• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Jaký benzínový motor?

KaKa

nový člen
2
Ahoj,

chci si udělat radost novou-starou Mazdou 6 - chtěl bych model po faceliftu, tedy po roce výroby 2010. S autem toho moc nenajezdím a hlavně si chci užívat skvělých jízdních vlastností - proto nechci diesel. O šestku se zajímám delší dobu, co jsem tak vyčet k jednotlivým motorům:

1,8:
+ evoluce z GG/GY, takže osvědčenej motor
+ na běžnou jízdu stačí (předpokládám, že to pojede ca. jako Octavia s 1,6)
+ hezký auto s tímto motorem se dá sehnat pod 300.000 Kč
- jen průměrnej výkon - šestka s 1,8 nebude žádný "dělo"
- jen 5st. převodovka
- typická motorizace základních verzí - od TE Plus se nedodávala

2,0 MZR 108 kW
+ osvědčenej motor bez kurvítek
+ jede to slušně za solidní spotřebu
- dělal se jen do faceliftu

2,0 DISI 114 kW
+ dával se skoro do všech úrovní výbav
- přímovstřik - trochu citlivejší na kvalitu paliva než předchoží dvoulitr
- často lze číst kritiku na jeho pružnost - prý moc netahne...

2,5 125 kW
+ dával se do šestky od začátku výroby, v pofaceliftových autech už to bude vychytanej motor
+ rozumná spotřeba, hezky to jede
- dával se jen do nejvyšších výbav, cena ojetiny atakuje 400.000 Kč
- je jich málo - ale na auto nechvátam a počítám s dovozem

Je nějaký plus nebo mínus, který jsem nahoře neuved?
Můžete mi prosim potvrdit/vyvrátit mýty o tom, ze DISI je nic moc motor (malá pružnost)?
Chci si udělat radost - takže na peníze až tak nekoukám. Má smysl si připlatit za 2,5, nebo DISI neni tak spatnej? Měl někdo možnost porovnat jizdní výkony obou motorů v praxi?
 
Poslední úprava:
Ahoj,

mám šestku po faceliftu s motorem 2.0 MZR DISI (114 kW). Kdybych měl v květnu, kdy jsem si ji nechal dovézt, možnost výběru, stoprocentně bych šel raději do objemu 2.5. Původně jsem hledal právě verzi s tím nejsilnějším benzínem, ale počítal jsem s tím, že to bude model před faceliftem. Pak se ale v nabídce objevila tahle černá šestka po FL, byť v benzínu, ale měla i solidní výbavu včetně xenonů, proto jsem ji upřednostnil. A samozřejmě byla i novější.

Neměl jsem možnost tyto dva motory z hlediska výkonu porovnat, ale napíšu to asi takhle – jako předchozí auto jsem měl Renault Mégane první generace po faceliftu (rok 2002) s motorem 1.6 16v (79 kW) a zdál se mi o něco živější. Mazďáckej dvoulitr musíš víc točit a patrně je to dáno i zpřevodováním, že je obzvlášť v nižších otáčkách (pod 2.000) takovej nijakej. Obecně to platí pro všechny, nebo alespoň pro většinu atmosferickejch motorů. Ačkoliv jsem před zakoupením taky četl, že ten dvoulitr podává jen průměrný výkony a dynamika není nijak závratná, přesto jsem od tohoto motoru čekal o něco víc. Předjíždění mimo dálnici pro mě znamená podřazení na čtverku nebo ještě líp trojku, na dálnici může být převodovej stupeň vyšší (4-5), pokud na tebe netlačí jiný auto.

Co se týká spotřeby, jezdím dlouhodobě za 8 l/100km (větší část pravidelné trasy je mimo obce, dodržuju rychlostní limity).

Můj názor tedy znáš. Osobně ti radím - pokud můžeš, radši si počkej na 2.5 a klidně si za něj připlať. Kdybys potřeboval další info, napiš :)
 
@ MildaMPS - to ti pěkně děkuju, že se vůbec píšeš... :) Ja jsem z jižních Čech a příští 3 tejdny jsem pracovně mimo republiku, ale ta šestka je tak hezká, že se na ní asi pojedu v sobotu podívat... Hodně dobrá barva, hodně slušná cena - sice před faceliftem, ale vem to čert.

@ 3nv1r0 - tak přesně to co píšeš jsem se dočet na fórech v DE a AT - že ta DISI je dost taková jalová. Jak říkám, na auto nechvátám - tak kdyby nevyšla ta 2,5 od Mildy, tak si počkam. Že se atmosféra musí točit vim - ale ten dvoulitr DISI se Mazdě asi vyloženě nepoved...
 
@KaKa Neřekl bych, že se úplně nepovedl, ale přijde mi takovej zbytečnej, čekalo se od něj asi víc. Běžnej průměr, nijak nevybočuje z řady.
 
Ahoj,

chci si udělat radost novou-starou Mazdou 6 - chtěl bych model po faceliftu, tedy po roce výroby 2010. S autem toho moc nenajezdím a hlavně si chci užívat skvělých jízdních vlastností - proto nechci diesel. O šestku se zajímám delší dobu, co jsem tak vyčet k jednotlivým motorům:

1,8:
+ evoluce z GG/GY, takže osvědčenej motor
+ na běžnou jízdu stačí (předpokládám, že to pojede ca. jako Octavia s 1,6)
+ hezký auto s tímto motorem se dá sehnat pod 300.000 Kč
- jen průměrnej výkon - šestka s 1,8 nebude žádný "dělo"
- jen 5st. převodovka
- typická motorizace základních verzí - od TE Plus se nedodávala

2,0 MZR 108 kW
+ osvědčenej motor bez kurvítek
+ jede to slušně za solidní spotřebu
- dělal se jen do faceliftu

2,0 DISI 114 kW
+ dával se skoro do všech úrovní výbav
- přímovstřik - trochu citlivejší na kvalitu paliva než předchoží dvoulitr
- často lze číst kritiku na jeho pružnost - prý moc netahne...

2,5 125 kW
+ dával se do šestky od začátku výroby, v pofaceliftových autech už to bude vychytanej motor
+ rozumná spotřeba, hezky to jede
- dával se jen do nejvyšších výbav, cena ojetiny atakuje 400.000 Kč
- je jich málo - ale na auto nechvátam a počítám s dovozem

Je nějaký plus nebo mínus, který jsem nahoře neuved?
Můžete mi prosim potvrdit/vyvrátit mýty o tom, ze DISI je nic moc motor (malá pružnost)?
Chci si udělat radost - takže na peníze až tak nekoukám. Má smysl si připlatit za 2,5, nebo DISI neni tak spatnej? Měl někdo možnost porovnat jizdní výkony obou motorů v praxi?
Ahoj,

chci si udělat radost novou-starou Mazdou 6 - chtěl bych model po faceliftu, tedy po roce výroby 2010. S autem toho moc nenajezdím a hlavně si chci užívat skvělých jízdních vlastností - proto nechci diesel. O šestku se zajímám delší dobu, co jsem tak vyčet k jednotlivým motorům:

1,8:
+ evoluce z GG/GY, takže osvědčenej motor
+ na běžnou jízdu stačí (předpokládám, že to pojede ca. jako Octavia s 1,6)
+ hezký auto s tímto motorem se dá sehnat pod 300.000 Kč
- jen průměrnej výkon - šestka s 1,8 nebude žádný "dělo"
- jen 5st. převodovka
- typická motorizace základních verzí - od TE Plus se nedodávala

2,0 MZR 108 kW
+ osvědčenej motor bez kurvítek
+ jede to slušně za solidní spotřebu
- dělal se jen do faceliftu

2,0 DISI 114 kW
+ dával se skoro do všech úrovní výbav
- přímovstřik - trochu citlivejší na kvalitu paliva než předchoží dvoulitr
- často lze číst kritiku na jeho pružnost - prý moc netahne...

2,5 125 kW
+ dával se do šestky od začátku výroby, v pofaceliftových autech už to bude vychytanej motor
+ rozumná spotřeba, hezky to jede
- dával se jen do nejvyšších výbav, cena ojetiny atakuje 400.000 Kč
- je jich málo - ale na auto nechvátam a počítám s dovozem

Je nějaký plus nebo mínus, který jsem nahoře neuved?
Můžete mi prosim potvrdit/vyvrátit mýty o tom, ze DISI je nic moc motor (malá pružnost)?
Chci si udělat radost - takže na peníze až tak nekoukám. Má smysl si připlatit za 2,5, nebo DISI neni tak spatnej? Měl někdo možnost porovnat jizdní výkony obou motorů v praxi?
 
Takže přesně tuhle situaci jsem řešil před půl rokem.Projel jsem asi 20 aut GH a udělal jsem si názor.Měl jsem cenový limit 220 000kč,takže verze před FL a jedině benzín. 1,8 jede dobře ale jen 5-ti kvalt a slabší výbava,na dálnici motor točí skoro 4000 ot,tím pádem hlučnější a spotřeba na dálnici-škoda mluvit.Nechci! 2,0-108kW-jede super,6-ti kvalt,motor jde hezky za plynem,výbava střední až vyšší.Na 6-ku na dálnici asi 3300 ot.(130 km/h).Bral bych,ale nenašel v dobrém stavu. 2,0 DISI 114 kw-největší zklamání,nejdřív jsem si myslel,že jsem nejprve narazil na nějaký líný kus.Ale druhý exemplář byl ještě línější.Ten motor nejde vůbec točit,vůbec se netváří jako japonec.Pružnost jakž takž,ale předjíždění katastrofa.A k tomu předlouhé rozvody.(Euro 5). 2,5-jednoznačná volba,po FL má ještě delší 6-tku ale i ta před FL točí 3 250 ot/130km.A má vždy nejvyšší výbavy.Dlouho jsem sháněl,skoro půl roku,už jsem chtěl jet do reichu,ale nakonec se objevila v neoblíbených Ačkách 2,5 GTA,do konce vyplněná el.servisni knížka.Po důkladné prohlídce jsem zjistil,že jako jediná závada bylo nefunkční tlačítko na kufru.(1000Kč)Podařilo mi hezky stlačit cenu a tak celková cena byla opravdu těch 220 000Kč.Ted už jezdím přes půl roku,najel jsem asi 8000 km.Spotřeba oleje nulová,benzínu v pohodě do 7 l,na dálnici pří tach 140 a plném zatížení 7,5 l.Ted jsem si domontoval origo navigaci s aktuálními mapami celé Evropy a jsem NADMÍRU SPOKOJEN.
 
Ahoj, rád bych se zeptal na zkušenost jízdy ve sněhu a kontrolu trakce. Někde jsem četl zkušenost, že horší než oktávka. Mám teď BMW E46 328i se zadním náhonem a se zepnutou kontrolou trakce není problém odjet ze zasněženého neuklizeného parkoviště(zimní obutí s dobrým profilem), když vypnu, tak stojím a konec, při asi 20 cm sněhu.
Chtěl bych na jaře koupit kombi s motorem 2,5 MZR, před face nebo po face. Osobně bych radši po face, ale ceny se pohybují cca 3 tisíce euro výše. Stojí za to si připlatit takovou částku a jít do novějšího?
 
zrovna jsem se vrátil z letiště, kde jsme lítali na sněhu, je to velmi zábavné stejně jako jakékoliv jiné řízení Mazdy. Jestliže všude slyšíš, jak je to řidičské auto, tak jen proto že je to sakra pravda. Dokonalá odezva od silnice, přesně víš jak si auto vést.. Kontrola trakce funguje dobře, ale lepší je to bez ní :D
 
To věřím. Přemýšlel jsem 2.0 DISI po face - je větší nabídka, ale ten prej jede nicmoc, tak asi snad radsi 2,5 a klidně před face. Jenže ten po face má lepší interiér(hlavně volant), i když na to to auto nejede.
 
dvoulitr před face je obecně lepší motor než po face. Dneska, kdy bych kupoval GH, koupím si 2,5
 
Po face motor (Disi) je přimovstřik se všemi jeho plusy i mínusy... Takže budoucí problémy s karbonem atp...

Mám 2.5 a nechci už nikdy jinak.... Výkon, pružnost, paráda... Hlavně spolehlivost a jednoduchost... Ovšem 2.0 108kw bude spolehlivý minimálně stejně...

2.0 bude super, ale když už, tak už...
1.8 bych nehledal ani z nouze.

Ideálně podle mě 2.5 Gta, nebo Gt, před fl...
Fl se mi líbí o dost míň, než před fl, ale to už je dost subjektivní...

Ad trakce... Na sněhu je to hodně hravý no:D Hrabne si to i na suchu na dvojku se zaplým protiprokluzem, takže tak...:D
 
Back
Top