• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Dlouhý krok brzdového pedálu

Luděk76

člen KLANu
32
Ahoj,
Minulý týden jsem byl v neautorizovaném servisu na výměnu oleje, filtrů a brzdové kapaliny.
Při předání jsem přišel na dlouhý krok brzdového pedálu, cca do půlky a brzdy jsem ihned reklamoval.
Na druhý pokus jsou brzdy o poznání lepší, pedál zabírá cca do čtvrtky, ale z oblasti pedálu se ozývá takové foukání. Před výměnou mi auto brzdilo hned na začátku a bez zvukového doprovodu. Servis mi tvrdí, že je vše v pořádku.
Děkuji za pomoc.
Luděk
Mazda 2 DJ 2015
 
Tohle ti asi moc nepomuze, ale pridam svou zkusenost s vymenou brzdovky. Ja byl se svou M2 cca 3tydny nazpet na druhe garancni prohlidce kde se taky menila brzdovka a vsiml jsem si presneho opaku. Ze pedal zabira o kousicek drive a je tvrdsi. Fuceni nebo tak se nekona.
 
Ahoj,
Minulý týden jsem byl v neautorizovaném servisu na výměnu oleje, filtrů a brzdové kapaliny.
Při předání jsem přišel na dlouhý krok brzdového pedálu, cca do půlky a brzdy jsem ihned reklamoval.
Na druhý pokus jsou brzdy o poznání lepší, pedál zabírá cca do čtvrtky, ale z oblasti pedálu se ozývá takové foukání. Před výměnou mi auto brzdilo hned na začátku a bez zvukového doprovodu. Servis mi tvrdí, že je vše v pořádku.
Děkuji za pomoc.
Luděk
Mazda 2 DJ 2015
Toto (ten popis dlouhého kroku) odpovídá zavzdušněnému brzdovému okruhu. Nepředstavuj si hafo bublin. Tohle může dělat jedna bublina o velikosti 1mm. To "syčení" je spojený s tím delším pohybem brzdovýho pedálu. Není to žádná závada (to syčení), jen jak jde víc brzdový pedál dolů, tak se víc odfukuje podtlakový posilovač brzd. Až pořádně odvdušníš brzdy (v tomto případě doporučuji odvzdušnění křížem - 1.PZ, 2.LP, 3.LZ, 4.PP a nakonec spojku pokud je to manuál) a ten krok se zkrátí, tak ustane nebo se minimálně zeslabí i to "syčení"
 
ahoj, omlouvám se za parazitování v cizím vlákně a asi lama dotaz, ale možná se něco podobného týká i mě - před týdnem jsem měl auto v servise na prohlídku při 180tkm, včera jsem poprvé zaznamenal syčení jakoby zprava pod sedadlem spolujezdce při průjezdu levotočivou zatáčkou nebo při přejezdu nerovností. Je to jako když uniká z natlakované flašky od kofoly (koly, pepsi, ipa, apa, ale - dosaď ad libitum). Je možné, aby se zavzdušněná brzda takto projevovala i bez brždění ?
 
ahoj, omlouvám se za parazitování v cizím vlákně a asi lama dotaz, ale možná se něco podobného týká i mě - před týdnem jsem měl auto v servise na prohlídku při 180tkm, včera jsem poprvé zaznamenal syčení jakoby zprava pod sedadlem spolujezdce při průjezdu levotočivou zatáčkou nebo při přejezdu nerovností. Je to jako když uniká z natlakované flašky od kofoly (koly, pepsi, ipa, apa, ale - dosaď ad libitum). Je možné, aby se zavzdušněná brzda takto projevovala i bez brždění ?
Zavzdušněná brzda asi ne, protože při zavzdušnění brzd se jednak propadá brzdový pedál a auto prostě hodně špatně brzdí a i kdyby se to netýkalo zavzdušnění brzd, ale byl to třeba jen ucházející vzduch z posilovače brzd, tak by se to projevovalo nejen po sešlápnutí brzdového pedálu a šlo by to zepředu auta jakoby zpod volantu a natočení volantu nebo drncnutí by na to asi vliv nemělo.

Spíš je zajímavý to že se to projevuje při levotočivé zatáčce. Pokud totiž s autem, konkrétně GJ, zatočím víc doleva, tak se benzín v nádrži automaticky přeleje na pravou stranu pryč od čerpadla (nízkotlaký čerpadlo je v nádrži vlevo) a to syčení by mohlo znamenat, že čerpadlo špatně nasává. To by se ale projevovalo zvukem pod zadníma sedačkama a hlavně by auto asi i trochu cuklo, kdyby čerpadlo nasálo vzduch.

Ať přemýšlím jak přemýšlím, tak mě nenapadá nic co by mohlo syčet, mělo to zároveň vliv na nerovnost nebo na zatočení auta a zároveň to bylo v okolí spolujezdcovi sedačky (tam je schovanej akorát zesilovač pro audio).

Otázka tedy zní: Je to syčení závislý i na sešlápnutí brzdového pedálu ? Projevuje se syčení i když je vypnutá klimatizace (tlačítkem mačkat A/C na OFF) ? Projevuje se syčení i když auto stojí na místě a jen se točí volantem ? Jsou na autě původní tlumiče, případně v jakém jsou stavu ? Co tlak pneumatik - je to sice asi blbost, ale neuchází nějaká guma na levý straně auta ?

Jsou to jen takový úvahy od klávesnice, ale třeba to pomůže k nasměrování.
 
@Max6 dík moc Maxi, cením si Tvé erudované a zároveň rychlé odpovědi :cool: Dnes jsem byl na kole tak nové poznatky nemám, ale ve čtvrtek to půjdu projet a zkusím vypozorovat něco víc… Pocitově to bylo jako by ten zvuk byl se mnou v kabině, což by ukazovalo na to audio, ale ve čtvrtek snad budu vědět víc. Ještě mě napadá, že byl včera u nás silný vítr a nevyhnul jsem se přejetí jedné menší větve, co spadla přede mě, ale možná to nijak nesouvisí. Každopádně dík a ve čtvrtek se ozvu.
 
čau, jen ať to nezůstane viset bez odezvy - ve čtvrtek i v pátek jsem jezdil bez audia a slyšel i pupeny na stromech okolo cesty pučet, ale inkriminovaný zvuk se už neozval. Pod auto jsem vlezl, kus větve nenašel. Takže bych se k tomu postavil jako docent Chocholoušek s tím, že k takovéto politováníhodné události dochází maximálně 1x za 10 let. A za dalších 10 let už mi tohle auto asi soudruzi z EU zakážou provozovat pro nedostatek třífázových portů :confused:
 
Back
Top