• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Jaké používáte palivo? Dojezd, zkušenosti ...

NESPEKULOVAT, TESTOVAT
Nedávno jsem testoval vliv použití benzinu N100 na místo N95. Amatárský test spočíval v měření doby akcelerace ze 40 km/hod. (tempomat) na 140 km/hod. v mírném stoupání bez zatáček. 2x s N95, časy 22 a 22,5 sec. Pak jsem natankoval N100, ujel asi 20 km, otestoval - 22 sec. V dalším týdnu jsem najel s N100 přes 450 km při 10 jízdách v 5 dnech a zajel znovu na testovací úsek. Počasí bylo naštěstí takřka stejné. Tentokrát 3 pokusy, časy 20,5 sec, 20,5 sec. a 21 sec.
Motor má najeto něco přes 60 tis. km.
 
Nemohu testovat, protože od vyjeti ze salonu cepuju pouze Vervu100. Kazdopadne vim, ze ridici jednotka se rychleji prizpusobi horšímu benzinu N95, nez když prejdu z horsiho na lepsi N100. Tim padem pokud prejdu z N100 na N95 tak s tim auto nemá problém, ale pokud je to naopak tak potrebujes nacepovat par plnych abys to poznal...
 
Nemohu testovat, protože od vyjeti ze salonu cepuju pouze Vervu100. Kazdopadne vim, ze ridici jednotka se rychleji prizpusobi horšímu benzinu N95, nez když prejdu z horsiho na lepsi N100. Tim padem pokud prejdu z N100 na N95 tak s tim auto nemá problém, ale pokud je to naopak tak potrebujes nacepovat par plnych abys to poznal...
- Můžeš testovat, stačí natankovat N95 - já od vyjetí ze salonu tankoval jen N95 a kvůli testu jsem natankoval N100.
- Dle čeho usuzuješ, že se řídící jednotka rychleji přizpůsobí horšímu benzinu?
- Z výsledku mého testu jasně plyne, že stačí vyjet cca 3/4 nádrže N100 a je to poznat. Na základě čeho tvrdíš, že je třeba načepovat pár plných abych to poznal?
 
Aktuálně jedu druhou nádrž Vervy 100 po sobě, tankováno 30 a pak 40 litrů do plna a řekl bych, že jistý nárůst výkonu tam je. Auto lehčeji zrychluje, kde jsem dřív potřeboval šlapat na plyn, aby to jelo 130 km/hod, mi teď stačí ten plyn jenom lochtat a jede to 140-150 km/hod. Dneska jsem jí projel po D6 a potvrdilo se mi, že zrychluje i na 6 kvalt do mírného kopce na 150-160 km/hod bez potřeby podřazení. :cool:
 
P
- Můžeš testovat, stačí natankovat N95 - já od vyjetí ze salonu tankoval jen N95 a kvůli testu jsem natankoval N100.
- Dle čeho usuzuješ, že se řídící jednotka rychleji přizpůsobí horšímu benzinu?
- Z výsledku mého testu jasně plyne, že stačí vyjet cca 3/4 nádrže N100 a je to poznat. Na základě čeho tvrdíš, že je třeba načepovat pár plných abych to poznal?
Usuzuju dle několika článkům na internetu, vlastní zkušenost nemám.
 
Já dříve asi 3 roky jezdil na vervu, pak jsem si v zimě všiml že auto v zimě nějak extra bíle kouří a štíplavě smrdí. Přešel jsem tedy na MaxxMotion 100 a kouřivost i zápach hned klesly na běžnou zimní úroveň. Od té doby cca 5 let dáváme MM100 do všech svých aut a bez problémů. Teď jsem do jednoho z nich co už využívám jen jako pracovní natankoval do téměř prázdné nádrže klasiku 95 na benzině a auto jelo jak kdyby s lehce zataženou ručkou. Tam kde jsem předtím do prudkýho kopce jel bez problémů na 4, tak nyní byl problém na 3ku, naštěstí jsem vzal necelou půlku nádrže takže po úmorných 250km jsem dal zas MM100, protáhl po dálnici, a už zas jede jak má. Akorát mě mrzí že i u tohohle paliva je na pistoli také nálepka E5.
 
Nekde jsem cetl, ze do CR se 100 oktanovy benzin vozi v cisternach vyhradne z Rakouska, takze bych se vubec nedivil kdyby Verva nebo Maxxmotion byl totez benzin, jen jinak pojmenovany...Kazdopadne umet poznat kvalitu benzinu podle cichu, to uz je jina liga :rolleyes:
 
Mají jinou barvu, motion je vic do modra. Ten zapach u vervy po spálení byl dost štiplavej (bez katu), rozdíl poznala celá rodina že auto pod oknem nesmrdí jak jezero u sopky před výbuchem :D
 
NESPEKULOVAT, TESTOVAT
D. Žák dost pečlivě otestoval Mazdu 3 z roku 2015 a kromě výstižného hodnocení poruchovosti, protikorozní ochrany a některých technických aspektů porovnal spotřebu na N95 a N98:
"Překvapení se odehrálo, když jsme skoro prázdnou nádrž dotankovali aditivovaným benzinem s oktanovým číslem 98. Motor se okamžitě uklidnil a přestal běžet tak hrubě. Pocitově také lépe reagoval a šel ochotněji do otáček. A k našemu překvapení nám klesla i spotřeba. Z původních 6,2 litru jsme se na stejných trasách při velice podobném stylu jízdy dostali na 5,7 litru na 100 km."
Kromě toho ověřil nám již známý fakt, že 88 kW dvoulitr má ve skutečnosti vyšší výkon.
Celkově velmi dobře napsaný článek.
 
Četl jsem ono to přehrátí softwaru není zas tak nereálný poláci to dělají běžně cena je tuším 15000 Kč, doladění na brzdě, ale někde je tady o tom téma
 
Tak jsem po 30ti nadrzich vyhradne Verva100 zkusil Maxxmotion100 od OMV. Momentalne jedu druhou nadrz a....spotreba i vykon rekl bych stejny, nepocituji rozdil... ALE, v nizkych otackach pozoruji takovy prijemnejsi (sametovejsi) chod i odezvu na plyn. Ted je otazka, na kolik to je placebo... A nebo je ten Maxxmotion opravdu trochu jiny, nez Verva. Takze to vypada, ze asi zmenim palivo.
 
Tak jsem po 30ti nadrzich vyhradne Verva100 zkusil Maxxmotion100 od OMV. Momentalne jedu druhou nadrz a....spotreba i vykon rekl bych stejny, nepocituji rozdil... ALE, v nizkych otackach pozoruji takovy prijemnejsi (sametovejsi) chod i odezvu na plyn. Ted je otazka, na kolik to je placebo... A nebo je ten Maxxmotion opravdu trochu jiny, nez Verva. Takze to vypada, ze asi zmenim palivo.
A co že to máš za kočár? Rok výroby? :cool:
 
Back
Top