• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 2 (DJ) - obecně

No právě proto sem psal, že to co sem našel je celkem k ničemu.
Mě ta guma v zatáčkách nějak neseděla a na mokru dost ujížděla, tak bych si představoval něco co líp drží. Samozřejmně za cenu nižšího nájezdu.

Jinak příští rok začne Toyota prodávat nového Yarise - tedy přeznačenou Mazdu 2
To myslím ukazuje, že jde o velmi povedené auto a za další dává naději rozšíření obutí.

Jinak většina těch rozměrů cos psal dává jiný obvod kola, zapsat to do TP by byl asi očistec.
 
Musím pochválit Berušku. Byli jsme na týden u rybníka v Jižních Čechách a ač je na tom s vnitřním prostorem hůře jak Corolla E10 a kufr má o 40L méně objemu, odvezla 2 dospělé a 2 děti, 3 velké kufry, jeden střední a velkou nákupní tašku. A jelikož jsem měl dobrou náladu, nechal jsem (do Třebíče) řídit ženu. Také se s tím přece už jednou musí naučit. Nebylo to tak úplně špatné a ke konci už jí ani na křižovatkách nechcípal motor při rozjezdu a ani moc necukala s autem po přeřazení. Měla to nakonec za krásných 5,0 (kdybych jí do toho nekecal, bylo by to odhadem za 6,3). Možná jsem ji měl nechat řídit celou cestu. Do Telče je pořád objížďka pěkně kroucenými silničkami a..., prostě malýmu ta kombinace mého rozvášnění a vystřídání řidičů asi nějak nesedla; těsně před Telčí se pozvracel, teda spíše sedačku (kterou jsme pak 3 dny sušili u chatky). V cíli cesty spotřeba ukazovala krásných 4,8 L/100km; klima samozřejmě běžela.
Po týdnu cesta zpět už byla veselejší. Děti před cestou toho preventivně moc nesnědly a povětšinou spaly, spotřeba se průměrně motala okolo 4,1. Po vjetí do JM kraje 3,7 a pár set metrů před domem spadla na 3,6. Takže za mě spokojenost.
Nevím, jestli je to tím, že už jsem se s tím autem víc sžil, ale vím, že se starou 323 1.5 bych jel nejméně za 5,2 a s Corollou 1.3 za 5,6.
Jo, a teď jsem tam dával 100 oktanový benzín, takže to možná také nějaké to 1% snad ušetřilo.
 
Krasna spotreba! Na tyhle cisla se nikdy nedostanu. Cely tyden jezdim Oktavkou, tak aspon o vikendech si beru Mazdu a to se loudat nechci :D takze dlouhodoba spotreba je 5,8 100oktanoveho benzinu :)
 
To je pěkné ;)

Zatím je na Mazdě 2 najeto 1200 km za dva týdny.

Motor Skyaktiv G90

Spotřeba za tyto všechny km dohromady je 5,1 l.

Jsou to většinou jizdy po městě, potom takové kratší jízdy kolem 5-10 km, no a nakonec 25km.

Obsazení nejčastěji 1 občas tak 20% 2 a 3 lidi.

Profil trati mírně kopcovitý.

Rychlosti legální až cca 120 km/h

Benzin Verva 100.

StartStop vypnutý.

Klima cca v 70% zapnutá.

Tempomat vypnutý.

Kola jsou liťáky s Toyo 185/60 R16.

Jízdní režim 1500 až 4000 ot/min se snahou nejezdit moc pod 2000 ot.

Jaký je tam olej nevím což má taky dost vliv na spotřebu, ale čekal bych tu Supru 0W-20. Bude se dělat výplach a půjde tam nakonec Millers Oil XF v 0W-20 a výměny budou po 10 tisících km.

Hm jízdně zatím spokojenost, vypínat SS otravuje, auto je pěkně tiché a docela slušně sedí v zatáčkách.
 
Tak v sobotu, jsem pořádně provětral Mazdičku skoro po 4 letech .Jeli jsme ve dvou z Ostravy na Hlubokou nad Vltavou,podle navigace to mělo být 380 km a skoro 4 hodiny jízdy skoro pořád po dálnici.V Ostravě jsem vynuloval průměrnou spotřebu a vyrazili jsme. Do Brna pořád dálnice takže pohoda,ráno žádný provoz rychlost do 140 km podle tachometru .Průměr do Brna při této rychlosti 5,6 litrů,po té jsem z Brna ze strachu jak to bude na rozkopané D1 směr Humpolec, vyjel na okresky směr Rosice,Třebíč,Telč,Jindřichův Hradec.Tam jsem spotřebu stáhl na 5 litrů,bylo tam hodně kopečků a zatáček ,takže pořád podřazovat a držet motor pod krkem aby autíčko švihalo a i tak spotřeba kolem 5 litrů.Ale udělal jsem velkou chybu ,samé objíždky a dostat se do Telče humus,pak ještě přišla super kolona před semaforem, 45 minut jízdy na jedničku to bylo utrpení,říkal jsem si zlatý automat.Takže ve finále cesta místo 4 hodin trvala 7 hodin a místo 380 km jsem ujel 490 km ,ale i přes ty ztížené podmínky výsledná spotřeba 4,9 l takže super.V neděli cesta na zpět ,dotankována Verva 100 a říkali jsme si že pojedeme po dálnici,že to risknem,že to snad horší být nemůže než těma okreskama. Vynulováno a vyrážíme směr Tábor, Veselí nad Lužnicí ,Pelhřimov a v Humpolci se napojuji na D 1,dálnice rozkopaná 2 pruhy všude 80 km takže pořád osmdesátkou, sem tam nám cestáři povolili i 130 km,ale toho moc nebylo takže do Brna 4,8 litrů z Brna do Ostravy to už bylo jiné kafe,i když i tady byli sem tam omezení ,ale nebylo toho moc,tak jsem většinou svištěl do 140 km/h a výsledná spotřeba po vyjetí z dálnice Ostravě 5 litrů.Ujeto 870 km a výsledek 5 litrů na dálkové trase.Takže autu je jedno kde jezdí jestli ve městě nebo mimo něj.Jak psal Xpet že mu spadla spotřeba na 3,6 l to se mi nepovedlo ,ale pokud jedu po městě do 60 km na 4.stupen delší vzdálenost a moc nezrychluji a nezastavuji tak se mi objevilo 3,9 l . Ale taková jízda mě nebaví,takže zábavná jízda rovná se za 5 litrů,což je super ,za mě maximální spokojenost ,jen ty rychlosti mohli být trochu kratší.
 
radost cist, s takovou zaradim 2 Sky na seznam nastupcu, protoze 3 Sky mi prijdou takove nejake prerostle :D
 
@Milda no paráda. Já tak trochu podváděl, těch 3,6 bylo až z Třebíče do Brna, což přidává nějakých cca 150 výškových metrů, plus vítr od západu. V Třebíči jsme se stavili na oběd a navštívili bráchu v nemocnici; ten takové štěstí jako já neměl, a tak se z dovolené dostal domů neplánovaně až o dva týdny později (včera). Ale i kdybych tam nezastavil, odhadem to vypadalo, že to mělo snahu jít pod 4.
Nejvíc co jsem tu cestu jel bylo nějakých 116 +/-. Jinak už jsem si zvykl na ty krátké převody v G115. Sice stále toužím po dlouhém šestém stupni (výměnou primárních převodovových koleček), ale takto je to také OK. Nevím, ale Brno asi pravděpodobně nejde projet na čtvrtém (u mě pátém) rychlostním stupni a moc nezastavovat, navíc teď, co je rozkopané. Takže za 5,6 a to jsem se fakt snažil. Na M2 se mi líbí ještě jedna věc, když je naložená, tak je lépe ovladatelná, líp sedí v zatáčkách.
Do budoucna budu muset vymyslet ještě to rezervní kolo, co Mazdě chybí - žena chce jet příští rok do Chorvatska.
 
@Radfire za 14dni jedeme Mazdou2 na tydenni dovcu do hor s prckem a psem, jsem zvedav jak se nabalime.. pak tu hodim foto, verim tomu, ze se vlezeme.. stale pevne verim, ze jsme neudelali chybu, kdyz jsme koupili novou M2 misto M3 :D
 
Se mi vždy vybaví dětství když čtu jestli se někdo ve dvou a s dítětem zabali do menšího auta....

Jezdivali jsme na dovolenou na Slovensko na Šíravu.

Táta, máma, děda, babička, já, sestra, pes.

Do Škody 105 jsme se takto nabalily na 2 týdny a to se vezly i spacáky a dvě lehátka. Na autě nebyla příhrádka. Pes byl menší ale taky něco zabral.

Dnes jsou lidi zhejčkaný :)

Do té Mazdy 2 se vlezete a zbyde plno místa ;)
 
@M2DJ ano ano, beres mi slova z ust!! Presne tohle jsme si s manzelkou rikali, kdyz jsme se rozhodli pro M2.. ze kdysi jsme se vlezli.. ja se jen ted zacal trochu bat, kdyz mi manzelka zacala povidat o tom co vsechno potrebujeme s sebou vzit

A to tady nekdo na foru psal, ze se nemuze s dvema detma vlest do Mazdy6 :D:eek:
 
@slayer , neudělali, je to odskoušeno. 2 dospělí, 2 děti a povlečení na 4 postele (zabralo celý jeden velký kufr) na týdenní dovolenou.
Teda, platíčko muselo zůstat doma, tak hluboký kufr ta M2 zase nemá, ale dozadu bylo vidět perfektně.
Jo, a měli jsme sebou i nočník pro malýho, ale tahali jsme jej sebou úplně zbytečně; chtěl si ulevovat zásadně ke keříkům a do trávy.
A dovolená to byly zrovna ty 2% co byla M2 využita naplno. Jinak opravdu nevidím důvod proč pořizovat M3, když vepředu je stejně místa jako v M2 (alespoň u 2016). Něco jiného je, když někdo používá auto třeba ze 60% a více na dálnici, tam už ta M3 opodstatnění má.
Prostě lidi jsou holt zhýčkaný.
 
jak spatny je to na dalnici? 1.6 BK mi prijde vpohode, sice chybi 6q a aerodynamicky hluk nad 110 je zlo, ale umi letet pekne
jezdim sam a nalehko takze o misto se nebojim, ale polovinu km mam dalnicnich
 
@Radfire do 125 je v pohode, od teto rychlosti uz je hlucnejsi.. nicmene po dalnici jezdim 140 na tempomat a jeste nikdo si nestezoval, ze je tam kraval nebo ze bychom se neslyseli.. bez problemu se s tim da absolvovat cesta praha-ostrava, viz i prispevky od kluku vyse.. u slabsi verze je jen 5kvalt, ale s hodne dlouhymi prevody, takze 6 nechybi.. paradoxne u nejsilnejsi verze s 6kvaltem je ta 6 kratsi nez 5 u slabsi verze..
 
Poslední úprava:
toho 5q jsem se bal, ale jestli je dlouhej tak pohoda.
ted mi to toci 4000 pri 140, a hudbu zesiluju o 3 stupne oproti mestu :D
 
@M2DJ , zas tolik si nefandi, to by tam musel být ten 2,5L motor (což by nebylo úplně marný).
Mazda 2 G90 na 5q při 90 km/h točí 1995,6 ot/min, na 4q je to 2549,6 ot/min.
Teda..., za předpokladu, že to má úplně nové tovární obutí, správné tlaky v pneu, v nádrži 3 litry benzínu a je zatížena jedním malým Japoncem. ( při 140 km/hod točí 3104 ot/min )
Nevím jak G90 (tolik mi nebylo umožněno se povozit), ale s G115 jsem jel zatím nejvíce 128 a nějaký obtěžující hluk jsem nezaznamenal (na 6q je to 3055 ot/min).
 
toho 5q jsem se bal, ale jestli je dlouhej tak pohoda.
ted mi to toci 4000 pri 140, a hudbu zesiluju o 3 stupne oproti mestu :D
Kvaltů u M2 se bát nemusíš jsou opravdu dlouhé na trojku v poho 150 km/h a při s 160 km/h na pětku o motoru nevím lehce nad 3000 otáček,spíš aerodynamický hluk a pokud je boční vítr tak s lehkou dvojkou si trochu hraje,ale náš dálniční limit na pětku je úplně v pohodě.A ta pětka je hodně dlouhá ,že někdy i při 130 km/h při stoupání kdy nemá ani 3000 otáček řadím čtyřku a pak ;) jede o dost lépe.Dokonce mi to i radí počítač,že mám podřadit.


Jo jinak máte pravdu lidi,jsou zhýčkaní ,vidím to každý den,ucpané silnice každý má obrovské auto a v něm jeden člověk:(. Každý chce prostě pohodlí,sílu když na to má. Na cestách dvoutunové suvéčka a v nich 50 kilové blondýny:p.Pro mě je M2 v pohodě a to mám 189 cm ,většinou jezdím sám a nebo s manželkou a v kufru vozím vzduch,tak k čemu velký kufr:).Nákup tam vleze tak v pohodě,zabere málo místa všude se s ní vlezu.Jo kdyby to finance dovolili možná by byla větší Mazda,uvidíme časem co bude další autíčko.:)
 
Poslední úprava moderátorem:
xPet já si nefandím, říkám něco lehce přes 2 - ono ten otáčkoměr je dost malej a něco na něm pozorovat nějak důkladněji když koukáš na cestu je docela na prd. A hlavně sem to zas tak nezkoumal kolik jsou přesně otáčky při jaké rychlosti.

Otáčkoměr by za mne mohl byt výrazně větší. Skoda ze to není jako u G115.

Jinak celkove je škoda, že Mazda nedává silnější motory. Taková G90 jako základ pak tak 120 a 150 koní a kroutaky tak 200Nm aspoň. Tomu autu by to slušelo.

Nojo ale mne přišla i M3 slabá - tedy teď nemyslím tu od Mazdy ;)


Milda ....Jo kdyby to finance dovolili možná by byla větší Mazda,uvidíme časem co bude další autíčko.:)

Hm mám to přesně naopak.... šel bych do menšího MIATA se samosvorem, eventuelně TOYOBARU.
 
Poslední úprava moderátorem:
Back
Top