• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 2 (DJ) - obecně

Ad. Swift vs. M2

Sviste 2018 jsem mel nedavno na 1 den pujceneho, byla to predvadecka, najeto cca 4tkm, motor R3 (nejaky litr nebo co to bylo), asi nejaka vyssi vybava (LED predni svetlomety, adaptivni tempomat, park.kamera, atd.). Popravde motor jel relativne prijemne, pekne s autem hybal, zklamani nastalo na volnobeh, protoze dosti vibroval (ostatne jako kazdy R3). Interier nic moc - vsude tvrde plasty, pusobil na me neprilis hodnotne. Sedadla divna, zadne bocni vedeni. Kufr miniaturni. Vice jsem to nezkoumal, najel jsem s nim do 70km. Nemam tuseni, kolik to auto stoji, ja bych ho nechtel.

Paklize je na tom kvalitou a celkovym zpracovanim M2 aspon ze 70% podobna M3, tak za me pri volbe mezi M2 a Swiftem rozhodne to prvni.
 
Ahoj, mam rok M2 90-konovu a som velmi spokojny. So 75k som sa nevozil, takze neviem porovnat. Ale 90k bohato staci, auto je lahucke. 90% jazd po meste a ked sa nebojis vyhnat otacky vyssie, na krizovatke nechas za sebou vacsinu aut. Ved ma 100-vku pod 10sec. Pri jazde na okreskach super, na dialnici pri 130 pohoda.
 
@mef Jasně, Corolla bude za 460+. Ani ta M2 G115 není to, co by mohla být. Je tam ta EKO umělá prodleva z povelu na pedál a je to znát. Žádné dnes už vyrobené auto ti nenabídne ten prožitek, to souznění co měla auta do r.v. 2000 - 2004. Automobilky se předhánějí kdo vymyslí větší ekochujovitost co uspoří 2 deci. Ale že tím úplně otráví zákazníky a nebo zkrátí životnost auta na pětinu je už netrápí, páč to mají všichni a tudíž není na výběr. Jo vlastně, ještě něco..., já vybíral v závěru mezi Mazda 2 G90(ta v červené nebyla), Toyota Yaris Hybrid (byla až v Kladně) a Seat Ibiza 1.5 (k němu jsem se nedostal, páč na M2 mi vyloženě nic nevadilo).
 
Zdravím,
mám na Vás otázku ohledně výběru auta.
V hledáčku mám už jen Swift a právě Mazdu 2.
Problém je v tom, že na předváděcí jízdy nemá nikdo v rozumném okolí k dispozici verzi 90k.
Takže jsem už jel v několika svištích a několika mazdách (ale ty všechny 75k).
A teď jsem z toho rozpačitý. Ve Swiftu se mi hůře bydlí, respektive není to bydlení jako doma, ale zvuk a projev motoru se mi líbí více. Na druhou stranu si dokážu představit, že při nějakém delším přesunu po dálnici ten zvuk bude až otravný. Nicméně ten motor. Swift se mi zdá mnohem více agilní.
Do toho se přidává prodejce, který mi říká, že rozdíl v projevu u Mazdy 75k a 90k není takový, aby to za to stálo.
Je to tak jak říká prodejce, nebo chce jenom prodat svoji skladovku?
Auto bude pro mne, ne pro ženu na nákupy, občas se chci i svézt a proto řeším silnější verzi.
Zdarec,já mám M2 90k 3 roky kdysi jsem taky uvažoval o swiftu 1,2 69 kw,o hondě civic 1,4 74kw,ford focus 1,6 74kw,škoda rapid 1,2tsi 63kw a vyhrála to M2 66kw za 350 000 kč. Swift vycházel tenkrát nejlépe cenově a v slušné výbavě,ale byl nejmenší,honda vycházela s focusem + -stejně 350 000 kč,ale těžká auta a ten motor je slabý, s rapidem bych se vlezl do 300 000 kč.Ale z oturbených motorů jsem měl strach pak jsem se manželkou svezl M2 55kw motorem a bylo rozhodnuto.Byla to předváděčka ve vybavě atraction za 329 000 kč .Pak se mi to doma rozleželo a řekl jsem že silnější motor a horší výbava bude lepší volba.Nemám tablet, elektrony jsem si dokoupil.Myslím si že ta 55kw verze stačí pokud jezdíš sám nejlépe ve městě, ale na dálnici se taky nestratí, nebude mít problém jezdit 130 km/h,ale jak jí naložíš a pustíš klimu bude to horší.Já jak naložím svojí M2 pustím klimu ,tak pro rychlou jízdu musím motor ždímat.Oba motory jsou stejně zpřevodované takže na dvojku v pohodě
 
100 km/h a na trojku třeba 150km/h.Na dálnici při 130km/h na pětku je tichoučko. Určitě bych ale zvolil motor G90 a nevěřil bych prodejci že by to za to nestálo.Nedávno jsem jel z Ostravy do Zlína ve čtyřech, trasa dálnice,okresky + puštěná klima,tak jsem musel motor dost točit a se spotřebou jsem se dostal na 5 l na 100km.Ve městě při dodržování rychlostních limitů jezdím i za 4,6l benzínu takže výrobce nelže.Nevím jak na tom bude swifft ,jeden kolega jí má v práci 1,2 66kw a říkal že jezdí za 5 litrů.Tak nevím jestli jsem pomohl,ale pokud mazdu tak bych bral G90 takumi,velmi solidní výbava,ale cena je už přes 350 000 kč.
 
Zkušenosti po 2 letech a 30 000 km:
2. listopadu tomu byly 2 roky, co jsem si vyzvedl v Mazda IVOS Zlín svojí Mazdu2, tak se podělím o zkušenosti.
Co se praktičnosti týká, tak to není na žádné roztahování, ale kočárek, manželku, půlročního syna a pár kufrů tam dám pohodlně, takže mě to stačí.
Schválně jsem tehdy čekal na silnější motor a vyplatilo se. 90k na auto, které neváží ani tunu, skvěle řadí, má parádní podvozek a nechá se vytáčet slabé není, naopak ten zážitek z jízdy na 16" kolech je úžasný. Musí se víc řadit a využívat otáčky, ale proto jsem to auto taky kupoval. Sedačky jsou pohodlné i na delší cesty (přes tisíc km za jeden den bez bolesti zad mluví za vše).
Spotřeba je v dlouhodobém průměru 6,3 (90 % dálnice na hranici limitů a město (Brno) v permamentních kolonách), ale ano, dá se s tím jet po okresce pod 4 litry, takže to je spíš o stylu jízdy. Já nemám problém při předjíždění podřadit z 5 na 3, to auto totiž nejlíp jede nad 4 000 ot. a celkově jezdím svižněji než většina řidičů na úkor spotřeby. Umím jet na spotřebu, ale s tímto autem mě to fakt nebaví.
První garančka po roce v Auto Balvín v Brně za 5 600,-- Kč, druhá koncem letošního října za 6.400,-- Kč včetně oleje (0W20), brzdovky, všech filtrů, provozních kapalin. Po 25 tisících jsem měnil destičky (1 000,-- Kč), to byl jediný servis navíc. Asi by ještě pár tisíc vydržely, ale šíleně pískaly, tak šly pryč. Dát za dva roky do auta 13 tisíc mi zase tak moc nepřijde.
Po dvouletém provozu marně přemýšlím nad nějakými zápory....tomu autu nemám co vytknout. Jako bonus beru to, že na parkovišti u supermarketu to auto vždycky najdu a žena většinou taky (nekrade se a není jich tam na výběr jako spousty jiných aut).
 
Přátelé, vlastníci Mazdy 2, též jsem od loňského října vlastníkem tohoto nádherného a úsporného vozu. Mám takový menší problém, než budu příští týden volat do servisu, chci se zde na fóru zeptat, jestli jste se nesetkali s něčím podobným, mám dvojku v základu, tzn. s "klasickým" rádiem, někdy v lednu se mi dvakrát stalo, že mi nefungovalo napájení rádia a 12ti voltové zásuvky, avšak po "restartu", tzn. po vypnutí a znovu nastartování motoru vše v pořádku. Ale včera opět rádio a zásuvka bez napájení, restarty už nepomohly, takže otevřu kapotu, pátrám v pojistkách, vyjmu pojistku, vrátím pojistku v domnění, nejedná-li se jen o nějaký špatný kontakt, poťukávám relátka, riskuji, zkouším prohodit relátka se stejnými hodnotami, bohužel bez uspokojivého výsledku. Dnes ještě zapátrám pod palubovkou po případných dalších pojistkách a tím mé "rádoby opravárenské" úsilí zřejmě skončí.
Zřejmě nezbyde, než se obrátit na servis:-(
 
Mám Takumi a po pár měsících provozu se mi při jízdě samovolně restarovala obrazovka se vším všudy. Všechno ostatní běželo. Od té doby nic, na garančce jsem to hlásila.
 
Mám Takumi a po pár měsících provozu se mi při jízdě samovolně restarovala obrazovka se vším všudy. Všechno ostatní běželo. Od té doby nic, na garančce jsem to hlásila.
Zdravím Tě, Ollie i Tvého čtyřnohého kamaráda:)
Děkuji za reakci, no, chová se to podivně, zkoumám dál.....
 
Zdravím Tě, Ollie i Tvého čtyřnohého kamaráda:)
Děkuji za reakci, no, chová se to podivně, zkoumám dál.....
.....možná, že už jsem trochu blíže problému, připojil jsem diagnostiku, načetla tři chyby, 1. nízké napětí v dálkovém ovladači (baterii jsem vyměnil, chyba odstraněna, je tam typ CR2025, kdyby to někdo potřeboval vědět), 2. nízké napětí v síti (vyřešeno dobitím akumulátoru v autě, chyba už se nevypisuje, zřejmě ale pozůstatek v paměti před deaktivací i-stopu, protože po deaktivaci i-stopu to nabíjí normálně, multimetr ukazuje při běžícím motoru stále 14,4V +-), 3. chyba, která zaujala mou pozornost nejvíce, a to "Kód: U3004 - Relé napájení příslušenství, Dodatečný příznak závady: - Napětí obvodu pod prahem"
Takže otázka je, jestli je vadné to relé, nebo v horším případě je problém v přívodu napětí k tomu relé:confused:
 
No, je to Mazda... Já ze začátku také nechtěl věřit všemu, co se o nich povídá, ale bohužel, pravda je někde mezi tím, co se povídá a něčím o čem se už raději ani nepovídá. No, ale to už je spíš pesimismus.
Takže abych se držel tématu, po cca týdnu od koupě jsem otevřel kapotu a trochu na to mrknul. A co myslíte? No byl tam! Byl tam uvolněný (dal se rukou odpojit) mínus pól na baterii.
Jinak gratulace k super autu, @extensa . Tak, ať jezdí!
P.S.: A úsporná teda moc není. Pouze 0,5L/100km ve srovnání s o 19 let starší Mazdou 323...., pracovat ve vývojovém oddělení Mazdy, musel bych se stydět. A to ani nechci vědět, jak byl koncepčně starý ten motor v 323 (třeba Corolla '95 používala motor koncepčně vyvinutý někdy v roce 1984).
Ale zas na druhou stranu chápu, že všechny ty systémy, asistenty, eurochujoviny a různé zbytečnosti se také podílí na spotřebě.
 
Ahoj měl bych otázku k M2 G90 Takumi.

Kde a jaké kupujete letní pneu na ty 16....? Co sem koukal prakticky není z čeho vybrat na to čumím až teď po koupi.

Má už někdo 17?

Nástřik spodku a dutin tedy nutnost nebo velmi doporučeno ano?

Olej raději 0W30 podle toho co jsem se tu dočetl než ten 0W20 co cpou v servisu?

Výběr byl těžký... jelikož dnes už se nedělají ,,AUTA” které bych si představoval tak koncern jsem rychle odbyl a koukl mimo jiné na Mazdu a musím říct, že trochu zapálila plamínek pohaslé naděje, je to sice úplně jiná kategorie a koncepce a jede to samozřejmně úplně jinak ale trochu sem si připadal tím nadšením jak před deseti lety se svou e46 330Ci což je dnes čest o nějakém autě říct.

Jo Miata je super a i nová M3 se mi líbí ale bohužel rozpočet byl neúprosný ;)
 
Ano, není z čeho vybírat. Naštěstí ty originály Toyo jsou dobré a ty zimní Bridgestone Blizzak také. Takže naprostá pohoda a ušetřené nervy při hledání možností a výběrů. :D
Kupuji normálně na netu. Olej raději 5W40, ale záleží i na tom, kolik máš nalítáno. Posledně jsem dal ještě ten 0W30. Teď už budu dávat ten hustší. A od nájezdu 100k km asi 10W40, ale taky podle stavu.
Jinak naprostý souhlas s tím co jsi napsal.
Po té, co teď vím o Mazdách, bych místo té M2 o nějaké to procentíčko dal přednost Suzuki Baleno, nebo Swift, tam by bylo těžké rozhodování. A o velké procento bych bral novou Corollu, ale tam je to zase o ceně.
Zase na druhou stranu je to teď ulehčená volba si k padesátinám nadělit Toyobaru a Berušku nechat na dorasování manželce/dětem.
 
Jo TOYOBARU je sen spolu s MX5 - navíc by snad brzo měla přijít nová generace GT86 a BRZ tak sem zvědavej.

Podívej Suzuki já ne - byly 4 auta v rodině od nového a vše se to sra....o. I když je dnes třeba situace jiná, raději budu řešit plechařinu na Mazdě. No ono jako fanda BMW hlavně famózní verze CSL bych dnes do té značky už taky nešel, radost z jízdy zůstala jen jako slogan na papíře. Dokonalé auto není, ale M2 mi přišla jako dobrá volba, není to taková tuctovka a podvozek nečekaně dobrej na malé autíčko a motor s řetězem, atmosféra bez turba, žádná dvouhmota, žádný filtr pevných částic, prostě auto které při údržbě může dlouho jezdit za reálně nízké provozní náklady a přitom nevypadá úplně jako krabice.

Nájezd zatím 0 km - ale během 1-4 dnů by mělo být (čeká se jen na předání - není pro mne ale budu se o něj starat takže proto se ptám). Takže origo olej tam nechat a tak po 1-2 tisících vypláchnout a dát tu 0W30 je to novej motor kurňa nemuselo by to hned žrát, na 330Ci sem měl ,,ostrých” 350t km a jezdil na 5W40 a vzal si litr na 8000km a to byl motor vyhlášenej vysokou spotřebou. Na tu 5W30 bych to viděl až to prostě začne žrát.

No mě ty pneu úplně zaskočili, že není na výběr :D
 
Nový auto olej žrát nebude, z toho nemusíš mít strach. No vidíš, to mě připomnělo, že bych měl zkontrolovat olej, jestli tam není zase hladina nad rysku. Grrr..., nemám rád moderní přímovstřiková auta o která se musím starat. Navíc motor bez klapky na sání a elektronickej necitlivej pedál plynu co řídí pouze ty vstřiky. Jediné, co mě uklidňuje je tušení, že bude ještě hůř (na světě).
Na Corolle jsem vyměnil olej a žárovky a celej rok na to nešáh; a kapotu otevřel jen pro dolévání kapaliny do ostřikovačů. A jezdil. Jezdil bez jakýchkoliv myšlenek, jestli autu neškodí tohle a tamhleto, protože jsem věděl, že mě vždy doveze do cíle a žádná porucha nenastane. Maximálně že mi může prasknout lanko od otvírání pátých dveří (takže se se mnou permanentně vozily i úzké zahnuté kleště v přihrádce spolujezdce). Prostě byl to úplně jiný pocit z toho auta. Dnes jezdím s vědomím, že se může kdykoliv cokoliv něco elektronického podělat a já to prostě nemám jak opravit. A to je špatně. Je to moje auto, ale v podstatě mi nepatří.
 
Jj
To je opravdu strašný, oni vážně nikde nemají 185/60 r16 co když se ty Toyo přestanou dělat?
Já nevím proč tam nemohli frknout nějaký normální rozměr, něco kde si člověk může vybrat z několika značek a typů.
Jaké jsou alternativy já našel 195/50 r17 což je taky rozměr na dvě věci.
Jasně, že by tam šel dát i jiný rozměr, ale obávám se že nebude v TP.

To opravdu všichni jezdí jen jeden typ Toyo a nic jiného neobouvají?
 
Opravdu. :)
Dle TP tam můžeš dát i 185/65 R15.
Jinak bez ztráty kytičky lze rozměry 195. Ale už to není moc legální, leda to nějak zašolichat přímo s těmi disky.
Já ze začátku také ta kola řešil, ale nakonec je to OK. Ony totiž ty Toyo vydrží strašně dlouho a nemyslím si, že by se přestaly dělat. A pokud taková situace někdy nastane, pořídím nějaké 195, nebo 175. Chce to brát hlavně v klidu.
Frknout tam normální rozměr samozřejmě mohli, ale toto jim očividně vyšlo na nejnižší spotřebu při ještě obstojné deceleraci.
Výrobci pneu se pravděpodobně přizpůsobí, a doufám že GY a M za pár let něco začnou produkovat.
 
No právě že by se tam dala dát 205/55 r16 což je rozměr který se dá normálně koupit - vychází velmi podobně obvod kola, ale 205 má až motor G115 na R17 myslím.
Asi by to už víc žralo.

Hm ti nevím kolik let je M2 DJ v prodeji? 5 a pořad žádné pneu. Aspoň ty zimní jdou asi 3 vzorky sem našel, ale letní ne....

To je diskriminace :D

A znáš to.... mezi asfaltem a autem je guma, s tím se prostě nemohu smířit :( kor když mi nevoněli už na testovačce.

Jo a bude připravená až příští týden, součástky na Apple CarPlay dorazí nakonec až v pondělí :(

Už to začíná :D
 
Neděláš dobře Jaromíre s těma zápalkama...
Ty Toyo 39 jsou z těch co jsi našel nejlepší, alespoň když jsem se v tom před 3/4 rokem hrabal na netu a zjišťoval z nejrůznějších recenzí a diskuzí. A není s nimi (nebo aspoň já nemám) žádný problém. Na okruhu jsem je nezkoušel a v ostrých zatáčkách se trochu..., taví. Ale není to opravdu nic hrozného, zvláště v běžném provozu.
Alternativně na Mazdu 2 G90 se ještě dají použít:
185/70 R 15, 185/65 R 15, 195/60 R 15, 195/65 R 15, 205/60 R 15, 185/55 R 16, 195/55 R 16, 195/60 R 16, 205/50 R 16, 205/55 R 16, 205/50 R 17, 205/45 R 17 a 205/40 R 18.
Ale je potřeba to nějak vošéfovat do TP.
Nevím, řekl bych, že zbytečně hrotíš něco, co není třeba.
 
Back
Top