• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Proběhlé Dubnový leštící srázek na Harfě - 12. dubna 2014

Je moc pěkné číst taková milá slova. Opravdu mě těší, že mě doprovází samé pozitivní reference. Hodně si na tom zakládám. Musím uznat, že spolupráce s Doris je naprosto špičková a nic lepšího než její vosk prostě neexistuje :cool:
Mimochodem vítám zde u nás Doris. ;)
Jen doplním, že 2 fotky ze strojního leštění jsou nějaký ten rok staré a nyní už používám k práci výhradně ruce. Strojní leštění je taktéž k laku dost agresivní. Pokud si dobře vzpomínám, tak tam se rozlešťoval ještě standartně kupovaný vosk.
1N7RUD3R: Jen se neboj, stříbrná taky prokoukne :cool:
 
S autekem se musi člověk umět pomazlit. Jinak ta prace stoji za vyliz díru :) Takze se tesim na pristi vikend az se budu mazlit se sobem.
 
jj, to jsme ještě neměli speciálku od Doris a můj lak byl plnej nějaký pryskyřice z Holandska, proto ta leštička :) Taky jsme na tom málem nechali ruce ...

s voskem od Doris jde práce jak po másle :
 
Když jsme u té folie, zná tu někdo z vlastní zkušenosti frajera co to fakt umí ... transparentní co něco vydrží?
Není fólie jako fólie, na ochranu je nutné použít tlustou polyuretanovou, ne vinyl, ten nic nevydrží a prosekne ho kde co, i ty nejmenší kamínky. Ty nejlepší polyuretanové fólie mají dokonce více vrstev a ta vrchní se sama teplem zatahuje - molekuly vrchní vrstvy difundují a vyhlazují jemné škrábance. Zkušenosti mám už na třetím autě, nejdříve mi lepili u Trieste ve Zlíně staré verze 3M Carshield, které žloutnuly pod vlivem UV záření a také pokud se neudržovaly. Novější verze 3M Carshield použitá na mé bílé GH už žloutnula méně. Aktuálně mám od WrapStyle fólii Xpel Ultimate a jsem velmi spokojen, leskne se minimálně stejně dobře jako naleštěný lak.
 
Děkuji za milé přivítání Robine!

Ono ruční práce je sice namáhavější a člověk se u toho slušně protáhne, ale nic se jí nevyrovná v preciznosti a dotažení do nejjemnějšího detailu. Šetrnost jde pochopitelně taky ve prospěch ruční práce.

A co se týče tmavého nebo světlého laku - jak může vyniknout, tak na tmavém se víc vykreslí kontrast, ale dokonalý efekt lze docílit i u světlých laků - viz moje stříbrná Primera.
 

Přílohy

  • 9777_primera-kapota.jpg
    9777_primera-kapota.jpg
    220,2 KB · Zobrazení: 12
  • 12075_1886_010.jpg
    12075_1886_010.jpg
    197,2 KB · Zobrazení: 12
No tak to jsem proste zvedavej. Ale na ty Primere je videt, ze to prokouklo. Ta strbirna barva mi na mem aute nesedi, ale co se da delat. Uz se tak sob narodil. Az zas dojde na Mazdu, bude modra.

Pry Doris pripravujes nejaky pripravky na celni sklo. Budes se zabývat i plastama nebo na ty funguje i ten vosk?
 
Není fólie jako fólie, na ochranu je nutné použít tlustou polyuretanovou, ne vinyl, ten nic nevydrží a prosekne ho kde co, i ty nejmenší kamínky. Ty nejlepší polyuretanové fólie mají dokonce více vrstev a ta vrchní se sama teplem zatahuje - molekuly vrchní vrstvy difundují a vyhlazují jemné škrábance. Zkušenosti mám už na třetím autě, nejdříve mi lepili u Trieste ve Zlíně staré verze 3M Carshield, které žloutnuly pod vlivem UV záření a také pokud se neudržovaly. Novější verze 3M Carshield použitá na mé bílé GH už žloutnula méně. Aktuálně mám od WrapStyle fólii Xpel Ultimate a jsem velmi spokojen, leskne se minimálně stejně dobře jako naleštěný lak.
Smím vědět odkud jsi? ... kde ti to dělali?
 
1N7RUD3R: JJ, Primera se mi rovněž v této barvě moc líbí. Stará poctivá klasika a zároveň auto, na kterém si sama už více jak 15 let provádím údržbu (krom náročnějších technických věcí, které raději přenechávám odborníkům).

Současné složení vosku umožňuje jeho použití s výbornými účinky i na okna - nejen čelní sklo, ale i boční a zadní + skla zpětných zrcátek. Je vhodný i na většinu plastů - především hladké - lesklé i matné, u těch drsných je to individuální podle materiálu, povrchové struktury i výrobce. U Nissanu a Mazdy 6 voskuji všechny plasty - i ty strukturované s perfektním výsledkem, ale třeba u Yarise byly natolik zničené a vyšárlé, že to chtělo použít obnovovač a po navoskování se musí i tak udělat mnohem důslednější rozleštění ( viz video) - navíc pro tento druh plastů složení vosku ještě dál upravuji.
Voskem lze dále ošetřit čiré kryty světlometů, chrom, kovové díly, okenní lišty a dokonce i polepy z fólií včetně těch ochranných. Díky solidní tepelné odolnosti používám tento vosk i na díly v motorovém prostoru a samozřejmě na elektrony.
 
Musím ten vosk od Doris vyzkoušet,trošku do leštění fušuji vše s 3M. Hodně mě to zajímá.
 
Back
Top