• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

interiér Klimatizace

Marcus11

člen KLANu
52
Zdravím, chci se vás zeptat ohledně klimy. Mám dovezenou 6ku, 3 měsíce, a teď řeším klimatizaci s příchodem horkých dnů. Byl jsem u známého v servisu, ať mi udělá kompletní vyčištění a doplnění. Vyměnil mi kabinový filtr, vyčistil ozonem a když chtěl použít odsávačku, tak zjistil, že tam mám ventily z nového typu chladiva, přitom pod kapotou mám štítek r134a. Tudíž mi s tím nic neudělal, že by to mohlo poškodit odsávačku, kdyby tam bylo nové chladivo. Má s tím někdo zkušenost? Jestli je opravdu možné, že je tam nový typ chladiva? Případně jak to zjistit? Nebo je potřeba jen sehnat redukci pro doplnění? Díky :)
 
Jakej je rok vyroby tve M6? Do 2011 se pouzivalo R134A. Od 2011 do 2017 bylo v EU prechodne obdobi, kdy nove schvalena auta musely mit uz novy typ chladiva, ale ty co byly typovany jeste pred 2011 jeste mohly miti R134A. Od 2017 je uz R134A zakazano bez vyjimky.

M6 GJ/GL se dela pokud se nepletu od 2012, ale mam dojem ze neni schvalena jako novej typ (ja mam v technicaku uvedeno GG). Teoreticky tam tedy dle datumu vyroby muzes mit jeste starej, i novej typ chladici smesi. Moje M6 je 04/2019, takze v te uz R134A byt nesmi...
 
Omlouvám se, to jsem zapomněl uvést.. první registrace M6 11/2017. Mě spíš plete ta kombinace, štítek r134a, ale ventily na nový typ. No jsem objednaný stejně na pátek do Mazdy, tak jim přihodím i tento problém.
 
Jen teorie: Není auto po havárii že by vyměnili přední čelo (teda ten horní kryt čela) a dali prostě jen starou samolepku ?
Jinak se to dá zjistit podle VIN co tam má být za chladivo.
 
No já doufám, že není :D mám to dovezené přes firmu, která se tím zabývá a která bere jen ověřené vozy..ale možné je vše v dnešní době..našel jsem na autě od té doby víc problémů, o kterých jsem nebyl informován a které momentálně řeším..tak bych se ani tomuto upřímně nedivil..
 
Ta havárie mě taky napadla s tím, že vyteklo chladivo, někdo chtěl ušetřit a dal tam to staré R134a. Ale to je spekulace. Jinak plničky jsou jiné a údajně taky kompresorový olej se liší podle chladiva. Zjistí v Mazdě podle VIN.
 
Nemusela to byt ani havarie, staci naka netesnost. Na stare M6 mi takhle 2x zmizelo chladivo z okruhu. A jeste mne napadlo ze jistou dobu se delal nakej "mix", nove+stare v pomeru 9:1. Jestli se nemylim, Mercedes s necim takym experimentoval.

Ono vubec od Mercedesu bylo tehdy slyset velkej odpor k teto zmene. Jiste za tim byly nake ekonomicke duvody, ale taky prej proto ze nove chladivo je horlave, coz stare nebylo. A ten mix riziko vzplanuti snizoval...
 
Doufám, že nemáte pravdu, to už by mě fakt dostalo, kdybych zjistil, že bylo bourane..stačí, že mi toho prodejce už tak zatajil dost..a nemají třeba tyto novější Mazdy jen specifické ventily pro plnění, když tam neseděly hadice, které používá známý na různé značky aut? Každopádně v pátek jedu do Mazdy, tak se to pokusím zjistit..
 
Držíme palce. A když už si tak hezky povídáme, nechtěl bys tomu prodejci tady udělat reklamu (název, adresa)? ;)
 
Prodejce je Němec, o kterém nevím nic, mám to dovezené přes firmu na Zlínsku, která tam měla své lidi, kteří řešili celý dovoz i s papíry. Podle mě to zatajil i té firmě, kteří to taky nemohli tušit, co všechno se tam objeví. I proto to teď všechno řeším přímo v Mazdě, abych měl oficiální vyjádření a mohl to případně řešit jako skryté vady, pokud by to byly větší opravy. I když si myslím, že si za to stejně můžu sám a nikdo mi nic neuzná. Uvidíme :D
 
Prodejce je Němec, o kterém nevím nic, mám to dovezené přes firmu na Zlínsku, která tam měla své lidi, kteří řešili celý dovoz i s papíry. Podle mě to zatajil i té firmě, kteří to taky nemohli tušit, co všechno se tam objeví. I proto to teď všechno řeším přímo v Mazdě, abych měl oficiální vyjádření a mohl to případně řešit jako skryté vady, pokud by to byly větší opravy. I když si myslím, že si za to stejně můžu sám a nikdo mi nic neuzná. Uvidíme :D
Máš tam mít R1234 ale stěna může být ze staršího modelu. Tam ještě mohla být R134.
 
Prodejce je Němec, o kterém nevím nic, mám to dovezené přes firmu na Zlínsku, která tam měla své lidi, kteří řešili celý dovoz i s papíry. Podle mě to zatajil i té firmě, kteří to taky nemohli tušit, co všechno se tam objeví. I proto to teď všechno řeším přímo v Mazdě, abych měl oficiální vyjádření a mohl to případně řešit jako skryté vady, pokud by to byly větší opravy. I když si myslím, že si za to stejně můžu sám a nikdo mi nic neuzná. Uvidíme :D
I když neznám smlouvu, myslím, že dovozová firma má plnou odpovědnost, tohle si musejí ošéfovat, když tahají auta z ciziny. Jestli prodejce neuvede skutečný stav, i na to jsou paragrafy. Proč ty tajnosti? Takhle jim naletí další zákazníci...:worried:
 
Zdravím..takže mám po páteční prohlídce a byl jsem nemile překvapen. Také jim to přišlo divné, štítek r134, ale trubky 1234yf..tak to teda více zkoumali, zkusili doplnit r134, ale nechladilo to. Navíc se mě pořád ptali, zda bylo bourane nebo jestli nebylo nějak poskládané. Jelikož je auto britské, tak vše nasvědčuje tomu, že je překopáno z RHD na LHD. Jde to vidět i na čelním skle, které je opačně (v příloze). I světla se mi zdají, že svítí více vlevo (nebo se LED neklopí, kvůli oslnění? Nevím...). Když přejdu zpět ke klimatizaci. Bylo mi řečeno, že by bylo pro funkčnost potřeba vyměnit trubky, popřípadě i výměník, což by bylo drahé jako prase. Vůbec tomuto nerozumím, ale předpokládám, že když do nového systému naplním přes redukci r134 tak nebude chladit. Takže pokud v autě mám systém 1234yf (to doplnit nezkoušeli) doplním chladivo, tak by teoreticky mělo fungovat i bez výměny trubek atd, ne? Otázka je, zda není část klimatizace nového typu a část starého typu, pokud by to tak teoreticky šlo propojit. Byl jsem z toho všeho tak rozhozený, že sám už nevím, co všechno mi řekli a jak to mysleli. Díky :)

IMG_20210618_153840.jpg
 
Ano nechal..to auto stálo celkem dost peněz na to, abych jej kupoval jen tak od oka..ale v servisní historii nebylo nic podezřelého, servisní intervaly i kilometry sedí
 
Ano nechal..to auto stálo celkem dost peněz na to, abych jej kupoval jen tak od oka..ale v servisní historii nebylo nic podezřelého, servisní intervaly i kilometry sedí
Podezřelého? A co ta přestavba? Zmršená klima? Střílím od boku, ale celé to zavání podvodem a směřoval bych to ke zrušení kupní smlouvy.
 
Okamžitě bych se toho zbavil. Dovozce nám tu záměrně asi @Marcus11 z nějakého důvodu neveřejni. Ale v takovémto stavu by to nevykoupili asi ani AAA.
 
Vdyť se to dá jednoduše zjistit jestli to bylo vůbec pravostrané vozidlo a kde jezdilo. Nechci se nikoho dotknout, ale mám pocit, že spousta lidí ani netuší co všechno obnáší přestavba z pravostranného řízení na levostranné…
 
Back
Top