• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 2 (DJ) - obecně

Světýlka mi v palubce svítí stejná. Ale v poj. skříňce při srovnání mi asi chybí jedna pojistka a 2 relátka, nebo co to je. A co ty Luďku, vyhovují ti převody? Nechtěl bys primár nepatrně do rychla, pokud by to šlo fyzicky spáchat?
Ikdyž nevím no. Přišlo mi to kolikrát, že už ani na tu šestku se tomu nechtělo. Dnes koupačka s rodinou v Blansku na Pálavě. Spotřeba 4,3.
Zítra si uděláme delší výlet na Vysočinu, tak naberu více poznatků a dojmů z jízdy.
 
Ještě pro zajímavost moje pojistkovka.

Já dneska s manželkou na výlet za kamarádem cca 160km s klimou, víceméně hodně do kopců sportovním tempem a spotřeba příjemných 6,5 :D
 

Přílohy

  • IMG_20180804_171742.jpg
    IMG_20180804_171742.jpg
    552,6 KB · Zobrazení: 18
Pokud MIL zhasne po nastartování, nijak bych to neřešil.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Dnes výletík, okreskama cca 226 km na Vysočinu a zpět. Tak mám několik poznatků. Dle malého TP je Mazda 2 (2016) o 50kg těžší než Mazda 323 (1997), ((která je mimochodem o 100kg těžší, než Corolla (1995) )). U Mazdy 323 když jsem s ní poprvé projížděl deštěm jsem byl doslova v šoku. Slyšel jsem každou sebemenší kapku co dopadla na střechu. Mazda 2 to posouvá ještě o trochu dále. Při silném bočním větru je slyšet "vlnění se střechy" ovšem dopadající kapky deště slyšet nejsou. A teď ta pozitiva. Auto bylo obsazeno třemi dospělými a jedním dítětem. Klima jela cca na 90 - 93% času. Max. rychlost 127, jinak jsem se většinou umravňoval. Spotřeba dle PP 4,6.
Cestování s M2 je celkově příjemné a pohodlné. Chvílemi jsem zauvažoval o změně pružin, aby bylo auto o trochu stabilnější v zatáčkách. V půlce cesty, po zaparkování, jsem ovšem tuto modifikaci radikálně odmítl. S celým plastem předního nárazníku jsem byl totiž jen asi 3 až 5 mm nad obrubníkem chodníku.
 
Report po 4 000 km:

Dálnice při rozjíždění po zpomalení - 66 kW umírá nepříjemně často, hodně podřazuji. V otáčkách tradičně paráda.
Tuhle jsem jela ve vichru a váha pod tunu je znát, v konzervativních 140 trochu "smrt ve vočích".
Tempomat jsem ještě nepoužila, stačí, že mi auto neustále kecá do toho, jak mám řadit, hlavně na vyšší stupně (spotřebu už neřeším, i tak jsem nižší nikdy nezažila). Stejně tak myšky a hlídání mrtvého úhlu, když se potřebuji ve městě někam nacpat a auto ječí. Ale to chápu, bezpečnost, třeba taky někdy budu v akci "slepá".
Dvakrát se "ztratila" flashka s muzikou, musela jsem jí vytáhnout a dát zpět, jednou se hudba sekla kompletně - zvuk, ale stačilo se vrátit do menu. Uvidíme časem.
Téměř každodenním problémem je nevypnutí i-stopu před jízdou, neškodila by možnost permanentní deaktivace.

Zatím nic nerachtá, ale ta dlažba kolem a mraky retardérů žádný šlágr. Taky uvidíme, jestli něco nevyklepu. Kvůli tomu jsem se rozhodla počkat s nízkoprofilovkami 17" na jaro. Ale tak za tu jízdu na normálním povrchu to stojí. Na civilního prcka sedí velmi dobře.

Jinak spokojená, na město opravdu ideální. Dokonce už mi docvaklo, kde to auto reálně končí a nenechávám kolem sebe místo jak na autobus.
 
Ty čepičky jsou pěkné. Kolik váží jedna?
Jo, máš tam na kole jeden špatnej šroub, to ti nepůjde (konvenčně) povolit. :D Prosím tě, kdo by kradl mazda-disky, navíc na dvojku.
Pokud to někde necháváš venku, tak bych se spíš bál toho, že ti zmizí katalyzátor.
 
Ty čepičky jsou pěkné. Kolik váží jedna?
Jo, máš tam na kole jeden špatnej šroub, to ti nepůjde (konvenčně) povolit. :D Prosím tě, kdo by kradl mazda-disky, navíc na dvojku.
Pokud to někde necháváš venku, tak bych se spíš bál toho, že ti zmizí katalyzátor.
Asi 5gramu jsou z hliníku..

Sent from my STF-L09 using Tapatalk
 
Čepičky jsou lehounké, bude to do 5gramů jak psal kolega výše.
Co se týče bezpečnostních šroubů, tak ty jsem dostal jako dárek od prodejce :)
 
Dnes tomu počasí přálo, a tak jsem byl zvědavý na údaj spotřeby PP bez zapnuté klimatizace. Cesta Jihlava - Brno, cca 85km, 3 dospělí, jedno dítě, kufr tentokrát prázdný, v nádrži jen 1/4 benzínu. Trasa po okrskách, rychlostní limity dá se říct v podstatě dodržovány. PP nakonec ukázal 3,6. Ještě 15 km za Jihlavou to ukazovalo 4,4 pak už to jen klesalo.
Jinak na auto jsem si už zvykl, a vlastně mi už ani nevadí, že to má ty krátké převody a strašně dlouhý první a druhý převodový stupeň. A že na šestku to točí víc otáček než pětikvalt na pětku při stejné rychlosti.
Jediný, s čím stále bojuji je ten asistent rozjezdu do kopce. Ještě nedokáži přesně odhadnout, co už auto bere jako kopec, a co už ne. A při podélném parkování do řady stojících aut v kopci je to samozřejmě peklo. Ale tak, taky se dá. Osobně si teda myslím, že auto bez asistentů je víc autem, protože co člověk chce udělat, to prostě udělá; sám.
 
Koukám, že na dvojkové poměry mám vír v nádrži. Přes 200 km na pětku 3200 otáček a výš + 100 km pianko okresky - s údajem 6,2 to ani nepohnulo (průměr ze 4 000). Nedá se svítit, udržet lehkou nohu od 140 km/h je holt potíž. Subjektivně už rychlost necítíte, žádný narůstající diskomfort a ten záběr při zrychlení v podstatě nepostřehnete, zákeřně nenápadný. Buď tempomat, nebo koukat na tacho. A když tempomat nesnášíte a proti vám zapadá slunce... Já za to vlastně vůbec nemůžu. :p
 
Kdyz jsme M2 vybirali, tak nam vsichni zly jazykove rikali.. urcite planujete rodinu, kupte si vetsi.. dale rikali, proc Mazdu, to vam driv zrezne, nez tu rodinu budete mit.. dale rikali, at si koupime skodovku, ze ty jsou lepsi.. jsem rad, ze jsme na "rady" nedali :D jo a na ukazku obrazek jak ma M2 "maly" kufr.. kompletni kocarek, vcetne vsech ptakovin co by mimino mohlo na vylete potrebovat :)
 

Přílohy

  • IMG_20181006_171707.jpg
    IMG_20181006_171707.jpg
    485,4 KB · Zobrazení: 69
Tak už jsem se přestal kochat. Dnes do Blanska spotřeba za 5,0 a nazpět za 4,8. M2 samozřejmě má malý kufr (v porovnání třeba i s Fábií), ale vůbec si nedokážu představit, co bych v něm vozil z 99,7% aby mi nestačil. Ale plně chápu, že pokud se někomu narodí dvojčata a potřebují mít sebou ten doublecab kočárek, tak je Octa a ostatní auta s velkým kufrem jasnou volbou.
Dnes jsem ovšem také narazil na limit M2. Taková klasická polní cesta vysypaná kamením. Když jsem jel dolů, myslel jsem si, že jsem přebrzdil, že se přední kola sklouzla po hrubém štěrku (hned jsem zprava dostal vyčiněno, ať neblbnu, že vezu rodinu), ale samotnýmu se mi to nezdálo, že bych na to tak moc hňápnul, ale neřešil jsem to. No ale jak jsme jeli pak zpět nahoru, tak ve stejném místě se ozval stejný zvuk. Čili škrtalo zakrytování na podvozku. A to přitom ta cesta se zdála úplně normální (jakože opatrně bych tam jel snad jen s Ferarri či Lambem). Takže naložená M2 asi sedí docela nízko, skoro bych řekl nebezpečně nízko.
 
@xPet tě obdivuji, že tě tak baví sledovat ta spotřeba.. já to sledoval prvních pár měsíců, kdy mě zajímalo za kolik to jezdí a teď už to neřeším, protože je to skoro pořád stejné.. průměr za 6000km mám 5,8l..
Jinak po naložení 4lidi + par věcí v kufru si to na zadek hezky čapne, ale co víc vypadá to přímo parádně až jsem začal uvažovat o nižším podvozku :)
 
Však já to také sleduji prvních pár měsíců, M2 mám v podstatě od srpna. A jelikož do práce to mám teď vzdušnou čarou 300 metrů (takže chodím pěšky) tudíž roční nájezd se zmenšil zhruba o 24.000km, tak se dá říct, že spotřebu zatím sleduji prvních pár dní. :D
 
O víkendu se M2 podívala za hranici 5k otáček v zatáčkách do Kohoutovic (od Bystrce). No, asi jsem to trošku přehnal. Žena vedle mě tak trochu připomínala pavouka, když levou rukou se držela kolenní opěrky u řadičky a pravou madla nad okénkem. Děti, když vystoupily nahoře u Lidlu byly stejně zticha jako minule, když jsme se s Beruškou podívali ke 4k otáčkám, ale tentokrát měla malá mezi levým ouškem a tvářičkou takový červený vertikální ovál; nejspíš se trochu drcla s lícnicí autosedačky. Ale z pozice řidiče mi to nepřišlo nějaké divoké, ještě by tam určitě minimálně 40% rezerva byla, co to auto dokáže. A hlavně, proč zbytečně riskovat, že.
Cestou (dolů) domů jsem se sice na spotřebu nedíval, ale i tak celkem příjemných 2,7. Bohužel, na M6 v automatu, která umí jezdit za 1,7 tak na tu nemám. Tady mám ještě hodně velký prostor pro zlepšení se. :-( Ale i tak koupě M2 nelituji. Stejně tak to ovšem ani nic nemění na tom, že Toyota Corolla E10 (1992-1997) byla lepší.
 

Přílohy

  • P_20181021_175326_1_p.jpg
    P_20181021_175326_1_p.jpg
    789 KB · Zobrazení: 39
Zdravím,
mám na Vás otázku ohledně výběru auta.
V hledáčku mám už jen Swift a právě Mazdu 2.
Problém je v tom, že na předváděcí jízdy nemá nikdo v rozumném okolí k dispozici verzi 90k.
Takže jsem už jel v několika svištích a několika mazdách (ale ty všechny 75k).
A teď jsem z toho rozpačitý. Ve Swiftu se mi hůře bydlí, respektive není to bydlení jako doma, ale zvuk a projev motoru se mi líbí více. Na druhou stranu si dokážu představit, že při nějakém delším přesunu po dálnici ten zvuk bude až otravný. Nicméně ten motor. Swift se mi zdá mnohem více agilní.
Do toho se přidává prodejce, který mi říká, že rozdíl v projevu u Mazdy 75k a 90k není takový, aby to za to stálo.
Je to tak jak říká prodejce, nebo chce jenom prodat svoji skladovku?
Auto bude pro mne, ne pro ženu na nákupy, občas se chci i svézt a proto řeším silnější verzi.
 
Z tvého výběru za mě jednoznačně Corolla HB 2019 a je už jedno jestli v motorizaci 1.8, nebo 2.0.
Jinak k tématu: Co se M2 týče, G75 je svým charakterem koncipována více do města.
A o Swiftu se říká, že je na jízdu po dálnici nevhodný. Takže z toho ti pak vyplývá M2 G90 jako použitelná varianta.
Prodejce bude chtít vždy preferovat prodej svojí skladovky.
A jen tak na okraj, je to tu většina mazďáků, takže pokud by sis udělal hlasovačku, musel bys dát váhu minimálně 1:10 ve prospěch Suzuki, aby ses dopátral objektivního hodnocení.
Ani s jedním výběrem vyloženě chybu neuděláš. ( Moc jsem asi nepomohl, co? )
 
No, pomohla a nepomohl.....
Bylo asi toto:
Yaris - teoreticky nejsilnější motor, ale jsou to ekologičtí koňové, takže zážitek nula. Navíc bydlení v autě jak na žebřiňáku a cenovka někde 372tis.
Jazz - bomba zvuk, ale na pocit zevnitř bych si nezvykl. Takhle se necítím v malým autě a za cca 330tis předváděčku v holátku, když se říká, že "nejrychlejší auto je to z půjčovny"? Ne, do toho nejdu. Nové auto opět v "holátku" těsně pod 400.
Takže mi z normálně omotorovaných malých aut zbyly tihle dva.
Dilema bych pravděpodobně ani neměl, jen problém je to, že se více méně nedá povozit v motoru, který chci.
Ad Corolla - no, vypadá věru nádherně, ale já chci auto nové za +-350tis a to se bojím, že tam ta Corolla nepůjde ani náhodou. A navíc mi pořád v hlavě vzadu hlodá to, že Yaris se svými 115 kobylami byl přizdechlý.
 
Back
Top