• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 2 (DJ) - obecně

Neděláš nic špatně. Užíváš si jízdu. To je v pořádku. :happy:
Já když s 323 (1997) jel někam dál, tak byla spotřeba 5,2. Takže záleží na více okolnostech, než jen na síle cupkání na plyn. Ale těch 5,2 teda byla v zimě. :D
Když jsem 323 koupil, byly v háji brzdy a ty 3 týdny než jsem to opravil jsem zažíval opravdu peklo. Předvídání na maximum hraničící až se schizofrenickým očekáváním stojícího náklaďáku v každé zatáčce, nepřesahoval jsem 100 km/h na přehledných dlouhých rovinkách a i tak jsem zažil pár opravdu krizových situací - ale hlavně proč to píši, spotřeba byla 5,9. Relativně nízká rychlost a brždění motorem tedy není zárukou nižší spotřeby. Podotýkám jen, že stará 323 nemá zobrazování aktuální (ani jiné) spotřeby podle čeho by se dalo orientovat.
 
Já si kdysi užívala 323 1,8 BG GT a ta měla taky větší žízeň. Ale tak já nikdy nejezdila na spotřebu, na to nemám povahu. :p
 
@Ollie pokud jezdíš sportovněji a máš 6,2, tak bych řekl, že i tak je to parádní spotřeba :)
Heh, my kdysi taky měli BG GT, ale to jsem řídil max. po parkovišti, páč jsem byl ještě pískle :D
 
Ahoj, tak jsem se byl taky podívat na průměrnou spotřebu a mám tam 6,3. V tomto týdnu jsem najel cca 1500 km po dálnici, převážně s tempomatem na 130. Ten asi šetřit palivo nebude.
 
Jinak jezdím pouze město. Samé popojíždění, cca 10 km denně.
Já mám ted 5 litrů a to jen kvůli věčně puštěné klimatizaci,jinak 4,8l jezdím kousky po dálnici nejhorší průměr 5,6 l a to jsem jel i víc než 130 .
 
Mazdar všem. Tak už je doma, holka. Celou dobu jsem si myslel, že koupím trojku G120 a všem jsem říkal, že můj model trojky se ještě nezačal vyrábět (sky X). Pak jsem si vyzkoušel jednu trojku a zděsil jsem se, jak je uvnitř interiér těsný se špatným výhledem vzad oproti 323. ( a to 323 je na tom o poznání hůře než Corolla E10). Co mě pak hodně znechutilo byla aktuální spotřeba na rovině při ustálené rychlosti - nedostal jsem se pod 4,8. Říkal jsem si OK, ještě je tu dvojka a za zkoušku nic nedám. Takže abych měl "živé" srovnání dva dny na to jsem se projel ve dvojce. Posadím se za volant a co to? Místa stejně jak ve trojce. No dobře, abych nekecal, o 1cm menší šířka v loktech. Na zadních sedadlech už to tak růžové není, ale pořád to není nic, co by se nedalo přežít. Navíc děti jsou ještě malé, takže pohoda. Kufr..., ten jo, ten je malej. Je možná trošku hlubší, ale poloviční, než má trojka. Ale golfáč(kočárek) a nějakej ten nákup z Kauflandu se tam vejde. Takže zase pohoda. Jedu si to 85 po rovince a koukám, že aktuální spotřeba na mě doslova křičí cifrou 3,8. Je rozhodnuto. ( ještě pak zkouším trojku G100 - ten motor spolu s podvozkem ladí nejlépe, ale spotřeba se pod 4,5 nechce přikrčit )
No, a teď bych měl dotaz. Je nějaká možnost ztlumení hlasitosti těch pípání při řazení zpátečky, a pak hlavně té vazby od park. senzorů? Protože to mi tak rve uši, že se na samotný úkon nedá pořádně soustředit. Takže krom rady zacouvávat někam, kde není překážka, je nějaké řešení na ztlumení těch pípanců?
Zdarec,gratuluji ke koupi M2 ,Já mám již 3 roky M2 G 90 chalenge . Po třech letech a zkušenostech s M2 bych asi raději šel do te M3 myslím si že je kvalitněji zpracována.Měl jsem půjčenou G-100 na tři dny,místa je tam nesrovnatelně více aspon pro mě měřím 189cm. Se spotřebou souhlas s M3 jsem v zimě po městě jezdil kolem 6,6l a s mou M2 max 5,7l. Ale musím říct že M3 je komfortnější auto.Jinak M2 je dobré auto ,které moc nežere i když tlačím na plynový pedál.C ouvací čidla mě netrápí protože je nemám. Jinak přeji spokojenost s novým autíčkem.
 
@Milda a pozoruješ něco co začlo vrzat nebo co je špatně na zpracováni? Ja zatím po 5tkm nic nepociťuji, oproti firemní Octavie 3. Generace, kterou jsem dostal cca před rokem jako fungl novou (ježděna pouze mnou), aktuálně najeto 30tkm a hrůza, dveře povrzávají, volant ošmatlaný, automatické sklápění zrcátek se jakoby zasekává (pohyb zklopení není plynulý) a poslední, totalně orezlé zadní kotouče s vyjetými drážkami (v servise řekli, že je to normálni u "ojetého" vozidla). Jinak Octáva pořizovací cena 750tis a výbava style (druhá nejvyšší), takže žádná social výbava, škodovku nikdy, byť se mi i některé modely líbí. Tak mě zajímá jestli se mám na něco podobného připravit i u M2.

A teď otázka na všechny majitele M2, dnes jsem jel po dálnici 140 na tempomat a při prudkém stoupání mi začala padat rychlost, dělá vám to taky anebo drží těch 140? Děkuji
 
@Milda a pozoruješ něco co začlo vrzat nebo co je špatně na zpracováni? Ja zatím po 5tkm nic nepociťuji, oproti firemní Octavie 3. Generace, kterou jsem dostal cca před rokem jako fungl novou (ježděna pouze mnou), aktuálně najeto 30tkm a hrůza, dveře povrzávají, volant ošmatlaný, automatické sklápění zrcátek se jakoby zasekává (pohyb zklopení není plynulý) a poslední, totalně orezlé zadní kotouče s vyjetými drážkami (v servise řekli, že je to normálni u "ojetého" vozidla). Jinak Octáva pořizovací cena 750tis a výbava style (druhá nejvyšší), takže žádná social výbava, škodovku nikdy, byť se mi i některé modely líbí. Tak mě zajímá jestli se mám na něco podobného připravit i u M2.

A teď otázka na všechny majitele M2, dnes jsem jel po dálnici 140 na tempomat a při prudkém stoupání mi začala padat rychlost, dělá vám to taky anebo drží těch 140? Děkuji
Zdravím,jo pozoruji skoro od začátku různé povrzávání v kabině nejhorší je to v zimě ,ted jak jsou tropy přes den ok a v noci sem tam.Ale v zimě maras .Něco lupe pod panelem rádia něco pod kastlíkem něco pod spolujezdcovou sedačkou.Jízda po našich cestách nic moc.Jízda po dlažbě je katastrofa.V servisech mě poslali vždy do háje a to auta za 350.000 kč zamrzí.Takže kvalita zpracování nic moc,tak snad ten motor vydrží,když to není žadný turbovysavač. Třeba pod kastlíkem je plastový kryt a ten mě za jízdy vyskočil a neskutečně začal klepat.Tak jsem musel zastavit a zacvaknout ho i tak se tam trochu hýbal. Tak jsem tam nacpal mirelon at nevibruje.Jinak v 15.000 km výměna misek uložení tlumičů při parkování vrzal volant. V 19.000 km výměna kostí stabilizátoru něco klepalo u přední nápravy.Takže zatím moc o kvalitě Mazd nejsem přesvědčen. Ted se ještě probírá na foru že zadní sedačky jsou rezavé pod čalouněním.Já už se tam ani pořádně nepodívám ,protože jsem si nechal dát kožené potahy na míru od Madu,ale jak jsem se tam trochu kouknul co to šlo,tak to vypadá v pohodě,ale tam kde jsem neviděl to je třeba taky rezavé.Jo od první servisky při silnějším tlaku na brzdový pedál silně pískají brzdy,nikde mi to neopravili. Říkam jim v servise ,že si při brždění připadám jak s V3Skou .Spodek a dutiny jsem pro jistotu nechal nastříkat.Jinak při jízdě pokud slyším pazvuky tak rádio na plno a jeto.Co se mi líbí jak jezdí ,řízení, řazení.Motor je živý, ale musí se točit a k tomu ještě super spotřeba, ti co mají turbovysavače mohou jen závidět.Podvozek je špatně odhlučněn jde dost slyšet odvalujíci kola a jízda po špatném asfaltě hrůza.Takže s tím vším už jsem se s žil a snad už to bude v pohodě a nic nového nebude přibývat a auto bude šlapat.Rádio na plno vyřeší vše.Jo a na tempomat nejezdím, nepoužívám ho.Já si dovedu pohlídat rychlost jakou chci jet a pro mě to zbytečnost,takže nevím.
 
Ahoj. Dnes při příležitosti deaktivace i-Stop samotným Šrekem jsem při "zapnutém klíčku" do pozice ON jak to nazývají v manuálu pro CX-3 (k M2 zatím manuál nemám) slyšel běžet vysokotlaké čerpadlo paliva pod kapotou. Je to slyšet jen když stojíte vedle, v autě ne. No a dotaz na zkušenější, je to takto OK? ..., protože ani po třech minutách žádná změna. V manuálu se jen píše, že u motorizace 2.0 při zapnutí do polohy ON se rozběhne ono čerpadlo. Nic víc tam není.
@slayer To je asi normální, kde není výkonová rezerva, nemůžeš čekat zázraky. Zkus tu samou situaci jet na čtyřku. Tipnul bych si, že tam pád rychlosti už nebude.
 
Jo ještě k té jízdě na tempomat jsem si vzpomněl ,že jsem jel po dálnici do mírného kopce 160km /h na pětku a počítač mi radil přeřadit na čtyřku auto nechtělo zrychlovat,takže je možné že za to můžou ty dlouhé převody,vždyt 150km/h na 3 trojku není problém.Takže jak píše xPet na čtverku by to mělo být v poho.
 
@xPet poloha ON.. to je taková kdy stiskneš tlačítko na startování 2x bez pedálů? výsledkem je potom zapnuté rádio a rozsvícené všechny kontrolky na palubce? ať vím co mám zkoušet :D odpoledne bych potom napsal..

Jinak díky za zodpovězení dotazu. Mě to vcelku překvapilo, pochopil bych kdybych chtěl zrychlovat, ale udržovat rychlost, by neměl být problém. No nevadí, dělá to i vám, takže to beru jako vlasnost a holt podřadím na tu 4 příště :D je fakt, že ty převody jsou neskutečně dlouhé, dnes mě trochu mrzí, že jsem si nepřipaltil za revolution top, kde je 6kvalt :(
 
To není žádná vlastnost ,ono je rozdíl jet po rovince nebo do kopce...tam kde chybí výkon se holt musí podřadit.
 
@slayer ano, to je ta poloha. 2x bez pedálů. Jinak pohoda, dnes po jízdě na STK a zpět (evidenčka) cca 10km, tak průměrnou spotřebu mi to hodilo 5,0. Takže až si na sebe zvykneme, tak to nejspíš bude oscilovat kolem 4,7 což je fajn.
Jestli bys do toho šel, měl bych návrh. Nechat si prohodit primární převody v motoru. Jestli to půjde a jestli Max6 by to zvládnul. Já bych právě ty delší převody chtěl. A ty bys získal o trochu kratší převody. Já to musím teda ještě pořádně promyslet, páč už teď mě trápí 2. rychlostní stupeň. Buď se naučím hoodně vytáčet jedničku a nebo používat spojku skoro jak při rozjezdu.
 
@xPet vyzkoušel jsem dát zapalování do polohy ON, v tu chvíli cosik zabzučelo a pak už je ticho.. jak venku tak vevnitř.
Jinak co se týče přehazování těch převodů, tak to určitě zní zajímavě, ale nechce se mi jít do takových velkých operací u auta co má sotva 5měsíců. Holt si podřadím, přece jen se po dálnici s tímto autem nepohybuji tak často :)
 
Dnes jsem to zkusil znovu. Výsledek stejný. V poloze ON při ještě nenastartovaném motoru permanentně točí vysokotlaké čerpadlo v motoru. Na palubce při tom krom ikony akumulátoru svítí také volant s vykřičníkem, jako že nefunguje posilovač řízení. Potud je to vše OK, to beru, to dává smysl. Ale pak stále svítí i MIL, taková ta kontrolka vstřiků apod. A to už mě znervózňuje. To si myslím, že to checkuje v pořádku, že to prostě čeká až doběhne to čerpadlo; takže tím pádem pořád svítí. Máte někdo radu jak na to, co s tím? Už jste se s tím někdo setkal? Není tam nějaký tlak.senzor, co by to měl hlídat, který by byl nefunkční?
 
@xPet dáváš mi večerní úkoly, když jdu se psem :D zkoušel jsem znovu polohu ON a aktuálně se mi rozsvítili 4ikony. Světla, volant s vykřičníkem, baterka, MIL a venku jinak ticho.
 
Teď jsem odfotil pojistky a pro ty, co občas rádi venčí večer své čtyřnohé miláčky, a nebo prostě pro kohokoliv s Mazdou 2 bych měl dotaz, jestli to mají také tak; jestli mi tam třeba něco nechybí. Jinak ten zvuk je z poddeklu, někde jak je měrka oleje, tak před ní. Nevím co tam je, ten dekl jsem dole ještě neměl. Takže jestli je tam klapka na sání, která by to mohla dělat, to nevím.
 

Přílohy

  • P_20180803_201426_1_p.jpg
    P_20180803_201426_1_p.jpg
    879,3 KB · Zobrazení: 21
  • P_20180803_201545_1_p.jpg
    P_20180803_201545_1_p.jpg
    930 KB · Zobrazení: 21
Teď jsem odfotil pojistky a pro ty, co občas rádi venčí večer své čtyřnohé miláčky, a nebo prostě pro kohokoliv s Mazdou 2 bych měl dotaz, jestli to mají také tak; jestli mi tam třeba něco nechybí. Jinak ten zvuk je z poddeklu, někde jak je měrka oleje, tak před ní. Nevím co tam je, ten dekl jsem dole ještě neměl. Takže jestli je tam klapka na sání, která by to mohla dělat, to nevím.
Ahoj, posílám pojistky a kontrolky co svítí při 2x ON. Máš pravdu, z auta to není slyšet, ale u motoru bzučí asi čerpadlo.
 

Přílohy

  • IMG_20180804_104809.jpg
    IMG_20180804_104809.jpg
    869,1 KB · Zobrazení: 24
  • IMG_20180804_104906.jpg
    IMG_20180804_104906.jpg
    600 KB · Zobrazení: 25
Hmm..mě vážně venku nic nebzučí.. napadá mě jen jedna věc, že oba máte verzi před FL.. tak, že by to bylo u nich nějak jinak, když vám to dělá oběma :)
 
Back
Top