• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Denní svícení - DRL

Chtěl jsem o tomto sepsat nějaké info a článek, jak budu mít vše komplet. Tak začnu hned :)
Řešil jsem stejný problém na své GH a vyřešil (respektive možností na řešení je více). Nyní mám automatické svícení odpojeno (světelný senzor funguje) a už jen čekám až bude čas kompletaci denního svícení. Naturalova 6 GH Lilac Silver

Velké díky patří @Deri , který mi pomohl se zorientovat v jednotkách ;)
Platí to co je psáno nahoře a to, že jsou 4 typy jednotek (fyzicky jich při hledání nakonec bylo ještě více) a najít tu správnou nějaký ten měsíc zabralo.

GS1D-67-890A - bez jakékoli automatiky
GS1E-67-890A - automat světel bez denního svícení
GS1F-67-890A - denní svícení bez automatu
GS1G-67-890A - automat světel s denním svícením - xenony svítí stále (kromě polohy parkovaček)

Jednotka se nachází pod palubovkou nalevo dole u nohou spolujezdce.
2016-08-24-7632.jpg

Možností jak získat Ečkovou jednotku místo Gčkové je několik.

1. Výměna jednotky.
Nejelegantnější řešení. Rychlé a jednoduché. Dá se sehnat po pár vteřinách googlení, ale cena je relativně masakr.
Nebo se dá sehnat od zdejších členů. Na srazech je mnoho mazďáků, kteří mají "správnou" jednotku a rádi by uvítali, že nemusí otáčet páčkou (DRL nechtějí dodělávat). Třeba někdo napíše přímo sem ;)
Jinak na vrakovištích a obecně v CZ a SK je to nedostatkové zboží. Já mohu poděkovat @Moriarty , že mi jednotku nakonec našel ;)

2. Přepájení jednotky
K tomuto více psát nebudu, jelikož se jedná o poněkud složitější zákrok a nikdo bez zkušeností by se do toho pouštět neměl. Posuďte sami, přikládám odkazy na zahraniční fóra: https://www.drive2.ru/l/642470/
http://mazda6.ru/m/viewtopic.php?f=108&t=30535&start=1540

3. Předrátování kabelů/přidání relé
Toto řešení jsem chtěl zvolit v případě, že se mi nepodaří sehnat správnou jednotku. Přidávám odkaz na zahraniční fórum:
http://mazda6.ru/m/viewtopic.php?f=108&t=30535&start=1700

Ještě napíšu, že všechny tyto úpravy provádíte na svou zodpovědnost.

Mazdar
 
Je to super, ak niektora mazda ma samostatny modul na riadenie svietnia.
Cena takeho modulu je ..... ?
V M2 ovladanie running light bolo integrovane do BCM.
Ani vymena BCM za 600 € , vsak nezarucovala, ze to bude fungovat normalne.
Muselo sa preto hladat a najst jednoduchsie, lacne riesenie. Naslo sa ;)

P.S.
Vdaka za ruske web odkazy, aspon som si mohol precvicit svoju znalost rustiny :cool:
 
@lakilaki tak napiš svůj návod a jednodušší řešení do sekce Mazda2. Budem jenom rádi a majitelé, kteří budou řešit to stejné budou v budoucnu určitě rádi ;)
U 6ky to funguje tak, jak je psáno výše..
 
Tak sa mi nakoniec na UK ebay podarilo zohnat potrebnu jednotku z buranej M6 GH - GS1E-67-890A - automat světel bez denního svícení, za celkom slusnu cenu cca 32 Eur aj s postovnym.
Teraz sa pozeram po LED dennom svieteni, ktore by pasovalo na M6 GH pred FL. Ak niekto nieco take mate, poprosil by som o foto alebo odkial ste to objednavali, samozrejme nech to ma aj homologizaciu, nechcem tam davat cinske DRL bez homologizacie.
 
Ahoj jak to tu pročítám, tak mě napadla jedna věc. :D

Také bych uvítal denní svícení, ale přijde mi to jako docela drahá sranda.

Spíše bych uvítal zpoždění rozsvícení světel po nastartovaní cca 10-15sec? Je možné to nějak dodělat?

Případně rozsvícení světel po zhasnutí kontrolky mazání abych stále nestartoval se zapnutými xenony. Vím, že si můžu přepnout na parkovačky což většinou dělám v zimě, ale zase musím cvakat ovládacím kolečkem. :p

Napadlo mě dát před řídící jednotku nějaké relé, ale jak a je to bezpečnostně správně?

Díky :)
 
DRL nemám a ani bych jej nedělal. Původní výbojky Philips mi vydržely 7 let nepřetržitého svícení včetně normálních startů. Teď mám Osram Xenarc Original a taky se nebojím výdrže. Cena výbojek maximálně 2000,- za obě.
 
No já s zpožděním myslel spíš ulevit autobaterii při zimních startech. Tak kdyby někdo měl nápad může se podělit. ;)
 
Baterku mám původní a stále drží. Neviděl bych problém, když svítí jenom chvíli xenony a byl by problém se startováním. Samo by bylo lepší, aby světla zapnula až po nastartování.
 
Původní výbojky Philips mi vydržely 7 let nepřetržitého svícení včetně normálních startů.
Tady ani tak nejde o životnost, jako spíše tak o to, že se vysvítí. O dost rychleji pokud svítí pořád a osvit není potom samozřejmě tak intenzivní. Už během dvou let (neustálého svícení) je pokles intenzity relativně propastný proti novým výbojkám a DRL také tímto napomáhá k udržení xenonů v co nejlepší kondici.

Jinak životnost baterky závisí hlavně na četnosti startování, takže pokud někdo startuje hodně, tak baterka odejde prostě rychleji a rozsvícené xenony při žhavení jí určitě nepřidají. Samozřejmě i časté zapínání a vypínaní xenonů zkracuje jejich životnost.

Takže bych určitě neříkal, že DRL je v uvozovkách blbost. Spíše je pro určité uživatele výhodou. Hlavně oproti stavu, kdy svítí xenony ve všech pozicích, kromě parkovaček. A ano pro jiné (kteří třeba tolik nestartují nebo jezdí převážně v noci) spíše zbytečností ;)
 
Já osobně nedám na DRL dopustit, byť xenony nemáme. Není to jen o vypalování žárovek ve světlometech, ale třeba u naší M6, Primery nebo i Yarisu spolu se světlomety svítí i všechny žárovičky v palubovce a interiéru, a ty jsou pěkně drahé (třeba u Mazdy vychází jedna na 450, u Nissanu ještě dráž !! ) + jejich výměna není zrovna procházkou růžovým sadem. Takže když svítím DRL, tohle všechno je vypnuté a navíc pak mohu naplno využít potenciál žárovek v noci, když navíc nejsou vypálené od zbytečného svícení ve dne. V M6 jsme nemuseli žárovky měnit už skoro 10 let - původní origo jsme nahradili silně svítivými typy žárovek, které sice mají kratší životnost, ale díky DRL se prostě používají jen za tmy, což zas tak často nejezdíme. :) Kromě toho se neničí paraboly ve světlometech od celodenního svícení, jsou menší nároky na spotřebu energie (úleva pro akumulátor, altík, a možná se ušetří i nějaké to palivo) a hlavně se člověk nemusí bát pokuty, když zapomene rozsvítit, protože to funguje automaticky a samo se taky vypne, když rozsvítím normální světla. :)

Navíc ty DRL mohou vypadat hodně pěkně i po designové stránce a vzledu auta prospějí (díky moc Robine za spolupráci!):
27828_1886_p9090055.jpg 27830_1886_p9090058.jpg 27834_1886_p9090042.jpg 27835_1886_p9090030.jpg
 
Ahoj jak to tu pročítám, tak mě napadla jedna věc. :D

Také bych uvítal denní svícení, ale přijde mi to jako docela drahá sranda.

Spíše bych uvítal zpoždění rozsvícení světel po nastartovaní cca 10-15sec? Je možné to nějak dodělat?

Případně rozsvícení světel po zhasnutí kontrolky mazání abych stále nestartoval se zapnutými xenony. Vím, že si můžu přepnout na parkovačky což většinou dělám v zimě, ale zase musím cvakat ovládacím kolečkem. :p

Napadlo mě dát před řídící jednotku nějaké relé, ale jak a je to bezpečnostně správně?

Díky :)
Takové relátko máme třeba v Nissanu, vyjde to na cca 300,- a rozsvítí světlomety po 20s od nastartování.

http://www.autodilycz.cz/zbozi/automaticke-rozsviceni-svetel-do-07302b/254871/

8312_1061_p7150029.jpg
 
Na GG jsem si také nainstaloval denní svícení a byl jsem nadmíru spokojen z důvodů,co píše Doriska.Ale u GH to však není tak jednoznačné.Mám automatický typ,za provozu svítí jen xenony a koncové světla.Palubovka ,stř.panel a tlačítka ne.Takže bych musel vyměnit modul svícení,koupit kvalitní DRL.Investice tak 3-4 000 Kč.A když ta světla nechám tak a musel bych po 150-200 000km vyměnit kvalitní výbojky(2000-obě) a případně pochromovat paraboly(1000 Kč obě),tak jsem na stejné částce.A to nepočítám,jak se to stalo u GG,že jedna ledka přestala svítit v záruce(vyměněno zdarma) a druhá strana vydržela 3 roky.A to byly Philipsy.Ale kdo má německý modul a světla permanentně nesvítí,tak to má význam.
A podle zkušeností majitelů GH se prý ty paraboly nevypalují.Jinak já mám najeto 160 000km a xenony svítí jak čert,ale výbojky asi byly měněny předešlým majitelem.
 
Dobře a kolik stojí kvalitní DRL?


A lze to u nafty? Když u levé mlhovky je intercooler?

A bohužel u mé GH musím mít podsvícenou palubku, tedy budíky, protože jinak nejde nic vidět. :D

Ano, u nafty by se musela ta krytka upravit, aby skrze ni mohl proudit vzduch. Pokud bych měla nafťáka a tyto krytky s DRL, zbrousila bych částečně vnitřní stěnu krytky za tou mřížkou, aby zůstala zachována pouze ta mřížka. Byl by tam pak dostatečný prostor pro průchod vzduchu.

Ad cena homologovaných DRL včetně použitých krytek:

http://www.mazdaclub.cz/forum-tema/...zdu-6-gg-gy-21852?select=158385#message158385
 
Poslední úprava moderátorem:
Dobře a kolik stojí kvalitní DRL?


A lze to u nafty? Když u levé mlhovky je intercooler?

A bohužel u mé GH musím mít podsvícenou palubku, tedy budíky, protože jinak nejde nic vidět. :D
Vidím dle profilu,že máš verzi GTA s budíkama black out.Tam je osvětlení budíků aktivováno druhou polohou klíčku nebo tlačítka,nikoliv zapnutím světel.Když zapnu světla páčkou a nezapnu zapalování,tak stř.panel a ostatní tlačítka svítí,ale palubka nikoliv.
 
Doris: na GH se SAP paketem, to nebude tak jak na GG.

Míra: to je jediná možnost jak nejsou podsvícené budíky, ale standartně po nastartování či sepnutí elektriky budíky svítí napořád (tedy ony musí svítit, jenika nejde nic vidět, jelikož jsou černé, že :D )
 
Ted jsem si vzpomněl,že p.Mikuš z Autopalkovic umí upravit stávající modul světel za 1500 Kč
 
@Míra bohužel neumí. Respektive neumí odpojit parkovačky, které by pořád svítily. Sám jsem se s ním bavil po telefonu, jednání super a hned mi tuto skutečnost oznámil.
 
To je škoda.mně tuhle možnost nabízel na jaře a o těch parkovačkách se nezminoval
 
Ma nekdo dorobene LED denne svietenie na M6 GH pred Faceliftem? Poprosil by som fotky, pripadne aj odkaz na konkretny model LED svetel. Samozrejem len s homologizaciou.
dakujem
 
Back
Top