• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Nákup ojeté Mazdy 6 s dieselem 2.2 Skyactiv-D

martin7810

člen KLANu
83
Zdravím pánové,
@Reddwarf , @harry , @Pegas , @Peťa OV
takřka odborníci jak čtu;), možná budu mít špatnou otázku tak se nezlobte, zvažuji koupi této asi problémové verze, jestli do toho jít či se vyhnout a vzít raději benzín ? Spíše bych formuloval otázku takto, když člověk teda zkontroluje vačku turbo a nechá vyčistit saní a věci s tím spojené jak dlouho to pak při pravidelném servisu vydrží? Kolik už máte po opravách najeto a jak motor vypadá teď ? Jestli jde říci jestli motor čistit každých 100 tis. km nebo až se to zase projeví ? Vidím, že vás ty problémy stále neodradily a Mazdu jste neprodali tak jaký je váš názor tedy!? ;) Díky za info.
 
Nejsem odbornik, ale rekl bych ze kolik to vydrzi zavisi taky na tom, jak hodlas auto vyuzivat. Pri kratsich trasach s prazdnym autem a jizde "na spotrebu" se to bude zanaset vic, nez kdybys jezdil vetsinou dalnice a obcas to poradne prohnal. Ale osobne si myslim ze tenhle 2.2-diesel neni zrovna vydarenej motor...
 
Mám najeto 200t. Já tedy najel 100t. Model 2013. Vačku jsem kontroloval ve 120t a byla ok.sání jsem čistil 2x a to po 50t.
Motor zatím šlape bez problémů. Jezdím různé trasy,ale nechám vždy dokončit regeneraci. Nouzák zatím nikdy nenastal. Klepu na dřevo ale:grinning:
 
..@martin7810 Ahoj jak je u mne zvykem trochu to rozepíšu...ostatně v několika příspěvcích jsme to tu i řešili..jednoznačně lze říct...pokud jde sehnat benzín...volil bych benzín...i přesto nebo právě proto že mám naftu...nadruhou stranu ale i po svých zkušenostech, nemůžu říct že bych naftu uplně zatratil. Dnes mám najeto téměř 200 tis. ( 15 tis po opravě) a auto po ní a vyladění od Shreka jede jak málokteré...výkon ani krouťák mu nechybí a je to opravdu radost z jízdy co mě pořád přesvědčuje a u manželky obrušuje..o tom, že časem by i přes všechny patalie mohla zaparkovat doma další Mazda. Otázkou je proč a za cenu jakých peněz volit naftu, protože spíš je tu dost nevýhod (opravdu značné riziko poruchy..byt i opraveného a udržovaného vozu, jednoznačně, nevýhoda hlídaní si a opravdu dojíždění vypalování DPF, ani spotřeba není buhví co a rozhodně nejde o auto do městského provozu....i delší trasy jezdím běžně kolem 7,5l. k tomu olej častěji...právě proto aby motor vydržel...takže pastí je tu víc než dost a i s vědomím a zkušenostmi odtud..sám za sebe ikdybych si vzal auto na dílnu..musel bych s ním určitě nejakou dobu jezdit abych si řekl, že to vypada že je ok. Snad jen koupě auta od někoho kdo se snažil všechny mouchy vychytat ..ten ale auto asi hned tak neproda..popřípadě....koupit za velmi zajímavou cenu a pak zkusit mouchy vychytat postupně sám...ale to může stát balík s nejistým vysledkem....na druhou stranu ...jak píše Tomáš..a klepu na dřevo....osobně teď jezdím s větším klidem než když jsem na foru začínal...ale prostě nafta je to asi moje i tak poslední.
 
@SimSon Jasný to je první rozdělení samozřejmě spíše dálky, na krátko bych bral určitě benzín, pracuji v Čechách tak větší část km je po dálnici ;) no právě je nepovedený, ty máš benzín takže nejspíše tyhle problémy neřešíš co ?

@Tomáš Lyčka Díky nerad bych tito přivolal, asi jeto hodně kus od kusu jak vidím, uvažuji nad 2015 už po fl a má mít najeto kolem 120 tis.km teď otázka za jakou cenu má smysl vzít no, říká se že tam vačka už by mohla být v cajku , ale jsem četl není jistota chce na to mrknout s tím bych počítám spíše to zanášení jak často by to muselo, někdo psal, že mu to dělali nějak kolem i 5 tis. a udělat to jednou za čas je v celkem v pohodě.

@Reddwarf Díky počítám z rozsáhlou odpovědí ;):) ano jak říkáš , ale těch benzínu moc není přijde mi a mají mít taky nějaké mouchy pokud se nepletu ?! No právě taky jsem ropák celou dobu a i přesto mě to furt neodrazuje , i když problémy DPF zanášení emise na STK mě odrazují, ale zátah turba krouťák to u benzínu není no, nikdy nevíš jak to je dokud si to sám nehlídáš a nezkusíš, i když tvrdí že auto se pravidelně servisovalo a oleje se prý měnil pravidelně po 10 tis. km, vačka a turbo prý kontrolováno v servisu a bez závad, takže bych měl řešit jen vyčištění, jak říkáš , ale co je zajímavá cena a kolik do toho člověk musí dát, tebe to vyšlo vcelku na dost draho, ale měl jsi toho tam už hodně tak jsi to vzal celé co ?

A ještě otázka k automatu , i když to je asi dojného tématu, ale tu jízdu hodně ovlivňuji jak čtu jestli není lepší manuál tedy!?
 
Já bych napsal takové rady spotřebitelům podle mého:

Pokud někdo chce Mazdu 6, volil bych 3 varianty nákupu:

1) Benzín - prostě jistota co se týká starostí o spolehlivost (krátké, dlouhé trasy se spotřebou pomalu stejnou jak diesel), bohužel co se mi tak zdá u M6 je jediná trochu alternativa k dieselu (srovnávám můj 129kw) benzín 2,5l, který "jede" ne zázračně, ale jede (měl jsem zapůjčeno nové auto). Na zkoušku jsem měl také novou M3 v 2,0l s automatem a to fakt nejede a přitom je to lehčí auto než M6. Takže pouze vybírat 2,5L, jenže to všichni vědí a je problém jí sehnat a za rozumné peníze ještě hůř, na druhou stranu následný prodej bude taky výš.

2) Diesel, ale už s AD-blue (tuším od roku 2017?) Tam je plno věcí vychytáno (jinak řešená hlava, vypalování DPF filtru během mžiku atd.), to tady snad ještě nikdo neměl s motorem problém... Nikde se o tom moc nepíše, jak hodně spolehlivé to je, protože ta pověst už je pokažená. Bohužel musí na to být rozpočet, možná ještě chvilku počkat?...

3) Problémový Diesel, určitě po faceliftu od 2015, ta palubovka před faceliftem je z SUV CX-5 (jak když na ní nezbyl čas :D ) a k autu moc nepasuje, to jen tak... I podpora toho infotamentu bude do budoucna lepší z důvodu, že je tam dodnes stále stejný.
Ale k motoru... no čeká tě hodně starostí a je jasné, že auta z bazaru se nikdo po nákladné opravě nezbavuje.
Budeš muset počítat s častými výměnami oleje, používat pouze originální filtry, stále budeš hlídat vypalování filtru, dolévat aditiva, proplachovat motor, občas tě čeká padání do nouzáku (po znovunastartování na krajnici auto jede bez problému) já jednou za čas (pokud nouze začne padat častěji než 1x za měsíc) čistím senzor sání motoru, jednou za čas vyměnit podložky pod vstřiky. Kontrolovat, hlídat, stále na něco myslet a v servisu ti pořád říkají, kupte si raději benzín, čekají Vás moc drahé opravy( 1x to bude DPF filtr, turba, vstřiky atd.) No samá pozitiva....
Takže jediné řešení by bylo levně koupit auto s vadným motorem a kompletně nechat motor odborně udělat, pak si myslím, že takových 100.000km, by mohl být celkem klid??....
Nebo si nechat min. 50.000,- v záloze...

Jinak tento motor jede úžasně (pokud nevypaluje DPF filtr :) ) skvěle si rozumí s automatem (půjčená auta s automatem s benzínem se nechovala tak sladěně...) není skoro slyšet, zabírá parádně až do omezovače, na dálnici neúnavně táhne , kolem 160 km/h má stále síly na rozdávání, předjíždění je bezpečný. To člověku vrátí trochu pachuť, avšak něco za něco

Jenže každý to známe :) mám daný rozpočet a přeci nebudu kupovat starší auto, koupím to novější (nebude tak dobyté, nebude hned reznout), je hezčí a ono to nějak dopadne, dopadne bohužel u dieselu z let 2012-2016 je jistota, že to špatně dopadne....

Trochu na zamyšlení:
Bavíme se o opravách třeba za 50.000,- až 100.000,- Kč? co se tady na fóru tak píše, pokud je motor komplet KO, překvapilo mě, když jsem se začetl do nového vydání časopisu Světa motorů speciál Ojetiny, jak moc ostatních a i větších automobilek má velkých problémů a nákladných oprav u mnohem prodávanějších aut a takový humbuk kolem toho není. Jasně, jsou to strašný ty částky, ale chci říct, že Vás to může potkat u kteréhokoliv auta...

To tak na závěr, snad jsem trochu pomohl :) je to samozřejmě můj názor a zkušenosti :)
 
@Pegas Ahoj díky za názor, už jsme něco přečetl a vidím to stejně no.
ad 1, benzín jasně jen 2,5 a jak říkáš těch moc není a cena.
ad 2, no právě nevím od kterého roku se dělají pokud někdo ví může poradit, to jsem taky uvažoval, ale zatím taky vyšší cena.
ad 3, min. rv. 2015 to vím, už kvůli tomu interiéru právě, otázka je co je levné !? taky nad tím uvažuji koupit a dát do kupy a mít snad chvílí klid, teď jestli auto s co nejmíň km ať jsou i ostatní věci zachovalé atd. teď otázka jestli má člověk mít ty nervy vše hlídat a kontrolovat :) ;)
 
@Pegas Ahoj díky za názor, už jsme něco přečetl a vidím to stejně no.
ad 1, benzín jasně jen 2,5 a jak říkáš těch moc není a cena.
ad 2, no právě nevím od kterého roku se dělají pokud někdo ví může poradit, to jsem taky uvažoval, ale zatím taky vyšší cena.
ad 3, min. rv. 2015 to vím, už kvůli tomu interiéru právě, otázka je co je levné !? taky nad tím uvažuji koupit a dát do kupy a mít snad chvílí klid, teď jestli auto s co nejmíň km ať jsou i ostatní věci zachovalé atd. teď otázka jestli má člověk mít ty nervy vše hlídat a kontrolovat :) ;)
A tak kolik máš rozpočet?
 
@martin7810 ...hodně věcí už bylo řečeno, tak jen ještě "trochu" k doplnění....ano Mazda 2.2 se tu řeší poměrně často a samozřejmě je to o tom, že tento problémový motor se opravdu moc nepovedl a nemyslím si že by to řešil v zásadě i face v roce 2015...hodně kluků tady řeší překvapivě problémy co už měli být vyřešeny..viz vačky i přesto že již problém mít nemají, karbon co naopak máme asi všichni atd....podle mě je problém v tom, že bohužel nejen Mazda ale obecně asi každá automobilka byla donucena nesmyslem jmenem evropska smernice ke změně toho co fungovalo na něco co si přejeme aby fungovalo..viz DPF,EGRy, rekuperace a spoustu dalších pi...novinek, které najednou museli mít všichni, takže obecně bych řekl...v tomto ohledu je poměrně asi každý nový diesel vyrobeny v letech 2012-2016(7) značně nespolehlivý a těží jen z toho že v minulosti ikdyž byly diesly komplikovanější a stávalo se že taky měli problémy, rozhodně ne takového charakteru, jelikož podle mne připravenost automobilek na noviky typu DPF a spol byla podceněna stylem..ono to nějak dopadne..no a že to nedopadlo už víme povětšinou všichni majitelé nejen Mazd...protože těch Octavek, Supů. Peugeotu, Renaultu a dalších značek je nepočítaně...prostě diesel je problém...dokud to automobilky aspon trochu nedoladili..vz jak se tu píše...Mazda s močovinou ....se tu obecně už skoro neřeší...
Takže pokud někdo riskne koupi Mazdy v naší verzi..a já zase nechci aby to vyznělo že je to smrt...protože jednou budu chtít svoji Mazdičku taky prodat s čistým svědomím...beru, že s tím autem se svým způsobem i jezdit dá snad spolehlivě..aspon co 100 tis km...vždyt ja ujel 180 než se to cele sesypalo ..bohužel naráz...ale doufám že ted je klid...protože se udělalo opravdu vše...a do budoucna vyčištění sazí snad neberu ani jako opravu...jiná věc je a na to fakt pozor - 100 tis ..a ted se bavím o penezích..nemusí znamenat konečnou částku oprav..mě samotného to vyšlo na 50 ale ne kvuli tomu že by to tak vyšlo, ale protože ikdyž nemám dílnu vlastní, jsem na ní pečenej vařenej u kamaráda a proto kromě toho že něco udělám i sám..mám příznivé ceny a měl jsem i v té smůle krapet štěstí.
Tak jen proto rozhodování..v základních věcech co se vyplatí a kolik může stát oprava to zopakuju jak to může vypadat a orientačně co to stojí -
klasická věc..auto škube, sem tam padne do nouzáku..sem tam se rožne nějáká kontrolka, možná častěji vypaluje filtr...pár věcí...co nakonec můžou stát za dilematem....opravdu to ještě chci opravit?
1.nejednodušší věc...ucpané sání karbonem...tzn. čištění občas potřeba výměna nějakeho čidla ( cca 5-8 tis + čidlo ..jsou tři...cca kus 2-3 tis)
2.kontrola vaček..vačka s vahadly - oprava cca 15 tis
3.kontrola turba..dost často špatny tlak způsobí rožnutí kontrolky..výměna turba..repas 15-20 tis, k tomu motor ven..katasrofální přístup..vyměna oleje cca 20 tis...dohromady klidně 35-40 tis..ke všemu když je motor ven vyplatí se provést kontrolu spojky (ložisko dvojhmota - pokud oprava zase nějákých 10 tis...material..práce se spláchne s motorem
4.při kontrole vačky nebo i bez ní..rozhodně kontrola vstřiku a podložek..kvuli podfukování při netěsnosti a usazování karbonu...pokud je vstřik nějaky v haji ...opět oprava cca co kus to 12-15 tis...jestli si dobře pamatuji
5.to se vůbec nebavím o možnosti zkroucené nedejbuh prasklé hlavy..co se tu už taky řešilo...samozřejmě pak jdou hned s tím body 1-4
6.proradne DPF..čidla + kontrola aby nebyl zanesený popřípadě poškozeny a nevypaloval se co 100 km...zase dle rozsahu poškození klidně oprava za 10-20 tis....
7. a to už obecně se dostáváme v případě automatu..minimalne k výměně oleje a filtru převodovky..cca 10 tis a to se nebavím o tom, že převodovky manualni..jestli si nekdo neznalý myslí že jsou v klidu tak bacha na to...velký problém je právě v tom, že i manual zde ma dost zásadní mouchy..vyskakování trojky,pětky..a to už se pak bavíme o výměně převodovky...to nechci ani říkat za kolik by to bylo...
takže jen toto upozornění je pro ty co maji pocit že to nemuze být tak hrozný a je to mine...
tímhle přesně jsem se utěšoval po koupi a potom co jsem objevil tohle forum
neminulo me to...a to bylo auto z absolutně prověřeneho zdroje a předchozí majitel (známý) se o něj společně s autorizákem poměrně solidně staral...ani to nepomohlo, byt se vše oddálilo a projevilo až po cc 180 tis a ne jak spoustě kluku tady třeba při 120
TAkže asi tak...přeji hlavně štastnou ruku...protože zase jinak když to klapne je to skvělí Mazdění
 
No vidíš @Reddwarf a já třeba s mojí M6 wagon 2016 nafta jezdím dálnice do 5,9 (a když jedu rychleji tak do 6,2) a město za 5,5 cca .... nechápu jak můžeš mít těch více jak 7, takže to máš benzín asi :)

Ono je problém, že když se zrovna rozhodne pro benzín po dlouhém zkoumání, pak bude mít smolíka a něco se mu pokazí, takže ono je to asi jedno a jediný nejhlavnější ukazatel (pokud má rád naftu i benzín) je to, zda jezdí jen po městě krátké trasy (nebo z vesnice do vesnice).
 
řekl bych že to bude rychlostí přesunu z bodu A do bodu B :) dřív sem jezdil na spotřebu,, dnes jezdím pro radost...taky jsme na přání podobně šetřivých kamarádů absolvoval cestu po dálnici do Italie rychlostí kamionu...ale nestálo to za tu spotřebu...ikdyž byla těžko uvěřitelná. Ale teda 5,5 to se klaním...to nedá ani moje žena...leda možná že bych ji to nuloval mezi vypalováním DPF..ale potom se to stejně všechno zkazí :-(

A benzín není modla...ale obecně...doporučil bych spočítat kolik je tu témat s naftou..a příspěvků...a kdo tu řeší benzín...řekl bych statisticky..pořád to vychází k benzínu nějak líp..ale nevím, možná mám s naftou prostě smůlok
 
Aby to nevyznivalo tak krute: Motor sky-d 2.2 neni spatnej (krom te prvni generace). Predpokladam ze nejvetsi pru*ery typu sroubek padajici do turba, nebo obrusujici se vacka uz (snad!) byly definitivne vyreseny. Jenze jak pise @Reddwarf jako temer kazdej moderni dieselovej motor je citlivej na zachazeni (co do nej tankujete, jak s nim jezdite, atd). A to je neprijemna zmena.

Kdysi jeste s 2.0 MZR-CD sem neresil kde tankuju, o karbonovani sem ani neslysel a na motoru sem za 300 tisic km nic nespravoval, jenze ta robustnost a odolnost naftovejch motoru uz je pryc. Minimalne od provaleni "diesel-gate", kdy kazdej vyrobce musel poradne utahnout emisni srouby. Ale i moderni naftovej motor muze dobre slouzit, jen se o nej musi lepe pecovat.
 
Nejjednodušší je vzít motor s močovinou, tam člověk už nemusí řešit mechaniku. Stačí klidně podladěný, 135 kW verze z toho jde udělat vždycky.
 
@shr3k Ahoj a od kterého roku a měsíce se dělají ty s močovinou ? A říkáš vzít i tu slabší a půjde bez problému upravit? To je taky varianta těch 110 kW mi přijde že je více :) ;)
 
@SimSon No taky to tak nějak beru, že to není tak hrozné jezdí jich spousta , samozřejmě jak @Reddwarf dopadnout člověk nechce., jezdím spíše dálky a dálnice což je lepší ta nafta právě.

@Kozlik a tebe se problémy zatím vyhýbají nebo prevence dobrá, ty máš kolik najeto ?

@Reddwarf Díky za info vyčerpávající jak jsme psal tebe to postihlo hodně tak chápu tvé obavy a rady, vím že je doba na prd, ale dalo by se potkat někde říkal jsi že si od Přerova!?
 
@SimSon je to presne tak...zazil jsem i kdyz do octavky sel nalit fritovaci olej...a jinak samozrejme stacila jakakoli i jezedacka nafta za par korun..jo to byly casy kdy se jezdilo temer zadarmo :) dnes..ja osobne jen aditivovovana nafta a k tomu svuj VIF. A jak rika Shrek..nafta v nove verzi by mohla byt ok..jen se to chce starat..neocekavat nemozne hodnoty spotreby a jezdit pokud mozno trochu dal. Otazkou pakjeste zustava.i do budoucna bude zrejme s naftou problem sehnat...jestli se pletu tak mne opravte ale nepsalo se nekde ze mazda uz prestala momentalne diesel do ceska vozit a prodava pouze benzin?
 
@SimSon je to presne tak...zazil jsem i kdyz do octavky sel nalit fritovaci olej...a jinak samozrejme stacila jakakoli i jezedacka nafta za par korun..jo to byly casy kdy se jezdilo temer zadarmo :) dnes..ja osobne jen aditivovovana nafta a k tomu svuj VIF. A jak rika Shrek..nafta v nove verzi by mohla byt ok..jen se to chce starat..neocekavat nemozne hodnoty spotreby a jezdit pokud mozno trochu dal. Otazkou pakjeste zustava.i do budoucna bude zrejme s naftou problem sehnat...jestli se pletu tak mne opravte ale nepsalo se nekde ze mazda uz prestala momentalne diesel do ceska vozit a prodava pouze benzin?
no mi říkej mám GH naftu a víceméně o tom nevím právě:grinning: tankuji a jezdím
 
@shr3k Ahoj a od kterého roku a měsíce se dělají ty s močovinou ? A říkáš vzít i tu slabší a půjde bez problému upravit? To je taky varianta těch 110 kW mi přijde že je více :) ;)
Modelový rok 2018... Když bude s automatem, bude mít i stejné převody.

Odesláno z mého Mi 10 pomocí Tapatalk
 
@Reddwarf , klobouk dolů jaký jsi spisovatel, ale dobře napsáno ;)
Já měl ve cca140 000km stejné problémy jako @Reddwarf a ostatní, někde tady na foru jsem dával co vše se tam dělalo a stálo. Originál díly v neautorizovaným servisu. Při tom jsem nechal vyměnit i rozvody a olej - průplachem v aut. převodovky v AutoEfekt Zlín, rozvody cca 22k, průplach cca 11k
Předchozí majitel jezdil žel bohu Prahu, značně naředěný olej naftou. Regenerace neřešil a tak problém přišel dle mého docela pozdě ve 140k. Teď je vše vyměněné, úprava od @shr3k nemá prostě chybu, jízda je fakt zážitek, zátah-zrychlení paráda. Snad jen ty pneu budu kupovat častěji díky @shr3k ;)
Hlídám si regenerace, olej budu měnit po 10k a přidávám VIF, - zatím mě to auto baví :yum.
Dokonce jsou už i na cestě, díky @Natural mazdaklaní podtácky.
Mějte všichni dobrý a úspěšný Novy rok.
 
Back
Top