• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-5 2017 (KF) - obecně

Divné právě je, že zpočátku (od novoty) jsem nic nepříjemného necítil. Až tak po cca měsíci ježdění. Ten sedák se jakoby trochu propadl níž, u spolujezdce je to sezení tak nějak víc nadýchané, tam mě nic netlačí. I žena mi to potvrdila, že u řidiče jí to přijde tvrdší pod zadkem. Že by to mohlo způsobit vyhřívání sedačky v posledních 2 týdnech, že by se ta pěna (nebo co to tam je) nějak změnila, sesedla nebo něco v tom smyslu? Nebo vyseděla? To mi přijde zas dost nepravděpodobné po tak krátké době, navíc by si na to stěžovaly tisíce lidí. Nicméně ta sedací částu řidiče je trochu víc utopená, takže sedím o malý kousek níž a tudíž víc cítím ty bočnice na kyčlích. Byl jsem u prodejce, tam mi říkal, že se mu to zdá stejné. Chápu, je to silně subjektivní záležitost, nějak to změřit v tuto chvíli nelze, i když opticky se mi to kapánek nižší zdá.
Mám známé v obchodě s autodoplňky, zastavím se tam a vyzkouším něco takového, prodyšný podsedák jen pod zadek, ty 4 stovky za vyzkoušení stojí. Možná se ty tlaky víc rozloží na větší plochu, spíš se bojím, že to naopak bude lítat pod zadkem, no nevím. Ale mělo by zase fungovat odvětrávání, které tam mám. Možná i vyhřívání by mohlo být poznat. Třeba i ta výplň v těch bočnicích časem změkne, i když na to moc nesázím. Nebo to nějak zevnitř zahřát a tlakem změnit nějak tvar, jakmse třeba upravují teplem vnitřky lyžařských bot.
Jako poslední možnost mám ještě v záloze najít firmu, která se profesionálně zabývá výrobou automobilových sedadel, tamby mi možná mohli nějak pomoci. Výměnu auta odmítám, mám pro to stovky dalších dobrých důvodů si Mazdičku nechat.
8712019d46e676fd8d2e1928f5a2faa8.jpg
 
Poslední úprava:
Včera jsem byl se známým omrknout jednu cx5 2.0 121kw AWD. Dost mě překvapilo,jak lenivě auto působilo. Je to normální,nebo ten výkon dost snižuje pohon 4x4?
 
No nevím jestli jsme odvykli.. Na SUV co má prázdné 1,5t plus čtyřkolku není 121Kw a 210Nm zrovna moc..
 
Já jsem porovnaval GH 2.5 a tu cx v 2.5 a prostě sem tam těch 24 koní nenašel, ba naopak mě přišlo že je to i v tom manuálu zprevodované hodně do "shnila". A pomalejší jak to staré GHčko.
 
Divné právě je, že zpočátku (od novoty) jsem nic nepříjemného necítil. Až tak po cca měsíci ježdění. Ten sedák se jakoby trochu propadl níž, u spolujezdce je to sezení tak nějak víc nadýchané, tam mě nic netlačí. I žena mi to potvrdila, že u řidiče jí to přijde tvrdší pod zadkem. Že by to mohlo způsobit vyhřívání sedačky v posledních 2 týdnech, že by se ta pěna (nebo co to tam je) nějak změnila, sesedla nebo něco v tom smyslu? Nebo vyseděla? To mi přijde zas dost nepravděpodobné po tak krátké době, navíc by si na to stěžovaly tisíce lidí. Nicméně ta sedací částu řidiče je trochu víc utopená, takže sedím o malý kousek níž a tudíž víc cítím ty bočnice na kyčlích. Byl jsem u prodejce, tam mi říkal, že se mu to zdá stejné. Chápu, je to silně subjektivní záležitost, nějak to změřit v tuto chvíli nelze, i když opticky se mi to kapánek nižší zdá.
Mám známé v obchodě s autodoplňky, zastavím se tam a vyzkouším něco takového, prodyšný podsedák jen pod zadek, ty 4 stovky za vyzkoušení stojí. Možná se ty tlaky víc rozloží na větší plochu, spíš se bojím, že to naopak bude lítat pod zadkem, no nevím. Ale mělo by zase fungovat odvětrávání, které tam mám. Možná i vyhřívání by mohlo být poznat. Třeba i ta výplň v těch bočnicích časem změkne, i když na to moc nesázím. Nebo to nějak zevnitř zahřát a tlakem změnit nějak tvar, jakmse třeba upravují teplem vnitřky lyžařských bot.
Jako poslední možnost mám ještě v záloze najít firmu, která se profesionálně zabývá výrobou automobilových sedadel, tamby mi možná mohli nějak pomoci. Výměnu auta odmítám, mám pro to stovky dalších dobrých důvodů si Mazdičku nechat.
Zobrazit přílohu 49653
Zatim nepozoruji, a doufam ze ani nebudu
 
Poslušně hlásím, že problém je vyřešen.
V prodejně jsem nejdřív koupil tento podsedák, je příjemný, vzdušný, neklouže na té kůži, ráno ve studeném autě je na něm i docela příjemné posezení. Už když jsem si ho položil na sedadlo, tak to bylo mnohem lepší posezení. Pak jsem dostal ještě nápad, zajel jsem za šikovným čalouníkem, ten mi tu placku oříznul tak, aby to pasovalo akorát na tu sedací část v autě, olemoval mi to, ať se to nedrolí, a já můžu říct, že je to dokonalé řešení. Tím, že sedím o cca 1,5 cm výš, tak už se mi kyčle neopírají o ty tvrdé bočnice, prostě ta rozteč mezi nimi je v té o cm vyšší poloze větší a já s obrovskou radostí konstatuji, že posezení je konečně naprosto dokonalé.
Fakt je to velmi individuální, hodně lidí mi v tom autě sedělo a všichni se divili, co že to mám za problém. No, už nemám.
Snad ještě - v reálu to vypadá líp než na té fotce.

4a9f8cf4715f1ef7227fb16bca99999e.jpg
9de0dfe3a2c63293ffbd76144ceb0959.jpg
 
Kedysi sme si dávali podobné podsedáky z drevených kuličiek, ktoré že vraj aj masírovali. Myslím že už sa to nedá zohnať. To bola doba Škody 105 :)
 
Měl jsem v Rapidu, tedy Š 136, to už je spousta let, ale dobře si to pamatuji.

Ono to vypadá jak drátěná košile z Pána prstenů, ale opak je pravdou, fakt je ten polyester příjemný.
 
Poslušně hlásím, že problém je vyřešen.
V prodejně jsem nejdřív koupil tento podsedák, je příjemný, vzdušný, neklouže na té kůži, ráno ve studeném autě je na něm i docela příjemné posezení. Už když jsem si ho položil na sedadlo, tak to bylo mnohem lepší posezení. Pak jsem dostal ještě nápad, zajel jsem za šikovným čalouníkem, ten mi tu placku oříznul tak, aby to pasovalo akorát na tu sedací část v autě, olemoval mi to, ať se to nedrolí, a já můžu říct, že je to dokonalé řešení. Tím, že sedím o cca 1,5 cm výš, tak už se mi kyčle neopírají o ty tvrdé bočnice, prostě ta rozteč mezi nimi je v té o cm vyšší poloze větší a já s obrovskou radostí konstatuji, že posezení je konečně naprosto dokonalé.
Fakt je to velmi individuální, hodně lidí mi v tom autě sedělo a všichni se divili, co že to mám za problém. No, už nemám.
Snad ještě - v reálu to vypadá líp než na té fotce.

Zobrazit přílohu 49686
Zobrazit přílohu 49687
smutný je tohle dávat do auta za takový peníze. Všeobecně jsou sedačky v CX5 snad ty nejhorší ze všech Mazd
 
smutný je tohle dávat do auta za takový peníze. Všeobecně jsou sedačky v CX5 snad ty nejhorší ze všech Mazd
S tými peniazmi to zas nie je tak zlé. V dobe nášho nákupu (2018) bola CX-5 asi o 80tis lacnejšia ako dobre vybavená (ani nie L&K) Octavia s 2,0 motorom. preto sme brali Mazdu.
 
Auta obecně zdražila všechna. Mně to tak drahé nepřijde, když Dacie je přes 400, mě to v totální výbavě (vč. střešního okna, vyklápěcího TZ a 4 komplet zimních kol) vyšlo na asi 960 bez daně, dvě kila jsem dostal za Q5, takže 760. Nové auto s šestiletou zárukou, pro jednoho člověka na cesty kolem komína (občas lyže nebo moře) v poho.

Snad ještě - pokukoval jsem předtím na Lexus RX nebo menší NX, ten menší dodání za rok, cenově za dvojnásobek Mazdy s tím, že s těmi hybridy je asi třeba jezdit pořád do drahého značkového servisu, kde mají na ty elektrické nesmysly přístroje apod. Nebo si to aspoň myslím.
 
Tak za mlhy, jsou ti dálkový na dvě věci, to je stará, známá zkušenost......
Takze v patek jsem jel v mlze a hustem desti a bylo to v ramci moznosti ok. Zkousel jsem i dalkove, videl jsem sice dal, ale hur. Takze vetsinu casu jsem pouzival potkavacky. Jako problem vidim ze kdyz nemusim zapinat predni mlhovky, tak zapominam zapnout i zadni, takze snizuji svou viditelnost ze zadu. Ale to je o zvyku.
 
Jsem teď u dealera s výměnou oleje, mám chvíli čas a kochám se zde vystavenými novými auty.
Zásadní zjištění: CX-5 s látkovým čalouněním mají výrazně měkčí materiál v bočnicích sedadel, tam mě opravdu nic netlačí. Bočnice u té Nappy jsou oproti tomu jak z betonu. S tím nic neudělám, chtěl jsem lakované ty černé plasty a jiná možnost nebyla.
 
Back
Top