• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 3 (BM) - obecně

efface

výkonný člen KLANu
204
Díky za referenci, ať ti pěkně jezdí!

Jak si zatím spokojen s autíčkem?
Děkuji ;). Já jsem velice spokojen, ale asi nemůžu být plně objektivní, protože jsem v moc autech ještě nejezdil :). Je to moje první nové auto. Předtím jsem jezdil stařičkou atmosferickou felícií 1.6 a faceliftovanou oktávkou 2.0 TDI. S atmosférickou mazdou se jezdí samozřejmě úplně jinak než s turbem a musím říct, že ze začátku jsem měl pocit, že to moc nejede. Hlavně rozjezdy z místa, ale to bylo kvůli tomu, že jsem byl zvyklý na TDI, které tahá, ale taky vadne úplně v jiných otáčkách. Protože chybí turbo, tak mě to po 2s od sešlápnutí pedálu nezaboří do sedaček, ale kontinuálně táhne hned při doteku na pedál... ta odezva pedálu je prostě úžasná. A kupodivu auto dokáže pěkně táhnout i v nízkých otáčkách. Ta pružnost motoru mě opravdu překvapila a auto vcelku zrychluje na 6ku klidně od cca 55km/h. Obvykle jezdím na 5-6 rychlostní stupeň prakticky všude s tím, že když chci zvýšit výkon tak podřadím a někdy i o několik stupňů a užiju si tu krásnou dynamiku, kterou na moje poměry těch 165k disponuje. To podřazování mě přímo hrozně baví a můžu říct, že jsem mazdičku cca před dvěma týdny protáhl opravdu pořádně okolo orlího hnízda na Rossfeld Panoramastrasse v Rakousku. Jeli jsme ve 4 lidech a auto s výkonem nemělo sebemenší problém... vůbec jsem nepoznal, že nejedu sám a to je tam stoupání i přes 20%. Ale taky jsem jel plný výkon 4000-6000 otáček. Spotřeba je velice rozumná a i když tu mazdu přišlápnu, tak spotřeba výrazně neroste. Cestu po dálnici na tempomat Zlín - Salzburg a zpět + užívání alpských cest a test výkonu v kopcích na plný výkon udělal průměrnou spotřebu přesně 6,7l / 100km. Je pravda, že na dálnici jsem měl tempomat na 122km/h a bez kamionů, takže i to udělá dost. Ale i tak si myslím, že obdivuhodná čísla. Najeto mám zatím 2.700 km, takže nedokážu říct, kde se ustálí průměrná spotřeba za pár měsíců. S autem jde jezdit i velice úsporně... když člověk opravdu moc chce, tak se dá dostat v průměrnu i pod 5,4l. To ale asi není moc případ lidí, co si připlatí za výkon :).

PS: To jsem ještě nezmínil řízení, převodovku a podvozek... podvozek, to je kapitola sama pro sebe. Je neskutečně dobrý. Bál jsem se, že na těch 18" kolech bude jízda děsně nepohodlná, ale opak je pravdou. Mazda žehlí jakékoliv nerovnosti (i opravdu po nepěkných cestách) bez sebemenších problémů a zároveň není měkký, jako francouzská auta. Jako celek je z mého pohledu skvělý.
 
Poslední úprava:
Ja mam priemernu spotrebu v meste 6,2 l/100 uz dlhodobo a mam najazdene cez 51 tis. km. A to svoju trojocku nijak nesetrim a i-stop vypinam.
 
Je tady někdo, kdo stříkal podvozek antikorozní ochranou a je z okolí Prahy?
Nemám garáž, firmy co to dělají jsou dost patlalové.
Je tady někdo, kdo by s tím pomohl, samozřejmě za odměnu?
 
Diky za doporuceni. Jak jsi s nema byl spokojeny ?? Co sem videl na videiich tak nejsou zas tak extra profici za ktere se vydavaji.
 
Mohu potvrdit, Jsem z Brna a rozhodně to stálo za to. Skvěle odvedená práce a ještě spousta informací ohledně Mazdy.
 
Taky potvrzuji. Pokud nástřik podvozku a dutin, tak jedině @Max6 . Já to měl 400km k němu a 400km zpět a určitě to stálo za to.
 
Pokusam sa s nim dohodnut na termine uz asi dva mesiace, no nejako nam to nevychadza. Tiez by som k nemu rad dobehol na nastrek podvozku, ak mi poslete kontakt iny ako cez forum, budem vdacny.
 
Měl bych prosbu na zdejší trojkaře :). Potřeboval bych změřit pár věcí v motoru. Najde se někdo, kdo si udělá chvilku čas?
Potřeboval bych změřit (viz obrázek):
1. rozteč mezi šroubky co drží sání
2. vzdálenost od krytu na motoru po ten malej deklík (od hrany k hraně)
3. nejdelší stranu toho malého deklíku

Předem moc díky ;)

m3_mereni.jpg
 
Já Ti to změřím, jak se k tomu dostanu (snad přes víkend). Chceš objednávat ten CS Cold Air Box jo? :)
 
No pohrávám si s tou myšlenkou. Až budu mít ty rozměry, tak to proměřím u sebe a když to bude vypadat, že by to i mohlo sedět, tak to koupím. Pokud to pak nesedne, tak to někomu střelím za rozumný peníz. Třeba se někdo najde. Ale uvidíme jak dopadne to přeměření.
V každém případě díky za ochotu ;)
 
No pohrávám si s tou myšlenkou. Až budu mít ty rozměry, tak to proměřím u sebe a když to bude vypadat, že by to i mohlo sedět, tak to koupím. Pokud to pak nesedne, tak to někomu střelím za rozumný peníz. Třeba se někdo najde. Ale uvidíme jak dopadne to přeměření.
V každém případě díky za ochotu ;)

Poměřeno ;):
1) 16,25 cm
2) 43 cm
3) 26 cm
 
Jakakoli uprava vozu, kterou neudela autorizovany servis je pak velmi problematicka z hlediska zaruky. Male zvyseni pruznosti se ti pak muze krute nevyplatit. O pojistovnach ani nemluve....
Jakou úpravu máš přesmě namysli? Ještě k tomu autorizovanému servisu... Nemusíš na cokoliv jezdit do autorizovaného, můžeš kdekoliv jinde a na záruku, jako takovou to nemá žádný vliv. Ono to prodejci většinou zkouší a téměř každý jim věří vše, co vypustí z pusy (viz např. https://www.novinky.cz/finance/3171...sto-strasi-motoristy-ze-prijdou-o-zaruku.html). Navíc i neoriginální servisy můžou zapisovat údaje o provedených věcech do mazda aplikace.
K těm úpravám... je to diskutabilní. V případě výměny sání, výfuku, příp. remapu. Řešil jsem to s povolanějšími a bylo mi jasně sděleno, že o záruku nepřijdeš, pokud závada, která případně nastane, nemá něco společného s uskutečněnýma úpravama nebo nainstalovanýma komponentama. A kdyby náhodou, tak před "odtahem" do servisu není problém vrátit původní věci (přinejhoršim pojedeš někam jinam do servisu kde auto s úpravama neviděli). Samozřejmě, pokud odejde po remapu řídicí jednotka, tak v tom případě nevím no :), asi by záleželo jak moc se v tom budou šťourat.
 
Poslední úprava:
Jen tak pro zajímavost, kdyby někoho zajímala hodnota zadního nárazníku, tak uvádím pro informaci cenu 16.246, Kč - AUTO EFEKT Zlín
 
Back
Top