• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 (GJ/GL) - obecně

Veris, neveris, s tymi brzdami vazne problem je. Toto je moja druha Mazda 6 GJ. Na prvej mi menili zvlnene kotuce uz po 18 000 km. Mazda na to dokonca mala "servisnu informaciu", tzn. ze o probleme vedela. Predne kotuce potom zmenili cislo dielu, takze boli dodavane ine. Auto som predal, ked som najazdil 40 000 km po vymene vyckoveho hriadela atd... tak neviem, ako dlho vydrzali tie vymenene kotuce.
Na Mazde 6 po facelifte 2015 takato servisna informacie nie je a Mazda problem nepriznava. Auto som nikdy neprebrzdil, nestojim na brzde na krizovatke, proste jazdim podobne, ako si pisal, napriek tomu sa kotuce zvlnili (dal som ich zmerat).
Na ziadnej inej Mazde predtym (ani inych znackach) som tento problem doteraz nemal pri omnoho vyssom najazde km.
Ty mas ale auto po dalsom "technickom" facelifte 2017, takze mozno japonci problem odstranili. Buduci rok pribudnu dalsie zmeny, vacsina z nich bude prebrata z novej CX-5.

Zaujimal by ma tvoj nazor na G-Vectoring control. Mas nejaky iny pocit z riadenia? Ked som si bol zajazdit na novej M6, 2,5 kombi, mal som pocit vacsej tuhosti a mensieho naklonu na tej istej trase a pri rovnakej rychlosti. Mal som pri jazde väcsiu istotu a dovolil som si viac. Ci to bolo tymto systemom neviem, ale dovolim si tvrdit, ze boli vykonane aj urcite upravy aj na podvozku (oproti verzii z roku 2015).
 
Zaujimal by ma tvoj nazor na G-Vectoring control. Mas nejaky iny pocit z riadenia? Ked som si bol zajazdit na novej M6, 2,5 kombi, mal som pocit vacsej tuhosti a mensieho naklonu na tej istej trase a pri rovnakej rychlosti. Mal som pri jazde väcsiu istotu a dovolil som si viac. Ci to bolo tymto systemom neviem, ale dovolim si tvrdit, ze boli vykonane aj urcite upravy aj na podvozku (oproti verzii z roku 2015).

Srovnani s 2015 nemam, tu jsem ridil pred hodne dlouhou dobou, cca dva roky nazpet. Ted uz by to nemelo smysl, porovnavat auto s par sty km a auto, ktere ma treba 20 tisic km, by bylo vzdy nefer pro to vic zajety (na podvozku je i tak maly najezd znat - hlavne v pocitu "pevnosti" a tichosti). Takze to GVC tim padem nedokazu zhodnotit. Ale z popisu mi to prijde jako typicka "marketingova vlastnost", proste neco, co vypada pekne na papire a realny prinos je diskutabilni (stejny nazor na mam na destove senzory, hlidani pruhu, pomalu a spatne reagujici AFS LED svetla a adaptivni tempomat, co se leka vozidel po stranach a neumi zastavit). Navic se i dle popisu novinaru zda, ze to zasahuje spis jen v nejaky extremni situaci, protoze pokud clovek nejede vylozene na hrane adheznich moznosti pneu, auto tendenci utikat z oblouku nema, i kdyz nema GVC - pak je otazka, na zaklade ceho system vyhodnocuje potrebu zasahu... jestli dokaze opravdu predvidat. Fakt na to moc neverim.

Uprimne bych tam radsi podobny systemy vubec nemel :). Bojim se i systemu kontroly stability, protoze jsem slysel o pripadech (tezko rict, nakolik duveryhodnych), ze to naopak auto v extremni situaci rozhodi jeste vic, nez aby to pomohlo. Kazdopadne na snehu/ledu se to obcas taky chova divne, a to ze to napriklad necekane pribrzdi vnitrni kolo a auto se stoci do oblouku najednou vic, nez kolik by odpovidalo rejdu volantu, setrvacnosti a adhezni situaci, mi proste prijde pro vyjezdenyho ridice spis nebezpecny...
 
ono záleží jak a kde jezdíš.... kvrdlat fofrklackem po Praze dokola jedna, dva, jedna, dva , jedna, dva tři fakt není nic zábavného :)

Nekupuju si sestku do mesta... a nastesti mestem v podobny situaci moc casto jezdit nemusim. To bych si koupil nejaky vysoky minivozitko s automatem, a nebo CX3 s automatem. Kdyz jezdim denne skrz Prahu, tak v mym pripade jen skrz magistralu (D8>Pankrac) a mimo dopravni spicku... To kvedlani me teda otravuje akorat kdyz se stane treba nehoda, nebo vyjimecne potrebuju projet Prahou ve spicce. Ale z hrozny jizdy to stejne skvelou neudela, byt zavreny na 4m2 a stat na miste je otrava automat neautomat. Ale samozrejme s automatem je to mnohem pohodlnejsi. Jak jsem psal vyse, kdybych mel penize na vykonne auto se spickovym automatem, nevaham a kupuju.
 
Poslední úprava:
tady z toho videa to jako úplná marketingovka nevypadá

No já nevim, takovýhle videa se práve točej kvůli marketingu/PR (i když je netočí automobilka... žena je novinářka, já s marketingem/PR nuceně dost spolupracuju na plno projektech - iluze o nestrannosti médií, a to ani těch, které tak vypadají, jako např. Forbes, už žádné nemám). Navíc mi to podle těch ukázek přijde jako typický test traction control, spíš než GVC :). Podobný videa jsem viděl ohledně schopností 4x4 v CX-5 (vč. srovnání i s jinými 4x4), a kamarád, který ji má, si mi na stěžoval, že rozhodně jako v tom videu to auto na ledu a sněhu nedrží a občas je problém ho i rozjet, jakmile nestojí ideálně.

no vidíš a já mám na to šestku :) Trávím v autě hodně času, takže musí sloužit i jako pohodlná kancelář pro mě i spojucestující...

Já to beru, ale připadá mi to do města prostě nepraktický (nebudu říkat bezohledný, ať nejsem jako magistrát a jeho kritika SUV :)). Když jsem tady žil a pohyboval se často po centru, Mazda 2 mi na to přišla ideální, protože jsem se všude možně vešel, parkování bylo snazší, spotřeba minimální a na malém městském autě ani tolik nevadí šrámy, které jsem měl od bezohledných řidičů - čím nižší hodnota auta, tím nižší snížení hodnoty škrábancema. Ke spokojenosti mi chyběl akorát ten automat, ale s ním se tenkrát lehce ojetá špatně sháněla.

Kdybych to pojal zeširoka, tak do Prahy by mi přišel občas ideální spíš tank, než auto.
 
Kdybych to pojal zeširoka, tak do Prahy by mi přišel občas ideální spíš tank, než auto.

jj, to je pravda. A vydávat se do úzkého centra autem je taky šílenství... a kdyby mi to bylo nepraktický, tak to nemám ,-)
 
pomalu a spatne reagujici AFS LED svetla
AFS svetla nereaguju pomaly a uz vobec nie zle. Jazdim v zime z prace (cca 80 km) vzdy potme a su zapnute stale, nikoho neoslnujem (nikto zatial na mna neblikal). Zle reaguju iba na dialnici, kde cez stredove betonove valy kamera nevidi protiiduce auta. Samozrejme AFS funkcia nedosahuje urovne premioviek a ani obycajneho Opelu Astra, ktora ma viac LED segmentov. Nova CX-5 je na tom lepsie, mozno M6 modeloveho roku 2018 ich prevezme.
 
AFS svetla nereaguju pomaly a uz vobec nie zle. Jazdim v zime z prace (cca 80 km) vzdy potme a su zapnute stale, nikoho neoslnujem (nikto zatial na mna neblikal). Zle reaguju iba na dialnici, kde cez stredove betonove valy kamera nevidi protiiduce auta. Samozrejme AFS funkcia nedosahuje urovne premioviek a ani obycajneho Opelu Astra, ktora ma viac LED segmentov. Nova CX-5 je na tom lepsie, mozno M6 modeloveho roku 2018 ich prevezme.

  • Jsou relativne casto zmatena nesouvisejicim objektem (vzdaleny dum stranou mimo silnici, mimo obec; sice vypne cast segmentu, jenze ja kvuli tomu nevidim ani na krajnici do strany),
  • obcas vypnou segmenty/dalkace pozde (auto zpoza horizontu, auto za ostrou zatackou; tyhle veci ja vidim driv, nez se objevi ostry svetelny zdroj v zaberu snimacu),
  • na konci obce velmi dlouho trva opetovne rozsviceni na dalkove (prodleva, kdy se ceka, zda pokracuje obec/osvetleni, nebo nikoliv).
Souhlasi v tom se mnou muj prodejce v Usti (a nesouhlasi prodejkyne v Kladne), tata, i spolecnik ve firme. Kazdymu to proste nesedi :). Srovnavat to s implementaci v jinych autech mi neprijde smysluplne, spis bych to srovnaval s "ovladanim clovekem".

Stejne jako s vetsinou dalsich systemu v aute chapu, ze pro hodne lidi jsou tyhle funkce a pomocnici fajn. Ja sam jsem na takovyhle veci fakt narocnej — v tom smyslu, ze pokud automatika neumi neco lip, nez ja, tak ji nepotrebuju. Ridit auto je jedna z mych nejvetsich radosti (az tak zoufaly zivot mam :)), takze muset se u toho vic soustredit a ovladat vic veci mi nevadi, naopak. Ale treba casem zmenim nazor. Pred deseti lety jsem rikal "automat nikdy" a "k cemu vykon, kdyz musime vsichni dodrzovat predpisy", a dneska bych si nejradsi koupil neco, co ma aspon 300 koni a rychlou dvouspojku. Mozna budu za deset let rikat "jak me mohlo rizeni auta bavit, kdyz ridit muze robot". Kdo vi.
 
Kdyby nekdo chtel originalni koncovy dil vyfuku pro benzin po 22 mesicich pouzivani, tak dejte rychle vedet, jinak ho "zahodim" (odmitam skladovat takhle velke veci jen tak, kdyby se to nahodou mohlo hodit).
 
Mám za sebou prvních 1300 km, a musím říct, že zatím převážně příjemná překvapení. Třeba spotřeba... nezajetý motor, krom nevytáčení přes 4000 ot. ji zas nijak nešetřím, a například na tripu Terezín > Bad Ischl, který jsem jel poměrně dost svižně (v noci tam i zpět; okresky většinou 100 - 120, dálnice ČR 145 - 170, Rakousko 135), si vzala dle palubního počítače 6.1 litrů... ve třech a docela naložená. Je to nejmín o litr méně, než mi brala trojka se stejným motorem. Dnes cestou do práce něco podobného, co jsem jezdil se spotřebou (dle počítače) 7.2 jsem dnes jel za 6.2. Pokud to půjde ještě dolů, tak to je pecka. Předpokládám, že ta spotřeba je nižší — navzdory o něco vyšší hmotnosti a širším pneu — hlavně díky lehounce delším převodům a lepší aerodynamice.

Jak jsme řešili výkon ve srovnání s trojkou se shodným motorem a 2.5 automatem: Když jsem na cestě zpět, už skoro doma, na svém oblíbeném úseku dálnice (nyní i s novým povrchem :)) vyzkoušel, jak jede ve vysokých rychlostech, tak bylo znát, že se jí nad 170 na šestku už moc nechce zrychlovat. Ale nad 200 jsme se na delším úseku mrknuli a v kopci to taky držela, ale nechtěl jsem ji zas tak "mučit", než najedu víc tisíc a vyměním olej. Takže tam vidím trochu rozdíl, trojkou jsem jezdil kolem (tachometrových) 190 - 210 relativně často, pravda že většinou sám, a bylo to tam vždy pocitově rychleji, normálně ze 170 se ještě dost svižně zvedala nahoru.

Potud dobrý. Teď ty negativa a dotazy.

Zkusil jsem na jeden úsek v noci i ty AFS světla na automat, a byla to docela tragédie, ještě horší, než jsem si pamatoval z předváděček. V kopcovitých obcích kolem Budějovic občas blikání (pomalu rozsvítí, zhasnou, pomalu rozsvítí, zhasnou), na dálnici nutnost je stejně zcela vypnout (nesnímají náklaďáky protože skrz zarostlý pruh nebo svodidla nevidí jejich světla, ale svítí jim do kabin), občas i na okresce oslní auto z důvodů, co jsem psal výše (dokonce několik řidičů blikalo)... prostě docela k vzteku. Jediný, kdy mi to přišlo jako hodnota navíc, bylo, když vypnuly levou stranu do dálky a nechaly svítit pravou, že jsem líp viděl krajnici.

A ještě se chci zeptat na tři věci:
1) Párkrát se mi pod zařazení zpátečky nespustily zadní senzory, taky se vám to stává? Kamera vždy najede, ale já radši zrcátka a senzory, a třikrát z odhadem 30ti parkování prostě nezačaly pípat a musel jsem stisknout tlačítko.
2) Jaké máte z výroby zadní destičky? Přijde mi divné, že je na nich vidět normálně logo TRW (bílé na černém laku, vidět skrz brzdič)... dřív Mazda mívala svoje destičky popsané přímo Mazda.
3) Taky jste neměli u nové dokonale vyvážená kola? Kolem 125 lehounce cítím kopání do volantu, klasický nevyvážení... Otec tvrdí, že to je tím, že nově nasazená guma na novém disku si po delším stání a poté jízdě může někde nějak jinak dosednout. U trojky jsem taky musel nechat převážit disky s pneu na nový, u CX3 nikoliv.
 
Poslední úprava:
AFS svetla - mam ine skusenosti, ale ved ich pouzivat nemusis.
Brzdy - o problemoch s brzdami som pisal, mozno Mazda experimentuje s roznymi znackami.
Co sa tyka vyvazenia kolies u Mazdy 6 - mal som s tym vzdy problemy u GJ aj predtym GH. Je to sposobene prilisnou citlivostou aj na maly nevyvazok. Problemy som vyriesil, az ked som nasiel pneuservis, ktory pouziva pomocku Duo Expert od Haweka, ktora pomoze koleso dokonale upnut na vyvazovacku.
Z vyroby som tento problem nemal, az po prvej vymene kolies.
 
Jo pro Mazdu teď (možná i dřív) vyrábí brzdy TRW. Mazda si nikdy brzdy nevyráběla sama a tak to má snad každá automobilka,že pro ní někdo vyrábí brzdy a i jiný díly, jen teď tam nechali logo TRW.

Jinak teď jsem měnil PŘEDNÍ brzdy na M6GJ 2.5 a i když jsou jiný OEM kódy,tak tam sedí kotouče z 2.0 = OEM kód GHP9-33-251A je zaměnitelný za GHR1-33-251. Jen nedoporučuju kupovat destičky od Bremba na tohle auto (brembo kód P49048). Nejen že nemají zadní "protipískací" plíšky,takže se musí třmen v místě dotyku namazat měděnou pastou,ale nemají ani vyfrézovanou drážku pro odvod prachu a plynů. Takže tyhle Brembo destičky mají za mě hodnocení za 3 (jako ve škole)
 
Poslední úprava:
... na svém oblíbeném úseku dálnice (nyní i s novým povrchem :)) ...
Tip - mezi sjezdem na Kralupy a sjezdem na Melnik? ;)

Kazdopadne mam s AFS vicemene podobne zkusenosti. V kopcovitem terenu prakticky nepouzitelne, protoze pres horizont to oslnuje i ridice osobnich aut, nez se auto prehnoupne a posviti na me. Ikdyz by jeden cekal, ze to auto proti take sviti me "na strechu", kde pod zrcatkem jsou senzory, ale stejne ... blikaji na me. Clovek si musi vybrat, kde to nechat bezet, na dlouhych rovnych usecich vicemene bez problemu. A na dalnici nepouzivam dalkovky nikdy. Jako ja moc nevim, jak moc (ne)prijemne je to nechat bezet a cekat na tu prodlevu, nez to zhasne, sam jsem proti sobe nejel. Ale uz takhle mi stacilo, kdyz jsem parkrat jel ve tme pred manzelkou v druhem aute, tak uz jen ty klasicke LED podkavacky jsou pomerne jedovate do nestmaveneho zrcatka.
 
Tip - mezi sjezdem na Kralupy a sjezdem na Melnik? ;)

Jasně, ale ona (skoro) celá D8 se dá přes 200 v pohodě, i bez nového povrchu — na pár místech je potřeba dávat víc pozor, nerad třeba projíždím přes 200 kolem příponých pruhů z Kralup i Mělníka, protože v tomhle směru jsou "za zatáčkou". Chce to znát tu správnou stopu a kde si dávat jaký pozor. Dneska večer na zcela liduprázdné dálnici mě ale na tom novém povrchu zase svrběla noha, ale ovládnul jsem se a nevyzkoušel "kolik to dá" :). Vydržím, až bude mít víc najeto.

Jo a pořád si nemůžu zvyknout na ten nový volant, kde je méně tlačítek a trochu jsou prohozený směry. Nevím nakolik jde jen o zvyk, a nakolik o to, že ne vždy je méně více. Taky jednodušší displej s méně informacemi zároveň (který se přepínal infem) mi vyhovoval možná víc, než tyhe multifunkční displeje, kde je strašně moc nadbytečných grafických prvků a informací zároveň (a ne vždy mě všechny zajímají). Není to problém Mazdy, jako spíš skoro všech moderních aut. Ale to bude možná profesionální deformace, protože řešením ergonomie uživatelských rozhraní se živím :).
 
Back
Top