vede k vyssi hmotnosti a nepohodli. Pritom (aspon nejaky) reseni jsou, ten muj partner ma neco, co mu ukazuje, ze je za nim auto... a prej to nic nevazi. Ale porad: Naposled, kdyz jsem kupoval auto, melo svetla, brzdovy svetla, blinkry, zrcatka... aby bylo v provozu bezpecne, aby mohlo na silnici rozumne fungovat. Lehkost kola, prace s rozjezdem, nestabilita pri ukazovani smeru odboceni, to vsechno pak vede k dalsimu nedodrzovani predpisu, jako sileny chovani na kruhacich (posilaj to vedle aut, bez zastaveni), prejizdeni silnice napric/otaceni se kdekoliv... to jsou sice vzacnejsi jevy, ktery nevidim tak casto, ale kdyz uz potkam cyklistu na kruhaci, fakt malokdy zastavi. O tehle vecech preci neni potreba vest debatu, tak to proste je, kdyby auta nemela svetla, blinkry, a byla nestabilni a uzoucka, budou nebezpecna, nevyzpytatelna...

A kolik aut pak miji cyklistu uplne tesne? Ja to u tech v protismeru vidim opravdu velmi vzacne, ale vetsina mych jizd je po silnicich nizsich trid, je mozny ze na takovy jednicce to nakladaky perou primo podel cyklistu, ale tam se s kolem nevydavam, a ani jako motorista tam cyklisty moc nepotkavam. Ale tech cyklistu, co ohrozuji sebe/auta... je naprosto nepomerne vic, na tom trvam. Zrovna vcera kolem osmy vecer cestou z lekarny jsem potkal par neviditelnych, a to je proste TRADICE, nikoliv vzacnost. A je i mozny, ze nekoho z nich minulo auto tesne, protoze ho nevidelo vcas, nebo ho potkalo v zatacce... stat by se to nemelo, ale neminulo by ho tesne to auto uplne stejne, nehlede na jakykoliv zakon? Da treba starsim lidem s horsim zrakem zakon lepsi zrak? (Ano, pojdme resit, aby kontroly u doktoru nebyly tak tolerantni... ale na to uz zakon mame.) To jezdeni po dvou, pokud uz clovek potka dva... to je naprosto mimoradny, kdyz jedou za sebou. Do toho samozrejme nepomaha, ze krom sportovnich cyklistu tady na silnici clovek potka ozraly a socialni pripady, ktery klickujou. Ale vysledek je, ze jedinej, kdo jede za sebou, u krajnice, a ma blikacky a svetla, je vetsinou rodinka s detma. Ktery se stejne bojim predjizdet, protoze deti.

A pak je tu ta mentalita (dle meho vetsiny cyklistu, se kterymi jsem se na to tema bavil) "my jsme zranitelnejsi, ostatni se musi prizpusobit". Ano, cela ta veta je v zasade pravda, souhlasim s ni, jen si jinak vykladam jeji provedeni v praxi. Proste i kdyz pojedu na kole, nebudu se chovat tak, abych tohle dal vsem najevo, nebudu se opijet pocitem toho, ze ja jsem kvuli svoji zranitelnosti vic a mocnejsi.

Za me proste kampan. Nepsat do zakona nevymahatelne nesmysly, pokud je cil vzdelani lidi. Na vzdelani jsou jiny prostredky.
 
Poslední úprava:
Souhlas... a jeste by vlastne mohli mit kola vybavena podle zakona, kdyz se s nimi pohybuji na verejne komunikaci...



Zajimalo by me, co tady kdo z nas prevazne-ridicu-aut porusuje za predpisy krom jedinyho, rychlosti... Ja si teda nejsem na silnici vedom niceho jineho. Vyjimecne nejaka manipulace s mobilem, ale nemyslim psani SMS nebo volani, spis jeho nalezeni a pripojeni. A rychlost? Rychlost - navzdory statistikam - sama o sobe malokdy neco zpusobi, problematicka je az kombinace rychlosti a obvykle nejakeho poruseni nekym jinym, nebo rychlosti a hlouposti (neadekvatni stavu vozovky, neadekvatni stavu auta...)... nevim o tom, co komu v historii zpusobila rychlost na prazdne prehledne silnici, koho omezila nebo ohrozila. I tech 150, co zminuju vejs, jsem jel po uplne prazdny silnici, kterou perfektne znam.

Spolumajitel moji firmy, velmi aktivni a nadseny silnicni cyklista, mi vypravi stejny pribehy, jako vypravim o dve zpravy vyse ja... a taky o tom, jak se stydi i za svoje kamose cyklisty a to, co nekdy provadeji, ale nedokaze jim domluvit. I o tom, ze je jeste popadne dalsi "mod", kdyz jsou treba spolu v Alpach, kde maj pocit, ze tam auta nemaj bejt (a jsme u toho; tak si asi nevymejslel a nejsou jediny).

S kolem je mozny snadno a prakticky beztrestne kaslat na prakticky uplne vsechny (stavajici) predpisy, protoze je nikdo nekontroluje, protoze na plose, ktera je vuci dopr. prostredku siroka, lze provadet sileny kejkle, a taky protoze kolo se obvykle koupi takovy, ktery nesplnuje nic, a doplneni vybavy vede k vyssi hmotnosti a nepohodli. Pritom (aspon nejaky) reseni jsou, ten muj partner ma neco, co mu ukazuje, ze je za nim auto... a prej to nic nevazi. Ale porad: Naposled, kdyz jsem kupoval auto, melo svetla, brzdovy svetla, blinkry, zrcatka... aby bylo v provozu bezpecne, aby mohlo na silnici rozumne fungovat. Lehkost kola, prace s rozjezdem, to vsechno pak laka k dalsimu nedodrzovani, jako sileny chovani na kruhacich (posle to tam klidne vedle auta), prejizdeni silnice napric... to jsou sice vzacnejsi jevy, ktery nevidim tak casto, ale kdyz uz potkam cyklistu na kruhaci, fakt malokdy zastavi. O tehle vecech preci neni potreba vest debatu, tak to proste je...

A kolik aut pak miji cyklistu uplne tesne? Ja to u tech v protismeru vidim opravdu velmi vzacne, ale vetsina mych jizd je po silnicich nizsich trid, je mozny ze na takovy jednicce to nakladaky perou primo podel cyklistu, ale tam se s kolem nevydavam. Ale tech cyklistu, co ohrozuji sebe/auta... je naprosto nepomerne vic, na tom trvam. Zrovna vcera kolem osmy vecer cestou z lekarny jsem potkal par neviditelnych, a to je proste TRADICE, nikoliv vzacnost. A je i mozny, ze nekoho z nich minulo auto tesne, protoze ho nevidelo vcas, nebo ho potkalo v zatacce... stat by se to nemelo, ale neminulo by ho tesne to auto uplne stejne, nehlede na jakykoliv zakon? Da treba starsim lidem s horsim zrakem zakon lepsi zrak? To jezdeni po dvou, pokud uz clovek potka dva... to je naprosto mimoradny, kdyz jedou za sebou. Do toho samozrejme nepomaha, ze krom sportovnich cyklistu tady na silnici clovek potka ozraly a socialni pripady, ktery klickujou. Ale vysledek je, ze jedinej, kdo jede za sebou, u krajnice, a ma blikacky, je vetsinou rodinka s detma. Ktery se stejne bojim predjizdet, protoze deti.

A pak je tu ta mentalita (dle meho vetsiny cyklistu, se kterymi jsem se na to tema bavil) "my jsme zranitelnejsi, ostatni se musi prizpusobit". Ano, cela ta veta je v zasade pravda, souhlasim s ni, jen si jinak vykladam jeji provedeni v praxi. Proste i kdyz pojedu na kole, nebudu se chovat tak, abych tohle dal vsem najevo, nebudu se opijet pocitem toho, ze ja jsem kvuli svoji zranitelnosti vic a mocnejsi.

Za me proste kampan. Nepsat do zakona nevymahatelne nesmysly, pokud je cil vzdelani lidi. Na vzdelani jsou jiny prostredky.
Neber to nijak špatně, já s tebou v 99% souhlasím. Nicméně, každý máme smyslové vnímání a reakce trochu jiné a s tím taky souvisí lidský faktor a schopnost posuzovat ostatní. Já se taky většinu roku pohybuju v úplně jiném koutu republiky a snažím se vyhýbat frekventovaným cestám, pokud není zrovna víkend. Ono taky trénovat a jezdit na kole je rozdíl... výkonnostní cyklista z mého pohledu moc vadit nemůže, protože provoz moc nebrzdí.

S tím vzděláním ti čoveče ale nevím, na tom se úplně neshodneme. Máš pocit, že by kouřilo méně lidí, od té doby, co jsou na krabičkách fotky a informace o následcích kouření? Nebo že by se snížil počet % nehod, které zapříčiní alkohol nebo telefon za volantem od té doby, co jsou ty besip kampaně?

To, že velká část cyklistů není podle řidičů aut soudná a jezdí ve zhoršených světelných podmínek může mít 2 strany mince. Jedna je ta, že jsou sobci a řídí se stylem "co se má stát, stane se, však je vidět..." a přitom z auta je ta vnímavost světla horší než na kole. Druhá může být ta, že špatně odhadli příchod tmy a nestihli se za světla dostat domů. V tom druhém případě samozřejmě udělali chybu a my jenom můžeme doufat, že se z té chyby pro příště poučí a řidiči budou schopni na jejich pochybení zareagovat a řekněme "odpustit". Určitě i my budeme rádi, když v budoucnu někdo na naši chybu nebo chybu našich dětí bude schopen zareagovat. Já osobně blikám celoročně 150lm vzadu a vepředu mám taky jakousi silnějsí diodu i na denní světlo.

To, že jsme jako cyklisti zranitelnější, tak je samozřejmě pravda, ale nikoho to neomlouvá za manévry, co popisuješ. Já konkrétně nemám s většinou aut a náklaďáků problém. Ale občas se najdou střelci, kteří předjíždí v protisměru a míjí mě pár decimetrů a to mi jakože v pohodě vůbec nepřijde.

Přiložil jsem ještě obrázek, abyste věděli, co platí od února ve Španělsku. To už mi přijde přitažené za vlasy (prosím, neřešte, že cyklista na obrázku jede prostředkem pruhu :) ), nicméně, uzákonili to tam.

147673406_242236537396770_8131194462514022599_n.jpeg
 
Neber to nijak špatně, já s tebou v 99% souhlasím. Nicméně, každý máme smyslové vnímání a reakce trochu jiné a s tím taky souvisí lidský faktor a schopnost posuzovat ostatní. Já se taky většinu roku pohybuju v úplně jiném koutu republiky a snažím se vyhýbat frekventovaným cestám, pokud není zrovna víkend. Ono taky trénovat a jezdit na kole je rozdíl... výkonnostní cyklista z mého pohledu moc vadit nemůže, protože provoz moc nebrzdí.

S tím vzděláním ti čoveče ale nevím, na tom se úplně neshodneme. Máš pocit, že by kouřilo méně lidí, od té doby, co jsou na krabičkách fotky a informace o následcích kouření? Nebo že by se snížil počet % nehod, které zapříčiní alkohol nebo telefon za volantem od té doby, co jsou ty besip kampaně?

To, že velká část cyklistů není podle řidičů aut soudná a jezdí ve zhoršených světelných podmínek může mít 2 strany mince. Jedna je ta, že jsou sobci a řídí se stylem "co se má stát, stane se, však je vidět..." a přitom z auta je ta vnímavost světla horší než na kole. Druhá může být ta, že špatně odhadli příchod tmy a nestihli se za světla dostat domů. V tom druhém případě samozřejmě udělali chybu a my jenom můžeme doufat, že se z té chyby pro příště poučí a řidiči budou schopni na jejich pochybení zareagovat a řekněme "odpustit". Určitě i my budeme rádi, když v budoucnu někdo na naši chybu nebo chybu našich dětí bude schopen zareagovat. Já osobně blikám celoročně 150lm vzadu a vepředu mám taky jakousi silnějsí diodu i na denní světlo.

To, že jsme jako cyklisti zranitelnější, tak je samozřejmě pravda, ale nikoho to neomlouvá za manévry, co popisuješ. Já konkrétně nemám s většinou aut a náklaďáků problém. Ale občas se najdou střelci, kteří předjíždí v protisměru a míjí mě pár decimetrů a to mi jakože v pohodě vůbec nepřijde.

Přiložil jsem ještě obrázek, abyste věděli, co platí od února ve Španělsku. To už mi přijde přitažené za vlasy (prosím, neřešte, že cyklista na obrázku jede prostředkem pruhu :) ), nicméně, uzákonili to tam.

Zobrazit přílohu 34064
Jízda prostředkem pruhu - to jsem kdysi dělal řidičák na motorku. Tam nám zdůrazňovali toto jako nutnost, jako podmínku toho, aby nás ti v autech brali vážně. Protože když uvidí jet motorku po krajnici, tak začnou přemýšlet, jak se tam vejít, přestože někdo jede v protisměru ...
 
Chlapi řešíte blbosti. Ten zakon fakt nikdo na centimetry hlídat nebude, a žádnému řidiči neudělá nic to, že toho cyklistu objede. Jasně jsou takoví, co jdou na kolo a poruší vše co se dá, a jsou takoví co sednou za volant a obě strany mohou způsobit smrtelnou nehodu.
Pojďme si z toho vzít to, že je super objet cyklisty ve vzdalenosti tak, aby nam nepadl pod kola což je alespoň toho 1,5 m a konec. Jsou horší věci co uzákoní než toto.
 
Když jsi sám cyklista objedeš dalšího cyklistu jak jen to jde z největší možné vzdálenosti! Ale pokud někdo cyklisty nemá rád z toho důvodu, že on sám nejezdí na kole, tak to je problém a takový člověk (dáli se to tak ještě říci??? - kráva je dobré přirovnání) na tebe bude najíždět, troubit atd. ,nejhorší jsou řidiči profesionálové? autobusu. Ty snad mají v kurzech ,aby cyklistu přímo srazili do příkopu!!! :sob: :sob: :confused: :confused: :confused: :dizzy::dizzy::dizzy::dizzy::dizzy:
 
Nejsem cyklista a přesto je objíždím obloukem, kdo by si chtěl jít sednout za přejetýho cyklistu....?
 
Když jsi sám cyklista objedeš dalšího cyklistu jak jen to jde z největší možné vzdálenosti! Ale pokud někdo cyklisty nemá rád z toho důvodu, že on sám nejezdí na kole, tak to je problém a takový člověk (dáli se to tak ještě říci?? - kráva je dobré přirovnání) na tebe bude najíždět, troubit atd. ,nejhorší jsou řidiči profesionálové? autobusu. Ty snad mají v kurzech ,aby cyklistu přímo srazili do příkopu!! :sob: :sob: :confused: :confused: :confused: :dizzy::dizzy::dizzy::dizzy::dizzy:
Díváš se na to špatně. Spousta řidičů (včetně mě) nemá cyklisty ráda ne proto, že sami nejezdí na kole, ale proto, jak se mnoho cyklistů na silnicích chová (jezdí vedle sebe, po přechodech, uprostřed silnice, na červenou), a policie jim to navíc toleruje. A teď ještě uzákonili vzájemný odstup, který ale musí dodržovat jen řidič; takže cyklista se při zpomalení provozu nacpe do škvíry mezi auto a obrubník, a když se provoz zrychlí, tak řidič má dodržet odstup 1,5m.
Těžko mít rád někoho, kdo nedodržuje pravidla, a ještě má státní protekci.
 
Díváš se na to špatně. Spousta řidičů (včetně mě) nemá cyklisty ráda ne proto, že sami nejezdí na kole, ale proto, jak se mnoho cyklistů na silnicích chová (jezdí vedle sebe, po přechodech, uprostřed silnice, na červenou), a policie jim to navíc toleruje. A teď ještě uzákonili vzájemný odstup, který ale musí dodržovat jen řidič; takže cyklista se při zpomalení provozu nacpe do škvíry mezi auto a obrubník, a když se provoz zrychlí, tak řidič má dodržet odstup 1,5m.
Těžko mít rád někoho, kdo nedodržuje pravidla, a ještě má státní protekci.
Nemůžeš házet všechny cyklisty do jednoho pytle, ale já se na to dívám špatně? I řidiči aut nedodržují pravidla, to by jsi mohl rovnou napadnout i motorkáře, kteří dělají přesto to co jsi popsal. A když jde o tolerování policie, tak to jsou na tom nejlépe řidiči autobusů, když se něco stane, tak vždy je řidič autobusu oproti jinému účastníkovi silničního provozu vždy mimo podezdření, on vozí lidi!
Ale nechci se hádat, každý máme svou pravdu a názor, a to je vlastně správně.....
 
Tak dá se to pojmout i takto

Zobrazit přílohu 36888
Na některých úsecích to dává smysl. Na jiných zase vůbec, protože nevede žádná objízdná trasa. Takže zakázat to plošně úplně všude není moc chytré řešení. Opět je to o lidech a o respektu k ostatním. Největší problém co řidiči mají je, že musí zpomalit a chvíli za někým jet... to každý nezvládá a proto takový humbuk. Když už by někdo opravdu přemýšlel nad plošným zákazem vjezdu cyklistů na silnice 1. třídy, tak já jako cyklista bych raději viděl nařízení, že tam smějí pouze licencovaní. Tam je alespoň předpoklad, že kolo umí ovládat a jedou 30 km/h a víc. A těch licencovaných je v naší republice hrstka.

Souhlas + vybrané úseky nebezpečných silnic, např. Zdice - Příbram, kde se stěží vyhnou osobáky a kamiony musí i zastavit
Tomuto nerozumím. Silnice je úzká, ztěží se vyhnou osobáky a kamiony musí zastavit. A cyklista tam překáží jak? Na širší silnici se cyklista objíždí lépe, protože se tam při předjíždění cyklisty v případě protijedoucího auta "vejdeš"? ?‍♂️?‍♂️?‍♂️
 
A cyklista tam překáží jak?
Protože brzdí provoz, podle nového nesmyslu nepůjde bezpečně předjet, bude za ním kolona nervoznich řidičů, prostě je to nesmysl, který stejně nepůjde nijak měřit, prokazovat, vymáhat. Ani sama policie neví co s tím, další paskvil
 
Protože brzdí provoz, podle nového nesmyslu nepůjde bezpečně předjet, bude za ním kolona nervoznich řidičů, prostě je to nesmysl, který stejně nepůjde nijak měřit, prokazovat, vymáhat. Ani sama policie neví co s tím, další paskvil
Takže když pojedeš méně než 1.5m tak je to bezpečné? Teď to neber že rýpu, jenom se to snažím pochopit. Jasně, 1.5m je až až a asi by stačilo min. Ale kolik to je? 0.5m? 1.0m? Pravda je, že když náhodu cyklista změní směr jízdy kvůli napr. havarijnímu stavu vozovky v konkrétním místě a ty ho sundas, protože nedodrzis 1.5m, jsi automaticky viník. Už jsem to psal někde výš, soudní znalci stanovují bezpečný odstup na předjetí 1.4-1.6m. Takze už i ted vždy když dojde ke střetu při předjíždění, viník je vždy ridic auta...Těch 1.5m je stanoveno právě proto, ze se počítá, že cyklista může "změnit směr z nějaké příčiny" a je to bráno jako bezpečný rozestup. Cyklista může brzdit provoz, o tom žádná. Ale kolik to je? Jak často se to děje v těch místech co popisujete? Zkuste si to někdy schválně stopnout, zda to má vůbec smysl řešit (samozřejmě jsou místa, kde nedává smysl na kole jezdit, např. v některých částech měst). Ve Španělsku, Francii a dalších státech je to už nějakou dobu a jediná vec, co se změnila, tak že jsou k sobě lidé na silnicích ohleduplnější. O šířce silnice to vážně není.
 
Poslední úprava:
Back
Top