• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 (GJ/GL) - obecně

Chci se zeptat majitelů Mazdy GJ 2016. Zdá se mi to, nebo oproti jiným autům je vytápění sedačky docela slabé? U jiných aut někdy sedačky pálí, až je to docela nepříjemné. No, u mojí Mazdy se nedá říct, že by se člověk v té sedačce na nejvyšší stupeň nějak extra ohřál.
Ani 2017, ani 2019 moc nehřejí, ta 2019 zvlášť. Na 2019 s kůží to trvá to cca 4 - 5 minut, než to cítím, a ani po deseti minutách bych to neoznačil za horké. 2017 s textilem hřála tak po 3 minutách, o něco rychleji.
 
Poslední úprava moderátorem:
Chci se zeptat majitelů Mazdy GJ 2016. Zdá se mi to, nebo oproti jiným autům je vytápění sedačky docela slabé? U jiných aut někdy sedačky pálí, až je to docela nepříjemné. No, u mojí Mazdy se nedá říct, že by se člověk v té sedačce na nejvyšší stupeň nějak extra ohřál.
U GJ 2014 s "koženýma" sedačkama to byla docela slabota a i ten nástup byl hodně pomalý oproti třeba M3BM 2014 s textilníma sedačkama, kde naopak jsem měl pocit že na 3tí stupeň z těch sedaček lítají plameny.
 
hm, tak koukám je to asi slabé normálně. Na tohle jsem se v zimě docela těšil, protože ve starém autě jsem to neměl a docela mě to zklamalo.
 
Teď to nabíhá ještě relativně rychle, počkej až přijdou mrazy, to pak trvá mnohem déle.
 
Nevím jak u vás ale já hodnotím výhřev kladně. Je tak akorát a třeba u kie doslova pálí volant i sedačky. Jako výtku mám že volant nehreje po celém venci a že hřeje hlavně sedák a opěrka skoro vůbec a to hlavně v oblasti lopatek.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Tak sedák hřeje v podstatě jen pod zadkem, pod stehny prakticky nehřeje, což mi vadí. Bedra celkem vyhřívá, lopatky ohřívat nepotřebuju, ale možná proto, že jsem ohnutý ;). Teplota dobrá, na maximum to po 10 minutách je moc, ovšem zahřátí trvá dlouho, zejména v mrazech. Mělo to mít nějakou náběhovou křivku s vysokým výkonem na začátku a pak pokles. Ale Mazda se asi bojí, aby vyhřívání či potahy neodcházely přehřátím, když tam nikdo není. Ovšem to mohli použít kontrolu obsazení sedadla, která je tam stejně kvůli pásům a airbagu. Volant mi nevadí, ty nevyhřívané části držím řádově jen 10 % času.
 
To je otázka každého jedince. Mě třeba není zima ani v zimě a když už tak mi stačí ten náběh co tam je a pomalý zrovna není. U volantu to vnímám jako nekomfort. Nejde o to jak ho držíš ale při ruckovani ve vyparkovani je to divný pocit narozdil od Kie kde hřeje celý věnec ačkoli přehnaně. Když už tam někdo nacpal tu vyhřívací deku tak mohli dát rovnou na celý volant. Ale rozhodně fajn výbava. Škoda jen absence vyhrevu čelního skla. V zimě velmi praktické.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Tak dnes třetí garančka po 45t a výměna brzdových destiček na předku.Měl jsem GH i GJ a vždy v pohodě najeto na první sadu přes 80t.Nechápu,co tam teď dávaj za matroš.
 
Muj tip je hmotnost, pripadne i automat vs manual, a mozna i vykon (s kazdou dalsi generaci vyssi; necim se ten vykon krotit musi :)). GL+ (GL face) od 2018 je vyrazne tezsi, nez GJ, uz GL s vyrobou od konce 2016 bylo o neco tezsi, nez GJ. A puvodni GJ sice bylo lehci, nez predchozi GH, ale pocitam ze u GHcek mela vetsina lidi jeste manual, kdezto u GJ v prodejich prevladaly 2.5 automaty, aspon co jsem se bavil v Mazde. Ale i kdyby manual vs manual, tak porad GH vs GL je rozdil kolem 100 kg, jestli Google napovida spravne.

Ja jsem predtim mel manualy, a ted s automatem kdyz furt nekoriguju padlama, tak by automat stopro zatezoval brzdy o hodne vic, nez bych je kdy zatezoval ja. Takze uz mi taky v Mazde rikali, ze mam desticky tak v pulce zivotnosti, ac mam najeto "jen" 24 tis. S predchozi 6 (GL 2017 manual) jsem je menil az skoro v 70tkm.
 
Poslední úprava:
To jste na tom dobře. Já na 6 GH manual měnil komplet brzdy kolem 40 tisíc a teď na 3 BM manual ještě nebylo ani 50 tisíc. Také komplet, tedy kotouče i destičky předek a zadek. Naštěstí ta druhá sada už asi není od Mazdy (dali tam ATE), protože drží o dost více.
 
Tak dnes třetí garančka po 45t a výměna brzdových destiček na předku.Měl jsem GH i GJ a vždy v pohodě najeto na první sadu přes 80t.Nechápu,co tam teď dávaj za matroš.
Napiš si do podpisu, jakou M6 přesně máš. Může být rozdíl mezi 2017, 2018 možná i 2019. Já jsem na GH najížděl na předních deskách kolem 80 tkm, na nynjější GL to dalo necelých 70 tkm. A souhlasím s @Ondrej K , že A/T převodovka plus adaptivní tempomat zatěžují brzdy hodně a bez korekcí řazení pádly, hlavně při sjezdech, bych je jistě musel měnit dřív.

Já na 6 GH manual měnil komplet brzdy kolem 40 tisíc
To jsi asi velký brzdič, neříkám brzda provozu ;) spíš naopak :p. Já mám na své GL po 70 tkm kotouče v půlce života! Na GH jsem do 135 tkm přední kotouče neměnil. Viz také diskuse ve vlákně o aftermarket brzdách, třeba zde.
 
Brzdič teda nejsem vůbec.Mám benzín 2.0L s manuálem Nejezdím brzda plyn.Včera mě v kodecaru říkali,že GL po Fl má měkčí směs.Prý si mám příště donést klidně svoje destičky,když budu chtít.
 
a nemůže být ten menší nájezd na brzdách i G vectoringem? Jen mě to napadlo, jsem laik :)

jinak já na své Mazdě měnil destičky ve 110 000 (ve 105 jsem kupoval) - ale byly už opravdu na hranici.
 
No musím říct, že některý věci na Mazdě jsou až školácky nedomyšlený.

Tak například hlášení stavu kapaliny ostřikovačů se chová jak žárovka připojená na plovák. Jakmile je hladina vody okolo plováku, tak se hláška na budíkách objevuje a mizí jak šplíchá voda v bandasce. Když ji vymáčknete, tak se stejně při dalším zahoupání objeví zase sama zpátky.
Vývojáře prostě nenapadlo naprogramovat to tak, že když se nízká hladina zasignalizuje, tak už má hláška na LCD zůstat a když ji řidič odmáčkne, tak už nemá znovu objevovat a to bez ohledu jak zrovna houpe hladina v bandasce. Je to neskutečně rušivé. Člověk radši nějakou tu vodu ustříká pryč, aby plovák opakovaně nekolísal okolo signalizační hladiny.

Teď jsem ovšem zjistil, že se úplně stejně chová signalizace hladiny brzdové kapaliny. Teď se mě 2x stalo, že se mě po vyjetí náhodně rozsvěcovala a zhasínala kontrolka brzd. Zcela náhodně. V menu jsem zjistil, že to hlásí málo brzdovky. V nádobce je tak 5mm nad riskou minimum. Zajímavé je, že ji to hlásí jen cca 15 minut po vyjetí. Možná to souvisí s teplotou a roztažností, že ji v nádobce trochu přibude.

Dotaz: Zárověň s hláškou o nízkém stavu brzdovky zcela náhodně vyskakují hlášky o závadě SBS (Smart Brake Support) a DRSS (lidar).
2x se mě po vyjetí objevila hláška a o kapalině a zároveň s ní tyhle dvě hlášky. Je to normální? Že by opět chyba vývojářů, kdy v jejich interní logice nějak ty funkce souvisí a když se signalizuje jedna, tak i druhá a třetí?

A taková třešnička. Mám pár dní do garančky (už jsem objednaný). Po nastartování LCD natáhne hlášku o zbývajících dnech do servisu z poslední jízdy. Pak se infotaiment probere a pár vteřinách aktualizuje údaj o zbývajích dnech do servisu. Zajímavé je, že auto zřejmě pamatuje přesně v kolik hodin byl servisní interval resetován, takže jinou hodnotu ukazuje dopoledne a jinou odpoledne. Kombinace obou výše uvedených faktů pak způsobuje úsměvnou situaci, kdy příjdu ráno do auta a nastartuju. Na LCD se objeví hláška, že servis za 4 dny. O pár vteřin později se aktualizuje na hlášku, že servis za 2 dny. A když jedu odpoledne z práce, tak už tam svítí že servis za 1 den :)
 
Ahoj.
Nesetkal se někdo náhodou.
Když zacloumám za kufr auta ,tak mě na obou stranách zadní nápravy něco vrže.
Zkusil už jsem WD stříknout na všechny silenbloky a žádná změna. Můžou to být tlumiče?
 
Ahoj.
Nesetkal se někdo náhodou.
Když zacloumám za kufr auta ,tak mě na obou stranách zadní nápravy něco vrže.
Zkusil už jsem WD stříknout na všechny silenbloky a žádná změna. Můžou to být tlumiče?
Pružiny, tlumiče, jakýkoli pohyblivý spoj (rameno-těhlice, rameno-nápravnice, stabilizátor,....). Všude tam se může dostat prach, špína a jelikož Mazda ve fabrice nepromazává šrouby na dílech zavěšení tak i rez. A tohle všechno může způsobit vrzavý zvuky. Já se nejčastěji setkávám s vrzáním příčného stabilizátoru že vyschne vazelína v jednom z úchytů. A na druhým místě špína na dosedacích plochách pružiny.
Sežeň si pomocníka který bude poslouchat když budeš cloumat s autem aby jste odhalili konkrétní díl. Pak už se jen použije typický servisní úkon "čištění a mazání stroje".
Zatím nemáš tak starý povoz aby skřípaly ztrouchnivělý silentbloky (gumy) na dílech nápravy nebo aby skřípala samotná karoserie, i když já už bych se v dnešní době nedivil snad ničemu.
 
Poslední úprava:
Pružiny, tlumiče, jakýkoli pohyblivý spoj (rameno-těhlice, rameno-nápravnice, stabilizátor,....). Všude tam se může dostat prach, špína a jelikož Mazda ve fabrice nepromazává šrouby na dílech zavěšení tak i rez. A tohle všechno může způsobit vrzavý zvuky. Já se nejčastěji setkávám s vrzáním příčného stabilizátoru že vyschne vazelína v jednom z úchytů. A na druhým místě špína na dosedacích plochách pružiny.
Sežeň si pomocníka který bude poslouchat když budeš cloumat s autem aby jste odhalili konkrétní díl. Pak už se jen použije typický servisní úkon "čištění a mazání stroje".
Zatím nemáš tak starý povoz aby skřípaly ztrouchnivělý silentbloky (gumy) na dílech nápravy nebo aby skřípala samotná karoserie, i když já už bych se v dnešní době nedivil snad ničemu.
Díky za tip. Jen je divné,že všude jsem zkoušel promazat a nezlepšilo se to ani o procento. Tk si říkám,že zbývají už je ty tlumiče. Jestli takhle vůbec můžou vrzat tedy.
 
Tak například hlášení stavu kapaliny ostřikovačů se chová jak žárovka připojená na plovák.
Musíš zatáčet jenom doprava ? vždy to hlásí, když jedu kruháč a při výjezdu zhasne. Za mě mají šestky závažnější faily ale ano, mohli se poučit od jiných…

(nebo to je naopak?) teď si nejsu jist
 
Poslední úprava:
Díky za tip. Jen je divné,že všude jsem zkoušel promazat a nezlepšilo se to ani o procento. Tk si říkám,že zbývají už je ty tlumiče. Jestli takhle vůbec můžou vrzat tedy.
To by jsi musel každý spoj povolit, vyndat šroub a natřít dřík šroubu (NE závit) třeba měděnou pastou. Jestli jsi tam stříkal jen z venku tak to skoro žádný význam nemá, protože do těch futer silentbloků (jakýchkoliv) se to takřka nedostane jak je to tam utažený.
Tohle mimochodem vysoce doporučuji udělat na zadní nápravě na excentrech spodních ramen (šrouby spojující spodní ramena s nápravnicí), aby pak šla třeba i po 10 letech udělat geometrie na zadních kolech a nemuseli se ty šrouby vyřezávat. Stačí to udělat jednou za život auta.

Jinak ano, tlumič (pístnice tlumiče, spodní úchyt tlumiče) to může dělat taky.
 
Poslední úprava:
Back
Top