• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

interiér Klimatizace

@Sikyl Asi tak...;)

Pokud opomenu nějaký přepalování VINka a podobný zrůdnosti aby se "zamaskoval" původ auta,tak přestavba z RHD na LHD jde poznat už po otevření kapoty.
Hlavně nechápu proč by se s tím někdo u tahle obyčejnýho auta vůbec zabýval a ztrácel čas. Jedině že by jedno z aut ze kterých se to skládalo mělo hodnotu železnýho šrotu nebo nějaký takový poměr cen mezi těma autama.

Za mě co tu čtu,tak je to prostě zbořený auto poskládaný ze všemožnejch dílů z vrakoviště.

Psal jsem to několikrát. Servisní knížka nebo elektronická servisní knížka je pouze takový "malý bezvýznamný plus"
 
Dovozce nemám problém uvést, ale jsem teď na počátku šetření a nechci na někoho hned házet špínu. Po koupi jsem byl původně v Mazdě ve Fryštáku se dvěma problémy. Tam mi něco málo řekli, ale ne k mé spokojenosti. Jen mi ukázali historii, že auto bylo servisovano v Anglii (Doncaster) - žádná zmínka o přestavbě a poté v Německu. Nechal jsem to být asi dva měsíce a teď jsem začal řešit klimu. Tentokrát v Mazdě ve Zlíně. Tam mi zjistili že celý systém je podivný, že je potřeba výměna. Ani oni nemají nikde info o přestavbě, jen mi řekli, že to je možné, skrz čelní sklo, prekopanou klimu. Když se dívali po nějakých dílech, tak jim to ukazovalo díly pro anglický trh. Nevím, jak moc velký problém to je, nebo jestli se vyrábí do Anglie LHD - asi spíš ne. Nemám žádné přímé důkazy ani doklady o přestavbě, jen říkám, že to tomu nasvědčuje.
 
Nechci se nikoho dotknout, ale mám pocit, že spousta lidí ani netuší co všechno obnáší přestavba z pravostranného řízení na levostranné…
přesně tak, navíc to není levná záležitost a snadno to se vším všudy vyjde na pár desítek tisíc a to už se asi nevyplatí tahat zvenku RHD a tady to bastlit na LHD ;)
 
Max6 - nemám s tím žádnou zkušenost ani jsem se s tím nesetkal. Podle čeho se to dá snadno zjistit?
 
Tak úplně asi ten nejnápadnější znak je upravená motorová přepážka mezi kabinou a motorem, protože se musel přesunout posilovač brd s hydraulikou, To se dá poznat i zevniř auta pod palubovkou. Dál tam jsou některé úchyty trubek/hadic/kabeláže který se musí taky přesunout a tím pádem je to vidět na závitech šroubů/šteftů,že je z nich strhnutá barva od toho jak na nich kdysi bylo něco zašroubovanýho. V tom interiéru je další do očí byjící znak a to úchyty pro pedály (spojka/brzda/plyn).
Pak jsou taky takový menší znaky a to třeba "poškození" hlaviček šroubků. Světla se musela poupravit, sedačky se musely přehodit atd... a to všechno je vidět na těch šroubkách že je někdo někdy povolil,protože na nich zůstanu stopy, protože v rukavičkách a s opravdu dokonalym nářadím se to auto setká jen ve fabrice a určitě ne při nějaký "maskovačce" aby to vypadlo na východ.
 
Poslední úprava:
Jen tak mimochodem, moje Mazda je evidentne GJ, ve velkém TP mám GH..na ty šroubky atd se určitě podívám
 
GH v techničáku a GJ na VINku bych neřešil. To je kvůli starý homologaci. Já měl na VINku BM a v techničáku BL.
Na šroubky se dívat nemusíš, stačí opravdu kouknout na tu motorovou přepážku když otevřeš kapotu. Každý nestandardně nanesený tmel, jinak rozstříklá barva vůči levý a pravý straně, díra jak do řiti nebo naopak plechová krytka co nevypadá originálně po tom posilovači.... To jsou všechno možný známky přestavby nebo havárky nebo obojího.

Kdybych si měl já osobně vsadit,tak podle toho co tu bylo napsáno,tak bych řekl že je to auto normálně LHD, ale prodělalo nějakou větší havárku a poskládalo se to z dílů z anglie RHD protože ty jsou levnější. Ale třeba se pletu, je to jen diskuse a nikdo to auto fyzicky nevidí aby ho mohl prolézt.
 
Když nad tím tak přemýšlím, tak ta možnost s bourackou bude asi pravděpodobná..blbne mi jeden přední senzor, pravé zrcátko se špatně sklápí, při údržbě mi mechanik řekl, že pravý blatník úplně nesedí. V tom případě, TEORETICKY, klimatizace může být úplně v pohodě (pokud doplním 1234yf), jen při té opravě bouračky dal někdo na masku starý typ se štítkem r134..
 
Když nad tím tak přemýšlím, tak ta možnost s bourackou bude asi pravděpodobná..blbne mi jeden přední senzor, pravé zrcátko se špatně sklápí, při údržbě mi mechanik řekl, že pravý blatník úplně nesedí. V tom případě, TEORETICKY, klimatizace může být úplně v pohodě (pokud doplním 1234yf), jen při té opravě bouračky dal někdo na masku starý typ se štítkem r134..
tvl zbav se toho, pozdější odstoupení od smlouvy už nebude taková sranda a problémy se začnou teprve ukazovat a zahučíš tam za nehorázný peníze
 
Zítra to jdu řešit s dovozcem.. každopádně v tomto stavu je to momentálně neprodejné, teda pokud to nepůjde vrátit..
 
nejsem příznivcem koupě bouračky a opravy, ale někdy to má své plusy, jen to člověk (kupující) musí vědět a pak to akceptovat..to cos koupil vypada na pěknou habaďuru...přikláním se taky spíš k Maxovi že auto někdo po nějáké střele amatersky poskládal buhví z čeho a proto ta nesrovnalost s klimou, protože ho (opravaře) to ani nenapadlo řešit..hlavně když je to pryč. Tak jsem zvědav k čemu se dopracuješ a pak jestli řekneš kde jsi kupoval, protože osobně se taky chystám řešit auto z Německa a doteď jsem to bral, že to odtamtud bude víceméně jasna věc.
 
docela by mě zajímalo jsi dopadl s autem @Marcus11 ?
Je dost zvláštní, že servisované to bylo v Anglii a najednou v DE...
 
Zatím jsem nedopadl nijak..už skoro měsíc čekám na díly v Mazdě na opravu klimatizace a co se týče celé kauzy, tak se to řeší právně jako zatajení skutečnosti, podvod a co já vím, řeší to dovozova firma, ne já..
 
Tak abych to tu nějak ukončil.. klimatizace je opravena - výměna jedné trubky a chladič..nakonec do klimy patří chladivo 1234yf, tudíž se přikláním k tomu, že auto bylo bourane a byl použit plastový kryt ze starší 6ky, kde byl starý typ i se štítkem r-134..tudíž žádná předělávka..jen s díly je to složitější, je to britská verze a i když se to může zdát zvláštní, tak EU a gb díly jsou rozdílné (např. Motorek v zrcátku, který potřebuju vyměnit). Už jen vyřešit bouchání od podvozku a mohlo by to být ok.
 
Tak abych to tu nějak ukončil.. klimatizace je opravena - výměna jedné trubky a chladič..nakonec do klimy patří chladivo 1234yf, tudíž se přikláním k tomu, že auto bylo bourane a byl použit plastový kryt ze starší 6ky, kde byl starý typ i se štítkem r-134..tudíž žádná předělávka..jen s díly je to složitější, je to britská verze a i když se to může zdát zvláštní, tak EU a gb díly jsou rozdílné (např. Motorek v zrcátku, který potřebuju vyměnit). Už jen vyřešit bouchání od podvozku a mohlo by to být ok.
A víš jak moc bourané to bylo?
 
Podle mě minimálně celý přední nárazník...nevím jak maska, ale plast za ní bude jiný skrz ten štítek, který tam nepatří.. dál mi blbne jeden prostřední senzor a pravé zrcátko..chladič byl prý taky nejspíš měněný, protože když opravovali tu klimu, tak mi řekli, že byl celý navlhlý, špinavý, jak kdyby z vrakoviště.. takže tam při opravě bouračky asi naházeli co našli, aby to na oko bylo ok..plus to bouchání podvozku, to pořád ještě zjišťuji, nám domluvenou další prohlídku..tak uvidíme.. každopádně auto jako takové spokojenost, ale skrz ty problémy to je úlet..no jo, covid + moje blbost..
 
Z toho jak se to tu skládá bych na základě věštění z křišťálové koule řekl, že mi to přijde jak kdyby auto bylo klasicky LHD a borec co ho měl bud pracoval nebo třeba bydlel v Anglii. Mám tu kamaráda s přesně opačným problémem...dělá pro brity a proto jezdí s autem RHD a servisuje to samozřejmě tady. Pokud to někdo trefil v Británii pak provedli opravu klidně i s ohledem na cenu u nich no a nakonec to dotyčný prodal se všemi těmi šotky zpátky v Německu firmě do Česka, protože tušil, že by mu to doma omlátili o hlavu. Každopádně dobrý poučení i pro mne aby si člověk dával pořádný pozor. Zrovna nedávno jsem jel na poměrně novou Mazdičku a taky až na místě vyšlo najevo, že byly vyměněny díly na předku..byť original..ale co se stalo nikdo dokládat nechtěl nebo nemohl...tak to si radši počkám...sám jsem zvědav co ještě objevíš a co z toho nakonec bude.
 
Z toho jak se to tu skládá bych na základě věštění z křišťálové koule řekl, že mi to přijde jak kdyby auto bylo klasicky LHD a borec co ho měl bud pracoval nebo třeba bydlel v Anglii. Mám tu kamaráda s přesně opačným problémem...dělá pro brity a proto jezdí s autem RHD a servisuje to samozřejmě tady. Pokud to někdo trefil v Británii pak provedli opravu klidně i s ohledem na cenu u nich no a nakonec to dotyčný prodal se všemi těmi šotky zpátky v Německu firmě do Česka, protože tušil, že by mu to doma omlátili o hlavu. Každopádně dobrý poučení i pro mne aby si člověk dával pořádný pozor. Zrovna nedávno jsem jel na poměrně novou Mazdičku a taky až na místě vyšlo najevo, že byly vyměněny díly na předku..byť original..ale co se stalo nikdo dokládat nechtěl nebo nemohl...tak to si radši počkám...sám jsem zvědav co ještě objevíš a co z toho nakonec bude.
Jak se na to přišlo? Já zase u nebouranýho auta našel v laku "vadu" - něco jako hranu po pásce u zadního světla :D
 
v zápisu ze servisu a trošku napasování, ale jen detail, kterého by si asi normálně nikdo nevšiml
 
Back
Top