• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Jaké používáte palivo? Dojezd, zkušenosti ...

Jo no, jestli to vubec ma nejaky efekt, to nevim. Ale nekde jsem nabyl pocitu (z diskuze), ze aspon ta Verva 100 je trosku znat.
Tak pokud netankuješ na nějakých provinčních laciných pumpách, kde skupují zásoby pohonných hmot ze státních rezerv, které jsou na hraně nebo už po hranici použitelnosti, ale tankuješ na značkových pumpách tak velký rozdíl nepoznáš. Taky jsem vyzkoušel "100" a po určité době se motor trochu víc ztišil.
 
Protože nechci tankovat ty řepkové biosložky, co obsahuje prakticky každý natural 95 (premium 95 v okolí bohužel nemám), tak jsem googlil a skoro nic jsem nevygooglil. V TP je napsáno, že pro SkyActive máme tankovat 95 a vyšší. Nicméně, na amerických fórech jsem zjistil, že pro USA je doporučeno tankovat 87 oktan + vyšší. Teoreticky by tankování 100 oktanu nemělo vůbec ničemu vadit právě kvůli vysoké kompresi, kterou Mazda dokázala vyvinout (většina sportovních aut má taky vyšší kompresi a doporučené palivo min. 98). Nicméně, Mazda údajně "za pomocí zužování trubek a jejich ochlazení" dokáže zabránit brzké vznětlivosti u nízko oktanových benzínů, a tak je dobře využít. (moc tomu nerozumím, nejsem inženýr v této oblasti, bližší info zde: http://www.enginebuildermag.com/201...oking-into-mazdas-skyactiv-engine-technology/).

Palivo s vyšším oktanovým číslem má vyšší vznětlivost a tím pádem se údajně i motor o dost víc zahřívá. Otázka tedy je, nemůže právě zahřívání motoru v kombinaci s vysoko-oktanovým benzínem mít nějaký negativní vliv na motor využívající nové technologie SkyActiv? Obecně na US fórech koluje informace "co doporučuje výrobce, to tam dávej". Nepodařilo se někomu o tom něco zjistit? Když jsem se ptal technika v Auto Efekt Zlín, zda můžu bez problémů tankovat 100 oktan, tak na mě jen nevěřícně hleděl a odpověděl: "Proč byste to dělal? Nevím o nikom, kdo by tankoval 100 oktan, všichni berou 95.".
 
obvykle tankujem natural fuelsave 95 na shellkach, ale teraz som skusil natankovat premiovu vervu na benzine a dost som to poznal na vykone aj na kulture chodu motora, asi to budem tankovat castejsie
 
Ja jsem prvnich 20 tisic kilometru odjezdil na Verva 100. Pak jsem schvalne zacal takovat obycejnou 95 (take na Benzine). Pocitove mi nekdy prislo, ze to trosicku tahne min, jenze to asi stejne dobre muze byt nejaky placebo efekt, nebo take podle toho, jak zrovna fouka vitr. To by s tim musel nekdo zajet na dynamometr. Nezkousel nekdo? :D
 
Do 2.3 dávám buď MaxxMotion 95, jednou jsem byl nucen na MaxxMotion 95, a nebo klasickou 95 na EuroOilu - OMV nemám v okolí s rozumnou výtočí prémiovek. Do Xedose to neřešim, tam leju 95 z Tank Ono, ten starej motor kousne cokoliv :)
 
U mě je to do MPSky jasný tam je předepsaný 98+ takže většinou Verva100 u Benziny, která je tu v okolí z 98čkovejch paliv nejlevnější. Trochu dražší je pak OMV a úplně přepálená cena je u Shellky
 
mate niekto predstavu aka je u mazdy 6 gg rezerva paliva? t.j. ked zacne svietit hladove oko

lebo palubny pocitac mi ukazuje --- uz ked mam tak nieco pod 1/4 nadrze, tak nikdy neviem kolko mi ostava do najblizsej pumpy :)
 
Přibližně 10litrů je u GG při rozsvícení hladovýho oka ;)

(vyzkoušeno na M6 2,3i 2005 a MPS 2006)
 
A co u GJ? Tam se to rozsviti zhruba, kdyz to ukazuje dojezd cca 45 km. Ale nedavno jsem jel zhruba 12 km, kdyz to ukazovalo dojezd 1 :cool:. Ale uplne komfortne jsem se necilil :D. Ale beztak jsem natankoval asi jen 54 litru a podle specifikace mam mit 62 litru nadrz.
 
u mojí GH se rozsvěcuje hladový oko s dojezdem 50km. Ale po dotankování v okamžiku dojezdu NULA tam nacpu maximálně 56litrů při nádrži 64 ....čili v okamžiku dojezdu nula tam zbývá na cca sto km .....
 
U GJ beru naftu u Čepro bez Andrejovy biosložky a přidávám VIF. Eventuálně aditivované Vervu Diesel nebo OMV MaxxMotion. U GH jsem tankoval prakticky jen Vervu Diesel, protože VIF se s DPF motoru R2 nesnesl - bíle to pokuřovalo při regeneraci. CR, BK dostávaly taky Vervu Diesel a Shell, protože VIF ještě nebyl na trhu a Shell v Hrdlořezech byl kousek od mého tehdejšího domova.

Co se týče rezervy, tak GH už jsem jednou vyjel až do sucha, nejdřív jednotka omezí výkon, pak to chcípne a tak jsem bez motoru na belgické dálnici dokončil předjíždění kamiónu a doplachtil na sjezd, projel stopku bez zastavení a dojel asi 2 metry skoro až k samoobslužné pumpě. U GJ jsem taky už zažil omezený výkon a počítám, že benzín tuto fičuru bude mít také (kvůli zamezení zavzdušnění vysokotlakého čerpadla). :D
 
Záleží na rychlostních limitech, ale 100 až 120 to určitě bude.

Odesláno z mého D5503 pomocí Tapatalk
 
Já jednou jel z Prahy ze srazu a domu to mám přes 100km a dojezd to při odjezdu psalo 35km :D Někde u Kladna se rozsvítilo hladový oko a ještě před Lounama už svítila na dojezdu nula :D Dojel jsem na nulu ještě asi 35km do Chomutova k Benzině( je tam v okolí nejlevnějš). a stále ještě podle natankovaného množství jsem tam pár litrů měl. Jinak řečeno u GG dokud není ručička palivoměru celým objemem pod ryskou E tak je to ještě v klidu.
 
Co se týče rezervy, tak GH už jsem jednou vyjel až do sucha, nejdřív jednotka omezí výkon, pak to chcípne a tak jsem bez motoru na belgické dálnici dokončil předjíždění kamiónu a doplachtil na sjezd, projel stopku bez zastavení a dojel asi 2 metry skoro až k samoobslužné pumpě. U GJ jsem taky už zažil omezený výkon a počítám, že benzín tuto fičuru bude mít také (kvůli zamezení zavzdušnění vysokotlakého čerpadla). :D
Jj to je dobrá funkce to omezení výkonu. Jinak na hladový voko jezdím max 100km (dojezd ukazuje kolem 90) ale pak to trošku natahuje. Na snížený víkon jsem najel max 10 km ale auto ještě jelo. Teď jezdím stále ke stejné pumpě a jezdím skoro kolem komína takže se snažím vyjíždět "až do dna". Jen pak mě dráždí ta pěnivost nafty to tam pak vždycky strávím dobu. Tankuju 60 až 63 litrů na hladinu pod víčkem... V tomhle byla nejlepší stará Laguna, tam jsem zajel ke stojanu pro kamiony a za chvilku bylo plno, Mazda má nějak blbě naohybanou tu trubku do nádrže a moc to pění...
 
Tankoval jsem MaxxMotion natural 95 OMV, na nejaky mesic sem presel k Shell V-Power Nitro+ 95. Před 14 dny sem se vratil k OMV natural 95 MaxxMotion a rozdil je hodne znat. Motor se ztisil a lip reaguje na pedal.... a to nemluvim kdyz za hranicema narazim na natural 98 od Aral. Toho narvu plnou nadrz i kanistr. Natural 100 netankuju, to je trocken wine ;)
 
Já jezdím pouze OMV MaxxMotion 100 a Verva 100,jsou to paliva s oktanovým číslem 98 ne 100.
V Německu jsme s Martinem vyzkoušeli na Aralce ultra 102 oktanu a nic extra jsme nepoznali :)
 
Back
Top