• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Fotky a zážitky z cest

? Prostě paráda!Má doba příjde,ale asi si budu muset počkat na jaro.?Letos nám to počasí přeje.?
 
Tak před 9 dny jsem si myslel bláhově, že to bude poslední letošní projíždka, ale dnes bylo opět krásně 14 stupňů sluníčko :cool:,Orlík a Kamyk, prostě voda, sluníčko a modré nebe nad hlavou, úžasně uklidňující, nikde lidi, prázdné silnice, no paráda ?
?

Zobrazit přílohu 37437 Zobrazit přílohu 37438 Zobrazit přílohu 37439 Zobrazit přílohu 37440 Zobrazit přílohu 37441 Zobrazit přílohu 37442 Zobrazit přílohu 37443 Zobrazit přílohu 37444 Zobrazit přílohu 37445
a potkali jsme se v Nečíni, všiml jsem si tě na poslední chvíli ( nebo se pletu ? )
 
Natural se hlásí jako vždy s dalším pravidelným roadtripem. Minulé akce například zde: Fotky a zážitky z cest ;)

Teda tentokrát jen velmi stručně. Jednak to tu nechci plevelit fotkama NEmazdy a zadruhé se jednalo spíše o odpočinkovou cestu, takže auto většinu času stálo zaparkované v garáži, než aby se jezdilo po různých cestách a necestách :)

Cílem cesty byla Margherita di Savoia a tak se taky stalo. Jelo se přes Německo, Rakousko do Itálie. Převážně po dálnicích a GTE posloužilo jako naprosto parádní přepravní kapsle. Výkon, ticho, klid. Tentokrát mám i díky infotainmentu s milionem funkcí naprosto přesné info o celém výletu, aneb jak za necelé dva dny v autě najet 3500 km :D
20210928_015910.jpg

Spotřeba 1,7 tuny vážícího GTE s 160 kW a 400 nm mě velice mile překvapila - 7,5 l na sto. Průměrná rychlost 76 km/h mě také velice potěšila, když si vzpomenu v kolika kolonách se stálo a jak se jelo. A navíc po cestě tam i zpět auto dostalo pořádně za uši v Dolomitech. Je pravda, že spíše jen po cestě zpět, protože tam se jelo v noci a i když dynamické quad LED světla svítí parádně, tak bez výhledů na vrcholky hor to nebylo ono a spíše jsme jen proletěli.
Za to po cestě zpět domů jsme si na známých i neznámých cestičkách v Dolomitech náramně užili prázdných cest a nádherného počasí. Sice otevřená panorama se snažila navodit spojení s prostředím obstojně, ale musím uznat, že kabrio je kabrio :cool:
20210927_150836o.jpg 20210927_132850.jpg 20210927_132605.jpg

Teda gumám se naopak horské cestičky moc nelíbily a vlastně jsem přední během pár hodin dodělal :D Naštěstí už jsou nachystány na novou sezonu Dunlopy, tak se na ně zase těším.
Tady jedno foto z klasického po sezónního oplachu.
20211029_130310.jpg

A když už jsme u těch kol. Není nad to, když vám za jízdy z taxíku upadne kolo :D Jenom upozorňuji, že na autě jsou poklice a šrouby pod nimi dotaženy naplno. Cesta z garáže na ubytko se tedy krapet protáhla ?
20210914_180248.jpg

Těším se na další cestovatelské fotky a zážitky z cest, které se objeví (nejenom) v tomto tématu.
Ať se daří a všem mnoho šťastných kilometrů! :)
Rob
 
O svátcích je čas na dohánění restů, takže konečně upravené fotky ze zrcadlovky z půjčení MX-5 na Tenerife ještě v září. Byla to skvělá možnost, jak si osahat ND na zajímavých cestách a za zlomek ceny půjčovného, které by jinak stála v ČR. Najely jsme spolu kolem 1100 km a bylo to naprosto skvělé. Miata byla z půjčovny PlusCar, 2018 1.5l s nájezdem pod 40 000 km. Bezproblémové půjčení i vrácení auta stálo něco málo přes 3 000 Kč na 10 dní + 300 EUR deposit. Chce to ale rozhodně jet mimo sezonu a rezervovat auto několik měsíců dopředu (a pak se modlit, že na místě Miatu opravdu dostanete :). V prosinci jsme si Tenerife zopakovali, ale v půjčovně na nás zbylo už jen poslední auto, Mini Cabrio, čekali jsme na něj na letišti 3 hodiny a stálo více než 2x tolik...

1.jpg krajina.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg 6.jpg
 
a rezervovat auto několik měsíců dopředu (a pak se modlit, že na místě Miatu opravdu dostanete :)
Tak to byla opravdu skvělá příprava a asi i velké štěstí. Já, ať jedu kamkoli, tak snad vždy dostanu jiný model, než jsem si objednal. I když neberu ty nejlevnější. Objednávám obvykle asi jen 4 - 6 týdnů předem. Ale Tenerife je nádherný ostrov na projetí jakýmkoli autem. A s Miatou, to je úplná bomba ?
 
2. březnový týden byl ve znamení lyží v Lombardii (Santa Caterina, Bormio, Livigno). V sobotu před odjezdem samozřejmě mytí auta (nerad jezdím špinavým autem) a pobavené reakce známých, že hned první den to v Alpách zaprasím. Upřímně, počítal jsem s tím, že bude na silnicích dost mokro z tajícího sněhu.
V neděli při průjezdu tunelem ze Švýcarska do Livigna na palubce poplach, že mám zkontrolovat tlak v pneumatikách. Skvělé! Uprostřed jednoproudového tunelu se samozřejmě zastavit nedá, takže jsem dojel k mýtnici a zkontroloval pneu - vše se zdálo OK, takže snad planý poplach.
V následujících dnech jsme si užívali nádherného počasí, prázdných sjezdovek a celodenních mrazů, takže jsme, mimo jiné, jezdili celou dovolenou v čistém autě, nikde žádná voda :) .
1. den Santa Caterina:
SantaCaterina1.jpg

2. den Bormio:
Bormio.jpg

3. den San Colombano:
SanColombano.jpg

4. den Livigno:
Livigno.jpg

Pak už musela nastat pauza od lyží vynucená fyzickým stavem lyžařů a relax v termálech.
Poslední lyžovací den (sobota) opět Santa Caterina:
SantaCaterina2.jpg

A v neděli ráno krásné rozloučení s Bormiem:
BormioUdoli.jpg

A zde ještě důkaz, že jsme byli opravdu Mazdou a že celý týden vydržela čistá - průsmyk mezi Bormiem a Livignem na zpáteční cestě:
CelniceLivigno.jpg

Celkem jsme najeli asi 2700km s boxem na střeše ve 3 lidech. Průměrná spotřeba 7,54 l/100km při dodržování max. povolené rychlosti. Nejlevnější benzín na trase v den příjezdu v Livignu asi 32Kč/l. O týden později to už bylo 35Kč/l. Stále pohoda proti ceně na rakouské dálnici, kde Waze avizovala cenu 1,79€/l (v té době srovnatelná cena jako v ČR), ale na totemu bylo 2,29€ ! Fuj! Ale těch pár litrů co jsem potřeboval na dojezd do ČR jsem už neřešil.

A abych nezapomněl - v serpentinách jsem měl pocit, že mi nějak plave předek a po kontrole tlaku v pneu bylo jasné, že poplach na palubce byl oprávněný. Na levém předním úbytek tlaku i po opakovaném dofouknutí. Takže jsem ještě absolvoval návštěvu italského pneuservisu s identifikací a výměnou vadného ventilku za 5€. Nechápal jsem cenu, nešlo dát jen 5€ :). I tak jsem to měl možná levněji než v ČR.
 
Poslední úprava moderátorem:
2. březnový týden byl ve znamení lyží v Lombardii (Santa Caterina, Bormio, Livigno). V sobotu před odjezdem samozřejmě mytí auta (nerad jezdím špinavým autem) a pobavené reakce známých, že hned první den to v Alpách zaprasím. Upřímně, počítal jsem s tím, že bude na silnicích dost mokro z tajícího sněhu.
V neděli při průjezdu tunelem ze Švýcarska do Livigna na palubce poplach, že mám zkontrolovat tlak v pneumatikách. Skvělé! Uprostřed jednoproudového tunelu se samozřejmě zastavit nedá, takže jsem dojel k mýtnici a zkontroloval pneu - vše se zdálo OK, takže snad planý poplach.
V následujících dnech jsme si užívali nádherného počasí, prázdných sjezdovek a celodenních mrazů, takže jsme, mimo jiné, jezdili celou dovolenou v čistém autě, nikde žádná voda :) .
1. den Santa Caterina:
Zobrazit přílohu 39645

2. den Bormio:
Zobrazit přílohu 39646

3. den San Colombano:
Zobrazit přílohu 39647

4. den Livigno:
Zobrazit přílohu 39648

Pak už musela nastat pauza od lyží vynucená fyzickým stavem lyžařů a relax v termálech.
Poslední lyžovací den (sobota) opět Santa Caterina:
Zobrazit přílohu 39649

A v neděli ráno krásné rozloučení s Bormiem:
Zobrazit přílohu 39650

A zde ještě důkaz, že jsme byli opravdu Mazdou a že celý týden vydržela čistá - průsmyk mezi Bormiem a Livignem na zpáteční cestě:
Zobrazit přílohu 39651

Celkem jsme najeli asi 2700km s boxem na střeše ve 3 lidech. Průměrná spotřeba 7,54 l/100km při dodržování max. povolené rychlosti. Nejlevnější benzín na trase v den příjezdu v Livignu asi 32Kč/l. O týden později to už bylo 35Kč/l. Stále pohoda proti ceně na rakouské dálnici, kde Waze avizovala cenu 1,79€/l (v té době srovnatelná cena jako v ČR), ale na totemu bylo 2,29€ ! Fuj! Ale těch pár litrů co jsem potřeboval na dojezd do ČR jsem už neřešil.

A abych nezapomněl - v serpentinách jsem měl pocit, že mi nějak plave předek a po kontrole tlaku v pneu bylo jasné, že poplach na palubce byl oprávněný. Na levém předním úbytek tlaku i po opakovaném dofouknutí. Takže jsem ještě absolvoval návštěvu italského pneuservisu s identifikací a výměnou vadného ventilku za 5€. Nechápal jsem cenu, nešlo dát jen 5€ :). I tak jsem to měl možná levněji než v ČR.
Krásné fotky, já to tam miluju a rádi se tam vracíme. Bormio bomba!
 
Dnes jsem stál náhodně v kontaktu s dalšími dvěma asijskými bratranci, škoda jen, že ta RAWka nebyla taky bílá :cool:

suv1.jpg suv2.jpg suv3.jpg suv4.jpg
 
Salersbachkopf dnes po svých. Vrchol nad Zell am See. Ale takhle je to lepší.
 
Salersbachkopf dnes po svých. Vrchol nad Zell am See. Ale takhle je to lepší.
Tiše závidím a obdivuju, samozřejmě v dobrém.?Já teď mx5 ani na Pálavu.?
 
Back
Top