• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Fotky a zážitky z cest

? Prostě paráda!Má doba příjde,ale asi si budu muset počkat na jaro.?Letos nám to počasí přeje.?
 
Tak před 9 dny jsem si myslel bláhově, že to bude poslední letošní projíždka, ale dnes bylo opět krásně 14 stupňů sluníčko :cool:,Orlík a Kamyk, prostě voda, sluníčko a modré nebe nad hlavou, úžasně uklidňující, nikde lidi, prázdné silnice, no paráda ?
?

Zobrazit přílohu 37437 Zobrazit přílohu 37438 Zobrazit přílohu 37439 Zobrazit přílohu 37440 Zobrazit přílohu 37441 Zobrazit přílohu 37442 Zobrazit přílohu 37443 Zobrazit přílohu 37444 Zobrazit přílohu 37445
a potkali jsme se v Nečíni, všiml jsem si tě na poslední chvíli ( nebo se pletu ? )
 
Natural se hlásí jako vždy s dalším pravidelným roadtripem. Minulé akce například zde: Fotky a zážitky z cest ;)

Teda tentokrát jen velmi stručně. Jednak to tu nechci plevelit fotkama NEmazdy a zadruhé se jednalo spíše o odpočinkovou cestu, takže auto většinu času stálo zaparkované v garáži, než aby se jezdilo po různých cestách a necestách :)

Cílem cesty byla Margherita di Savoia a tak se taky stalo. Jelo se přes Německo, Rakousko do Itálie. Převážně po dálnicích a GTE posloužilo jako naprosto parádní přepravní kapsle. Výkon, ticho, klid. Tentokrát mám i díky infotainmentu s milionem funkcí naprosto přesné info o celém výletu, aneb jak za necelé dva dny v autě najet 3500 km :D
20210928_015910.jpg

Spotřeba 1,7 tuny vážícího GTE s 160 kW a 400 nm mě velice mile překvapila - 7,5 l na sto. Průměrná rychlost 76 km/h mě také velice potěšila, když si vzpomenu v kolika kolonách se stálo a jak se jelo. A navíc po cestě tam i zpět auto dostalo pořádně za uši v Dolomitech. Je pravda, že spíše jen po cestě zpět, protože tam se jelo v noci a i když dynamické quad LED světla svítí parádně, tak bez výhledů na vrcholky hor to nebylo ono a spíše jsme jen proletěli.
Za to po cestě zpět domů jsme si na známých i neznámých cestičkách v Dolomitech náramně užili prázdných cest a nádherného počasí. Sice otevřená panorama se snažila navodit spojení s prostředím obstojně, ale musím uznat, že kabrio je kabrio :cool:
20210927_150836o.jpg 20210927_132850.jpg 20210927_132605.jpg

Teda gumám se naopak horské cestičky moc nelíbily a vlastně jsem přední během pár hodin dodělal :D Naštěstí už jsou nachystány na novou sezonu Dunlopy, tak se na ně zase těším.
Tady jedno foto z klasického po sezónního oplachu.
20211029_130310.jpg

A když už jsme u těch kol. Není nad to, když vám za jízdy z taxíku upadne kolo :D Jenom upozorňuji, že na autě jsou poklice a šrouby pod nimi dotaženy naplno. Cesta z garáže na ubytko se tedy krapet protáhla ?
20210914_180248.jpg

Těším se na další cestovatelské fotky a zážitky z cest, které se objeví (nejenom) v tomto tématu.
Ať se daří a všem mnoho šťastných kilometrů! :)
Rob
 
O svátcích je čas na dohánění restů, takže konečně upravené fotky ze zrcadlovky z půjčení MX-5 na Tenerife ještě v září. Byla to skvělá možnost, jak si osahat ND na zajímavých cestách a za zlomek ceny půjčovného, které by jinak stála v ČR. Najely jsme spolu kolem 1100 km a bylo to naprosto skvělé. Miata byla z půjčovny PlusCar, 2018 1.5l s nájezdem pod 40 000 km. Bezproblémové půjčení i vrácení auta stálo něco málo přes 3 000 Kč na 10 dní + 300 EUR deposit. Chce to ale rozhodně jet mimo sezonu a rezervovat auto několik měsíců dopředu (a pak se modlit, že na místě Miatu opravdu dostanete :). V prosinci jsme si Tenerife zopakovali, ale v půjčovně na nás zbylo už jen poslední auto, Mini Cabrio, čekali jsme na něj na letišti 3 hodiny a stálo více než 2x tolik...

1.jpg krajina.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg 6.jpg
 
a rezervovat auto několik měsíců dopředu (a pak se modlit, že na místě Miatu opravdu dostanete :)
Tak to byla opravdu skvělá příprava a asi i velké štěstí. Já, ať jedu kamkoli, tak snad vždy dostanu jiný model, než jsem si objednal. I když neberu ty nejlevnější. Objednávám obvykle asi jen 4 - 6 týdnů předem. Ale Tenerife je nádherný ostrov na projetí jakýmkoli autem. A s Miatou, to je úplná bomba ?
 
2. březnový týden byl ve znamení lyží v Lombardii (Santa Caterina, Bormio, Livigno). V sobotu před odjezdem samozřejmě mytí auta (nerad jezdím špinavým autem) a pobavené reakce známých, že hned první den to v Alpách zaprasím. Upřímně, počítal jsem s tím, že bude na silnicích dost mokro z tajícího sněhu.
V neděli při průjezdu tunelem ze Švýcarska do Livigna na palubce poplach, že mám zkontrolovat tlak v pneumatikách. Skvělé! Uprostřed jednoproudového tunelu se samozřejmě zastavit nedá, takže jsem dojel k mýtnici a zkontroloval pneu - vše se zdálo OK, takže snad planý poplach.
V následujících dnech jsme si užívali nádherného počasí, prázdných sjezdovek a celodenních mrazů, takže jsme, mimo jiné, jezdili celou dovolenou v čistém autě, nikde žádná voda :) .
1. den Santa Caterina:
SantaCaterina1.jpg

2. den Bormio:
Bormio.jpg

3. den San Colombano:
SanColombano.jpg

4. den Livigno:
Livigno.jpg

Pak už musela nastat pauza od lyží vynucená fyzickým stavem lyžařů a relax v termálech.
Poslední lyžovací den (sobota) opět Santa Caterina:
SantaCaterina2.jpg

A v neděli ráno krásné rozloučení s Bormiem:
BormioUdoli.jpg

A zde ještě důkaz, že jsme byli opravdu Mazdou a že celý týden vydržela čistá - průsmyk mezi Bormiem a Livignem na zpáteční cestě:
CelniceLivigno.jpg

Celkem jsme najeli asi 2700km s boxem na střeše ve 3 lidech. Průměrná spotřeba 7,54 l/100km při dodržování max. povolené rychlosti. Nejlevnější benzín na trase v den příjezdu v Livignu asi 32Kč/l. O týden později to už bylo 35Kč/l. Stále pohoda proti ceně na rakouské dálnici, kde Waze avizovala cenu 1,79€/l (v té době srovnatelná cena jako v ČR), ale na totemu bylo 2,29€ ! Fuj! Ale těch pár litrů co jsem potřeboval na dojezd do ČR jsem už neřešil.

A abych nezapomněl - v serpentinách jsem měl pocit, že mi nějak plave předek a po kontrole tlaku v pneu bylo jasné, že poplach na palubce byl oprávněný. Na levém předním úbytek tlaku i po opakovaném dofouknutí. Takže jsem ještě absolvoval návštěvu italského pneuservisu s identifikací a výměnou vadného ventilku za 5€. Nechápal jsem cenu, nešlo dát jen 5€ :). I tak jsem to měl možná levněji než v ČR.
 
Poslední úprava moderátorem:
2. březnový týden byl ve znamení lyží v Lombardii (Santa Caterina, Bormio, Livigno). V sobotu před odjezdem samozřejmě mytí auta (nerad jezdím špinavým autem) a pobavené reakce známých, že hned první den to v Alpách zaprasím. Upřímně, počítal jsem s tím, že bude na silnicích dost mokro z tajícího sněhu.
V neděli při průjezdu tunelem ze Švýcarska do Livigna na palubce poplach, že mám zkontrolovat tlak v pneumatikách. Skvělé! Uprostřed jednoproudového tunelu se samozřejmě zastavit nedá, takže jsem dojel k mýtnici a zkontroloval pneu - vše se zdálo OK, takže snad planý poplach.
V následujících dnech jsme si užívali nádherného počasí, prázdných sjezdovek a celodenních mrazů, takže jsme, mimo jiné, jezdili celou dovolenou v čistém autě, nikde žádná voda :) .
1. den Santa Caterina:
Zobrazit přílohu 39645

2. den Bormio:
Zobrazit přílohu 39646

3. den San Colombano:
Zobrazit přílohu 39647

4. den Livigno:
Zobrazit přílohu 39648

Pak už musela nastat pauza od lyží vynucená fyzickým stavem lyžařů a relax v termálech.
Poslední lyžovací den (sobota) opět Santa Caterina:
Zobrazit přílohu 39649

A v neděli ráno krásné rozloučení s Bormiem:
Zobrazit přílohu 39650

A zde ještě důkaz, že jsme byli opravdu Mazdou a že celý týden vydržela čistá - průsmyk mezi Bormiem a Livignem na zpáteční cestě:
Zobrazit přílohu 39651

Celkem jsme najeli asi 2700km s boxem na střeše ve 3 lidech. Průměrná spotřeba 7,54 l/100km při dodržování max. povolené rychlosti. Nejlevnější benzín na trase v den příjezdu v Livignu asi 32Kč/l. O týden později to už bylo 35Kč/l. Stále pohoda proti ceně na rakouské dálnici, kde Waze avizovala cenu 1,79€/l (v té době srovnatelná cena jako v ČR), ale na totemu bylo 2,29€ ! Fuj! Ale těch pár litrů co jsem potřeboval na dojezd do ČR jsem už neřešil.

A abych nezapomněl - v serpentinách jsem měl pocit, že mi nějak plave předek a po kontrole tlaku v pneu bylo jasné, že poplach na palubce byl oprávněný. Na levém předním úbytek tlaku i po opakovaném dofouknutí. Takže jsem ještě absolvoval návštěvu italského pneuservisu s identifikací a výměnou vadného ventilku za 5€. Nechápal jsem cenu, nešlo dát jen 5€ :). I tak jsem to měl možná levněji než v ČR.
Krásné fotky, já to tam miluju a rádi se tam vracíme. Bormio bomba!
 
Salersbachkopf dnes po svých. Vrchol nad Zell am See. Ale takhle je to lepší.
 
Back
Top