• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 3 (BM) - obecně

Ztratila paku rucni brzdy, na druhou stranu ziskala bezpochyby lepsi loketni operku a vice odkladacich prostor. Navic rozjezd do kopce s EPB je preci jen mnohem komfortnejsi, nez bez.

O peknem interieru BP nemam pochyb, ale dodnes mam velky problem s exterierem HB. Nejak jsem v nem, ani po letech, nenasel zalibeni. Ten C sloupek je na me moc brutalisticky a tech veci je tam vice.
BM i když měla mechanickou ručku, tak měla asistenta rozjezdu do kopce. Uměla přidržet auto pomocí tlaku hydrauliky v brzdách, ale bylo to jen na pár vteřin. Teda aspoň můj Revolution to uměl.
 
BM i když měla mechanickou ručku, tak měla asistenta rozjezdu do kopce (uměla přidržet brzdu pomocí tlaku hydrauliky v brzdách). Teda aspoň můj Revolution to měl.
Jj, můj to má taky, a funguje to spolehlivě.

El.ručka fuj 😂🙈
 
O peknem interieru BP nemam pochyb, ale dodnes mam velky problem s exterierem HB. Nejak jsem v nem, ani po letech, nenasel zalibeni. Ten C sloupek je na me moc brutalisticky a tech veci je tam vice.
Ten C sloupek HB BP se dá úspěšně řešit koupí sedanu. Švagr má BP sedan v bílé perleti a je to kus nádherného auta. Jen škoda, že u BP upustili od viceprvku na zadní nápravě. Z hlediska jízdních vlastností je to krok zpět.
 
Tak treba SDN se u BN neprodaval jako G165. Dale do sedanu bych s pravdepodobnosti, ktera hranici s jistotou, nedostal jizdni kolo. Ale pominu-li neprakticky ulozny prostor, pak uznavam, ze SDN se mi u BP libi mnohem vice, nez HB. S viceprvkem souhlasim... i kdyz se tu najdou piloti, co tvrdi, ze to inzenyri vyladili tak, ze absenci vubec nepoznas.
 
Pokud bych si já ze svých bývalých aut, ať služebních nebo osobních, se kterýmy jsem najel alepoň 60000km (tím vyřadím předváděcí jízdy nebo auta z dílny) měl sestavit žebříček s názvem Mazda 3xx, tak bych ho sestavil takhle:
5) 323BA sedan - bohužel tady asi hraje hodně velkou roli to, že ten služebách byl v 2.0 naftě bez turba, takže předjet traktor byla extrémní disciplína, ale i tak mě to auto moc nenadchlo a bylo to spíš menší auto z bodu A do bodu B.
4) 3BK sedan - za mě to byl hezčí Focus, ale zase opět zde asi hrálo roli to, že jsem to vyfasoval s 1.6 benzínem (na MPS jsem v práci asi nebyl dost aktivní), ale opět to ve mě vyvolávalo prostě neutrální pocity, i když řízení do zatáček bylo už takový "mazdí"
3) 3BL sedan - tady už jsem vyfasoval 2.0 benzína, takže s motorem jsem byl velmi spokojen, posun v interiéru byl oproti BK opravdu znatelný (alespoň ve výbavě co jsem dostal - mám pocit TX+ ???) a celkově to pro mě byla velká radost tohle auto každý den řídit ať po okreskách nebo na dlouhých +1000km dálničních přesunech
2) 3BM hatchback - tohle auto jsem si vysnil (tehdá se o něm říkalo Bomba z Hirošimy), byl jsem z něho naprosto unešený, řízení naprosto geniální, motor pecka, řazení pecka (ťuk ťuk, vyhla se mi vadná převodovka), všechno zalitý sluncem až po pár letech jsem ho začal tunit a upravovat a ladit abych zjistil že to dělám z důvodu, že už mi v podstatě dalo vše co mohlo a tak nějak mě omrzelo. I tak jsem ale obrečel jeho prodej
1) 323BJ hatchback - tak na tohle auto asi už nikdy nezapomenu. Ve výbavě Sport (v USA Protege5) s 2.0 benzín, krátkou pětistupňovou převodovkou i po letech přesnou jak žiletka (ano po dálnici do španělška jet 130km/h při skoro 4000ot. byla zábava), řízení naprosto perfektní, žádná otravná elektronika (pardon - ABS a TCS to mělo a tím to končilo), neuvěřitelně mrštný a zábavný auto. Jestli jsem BM při prodeji obrečel, tak tady mi z očí šli niagáry
 
Jj, můj to má taky, a funguje to spolehlivě.

El.ručka fuj 😂🙈
Co fuj mi se to líbí. A co jsem zkoušel na kluzné desce, jde s tím i dobře smykovat 😁

Jinak hoši. Co děláte když vám do motoru lezou pitomé kočky? Tady na sídlišti jich se potuluje dost a párkrát byli stopy na baterce a srst na té dece. Ona právě M3 je vcelku dobře zakrytovana ale ty mrchy se tam umí protáhnout zřejmě od poloos. Nejlepší by bylo tam něco dodatečně namontovat a ten prostor u baterky zúžit natolik že už to nedá. Jeden čas se tu taky hodně chvalila jistá el. věcička ale nemohu to najít..

Samsung S22 256GB Tapatalk
Mám trochu hrůzu až jednou z toho vytáhnu smaženou kočku
 
Doplním k hlasové vyhľadávanie - prepol som do EN a funguje. Následne som prepol do SK a dalo možnosť prepnúť s ponechaním EN hlasového. Takže mám pekne SK s funkčným hlasovým.

Pozeral som zbežne diskusiu a len doplním - do BM Sedanu zmestim bicykel v pohode, len treba dať dole predné koleso (otázka 10 sekúnd). Otestované jak na MTB tak na graveli.

Asistent v kopci - áno je, nezapína sa nikde je automaticky a funguje celkom spoľahlivo. Ručnú prakticky nepoužívam.
 
Pokud bych si já ze svých bývalých aut, ať služebních nebo osobních, se kterýmy jsem najel alepoň 60000km (tím vyřadím předváděcí jízdy nebo auta z dílny) měl sestavit žebříček s názvem Mazda 3xx, tak bych ho sestavil takhle:
5) 323BA sedan - bohužel tady asi hraje hodně velkou roli to, že ten služebách byl v 2.0 naftě bez turba, takže předjet traktor byla extrémní disciplína, ale i tak mě to auto moc nenadchlo a bylo to spíš menší auto z bodu A do bodu B.
4) 3BK sedan - za mě to byl hezčí Focus, ale zase opět zde asi hrálo roli to, že jsem to vyfasoval s 1.6 benzínem (na MPS jsem v práci asi nebyl dost aktivní), ale opět to ve mě vyvolávalo prostě neutrální pocity, i když řízení do zatáček bylo už takový "mazdí"
3) 3BL sedan - tady už jsem vyfasoval 2.0 benzína, takže s motorem jsem byl velmi spokojen, posun v interiéru byl oproti BK opravdu znatelný (alespoň ve výbavě co jsem dostal - mám pocit TX+ ???) a celkově to pro mě byla velká radost tohle auto každý den řídit ať po okreskách nebo na dlouhých +1000km dálničních přesunech
2) 3BM hatchback - tohle auto jsem si vysnil (tehdá se o něm říkalo Bomba z Hirošimy), byl jsem z něho naprosto unešený, řízení naprosto geniální, motor pecka, řazení pecka (ťuk ťuk, vyhla se mi vadná převodovka), všechno zalitý sluncem až po pár letech jsem ho začal tunit a upravovat a ladit abych zjistil že to dělám z důvodu, že už mi v podstatě dalo vše co mohlo a tak nějak mě omrzelo. I tak jsem ale obrečel jeho prodej
1) 323BJ hatchback - tak na tohle auto asi už nikdy nezapomenu. Ve výbavě Sport (v USA Protege5) s 2.0 benzín, krátkou pětistupňovou převodovkou i po letech přesnou jak žiletka (ano po dálnici do španělška jet 130km/h při skoro 4000ot. byla zábava), řízení naprosto perfektní, žádná otravná elektronika (pardon - ABS a TCS to mělo a tím to končilo), neuvěřitelně mrštný a zábavný auto. Jestli jsem BM při prodeji obrečel, tak tady mi z očí šli niagáry
Jo za mě bm je super auto přemýšlel jsem nad starou mx5 nebo RX8 ale vyhrála ohledně údržby celkem dostatečného výkonu a míst k sezení i ohledně zavazadel předtím jsem podědil passata 1.6 🫣 to byla hrůza byl 20 let starý a nechtěl startovat byl v 8mi servisech a nikde to nevyřešili Mazda je super žádný problém a servis si udělám sám 🙂 teď přemýšlím nad něčím silnějším ale nechci ji dát pryč je to láska na sněhu s ručkou je s ní sranda 😁 a uveze i 10 pytlů c menzu a i v terénu jede dobře kolikrát se divím že to vyjede i zablácenou cestu kde třeba Golfa 1.4 jsem tahal 😁

IMG_20231202_095916.jpg
 
... i kdyz se tu najdou piloti, co tvrdi, ze to inzenyri vyladili tak, ze absenci vubec nepoznas.
Kedysi som čítal jeden test... (okrem iného). Redaktor, ktorý testoval BP vlastnil pár rokov Mazdu 3 BM (G165). Práve tam sa vyjadril, že zadná náprava u BP síce nie je viacprvková, ale je výborne naladená a rozdiel veľmi nie je poznať. Mimo tento test som to čítal viackrát.
V každom prípade je možné označiť absenciu viacprvkovej nápravy u Mazdy 3 BP ako znak šetrenia - hlavne pri spätnom pohľade na modely BM / BN, kedy bola prítomná úž v úplne základnej výbave (za "smiešnu" cenu - z dnešného pohľadu).

Ináč, elektrická ručná brzda sa dá na Mazde BN tiež zablokovať počas jazdy. Ale len na chvíľku - počas toho to pípa a po chvíľke sa uvoľní. Umožní to malý "poloriadený" šmyk. (nemá to ten správny "cit").
Napriek všetkému - keby som sa mal rozhodnúť medzi BM a BN, tak jednoznačne volím BN...

Taká otázka... Kto ste jazdili BM aj BN - všimli ste si nejaký účinok systému "G-vectoring control" ? (BM to tuším nemalo)
 
Jezdil a těžko se hledá rozdíl pač obě auta jsou téměř identická a na stejné platformě a obě výborně pracující v zatáčkách. Ten G vectoring je pouze u BN a je to přenášení zátěže výkonu na konkrétní kolo dle vyhodnocení této funkce. Mělo by to zajišťovat hladší průjezd zatáčkou ve smyslu že v zatáčce se všechno hrne na jednu stranu včetně pasažérů a tohle tomu napomáhá co nejvíce předejít.
A k tomu viceprvku. Ono je třeba si uvědomit že BP postihla ta digitalizace a nutnost všemožných asistentů od základní výbavy takže to auto má více výbavy už v základu a o dost dražší interiér ale hold je vyšší cena a viceprvek asi musel ustoupit aby se vešli do nákladů.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Napriek všetkému - keby som sa mal rozhodnúť medzi BM a BN, tak jednoznačne volím BN...
To já při porovnání BM a BN tak jednoznačně nevidím. U BM se mi více líbí design exteriéru. Zejména přechod lišty přední masky do světel je více ladný a přirozený. U BN mi tento detail přijde nějak uměle naroubováný. BN má naopak více propracovaný interiér. Hezčí volant, lépe řešenou středovou loketní opěrku a mnohem větší odkládací prostor v předních dveřích (BM má v předních dveřích pouze malý kruhový otvor na láhev). Za mě mínus u BN je elektronická ručka proti mechanice u BM. Drobných rozdílů by se našlo více, ale za mě jsou oboje (BM i BN) krásná auta se sportovním designem, výbornými jízdními vlastnostmi a skvělými Skyactiv-G motory, vše dohromady navozující při řízení, v dnešní unifikované produkci (u nižší střední třídy), už tolik málo vídaný wow efekt.
 
Poslední úprava:
Mne príde BN v pohode aj spredu a hlavne "zadok" má krajší (myslím hlavne spodok nárazníka). Ale to je vec pohľadu pozorovateľa. Vlastne, keď sa mám priznať, na BN je málo vecí, ktoré by som chcel ináč... V podstate má dnes rada BM / BN cca 11 rokov (od zahájenia výroby) a stále vyzerá veľmi aktuálne a nestárne.

A čo sa týka ústupkov ohľadne nákladov... Zrejme väčšinový zákazník dá prednosť nádhernému a kvalitnému interiéru + exteriéru + moderným systémom... a nebude riešiť zadnú nápravu. Mazda je relatívne "okrajovou" značkou v našich končinách. Viacmenej ju kupuje ten, kto chce skvelo fungujúce a jazdiace auto a potom človek, ktorý chce nádherné auto (+ kombinácia). Vlastne je to zákazník, ktorý hľadá niečo, čo celkom neponúka konkurencia.

Možno sa raz Mazda vráti o "krok späť" a ponúkne auto, ktoré bude pre nás lepšie ako BM / BN... A my ho budeme chcieť... Ako to bolo kedysi u mňa, keď som videl 1. krát Mazdu 3 BM (a niečo o nej prečítal) - "To auto chcem a raz ho kúpim" :)
Pri BM ešte nebol správny čas ani zvyšné financie. Pri BN bolo už všetko a aj 100% presvedčenie, že je to skvelé auto (po prečítaní všetkého o Mazde 3). A presvedčenie o správnej kúpe pretrváva aj po takmer 7 rokoch.
 
Pozeral som kedysi aj sedan, ALE - nemal vzadu viditeľné 2 výfuky... ;) (2 výfuky = "väčší rešpekt" na ceste :innocent:;) - človek, ktorý nepozná Mazdy potom podľa výfukov a vzhľadu očakáva ĎALEKO väčší výkon ako auto má) Hatchback bola moja voľba od začiatku (aj keď chvíľu som mal pochybnosti).
Videl som pár sedanov BM / BN s upraveným "zadkom" = viditeľné výfuky a vyzerá to oveľa lepšie. Možno by stačilo vymeniť poslednú časť výfuku z hatchbacku a "vyzerať" otvory :cool:.
Na druhej strane - 80% vodičov sa o chrómové koncovky výfukov vôbec nestará = nevyzerá to potom dobre a pre podobných je lepšie mať výfuk / výfuky schované niekde pod nárazníkom.
V každom prípade je ktorékoľvek riešenie LEPŠIE ako falošné koncovky výfukov, prípadne nejaký smiešny výlisok na nárazníku.
 
Pozeral som kedysi aj sedan, ALE - nemal vzadu viditeľné 2 výfuky... ;) (2 výfuky = "väčší rešpekt" na ceste :innocent:;) - človek, ktorý nepozná Mazdy potom podľa výfukov a vzhľadu očakáva ĎALEKO väčší výkon ako auto má) Hatchback bola moja voľba od začiatku (aj keď chvíľu som mal pochybnosti).
Videl som pár sedanov BM / BN s upraveným "zadkom" = viditeľné výfuky a vyzerá to oveľa lepšie. Možno by stačilo vymeniť poslednú časť výfuku z hatchbacku a "vyzerať" otvory :cool:.
Na druhej strane - 80% vodičov sa o chrómové koncovky výfukov vôbec nestará = nevyzerá to potom dobre a pre podobných je lepšie mať výfuk / výfuky schované niekde pod nárazníkom.
V každom prípade je ktorékoľvek riešenie LEPŠIE ako falošné koncovky výfukov, prípadne nejaký smiešny výlisok na nárazníku.
Jednu koncovku výfuku má M3 (BM,BN) s motorem 1,5G, dvě koncovky má motorizace 2,0G, a to platí stejně jak pro HB, tak i sedan.
 
Jednu koncovku výfuku má M3 (BM,BN) s motorem 1,5G, dvě koncovky má motorizace 2,0G, a to platí stejně jak pro HB, tak i sedan.
To je jasné, ale hatchback má výfuky viditeľné :) a sedan skryté = u mňa veľké mínus pre sedan. V každom prípade - každý, kto si niečo prečítal (/ prečíta) o Mazde 3 BM / BN by si vybral motor 2,0... 1,5 mala jedinú výhodu a to nižšiu cenu pri kúpe.
1,5 si kupovali iba tí, ktorí si vybrali to auto podľa vzhľadu a nevedeli, aký poklad kupujú :cool:
 
No hej tie výfuky by tomu sedanu sekli a povýšili o úroveň vyššie. Avšak mne sa HB páčil celkovo menej, sedan pôsobí najmä luxusnejším dojmom 😁 neviem prečo.
IMG_2336-Enhanced-NR-2122-3.jpeg
 
Poslední úprava moderátorem:
Back
Top